Thailand - april??

21-02-2013 15:16 13 berichten
Ik kom er niet helemaal waar ik heen wil op vakantie. Ik wil al heel lang naar Thailand maar het schijnt dat april de heetste maand is en humide. Klinkt niet heel aantrekkelijk.

Is er iemand geweest begin april? Is het aan het strand te doen, door wind, of is het gewoon een klamme handel?

Ook kom ik er qua strandbestemmingen niet echt uit. Het lijkt of een hut op het strand te zijn, of Oh Oh Cherso.

Omdat ik een tamelijke wensenlijst heb, en google en booking websites de gouden tips niet omhoog hebben gebracht, ben ik via het forum op zoek naar de gouden tip(s)..

Mijn ideaal is:

- een leuke hut/houten bungalow (of klein charmant hotel) o.i.d.

- direct aan het strand

- airconditioning

- max 40-50 euro per nacht

- Ergens zonder toeristenhordes, maar wel met dat leuke strandtentje met een pooltafel en gezellige types met gitaar.

- Goed voor snorkelen en/of windsurfen (materiaal verhuur)

Ik heb zelf al onwijs gezocht, denk vooral aan omgeving Andaman en Surin eilanden...

Wie o wie?
Alle reacties Link kopieren
Humide is vervelend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb uitleg nodig voor humide.
Trouwens, ik zat op Koh Tao in een heel fijn huisje aan het strand. Niet op de plek waar de boot aankomt maar juist aan de andere kant van het eiland. Ben de naam kwijt maar zal als ik thuis ben even zoeken voor je. Misschien is het wat voor je.
Een groot deel van je wensenlijst vond ik zelf terug op Zanzibar. Is dat niks?
Helemaal volgens je wensenlijst maar dan zonder airco en goedkoper.

Bottle Beach Bungalows of Lime'n Soda Resort

Koh Phangan Thailand

en er zijn meer van dit soort bungalowtjes in Thailand
Humide, hoge luchtvochtigheid. Dat het aanvoelt als een sauna, plakkerig.
Dank je voor antwoord.
Het is heet ja in april, maar daar merk je niet veel van op het strand omdat er altijd een windje staat. Andaman (Similan) en Surin zijn beschermde natuurgebieden, daar heb je geen accommodatie. April is trouwens wel het begin van de moessontijd aan de westkust. Dan heb je kans dat er weinig boten meer varen. Aan de andere kant wel lekker rustig. Koh Lipe dus, of Koh Phayam. OF anders naar Koh Tao (Ao Leuk, Tanote) of Koh Phangan.
Als een van je wensen geen toeristenhordes is zou ik niet meer naar Thailand gaan,de tijd dat het daar rustig was ligt helaas ver achter ons.

Ik zou dan voor Maleisie kiezen en wel Pulau Besar..Heerlijk rustig eilandje en weinig tot niets te doen..
Bedoel je Perhentian besar?

Ben het trouwens niet met je eens. Er zijn nog steeds plekken in Thailand waar het heerlijk rustig is.
quote:mayou schreef op 23 februari 2013 @ 02:54:

Bedoel je Perhentian besar?

Ben het trouwens niet met je eens. Er zijn nog steeds plekken in Thailand waar het heerlijk rustig is.

Nee,ik bedoel Pulau Besar..Zoek het maar eens op,het is het eiland waar de crew van expeditie Robinson verblijft tijdens de opnames van het programma.(Als het in Maleisië opgenomen wordt..)

Vertel mij dan maar eens waar het nog echt rustig is in Thailand,ik daag je uit Ik kom al ruim 20 jaar in Azie en heb Thailand zien veranderen van een leuke lowbudget bestemming naar een decadente bestemming waar het gaat om zien en gezien worden..Niet mijn ding meer..
De hele Isan en het noorden van Thailand is het anders nog lekker rustig hoor (en het zuiden ook, bij Satun). Maar ook op Phayam, Chang en Phangan zijn nog genoeg plekken waar je weinig mensen tegenkomt. Hangt er ook vanaf wanneer je gaat natuurlijk.

Mijn man en ik maken vaak fietstochten door Thailand en dan kom je echt geen kip tegen onderweg.

Pulau Besar ken ik niet, weer wat geleerd (en dat terwijl ik al jaren in Maleisie woon!). Ziet er heerlijk uit! Ik kom niet vaak in de buurt van Mersing, is net iets te ver weg, voor zo. Zitten er zandvliegjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven