Mode & Beauty alle pijlers

Outfits voor bruiloft

20-02-2013 19:56 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mei een bruiloft waar ik getuige ben. Het wordt geen formele gelegenheid, maar ik wil er wel leuk uitzien natuurlijk. Ik ben alleen helemaal niet van de jurkjes, wil er wel een aan voor deze gelegenheid, maar weet dus echt niet waar ik moet beginnen!

Ook voor mijn vriend is het lastig, hij leeft echt in jeans en sneakers, heb hem nog nooit in nette kleding gezien...

Wie heeft wat tips/advies over wat voor richting wij op kunnen qua outfits, wat dus netter is dan normale dagelijkse kleding, genoeg voor een "casual" bruiloft? Dank!
Oeps, zeker een overweging waard - dat is namelijk totaal niet het geval. Geen zwart dus! Dank voor de toelichting Louba!
Leuk, die paarse jurk TO.

Mei kan qua weer tegenvallen, jurk is vrij bloot. Of blijven jullie vooral binnen?
Sterker nog - het is voornamelijk buiten! Voor een uurtje of 2, dan naar binnen. Dacht misschien te combineren met een blazer (kleur?) en dan maar 2 uurtjes bibberen? Ik woon zelf in een warm land dus ik heb het sowieso altijd koud in NL... Zou het liefst in winterlaarzen en winterjas gaan, maarja dat staat niet zo leuk

Overweeg het om maat S te kopen, ik ben wel normaal een M maar er staat ergens in de reviews dat die jurk breed valt. Kan 'm altijd terugsturen...
En hoe werkt het met maten verder met jurken... Bij ASOS bestel je in 10/12/14 etc. Ik ben spijkerbroek maat 38 (dus 10) maar dat komt niet overeen met metingen. Volgens de metingen moet je taille dan 68cm zijn en die van mij is 75cm. Heupen zit ik tussen de 10/12 in.
Of deze
OT heb je al een jurk gevonden?
En zoiets gecombineerd met een vestte. Ik zou wel voor iets vrolijks gaan in ieder geval.

http://www.stepswebshop.nl/product/1858 ... dress.aspx
Sorry late reactie. Nee nogsteeds geen jurk gevonden. Ben toch bang dat ik het ijskoud ga krijgen buiten op een boot dus ik kan maar niet kiezen!

Dartel - dank voor je voorbeeld, het idee met een vestje is leuk.
En zoiets?

Met een jasje met "glimmertje"

Of iets roods

Oranje?

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dank Tickel, jasje met glimmer vind ik een hele goeie, ziet er feestelijk uit! Ik ben alleen niet van prints... de stijl jurk vind ik wel leuk! Waar heb je die gevonden?
roetgerink via google
Wel een print, maar zou mooi passen bij bruine glimjasje

http://www.roetgerink.nl/ ... blauw_vera-mont-jurk.html
Wat vind je van een fleurige rok?

32 euro

Ook in jurk

Dank voor het meezoeken! Die jurk is helaas niet mijn stijl denk ik, iets te hoog uitgesneden. De 3/4 mouw vind ik wel een goeie, meteen wat warmer, daar ga ik verder op zoeken.
Steps is wel zo ongeveer dé bruiloftsleverancier van Nederland voor gasten.

Is zoiets niet leuk?

http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/5 ... -polka-dot
Voor je vriend zou ik gaan voor donkere jeans (zonder gaten of vale plekken) met een wit basic-shirt (van goede kwaliteit), een zwart colbert daarover en een mooi horloge om het af te maken.

Aangezien het vooral buiten is en je kou-verhaal zou ik eerder kiezen voor een mooie jas die bruiloft waardig is en dan eventueel een wat goedkoper jurkje eronder. Jas kan je dan bijvoorbeeld open dragen. Zo even snel kon ik deze vinden.

voorbeeld jassen:

jas1

jas2

jas3

Op die website staan nog meer van dat soort jassen als je dat leuk vind.

De volgende plaatjes vind ik ook goed werken

plaatje1

plaatje2

plaatje3

plaatje4
quote:spoorzeven schreef op 03 maart 2013 @ 12:23:

Voor je vriend zou ik gaan voor donkere jeans (zonder gaten of vale plekken) met een wit basic-shirt (van goede kwaliteit), een zwart colbert daarover en een mooi horloge om het af te maken.

Aangezien het vooral buiten is en je kou-verhaal zou ik eerder kiezen voor een mooie jas die bruiloft waardig is en dan eventueel een wat goedkoper jurkje eronder. Jas kan je dan bijvoorbeeld open dragen. Zo even snel kon ik deze vinden.

voorbeeld jassen:

jas1

jas2

jas3

Op die website staan nog meer van dat soort jassen als je dat leuk vind.

De volgende plaatjes vind ik ook goed werken

plaatje1

plaatje2

plaatje3

plaatje4

Waarom een jeans? Een katoenen nette pantalon staat net even gekleder. En waarom zet je mantels neer? Ze is op zoek naar een jurk

En een mantel met konijnenbont? Serieus?
quote:Tickel schreef op 03 maart 2013 @ 17:33:

[...]

