Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Het lijkt mij juist heel handig om zwanger te worden als je nog aan het studeren bent. Je hebt meer tijd voor je kindje..

Misschien denk ik er te simpel over, ik heb maar 2 jaar een studie gedaan en was toen lekker klaar!

Ik word er gek van, al mijn vriendinnen zeggen + familie dat ik wel de eerste zou zijn met een kind, maar ik ook nog moet genieten van het leven en van het jong zijn. JA ik wil liever vandaag dan morgen zwanger zijn en waarom zou je niet meer van het leven kunnen genieten met een kindje ? Orzoo ik snap je heel goed.
Ik denk dat het idd erg ligt aan je studie. Met mijn studie zou het prima kunnen. Vooral literatuurstudies en als je al het veld in zou gaan is het ook geen lichamelijk zwaar werk oid.

Wat ik lastiger vind is dat je niet weet hoe je zwangerschap gaat zijn. De ene kan prima afstuderen en zwanger zijn. De ander hangt letterlijk 6 maanden lang (of erger) dagelijks boven de pot. En dat is niet te voorspellen.

Daarbij is vriend er denk ik NU nog niet klaar voor. Weet ik niet zeker eigenlijk. Als dat wel zo zou zijn en ik zou kunnen voorspellen hoe mn zwangerschap zou verlopen zou ik al aan het klussen zijn hoor

En ja je moet vooral genieten van je vrijheid want je bent nog zo jong blabla. Nja, stomme opmerkingen.
Zwanger afstuderen lijkt me niet echt handig nee als je veel moet lopen of zwaar lichamelijk werk moet doen. En ook alle zwangerschapskwaaltjes tijdens het afstuderen lijkt me niks.

Mijn vriend is ouder en heeft ook oudere vrienden van al in de 30 die allemaal al kinderen hebben. We krijgen vaak opmerkingen over wanneer wij nou eens aan kinderen beginnen of de vraag of ik zwanger ben als ik ff niet lekker in orde ben of toevallig geen wijn drink.. pfff.

En mijn ouders zeggen ook dat ik eerst moet genieten van het leven en van de vrijheid die we nu hebben. Maar het lijkt me ook heerlijk om dingen te ondernemen met je eigen kindje(s).

Het is hier ook steeds meer een babyboom en dat frustreert.. haha. Maar kan er volgens mij nog wel redelijk goed mee omgaan.

En kom nu opeens op het idee om mijn vakantieuren te sparen alvast. Kan ik die misschien in de toekomst aan mijn verlof plakken
Ja idd, bij mij had het niet gekund. 35 contacturen per week en minstens een maand per jaar de hort op. En dan veel fysiek zwaar werk, met 40 graden 1,5 meter diepe gaten graven en dat soort dingen.

Bij alpha studies is het denk ik veel makkelijker.
Sealight hier is vriend 29 en is de babyboom aan het losbarsten in zijn vriendenkring.

En mijn vriendenkring is er gewoon vroeg bij haha. Veel moeders die de eerste kregen tussen 18-25
De babyboom is vooral in mijn familie aan de gang nu. In onze vriendenkring nu 1 zwangere en de rest heeft of geen kinderwens of al stiefkinderen en vind het zo wel best. Van ons weet men wel dat we een kinderwens hebben. We zijn daar ook best open over, maar ik ga het echt niet vertellen als we echt aan het proberen zijn. Dat gaat me dan weer te ver.
Ik studeerde verpleegkunde, maar bij mij had het in principe ook gekund bij het afstuderen. Veel literatuurstudie en interviewen, transcripties etc. Maar hangt van het afstudeerproject af.

Orzoo mijn vriend is ook 29. En inderdaad ook de babyboom.

Dan is jouw vriendenkring er vroeg bij! Geen van mijn vriendinnen heeft nog een kindje. Ze zijn allemaal tussen de 22 en 26. Aan de ene kant zou ik ook niet de eerste willen zijn eigenlijk. Lijkt me super leuk om tegelijk met een vriendin zwanger te zijn. Dan zit je in dezelfde 'levensfase' en kun je ook in real life ervaringen delen. Weet wel van 1 vriendin dat ze op haar 25e wil stoppen met de pil. Dat is dit jaar nog.. dus ben benieuwd!
Van mijn NLse vriendinnen is er 1 zwanger, maar die is 35. En van mijn Oostenrijkse vriendinnen zijn er wel meer zwanger of hebben al kinderen, maar die zijn ook allemaal wat ouder.

De vriendengroep van mijn vriend (26-30) is allemaal nog kinderloos en ik kan me zelfs voorstellen dat wij de eersten zouden zijn.
En wat betreft vertellen.. nee zou ook zeker niet aan de hele vriendenkring vertellen dat we bezig zijn met proberen. Alleen misschien mijn beste vriendin, die dus ook wil stoppen met de pil. En heeel misschien zou ik het met mijn moeder bespreken.

De beste vriend van mijn vriend en zijn vriendin (volgen jullie het nog? ) Maakten er geen geheim van dat ze aan het 'proberen' waren. En een aantal maanden later wilden ze alle vrienden bij elkaar hebben om 'iets' te vertellen. Dan raad je het natuurlijk al..
Ik heb net van een vriendin haar eerste echo per what app mogen ontvangen. Hier de babyboom ook in volle gang

Ze heeft heeft het via whatsapp gedaan zodat ze het nieuws aan alle vrienden tegelijkertijd kon vertellen.

Wel bijzonder hoor een echo, smelt!
Jeetje wat veel van jullie vrienden dan. Mijn vriend is 28 en heeft vrienden van 25 t/m 35. 2 hebben er al een kind. Dus valt hier redelijk mee. Laatst zag ik 1 van die kindjes, wat een schatje!

Wat leuk goldstrike dat je de echo hebt mogen ontvangen! leuk!
Sealight, hier staat de teller op

1 vriendin (25) met kindje van bijna 3

1 vriendin (24) met kindje van 2 maanden

1 vriendin (22) met 2(!!!) kinderen, jongste is bijna 1, oudste 2.5

1 vriendin (26) ook met 2 kinderen. Jongste is 5 maanden, oudste bijna 6
Ik zou denk ik aan helemaal niemand vertellen dat we bezig zijn. Krijg je geheid opmerkingen over dat ik zo jong ben blablabla. Ik snap er weinig van. Zoals het nu gepland staat ben ik 25 ofzo als we ervoor gaan. In mijn ogen ben je dan niet heel jong maar in mijn hoogopgeleide kring word je soms echt voor gek verklaard en je verpest je leven bloabla
Ik vind 25 juist een mooie leeftijd hoor Orzoo. Helaas ben ik daar zelf al voorbij (soms voel ik me wel oud terwijl 30 nog best mee valt). Ik leerde mijn vriend kennen toen ik 25 was. Als ik hem 5 jaar eerder was tegen gekomen was ik misschien wel al moeder. Hij vind nog steeds dat we nog maar kort samen zijn. Bijna 6 jaar vind ik toch niet zo kort. Maar ja met wat stellen in je omgeving die al sinds de middelbare school samen zijn lijkt dat wel kort.
Hehe. Mijn vriend en ik zijn pas een jaar samen. Kennen elkaar wel al een aantal jaar, ook best goed want waren eerst hele goede vrienden en dat scheelt wel natuurlijk. Anders zou ik er ook nog niet zo mee bezig zijn. Altijd wel een kinderwens gehad maar nu begint dat echt concreet te worden. Komt o.a. omdat ik altijd heb gedacht dat ik iemand moet vinden die ook een goede en leuke vader gaat zijn als het tussen ons niet goed zou gaan en ik er vrij zeker van ben dat ik die persoon gevonden heb.

Ik heb erg een tweedeling in mn vrienden en kennissenkring hoor. De ene helft is echt al huisje boompje beestje en de andere helft echt nog druk aan het feesten, reizen etc. Die willen ook nog werken in het buitenland enzo. Ik heb het hele feestleven wel een beetje gezien eerlijk gezegd. Veel reizen zit er voor ons ivm werk toch niet in haha.
Ik weet zeker dat als ik mijn vriend al langer had gekend ik al kinderen zou hebben. Maar wij hebben elkaar pas leren kennen toen we 26 waren, dus heel lang kunnen we niet samen zijn voor we aan kinderen zouden beginnen.

Als alles zo gaat als we willen zijn we een krappe 5 jaar samen als er een kindje komt.

Bij mij was iedereen veel eerder gesetteld dan ik, ik was echt een zwerver over de wereld. Tussen 2007 en 2010 heb ik nooit ergens langer dan 5 maanden gewoond. Maar nu ben ik de grootste burgertrut van allemaal.
Dat je al langer met elkaar om gaat scheeld denk ik wel. Je weet dan al wat meer van de ander. Uit eindelijk moet je gewoon op je eigen gevoel en die van je partner vertrouwen. Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet je (gelukkig) toch niet. Dat relaties ook na jaren nog stuk kunnen lopen heb ik bij mijn ouders gezien. Die waren meer dan 20 jaar getrouwt toen ze gingen scheiden. Het rare is dat ik mij ook nooit heb voor kunnen stellen dat ze samen oud zouden worden en dat terwijl ze toch geen slecht huwelijk hadden. Ik denk dat het ons niet gaat gebeuren. Je kan maar beter positief zijn denk ik.
Orzoo dat zijn inderdaad veel (jonge) vrienden met kinderen!

Ik ben 24, word dit jaar 25, maar vind mezelf nog errug jong eigenlijk.. Alhoewel ik 'vroeger' vond dat mijn moeder mij maar laat had gekregen op haar 26e Maar dan spreek ik ook over een jaar of tien geleden en toen was dat in mijn ogen oud. Nu voel ik me jong!

Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen en dat vind ik ook nog vrij kort. 5 a 6 jaar en dan kinderen is normaal toch?:. Maar ik wil toch eerder kinderen. Dus als we 3 a 4 jaar samen zijn denk ik..
hihi ja Sealight dat herken ik wel, mijn moeder was 21 en dat was vrij normaal om met je eerste kind te beginnen. Ik had er al drie (!!) gehad op mn 26e als ik mijn moeder had nagedaan.. Kan ik me toch echt niets bij voorstellen :D Ik was ook nog lang niet klaar om moeder te worden op mijn studentikoze 21e! Maar blijft toch allemaal persoonlijk.. In mijn buurt zijn veel gelovige mensen die al op hun 18e trouwen en vervolgens aan kinderen beginnen. Ieder zn prioriteiten.

Nederland schijnt wel het land te zijn waar vrouwen het langst wachten met uitstellen van hun zwangerschap, las ik laatst ergens
Gewijzigd
anoniem_171712 wijzigde dit bericht op 26-03-2013 20:30
Reden: zo
% gewijzigd
15.000 euro spaargeld?? Daar ga ik het echt niet van laten afhangen zolang we financieel stabiel zijn.
@ spaargeld; jeetje...dat is wel veel! Uhm dat ga ik niet halen, en al helemaal niet als ik mijn studieschuld daar vanaf trek

@baby's in vriendengroep; mijn vriendinnen zijn allemaal ook rond 28, een paar hebben een 1 kindje. Sommigen zijn er al wel mee bezig, anderen richten zich nog voornamelijk op werk/feesten/reizen. Vriendengroep van mijn vriend (rond 31 jr) hebben nog allemaal geen kinderen!! Maar kan niet anders dan dat daar snel verandering in komt.

Volgens mij stellen Nederlandse vrouwen het ook echt uit. Carriere gericht misschien? Het niet afhankelijk willen zijn? En natuurlijk hebben we dan ook nog een redelijke belabberde verlofregeling...
welkom witteschrijver!

nee 15 duizend spaargeld lijkt me te allen tijde prettig te hebben maar niet als vereiste voor het krijgen van een baby! als ik zo eens rondspeur (gniffel..) op marktplaats e.d. hoeft het echt niet zoveel te kosten. Tenzij je alles nieuw en van dure merken wil hebben natuurlijk.
We hebben in NL idiote visies op moeders+werken en ik denk dat dat veel vrouwen tegenhoudt.
En idd. Je kunt t zo duur maken als je wilt. Ik hoorde laatst iemand dat je toch echt wel 5000 euro nodig hebt aan spullen. Ja. Goed. Als ik mijn baby in gucci ga steken waar hij na 3 weken weer uitgegroeid is en een italiaanse designwieg wil hebben dan wel ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven