Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerkers, management assistente

21-02-2013 19:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alles is stabiel, dank.
Ik zou het zelf niet prettig vinden om mijn managementassistent zo weinig echt aanwezig te zien.

Even snel dingen afspreken is zo prettig, gewoon face to face.

Thuiswerken is hier geen probleem, als je werk maar af komt (goeie afspraken maken en verantwoordelijkheden zijn duidelijk).

Ik zou mijn medewerkers niet aanraden/stimuleren meer thuis te werken dan op kantoor. Alleen al omdat je op kantoor zoveel meer meekrijgt van wat er speelt
quote:lilalinda schreef op 22 februari 2013 @ 09:14:

Ik zou mijn medewerkers niet aanraden/stimuleren meer thuis te werken dan op kantoor. Alleen al omdat je op kantoor zoveel meer meekrijgt van wat er speelt

In traditionele organisaties kan ik mij inderdaad voorstellen dat het zo werkt. Maar in organisaties die wel aan "het nieuwe werken" toe zijn, hebben ze daar vaak prima oplossingen voor gevonden.

Zo wordt er bij ons bijvoorbeeld erg veel gecommuniceerd via een online platform. Iedere collega kan daar dingen op schrijven en reageren op wat door anderen geschreven is. Dit wordt zowel gebruikt voor de serieuze "zakelijke" informatieuitwisseling, als voor minder serieuze "sociale" bijdragen en kantoor grappen en grollen. Hierdoor voelen ook de medewerkers op afstand zich altijd betrokken bij wat er op kantoor gebeurt.
Maar TO, wat vind je van het idee om het eerst aan te vragen voor één dag? Dan kan je je bewijzen aan je werkgever. Het afdwingen kan volgens mij sowieso niet dus ik denk dat je al blij moet zijn als het één dag mag.
Dank.
Nope, niet handig. Een dag thuiswerken prima, maar meer thuis dan op de zaak lijkt me gewoon wat raar in die functie. Je mist uiteindelijk te veel. Helemaal als managementassistente. Hier zijn ook veel thuiswerkers. En allemaal in functies waar dat prima kan, maar die werken fulltime en werken een dag per week van huis, hooguit twee. De overige DRIE dagen zijn ze dus op kantoor.
Ik werk ook in een administratieve functie en kan de helf thuiswerken (notulen uitwerken, database bijhouden).

Aan de ene kant is het heerlijk: je hoeft niet naar je werk en kan lekker thuis werken, ondertussen wasje in de wasmachine.

Toch vergt het voor mij wel zelfdiscipline...De verleiding is groot om thuis 'even TV te kijken', even te forummen etc etc...

Daarom zit ik liever op mijn werk, daar ga ik tenminste aan het werk...

Bij mij is de situatie wel even anders: ik werk thuis om mijn kinderen en niet omdat mijn werk zo ver weg is (is 5 minuten fietsen).
quote:toppieyes schreef op 22 februari 2013 @ 16:45:

@NummerZoveel,

Die ene dag ipv 2 ga ik zeker voorstellen.

Heel fijn dat je dit begrijpt en spreekt uit eigen ervaring.

Wat ik mij wel afvraag is of jij ook nog zelf taken creeert?

Heb jij een bepaalde lijst wat je elke dag moet doen of

zorg jij voor iets extra´s. Bijvoorbeeld ook een nieuwsbrief

maken en sociale media voor naamsbekendheid erbij doen. Dus

zelf extra taken creeeren.

Ik werk zelf niet in zo'n soort functie, ik heb een assistente op afstand. :-)

Ik werk zelf overigens wel vrijwel alleen maar vanuit huis, maar dat is vooral noodgedwongen door medische problemen. Mijn functie kende ook elementen die zich niet met thuiswerken verenigen, maar doordat ik niet op kantoor kan zijn is daar een andere oplossing voor bedacht. En er blijft nog genoeg (of eerder teveel) over om wel vanuit huis te doen.

Ik denk niet dat het nodig is om thuis "extra" projecten/taken op te pakken. Als je gewoon je werk doet, net zo goed als vanuit kantoor, dan is dat toch prima?

Wel kun je thuis vaak wat makkelijker tijd vrij maken voor zaken waar je je echt op moet/wilt concentreren. Het is dus handig als je dergelijke klussen op je thuiswerkdag kunt doen (voor zover het toch dan kan wachten natuurlijk).
Hoi Allemaal,

Ik werk regelmatig vanuit huis op dagen dat de kinderen vrij zijn van school bijvoorbeeld, maar ook als ik persé een klus geconcentreerd wil doen zonder gestoord te worden kies is er vaak voor om thuis te werken. Mijn bedrijf gaat hier heel erg flexibel mee om en dat maakt dat ik uiteraard ook heel flexibel naar hen terug ben. Het mes snijdt aan 2 kanten :-)
Ik werk volledig vanuit huis en vind het ideaal, wil nooit meer terug naar een kantoor

Hoe dit aan je baas brengen? Ik zou beginnen met 2 dagen in de week thuis werken en dan 3 op kantoor, zodat hij kan zien hoe het gaat en dat dat prima is, en langzaam uitbreiden zodat het niet te drastisch is opeens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven