Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerkers, management assistente

21-02-2013 19:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alles is stabiel, dank.
Hoe lang is je reistijd?

Persoonlijk vind ik veel thuiswerken in deze functie niet prettig.
Kun je je werkzaamheden eens beschrijven?

Het lijkt mij geen typische thuiswerkfunctie, maar laat me graag van tegendeel overtuigen
Gelukt.
In totaal of per enkele reis?

Ik vind dit toch klinken als kantoorwerk eerlijk gezegd. Zeker als er ook klanten langs moeten kunnen komen.
quote:toppieyes schreef op 21 februari 2013 @ 19:24:

Mijn voorstel aan mijn leidinggevende is dan ook om vanuit huis te gaan werken en alleen 1 dag per week om kantoor te verschijnen. Dit omdat er ook wel eens klanten zullen opdagen. Die kunnen dan op een vaste dag langskomen, dat is wel in 1 dag op te vangen omdat de klanten alleen voor speciale zaken langs komen.Kunnen de klanten ook allemaal op die dag langskomen?
Lijkt mij ook geen thuiswerk functie eigenlijk, 1 dag ok maar 4 dagen? En zoals eerder aangegeven is toch meer een kantoorfunctie. Ben erg benieuwd hoe je leidinggevende reageert.
Stabiliteit, blij.
quote:toppieyes schreef op 21 februari 2013 @ 20:41:

@Sophiaaaaa,

Alles is digitaal! Ik kan alles van achter mijn computer doen.

En telefonisch.

Het langskomen gebeurt alleen in speciale gevallen, bijna niet dus. Als er iemand langs moet komen, kan dat op die ene dag.

Maar mijn vraag is dus....hoe breng ik dit duidelijk bij mijn leidinggevende?

Per enkele reis, dus niet in totaal.

@Mariska76,

Ja, dat kan op 1 dag aangezien zij alleen langskomen in speciale gevallen. En op afspraak.Ik bedoel meer: is het klantvriendelijk om maar één dag beschikbaar te zijn om dingen op te halen? Als klanten net op die ene dag niet kunnen, moeten ze een week wachten.
Dank.
Tevreden.
Ik zou eens beginnen met voor te stellen om 1 dag in de week thuis te werken. Dat klinkt als een makkelijkere stap dan maar 1 dag per week aanwezig zijn.

Je zegt: collega's kunnen mij altijd per mail/telefoon bereiken.

Maar misschien wil je baas gewoon ook bij je binnen kunnen lopen als hij een vraag of opdracht heeft. En vindt hij het dan lastig om te moeten mailen of bellen.

Veel administratieve of secretariële functies hebben ook een beetje een binnen-loop-functie, naar mijn idee. In de zin van: hé ik loop even binnen met een vraag.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ben jij in staat om dagen van 8 uur te maken thuis? Gewoon ongestoord?

Heb je nog andere opties om de reistijd korter te maken? Auto ipv OV?

Eerlijk gezegd zou ik er als baas niet op zitten te wachten dat mijn secretaresse maar 1 dag in de week op kantoor te vinden is. Hoe ga je om met onverwachte zaken die je eigenlijk op kantoor moet regelent erwijl je thuis zit?
Eens met Broedkippetje, start met het vragen van 1 thuiswerkdag. Jouw leidinggevende ziet het niet direct zitten, dus vermoedelijk is hij bang dat er zaken mis gaan of minder soepel zullen verlopen. Wellicht is 1 dag voor hem beter te overzien en minder beangstigend. En gaat dat eenmaal een poos goed, dan kun je beginnen over die tweede dag.

Overigens is mijn ervaring dat dit juist een heel geschikte functie is voor thuiswerk. Maar helaas werkt dat alleen als de leidinggevende daar ook achter staat.
Snap je punt wel met reistijd etc, maar management assistente is toch echt een kantoorfunctie. Even afgezien van welke functie dan ook, 4 dagen thuiswerken gaat denk ik nergens lukken met welke functie dan ook. Bij ons zijn ze er erg strikt in,en het wordt ook niet gewaardeerd en men moet echt van hoger management goedkeuring hebben wat niemand bijna krijgt. je doet wellicht meer maar niemand die kan controleren wat je precies doet en 8 uur werken doet niemand thuis, op kantoor ook niet maar daar is nog enigzins te zien of je wat doet. Ik heb er een hard hoofd in dat dit je gaat lukken, sorry erg negatief en niet wat je wilt horen denk ik.
Ik zou niet kunnen omgaan met een management ass. die vooral ondersteunend is aan anderen en die denkt dat optimaal te kunnen doen door 1 dag in de week aanwezig te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:posi27 schreef op 21 februari 2013 @ 21:07:

Snap je punt wel met reistijd etc, maar management assistente is toch echt een kantoorfunctie. Even afgezien van welke functie dan ook, 4 dagen thuiswerken gaat denk ik nergens lukken met welke functie dan ook.

TO werkt 3 dagen.

Dus ze wil 2 dagen thuiswerken, niet 4.
quote:posi27 schreef op 21 februari 2013 @ 21:07:

je doet wellicht meer maar niemand die kan controleren wat je precies doet en 8 uur werken doet niemand thuis, op kantoor ook niet maar daar is nog enigzins te zien of je wat doet. Ik heb er een hard hoofd in dat dit je gaat lukken, sorry erg negatief en niet wat je wilt horen denk ik.

Sinds ik veel thuis werk maak ik eigenlijk juist meer uren dan toen ik nog volledig buitenhuis werkte. Door het thuiswerken ben ik namelijk erg gewend om op mijn vrije avond/dag/weekend ook nog even een uurtje dit of dat te doen, om bijvoorbeeld te compenseren voor het feit dat ik 's middags even een boodschap deed.

Eigenlijk maak ik nu echt netjes mijn 8 uur per dag, terwijl ik op kantoor ook wel eens een half uur aan het kletsen was die ik dan niet netjes ging inhalen 's avonds.

En 'controle' of je wel aan het werk bent hoef je niet per se te doen door iemand te zien werken. De productiviteit is wellicht een veel betere graadmeter.
Effect is hetzelfde Broedkippetje. Ze is nauwelijks op kantoor.
Allereerst verkeerd gelezen, TO werkt niet full time dat maakt wel een verschil.

Broedkippetje, zal ongetwijfeld maar ik heb andere ervaringen met thuiswerkers, paar collega's die ik regelmatig nodig heb werken 1 x per week thuis, nog een oude regeling, stuur ze regelmatig emails om iets te regelen, na te kijken etc en krijg geen reactie daar komt mijn reactie dus vandaan en dat is ook de reden dat het bij ons niet gewaardeerd wordt als mensen thuis werken. Zijn erg strikte regels voor.
Van de vijf dagen een dag thuiswerken klinkt wel ok, maar als part timer van de drie dagen maar een dag per week op kantoor zijn vind ik vreemd. Veel werkgevers denken wel mee als je je al bewezen hebt.
Woonde je trouwens ook al op 2 uur afstand toen je daar begon?
Ik ben zelf directiesecretaresse.

Ik zou best wat thuiswerk kunnen doen en doe dat ook wel eens als ik door omstandigheden wat dagen verlof op moet nemen of als de directeur onverwacht een spoedvraag heeft op mijn vrije dag.

Maar dat is meer omdat we allbei flexibel naar elkaar willen zijn.

Verder is het voor ons allebei prettig als ik mijn uren zoveel mogelijk op de zaak ben.

Ik ben toch een beetje het visitekaartje en de gastvrouw voor klanten, maar ook voor leveranciers etc. Het is voor mijn leidinggevende ook fijn als hij in geval van spoed of onverwachte 'visite' bij mij binnen kan lopen en ik er meteen voor hem kan zijn.

Maar het is voor ons op het forum misschien moeilijk in te schatten hoe bij jullie wat dat betreft de bedrijfscultuur is.
Follow your heart, but take your brain with you....
Ik werk in een heel internationale omgeving en bij ons maakt het niets uit wie fysiek waar werkt. Het is simpelweg onmogelijk om iedereen bij elkaar op 1 plek te hebben en te houden. De teams zijn internationaal, dus directe collega's, leidinggevende, ondergeschikten en PA's kunnen allemaal vanuit andere landen (op kantoor of thuis) werken.

Als je als organisatie zoveel mogelijk digitaliseert, dan kan tegenwoordig heel veel vanuit huis geregeld worden. En de moderne technieken kunnen fysieke afwezigheid goed opvangen. Denk bijv aan video-conferencing.

Iemand beoordelen op aanwezigheid ipv output is ronduit ouderwets. En als je als manager niet weet hoe je iemand op output kunt beoordelen, dan schiet je in deze tijd gewoon ernstig tekort.
quote:NummerZoveel schreef op 21 februari 2013 @ 21:03:

Overigens is mijn ervaring dat dit juist een heel geschikte functie is voor thuiswerk. Maar helaas werkt dat alleen als de leidinggevende daar ook achter staat.

Inderdaad, als alles goed gedigitaliseerd is en er goede afspraken worden gemaakt over fysieke aan- en afwezigheid. Het verbaast mij nog steeds dat er zo moeilijk wordt gedaan over thuiswerken in dit soort functies.

Ik heb laatst een soll. gesprek gehad bij een bedrijf dat 'volledig' volgens het nieuwe werken werkt, behalve dus het secretariaat. Op mijn vraag 'waarom' werd geantwoord dat het voor de leidinggevende wel prettig is als hij even binnen kan lopen om iets te overleggen. Tsja, dat gaat m.i. ook prima via de telefoon of skype. Het is even aanpassen voor degene voor wie je werkt, maar hij/zij krijgt er een productievere secretaresse voor terug. Ach ja, ze raken kennelijk letterlijk 'onthand' door de fysieke afwezig van hun rechterhand

Wat Nummerzoveel zegt dus, tjeezzz, dat is al de tweede keer dat ik dat vandaag moet zeggen (ander topic, andere forummer)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven