Outfits voor bruiloft
woensdag 20 februari 2013 om 19:56
Ik heb in mei een bruiloft waar ik getuige ben. Het wordt geen formele gelegenheid, maar ik wil er wel leuk uitzien natuurlijk. Ik ben alleen helemaal niet van de jurkjes, wil er wel een aan voor deze gelegenheid, maar weet dus echt niet waar ik moet beginnen!
Ook voor mijn vriend is het lastig, hij leeft echt in jeans en sneakers, heb hem nog nooit in nette kleding gezien...
Wie heeft wat tips/advies over wat voor richting wij op kunnen qua outfits, wat dus netter is dan normale dagelijkse kleding, genoeg voor een "casual" bruiloft? Dank!
Ook voor mijn vriend is het lastig, hij leeft echt in jeans en sneakers, heb hem nog nooit in nette kleding gezien...
Wie heeft wat tips/advies over wat voor richting wij op kunnen qua outfits, wat dus netter is dan normale dagelijkse kleding, genoeg voor een "casual" bruiloft? Dank!
woensdag 20 februari 2013 om 20:06
Je kunt ook een nette broek met top aan doen, als het maar geen spijkergoed is. Of een rok met een top.
Wat voor jurkjes vind je bij anderen leuk? En ook heel belangrijk: op wat voor schoenen wil/kun je lopen?
Je vriend zou een donkergrijze pantalon in een nogal standaard uitvoering kunnen aanschaffen en een overhemd. Dat komt altijd wel eens van pas. Bij C&A kun je prima terecht.
Wat voor jurkjes vind je bij anderen leuk? En ook heel belangrijk: op wat voor schoenen wil/kun je lopen?
Je vriend zou een donkergrijze pantalon in een nogal standaard uitvoering kunnen aanschaffen en een overhemd. Dat komt altijd wel eens van pas. Bij C&A kun je prima terecht.
woensdag 20 februari 2013 om 20:12
Het is ook leuk om gewoon in winkels diverse dingen te gaan passen om te kijken waar jij je wel lekker in voelt. Misschien wel een mooi gesneden broekpak met een mooie top, of misschien toch wel een rokje of jurkje. Ik moest vroeger ook niet zoveel van jurkjes en rokjes hebben, maar ben nu echt een fanaat. Ook loop ik nu weer op hakken (met kinderen die klein zijn vond ik het nooit zo handig, zelfde met kettinkjes enzo).
Misschien kan je vriend toch wel een spijkerbroek aan (maar geen vale) met een overhemd. H&M heeft ook vlotte pantalons voor niet zo veel geld en toch een beetje trendier.
Misschien kan je vriend toch wel een spijkerbroek aan (maar geen vale) met een overhemd. H&M heeft ook vlotte pantalons voor niet zo veel geld en toch een beetje trendier.
woensdag 20 februari 2013 om 20:25
Dank voor jullie reacties!
Ja denk je dat dat kan voor vriend, een donkere nette spijkerbroek met een mooi overhemd erop? Dat wordt al een stuk makkelijker, moet ik hem alleen nog in wat nettere schoenen proberen te krijgen
En inderdaad, ik moet gewoon gaan passen. Helaas is er alleen weinig keuze qua winkels waar ik woon... Ik kan wel op hakken lopen en heb ook wat leuke hakken waarbij ik alleen dus het jurkje nog moet vinden. Een mooi pak is misschien wel een betere oplossing, zeker aangezien het buiten is (koud!) maar ik wil, omdat de bruid een hele speciale persoon is voor mij, wel echt wat extra m'n best doen en dus in jurk!
Wat ik bij andere leuk vind staan... niet te kort, denk rond knie lengte maar dan zonder dat het tuttig is, simpel, niet te veel franjes of laagjes o.i.d.
@Uncharted : ik heb gekeken op website light in the box (mag ik dat hier neerzetten) daar hebben ze heel veel leuke (en ook heel veel verschrikkelijke) gelegenheid jurken, maar ik durf niet online te bestellen aangezien ik echt geen idee heb wat mij leuk staat of niet..maar misschien heb jij er wat aan.
Ja denk je dat dat kan voor vriend, een donkere nette spijkerbroek met een mooi overhemd erop? Dat wordt al een stuk makkelijker, moet ik hem alleen nog in wat nettere schoenen proberen te krijgen
En inderdaad, ik moet gewoon gaan passen. Helaas is er alleen weinig keuze qua winkels waar ik woon... Ik kan wel op hakken lopen en heb ook wat leuke hakken waarbij ik alleen dus het jurkje nog moet vinden. Een mooi pak is misschien wel een betere oplossing, zeker aangezien het buiten is (koud!) maar ik wil, omdat de bruid een hele speciale persoon is voor mij, wel echt wat extra m'n best doen en dus in jurk!
Wat ik bij andere leuk vind staan... niet te kort, denk rond knie lengte maar dan zonder dat het tuttig is, simpel, niet te veel franjes of laagjes o.i.d.
@Uncharted : ik heb gekeken op website light in the box (mag ik dat hier neerzetten) daar hebben ze heel veel leuke (en ook heel veel verschrikkelijke) gelegenheid jurken, maar ik durf niet online te bestellen aangezien ik echt geen idee heb wat mij leuk staat of niet..maar misschien heb jij er wat aan.
woensdag 20 februari 2013 om 20:38
Let er vooral op dat jullie een beetje matchen met elkaar. Kun je er een beetje achter komen wat de rest van het gezelschap aantrekt? Een spijkerbroek is meestal toch een no-go, zeker als hij bij een getuige hoort. Maar als er meer zijn die in spijkerbroek gaan en de bruid(egom) vindt het niet erg kan het wel.
woensdag 20 februari 2013 om 21:06
Als je je niet zo prettig voelt in een jurkje straal je dat trouwens ook uit, dus waarom niet gaan voor een nette pantalon en een mooie blouse o.i.d.? En natuurlijk wel een match met vriend!
Bedankt voor die site trouwens, ik houd ook niet zo van bestellen en zeker met jurkjes moet ik ze om m'n lijf zien zitten. Wel heel leuk ter inspiratie!
Bedankt voor die site trouwens, ik houd ook niet zo van bestellen en zeker met jurkjes moet ik ze om m'n lijf zien zitten. Wel heel leuk ter inspiratie!
woensdag 20 februari 2013 om 21:08
quote:syrah80 schreef op 20 februari 2013 @ 20:25:
Ik zou voor een "gewone"katoenen broek gaan, donkerblauw of zwart. Misschien nog een leuk kolbert erop?
Ik zou voor een "gewone"katoenen broek gaan, donkerblauw of zwart. Misschien nog een leuk kolbert erop?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 20 februari 2013 om 21:09
quote:missCo schreef op 20 februari 2013 @ 21:08:
Wat voor figuur heb je TO? Dat denkt misschien iets makkelijker mee qua jurkjes. En is de bruiloft formeel of informeel?"Het wordt geen formele gelegenheid,"
Wat voor figuur heb je TO? Dat denkt misschien iets makkelijker mee qua jurkjes. En is de bruiloft formeel of informeel?"Het wordt geen formele gelegenheid,"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 20 februari 2013 om 21:18
Oeps, daar heb ik overheen gelezen..
In dat geval hoef je ook niet echt uit te pakken met allerhande gelegenheidsjurkjes, maar kun je ook bij H&M/Zara/Mango kijken voor een jurkje met bijv. een mooie print waar je je prettig in voelt. Je zou er dan ook voor kunnen kiezen om geen sjieke pumps te dragen als dat niet bij je past, maar je jurkje te combineren met eenvoudige maar stijlvolle (platte?) laarzen.
In dat geval hoef je ook niet echt uit te pakken met allerhande gelegenheidsjurkjes, maar kun je ook bij H&M/Zara/Mango kijken voor een jurkje met bijv. een mooie print waar je je prettig in voelt. Je zou er dan ook voor kunnen kiezen om geen sjieke pumps te dragen als dat niet bij je past, maar je jurkje te combineren met eenvoudige maar stijlvolle (platte?) laarzen.
woensdag 20 februari 2013 om 21:44
@missCo - inderdaad informeel en ja, een jurkje van de genoemde plekken is zeker een optie, met laarzen is een goed idee en ook meteen wat warmer!