Waarom een jeans? Een katoenen nette pantalon staat net even gekleder. En waarom zet je mantels neer? Ze is op zoek naar een jurk

En een mantel met konijnenbont? Serieus?

Mijn broer had op mijn bruiloft een soortgelijke outfit aan en zag er geweldig uit op die manier. Hij was toch netjes en ook casual. Het is geen formele bruiloft staat erbij.

Het is niet verboden om extra ideeën aan te dragen waar iemand misschien niet zelf aan heeft gedacht, ze schrijft dat ze in een warm land woont en het altijd koud heeft in Nederland, de bruiloft is voornamelijk buiten.

Ik had niet eens gezien dat het konijnenbont was zocht gewoon naar jassen die er niet alledaags uitzien maar zouden kunnen passen met een mooie outfit eronder zodat je niet uit de toom valt.
Ik stel alle suggesties heel erg op prijs hoor! En dank voor alle zoektochten tot nu toe.

Ik vind het idee spoorzeven wel een goeie, meer op de jas letten dan de jurk aangezien de bruiloft voornamelijk buiten is, maar het diner daarna is natuurlijk wel gewoon binnen dus ik moet er onder een eventuele jas/blazer wel leuk uit zien

Bruid heeft aangegeven geen zwart (ok logisch) en geen jeans voor de mannen - helaas want dit wordt nog wat om mijn vriend in een pantalon te hijsen maargoed hij zal wel moeten!

Ik ben niet zo "meisjesachtig" dus jurken met franjes en teveel "gedoe" vind ik al snel niet leuk. Die jurken van die vintage site zijn gewéldig maar totaal niet mijn stijl, ik denk dat ik me daar niet lekker in voel, bovendien heb ik er het decolleté niet voor. Sarah Jessica Parker stijl is mooi en klassiek, maar te.. tja, vrouwelijk? voor mij...

De eerste jurken die langskwamen vond ik wel leuk (van asos geloof ik), maar ik wil geen rood. Plus die hadden allemaal korte/geen mouwtjes dus dan moet er wel iets leuks overheen. Heb ook geen giga budget, het hele gebeuren is al duur genoeg met vluchten, etc.

Ik ben dus vooral ontzettend lastig!
quote:syrah80 schreef op 04 maart 2013 @ 16:44:

Ik ben niet zo "meisjesachtig" dus jurken met franjes en teveel "gedoe" vind ik al snel niet leuk. Die jurken van die vintage site zijn gewéldig maar totaal niet mijn stijl, ik denk dat ik me daar niet lekker in voel, bovendien heb ik er het decolleté niet voor. Sarah Jessica Parker stijl is mooi en klassiek, maar te.. tja, vrouwelijk? voor mij...

De eerste jurken die langskwamen vond ik wel leuk (van asos geloof ik), maar ik wil geen rood. Plus die hadden allemaal korte/geen mouwtjes dus dan moet er wel iets leuks overheen. Heb ook geen giga budget, het hele gebeuren is al duur genoeg met vluchten, etc.

Ik ben dus vooral ontzettend lastig!

Wat vind je wel voor stijl bij jezelf passen? Kan je van de volgende jurken zeggen welke wel en niet in de buurt komen, dan kunnen we gerichter zoeken. Welke kleur/model spreekt je aan? Print of geen print?

jurk1

jurk2

jurk3

jurk4

jurk5

jurk6

jurk7
Waarom geen rok met een mooie top en kort jasje? Het is zo zonde veel geld uit te geven voor een jurk als je deze eigenlijk nooit draagt.

Zoiets bijvoorbeeld. Fleurig, netjes en niet té formeel.
Tickel: ontzettend leuk, daar zou ik zo in lopen, maar ik wil toch echt in jurk. De bruid is de belangrijkste persoon in mijn leven en ik wil iets meer mijn best doen dan wat ik voor iemand anders zou doen (als ik dat zo mag zeggen). Ik vind het jasje wel erg leuk, die wil ik sowieso wel hebben

Spoorzeven: De laatste jurk spreekt mij het meeste aan, maar dat komt omdat ik meteen voor veilig ga. Die is echter te simpel. Maar zo iets met iets kortere mouwtjes en misschien een ander kleurtje erbij (als riem/strik ofzo?). Qua kleur maakt het me niet zoveel uit (maar dus geen zwart, wit of rood), liever geen print tenzij het een vage print is maar dus niets te "in your face". De andere jurken vind ik mmwaah... Model: niet te strak maar ook geen nachtjapon model, niet te kort (ik dacht aan jurk tot op mn knie), niet te hoog (maar zeker niet te laag natuurlijk) uitgesneden en niet iets wat je schouders breder maakt want ik heb een atletisch figuur met al brede schouders.

Deze vind ik leuk (en is spot goedkoop) maar is dit te ordinair?:

in blauw:

Jurk 1

Deze, maar ze hebben mijn maat niet meer in paars:

Jurk 2

Deze, te kort?

Jurk 3

Hoeft niet van die site hoor maar zat daar net te kijken.

Vila

Die bovenste blauwe gaat een goeie richting op... dank!! Waar is die vandaan? (of moet ik dat ergens kunnen zien?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven