Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Hallo aan alle nieuwen! Als jullie in de tabel willen, dan graag even in de info vet of in hoofdletters.

Wat een leuk clubje zijn we al, voel me helemaal thuis op dit topic!

voor Tara, snap dat je het lastig vind om over zwangeren in je omgeving te horen, zeker als je zelf zo graag wil en het kan nog niet.

Spannend vivacavia! Zou het kunnen? Deze zomer beginnen? redden jullie het alleen op het salaris van je vriend? Misschien is het juist wel een voordeel om nog neit zoveelklaten te hebben als je met verlof gaat.
Ik praat niet zo heel veel mee, druk druk druk, maar ik vind het hier wel enorm gezellig!

Spannend vivacavia, je weet het maar nooit!

Oh, deze weet is het wat rustiger op mijn werk, dus ik spiek nu wat vaker hier op het forum.. dan ga je toch fantaseren. Hoe zouden mijn collega's reageren, hoe is het om hier met een dikke buik te lopen.

Gister ruzie met mijn vriend gehad, ik werk 5 dagen in de week, maar ik wil wel in de toekomst als wij een kindje hebben minder gaan werken. Kwam meneer aan met argumenten van kunnen we geen huis meer kopen, en bla bla bla.Toen ik thuis kwam had hij wel al gekookt en tafelgedekt als sorry voor zijn gedrag;)
@Pompedom: Ik ben 22, vriend is 26, startdatum is 2014? en we wachten omdat huis kopen/werk

@Snoeptomaat: oei, ruzie om dit soort zaken is nooit leuk, maar ik denk wel dat het goed is dat je dit soort dingen uitpraat voor een eventuele zwangerschap.

Hoeveel dagen zou je willen werken later met een kindje?

@Vivacavia: De zomer is er al best vlug, wat fijn van je vriend dat ie zo enthousiast is!

Ik vind het ook wel bijzonder dat 'wij' (als in vrouwen) een kindje in je kan dragen, maar de bevalling en uitgezakte lijf had ik graag kunnen uitbesteden .

@Tara: Familie die zwanger word is idd erg confronterend . Ik ben blij dat wij wsl (één van de) de eerste zullen worden in de dichte familie- en vriendenkring.
Paddle, je bent gewoon jonger dan mijn zusje! ahhh ik word echt oud. Er zijn mensen met een kinderwens die jonger zijn dan mijn kleine zusje. Maar zij schrijft niet meer hoor, ze durft nog geen baby vast te houden.

Ik zet je in te tabel.
@Vivacavia Het is ook bijzonder dat wij een kindje kunnen dragen. En inderdaad wat paddle zegt, de bevalling en uitgezakte lijf had ik ook graag aan mijn vriend gegeven bijvoorbeeld ;)

Ja, ik wil sowieso 4 dagen gaan werken. Ik merk gewoon dat ik geen puf meer heb om boodschappen te gaan doen en het huis schoonmaken. Met een kindje weet ik nog niet, ik moet ook dan kijken of mijn moeder wilt oppassen en mijn schoonmoeder bv. ( weet ik nu al het antwoord: JA!) mijn moeder is nu al boekjes aan het sparen en van de AH minnie's.. 'voor later, is toch schattig'
Nou Pompedom, ik vind mezelf ook jong hoor. Maar mijn hormonen vonden 20 jaar blijkbaar een prima leeftijd om in actie te schieten .

Helaas zijn ze vergeten dat we tegenwoordig niet meer trouwen en bij de haard gaan zitten als we 18 worden .
haha, nou ik vind je niet jong hoor, ik vind mezelf gewoon een ouwe tang!

En ik denk dat het moment van rammelende eierstokken voor iedereen anders is. Toen ik zo oud was als jij nu, liep ik met een rugzak in Costa Rica en had ik de plannen voor de volgende reis alweer klaar.

Ik ben echt pas de laatste jaren wat rustiger geworden en doe nu ook minder domme dingen dan voorheen.
Wat gaaf Costa Rica, waar ben je nog meer geweest?

Ik ben een jaar in het buitenland geweest, geweldige ervaring, zou ik daarom nu al willen?
Hmm ik ben vooral voor mij studie op verschillende plekken geweest. Zuid-Spanje, Costa Rica, Duitsland(niet heel bijzonder), Ziwtserland. Toen ben ik aan mijn promotie in Wenen begonnen en daarvor was ik 3 maanden in Montana (US) en nu weer in Duitsland. Maar nu ben ik wel een beetje klaar met dat zwerversbestaan, ik weet nu dat ik alleen een rugzak nodig heb om te overleven.

Waar ben jij geweest?
Ik begrijp het Pompedom. Ik vind mezelf ook vrij avontuurlijk aangelegd en soms zou ik wel eens spontaan op wereldreis willen ofzo.

Maarja, na mijn studie bewuste keuze gemaakt om te gaan samenwonen en nu hebben we gewoon (te) veel verplichtingen. Werk, huurcontract en de katjes die we niet heel lang kunnen achterlaten. En een kinderwens .

Mijn ouders zijn nu in hun reisfase, dus als de kinderen groot zijn hebben we vast nog een kans .

We doen wel leuke reizen hoor trouwens, maar veel langer dan 1 week of tien dagen kunnen we gewoon niet weg gaan helaas. Dus echt maanden gaan backbacken zit er niet in. Maar we hebben bevoorbeeld wel al een week rondgereden op dromedaris/paard in de Sahara. Was erg bijzonder.
Ik vind een zwangerschap ook erg bijzonder, maar altijd leuk zal het niet zijn.

Voor mijn oma word dit achterklein kind 5 binnen 3 jaar tijd. Nummer 4 kan nu elk moment worden geboren. Ik krijg gewoon het gevoel dat iedereen me steeds voor is. Natuurlijk vind ik het ook wel leuk voor ze. Het is wel fijn dat jullie de frustratie snappen en ook mee maken. Ik kon het redelijk van me afzetten.

Mijn vriend zei gisteren dat hij me echt binnen kort wel gaat bevruchten. Ik droomde vanacht ook dat ik in 1 keer zwanger was. Het komt natuurlijk ook wel dichter bij. Hij merkte ook op dat ik sinds ik tante ben al over een baby "zeur". Ik ben dus eigenlijk al 2 jaar aan het wachten. Ik hoop echt dat we van de zomer al gaan proberen, maar nu wacht ik eerst maar eens af wanneer mijn menstruatie gaat komen.

Ik werk nu ook 5 dagen en het huishouden schiet er wel een beetje bij in. Het is niet vies bij ons, maar wel rommelig. Als het dan met vrienden over het huishouden gaat en ik hoor dat ze elke week de ramen lappen enzo dan voel ik me echt een slechte huisvrouw. Maar ja die werken helemaal niet of maar 2 dagen. Dus het is ook niet te vergelijken eigenlijk. Toen wij het huis kochten verdiende mijn vriend een stuk minder dan ik (Hij werkte ook minder dagen). Het idee is dat hij meer gaat verdienen en ik dan wat minder kan werken en minder kan verdienen. Hopelijk gaat dat lukken. Allebei 4 dagen werken is wel de bedoeling en als het lukt ik nog een dagje minder.
Gezellig wat wordt er veel geschreven hier! Welkom nieuwe schrijvers!

Er lijkt echt een ware babyboom aan de gang bij iedereen in de omgeving! Kan me heel goed voorstellen dat je niet meteen enthousiast was toen je hoorde dat je nichtje zwanger was Tara.

Ik ben ook een beetje teleurgesteld.. Ik had het met mij vriend over kinderen krijgen. En nu zegt hij opeens dat hij er echt niet aan moet denken en z'n leventje wel prima vind zo. Volgens mij weet hij niet echt wat hij wil. Hij zegt elke keer wat anders..

Dus je mag de tabel wel aanpassen Pom met beginnen in 2014/2025. Want de ene keer wilt hij wel beginnen als ik 25 ben en nu opeens weer niet.

Denk dat het bij mannen ook anders is, die hebben die rammelende eierstokken niet.. Heb dat ook tegen mijn vriend gezegd , maar kan er niet echt met hem over praten helaas.. Hij heeft toch al gauw antwoorden van dat zien we later wel.
Oeps.. Bedoelde 2014/2015

2025 is wel heel ruim genomen
haha eens met uitbesteden van uitgezakt lichaam en de bevalling!