Qua figuur - atletisch - heb brede schouders en behoorlijke Beyonce (I wish ) billen met een smallere taille... maat 38 by 1.74m als dat helpt.. geen super strakke buik ofzo dus wil niet iets wat helemaal aansluit.
@Lechatnoir - zal eens gaan informeren wat de rest aandoet, want wat je zegt, als hij als enige in een spijkerbroek aankomt is dat geen gezicht natuurlijk.
@ Uncharted - ik wil zeker een matchen met hem, vandaar de (voor mij) moeilijke zoektocht naar kleding voor ons beide! Ik denk dat ik pas voor nummer 2 kan kiezen als nummer 1 besloten is (in welke volgorde dan ook)
Katoenen broek vind ik ook een goeie, zeker iets wat vaker gedragen kan worden.
Qua figuur - atletisch - heb brede schouders en behoorlijke Beyonce (I wish ) billen met een smallere taille... maat 38 by 1.74m als dat helpt.. geen super strakke buik ofzo dus wil niet iets wat helemaal aansluit.
@Lechatnoir - zal eens gaan informeren wat de rest aandoet, want wat je zegt, als hij als enige in een spijkerbroek aankomt is dat geen gezicht natuurlijk.
@ Uncharted - ik wil zeker een matchen met hem, vandaar de (voor mij) moeilijke zoektocht naar kleding voor ons beide! Ik denk dat ik pas voor nummer 2 kan kiezen als nummer 1 besloten is (in welke volgorde dan ook)
Katoenen broek vind ik ook een goeie, zeker iets wat vaker gedragen kan worden.
woensdag 20 februari 2013 om 21:48
Je hoeft niet persé een jurkje aan. Een mooie broek met bijpassende blazer kan ook. Jasje kun je dan ook nog eens op een spijkerbroek dragen. Voor je vriend zou ik ook geen heel pak kopen als hij dat nooit draagt maar een losse broek met losse blazer. Bv zwarte nette broek, zwart overhemd met middenbruine blazer. Zo'n jasje staat ook heel sportief op een spijkerbroek. Zonde om iets te kopen wat je maar één keer draagt.
woensdag 20 februari 2013 om 21:55
http://cdn.debijenkorf.nl ... t_01_1108_1528_326786.jpg
woensdag 20 februari 2013 om 22:00
@Tristan - ja die bovenste vind ik leuk! En dat zal hem goed staan ook (vriend heeft zeer sportief/gespierd figuur- denk surfer niet Stallone) ... ik ga dit weekend eens naar het winkelcentrum om eens te neuzen! (opties H&M, C&A, Pull&Bear, Mango, etc)
@Nina - ik hoef inderdaad geen jurk aan maar wil het wel... om deze gelegenheid ook te gebruiken om toch eens wat anders te proberen. Ik zit (net als vriend) vast in een jeans&sneakers (ok of /laarzen) combo...
@Nina - ik hoef inderdaad geen jurk aan maar wil het wel... om deze gelegenheid ook te gebruiken om toch eens wat anders te proberen. Ik zit (net als vriend) vast in een jeans&sneakers (ok of /laarzen) combo...
woensdag 20 februari 2013 om 22:10
woensdag 20 februari 2013 om 22:34
@Tristan - heb op Asos gekeken maar nog niets gezien wat ik echt leuk vind (en betaalbaar is). die rode jurk vind ik wèl heel leuk, is dat niet te simpel voor een bruiloft? Die zwarte vind ik te ballerina achtig (ofzo)....
@Ceci - geweldig plan, maar bruid en ik wonen niet in hetzelfde land - anders zou dat zeker de oplossing zijn!
@Ceci - geweldig plan, maar bruid en ik wonen niet in hetzelfde land - anders zou dat zeker de oplossing zijn!
donderdag 21 februari 2013 om 01:24
Ik denk niet dat die rode jurk van Tristan te simpel is, aangezien het een informele bruiloft is. Ik vind hem zeker mooi!
http://www.boohoo.com/europe/clothing/d ... t/dresses/
Hier vind je alle soorten jurken. Mooi, goedkoop en geen verzendkosten!
http://www.boohoo.com/europe/clothing/d ... t/dresses/
Hier vind je alle soorten jurken. Mooi, goedkoop en geen verzendkosten!