Partneralimentatie??
dinsdag 19 februari 2013 om 14:52
Hallo,
Ik heb een vraag een vriend van mij wil bij zijn vrouw weg maar is bang dat ie te veel alimentatie moet gaan betalen en daardoor zijn huis kwijt raak en niet kan rond komen. Wie kan mij wat duidelijke richtlijnen geven voor hem.
hij heeft een inkomen van ongeveer 2500 euro
zij ongeveer 1000 euro ze hebben geen kinderen
Ik heb een vraag een vriend van mij wil bij zijn vrouw weg maar is bang dat ie te veel alimentatie moet gaan betalen en daardoor zijn huis kwijt raak en niet kan rond komen. Wie kan mij wat duidelijke richtlijnen geven voor hem.
hij heeft een inkomen van ongeveer 2500 euro
zij ongeveer 1000 euro ze hebben geen kinderen
dinsdag 19 februari 2013 om 15:07
En als hij te veel moet gaan betalen dan blijft hij dus maar bij haar?
Volgens mij zijn er online allerlei rekenmodules te vinden:
http://www.alimentatiewij ... alimentatie-behoefte.html
Volgens mij zijn er online allerlei rekenmodules te vinden:
http://www.alimentatiewij ... alimentatie-behoefte.html
Zeg maar Spijker.
dinsdag 19 februari 2013 om 15:21
Ze zijn 10jaar getrouwd en als ik die richtlijnen moet geloven welke jullie aan geven zou zij dus meer overhouden dan hij en dat lijkt me dus sterk. Kan er niet met mij verstand bij dat zij 18uur werkt en hij 40 en zij dan meer zou krijgen uiteindelijk maar goed ik ga het wel horen of zien hier.
Als je de hele dag bewaking (vrouw) om je heen hebt en werkelijk geen minuut voor je zelf dan wordt het moeilijk om dingen uit te zoeken.
Als je de hele dag bewaking (vrouw) om je heen hebt en werkelijk geen minuut voor je zelf dan wordt het moeilijk om dingen uit te zoeken.
dinsdag 19 februari 2013 om 15:23
quote:wolkje69 schreef op 19 februari 2013 @ 15:21:
Ze zijn 10jaar getrouwd en als ik die richtlijnen moet geloven welke jullie aan geven zou zij dus meer overhouden dan hij en dat lijkt me dus sterk. Kan er niet met mij verstand bij dat zij 18uur werkt en hij 40 en zij dan meer zou krijgen uiteindelijk maar goed ik ga het wel horen of zien hier.
Als je de hele dag bewaking (vrouw) om je heen hebt en werkelijk geen minuut voor je zelf dan wordt het moeilijk om dingen uit te zoeken.Daar is hij toch zelf met zijn volle verstand bij geweest toen ze gingen trouwen??? Je weet toch dat er zoiets is als alimentatie?
Als je de hele dag bewaking (vrouw) om je heen hebt en werkelijk geen minuut voor je zelf dan wordt het moeilijk om dingen uit te zoeken.Daar is hij toch zelf met zijn volle verstand bij geweest toen ze gingen trouwen??? Je weet toch dat er zoiets is als alimentatie?
dinsdag 19 februari 2013 om 15:24
In Nederland ga je niet dood van de honger. Dus ook al is het vervelend als je qua inkomen lastig gaat zitten maar als je er niet voor van je vrouw wil scheiden dan vindt ie de relatie nog niet slecht genoeg.
"Te veel alimentatie" zal uitkomen op gewoon wettelijke normale regelgevingen. In ieder geval raakt er iemand een onderkomen kwijt. Als het huis van hem was en zij woont er nog maar net een jaar bij in is het vervelend maar na 1 jaar samenwonen hoef je nog niet veel alimentatie te betalen. Zijn ze echter al 12 jaar getrouwd dan is het erg spijtig voor hem maar natuurlijk ook voor haar.
Het klinkt meer als een smoesje voor op de relatiepijler. Maar goed als het geld hem tegenhoudt en hij er nu niet van kan slapen van dat geld zal hij er natuurlijk zelf ook wel achteraan moeten gaan om te achterhalen hoe de feiten zometeen worden.
Het lijkt me altijd dat je eerst beslist dát je uit elkaar wilt en het dan zo goed mogelijk financieel afhandelt. Niet omgekeerd.
"Te veel alimentatie" zal uitkomen op gewoon wettelijke normale regelgevingen. In ieder geval raakt er iemand een onderkomen kwijt. Als het huis van hem was en zij woont er nog maar net een jaar bij in is het vervelend maar na 1 jaar samenwonen hoef je nog niet veel alimentatie te betalen. Zijn ze echter al 12 jaar getrouwd dan is het erg spijtig voor hem maar natuurlijk ook voor haar.
Het klinkt meer als een smoesje voor op de relatiepijler. Maar goed als het geld hem tegenhoudt en hij er nu niet van kan slapen van dat geld zal hij er natuurlijk zelf ook wel achteraan moeten gaan om te achterhalen hoe de feiten zometeen worden.
Het lijkt me altijd dat je eerst beslist dát je uit elkaar wilt en het dan zo goed mogelijk financieel afhandelt. Niet omgekeerd.
dinsdag 19 februari 2013 om 15:24
quote:wolkje69, 2 minuten geleden
Als je de hele dag bewaking (vrouw) om je heen hebt en werkelijk geen minuut voor je zelf dan wordt het moeilijk om dingen uit te zoeken.Gaat ie vreemd omdat zijn vrouw hem niet vertrouwd?
Als je de hele dag bewaking (vrouw) om je heen hebt en werkelijk geen minuut voor je zelf dan wordt het moeilijk om dingen uit te zoeken.Gaat ie vreemd omdat zijn vrouw hem niet vertrouwd?
You know how I know? Because I reeaally think so!
dinsdag 19 februari 2013 om 15:27
quote:nessemeisje, 13 seconden geleden
Laat me raden: hij heeft een nieuwe vriendin. En die nieuwe vriendin ben jij. En omdat hij scheiden toch een brug e ver vindt, gooit hij de smoes erin dat hij geen alimentatie wil betalen en daarom niet gaat scheiden.
Vast de spijker op zijn kop.
"Ik kan niet bij haar weg, dan raak ik mijn huis kwijt."
Laat me raden: hij heeft een nieuwe vriendin. En die nieuwe vriendin ben jij. En omdat hij scheiden toch een brug e ver vindt, gooit hij de smoes erin dat hij geen alimentatie wil betalen en daarom niet gaat scheiden.
Vast de spijker op zijn kop.
"Ik kan niet bij haar weg, dan raak ik mijn huis kwijt."
You know how I know? Because I reeaally think so!
dinsdag 19 februari 2013 om 15:29
quote:nessemeisje schreef op 19 februari 2013 @ 15:25:
dat is ook mijn eerste gok.
Staat "dure alimentatie" in de smoezenlijst trouwens?
dat is ook mijn eerste gok.
Staat "dure alimentatie" in de smoezenlijst trouwens?
dinsdag 19 februari 2013 om 15:31
quote:kadanz schreef op 19 februari 2013 @ 15:27:
Ik vind de uitkomst van jouw website ook vrij bizar Spijk-er.
De 'vriend' van TO moet volgens jouw website 1205 euro alimentatie betalen.
Hij houdt dan 1295 euro over terwijl zijn ex 2205 te besteden heeft. Dat klopt toch niet?Ho even, dat is niet mijn website hoor! Ik had zomaar even gegoogled.
En volgens mij moet je naar alimentatiebehoefte van de een, en draagkracht van de ander kijken.
Hij houdt dan 1295 euro over terwijl zijn ex 2205 te besteden heeft. Dat klopt toch niet?Ho even, dat is niet mijn website hoor! Ik had zomaar even gegoogled.
En volgens mij moet je naar alimentatiebehoefte van de een, en draagkracht van de ander kijken.
Zeg maar Spijker.
dinsdag 19 februari 2013 om 15:34
quote:kadanz schreef op 19 februari 2013 @ 15:27:
Hij houdt dan 1295 euro over terwijl zijn ex 2205 te besteden heeft. Dat klopt toch niet?Dat wat hij betaalt is Bruto. Hij kan belasting terugvragen en zij moet belasting betalen.
Hij houdt dan 1295 euro over terwijl zijn ex 2205 te besteden heeft. Dat klopt toch niet?Dat wat hij betaalt is Bruto. Hij kan belasting terugvragen en zij moet belasting betalen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 19 februari 2013 om 15:35
dinsdag 19 februari 2013 om 15:38
quote:Spijk-er schreef op 19 februari 2013 @ 15:31:
[...]
Ho even, dat is niet mijn website hoor! Ik had zomaar even gegoogled.
Zo bedoelde ik het ook
Zelfs met belastingverrekening blijft het een bizar en scheef verhaal.
[...]
Ho even, dat is niet mijn website hoor! Ik had zomaar even gegoogled.
Zo bedoelde ik het ook
Zelfs met belastingverrekening blijft het een bizar en scheef verhaal.
dinsdag 19 februari 2013 om 15:53
@nessemeisje hij geeft al 3 jaar aan dat het niet gaat zoals het nu gaat maar volgens haar ligt dat aan hem en voor haar is er niks mis, er zijn al verschillende gespreken geweest ook is het woord scheiden een aantal x gevallen maar ja struisvogelpolitiek is ook een politiek. En dat bedoel ik naar beide partijen.