Tja, het zou kunnen in de zomer, maar ik vind het maar raar. Wist ook eigenlijk niet dat vriend er al zo klaar voor was! Hij noemde zelfs al wat namen (ja het moet niet gekker worden). Mijn ikwileenbabyenikwilhetnu-fase duurt nu al anderhalve week aan 1 stuk, zonder pauze. Gelukkig is mn fantasiewereld -van hoe het zal zijn met baby- erg leuk ;) maaaaaaar: eerst sparen, bedrijfje etc etc

@snoeptomaat: wat fijn dat je je (schoon)ouders kunt meerekenen in de oppas! Mijn moeder woont op drie uur rijden wat ze nu al vervelend vindt, laat staan als ze oma zou worden

@ pompedom: 28 = geen ouwe tang! Promoveren is wel iets heel ambitieus en stoers. Beter zo dan achteraf spijt hebben dat je te weinig uit je talenten hebt gehaald
Die dat zien we later wel antwoorden heb ik al 2 jaar aangehoord. Ook dat ik niet te veel moet kijken naar wat anderen doen. Maar nu we beide vorig jaar 30 zijn geworden gaat het bij hem toch ook wel meer kriebelen. Wat hij het ergste vind is dat hij nu zonder werk zit en dus voor zijn gevoel niet voor zijn gezin kan zorgen. Hopelijk vind hij snel iets. Financieel redden we het nog wel, want hij heeft sinds zijn 20ste altijd partime gewerkt en heeft dus lang recht op ww, maar voor hem zou het fijner zijn als hij gewoon weer aan de slag kan.
2025, zodat ik nog alle tijd heb om me voor te bereiden hahaha
Mag ik ook meeschrijven dames?

Het begint hier ook erg te kriebelen. Zeker nu in mijn omgeving meerdere vriendinnen al kinderen hebben, 1 vriendin is nu zwanger.

Toch denk ik dat het nog wel even op zich laat wachten voordat we echt gaan 'proberen'. Ook vind ik het lastig om het nu echt naar mijn vriend uit te spreken dat ik wel een kindje zou willen. We hebben beide een kinderwens dat wel hoor.

Misschien eind dit jaar, dan hoop ik ook wat meer zekerheid over werk te hebben. we zijn begin dit jaar wel verhuisd en er is nu in ieder geval ruimte voor een kinderkamer.

Ik ga binnenkort even alles teruglezen in dit topic.
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
oh en de gegevens

Ik ben 28, mijn vriend is 31, startdatum is eind 2013?, we wachten vanwege werk
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Welkom nieuwe meeschrijvers!!

Ik zal vanavond even bijlezen :-)
Wat leuk dat er al zoveel mensen meeschrijven! welkom nieuwen!
Welkom! We zijn al met veel mensen, leuk!

Ja ik hoop toch dat ik me gelukkig mag prijzen met kinderen voor het jaar 2025:p

Mijn vriend gaat ook richting de 30 en hoop dat hij dan ook wel kinderen wilt. Maar hij praat er heel wisselend over, dan weer wel volgend jaar en dan weer niet.. Maar een kinderwens heeft hij zeker wel.

Wat betreft werk, ik wilde eerst wat anders zoeken. Wil dit ook niet de rest van m'n leven doen, maar heb nu een goede stabiele baan dus wil het zeker tot aan mijn zwangerschap houden en daarna kijken of het goed te combineren is met een gezin.

Jij blijft wel tot je zwangerschapsverlof Goldstrike?
Ik las nog iets over oma's en opa's die oppassen. Mijn ouders in ieder geval niet structureel (wel als er een kindje ziek is ofzo). Mijn schoonouders geen idee, zou wel kunnen voor een dagje misschien.

Maar is ook afhankelijk van waar we wonen. We wonen nu in de (voor)stad. Ik wil meer dorp/landelijk gaan wonen als we kopen. Als we naar het westen opgaan zitten we vrij dicht bij m'n (schoon)ouders, als we naar het oosten opgaan zijn de huizen iets goedkoper en kunnen de kinderen eventueel naar de school die ik (stiekem) op het oog heb. Maar wel stuk verder van familie.

Dillema dus.

@Sealight: Das niet fijn van je vriend dat hij zo draait in zijn kinderwens. Hier was dat ook wel een beetje een fase geweest, die is nu al een tijdje over, dus misschien komt er bij jullie ook beterschap op termijn .
Hey, welkom nieuwe schrijvers! Paddle, soms lees ik ook mee bij de Rammelaars, leuk dat je nu ook hier mee komt schrijven!

Tara . Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend het is dat iedereen in je familie al zwanger/moeder is. Ik gun het jullie zo om misschien in al in de zomer te beginnen! Zou erg leuk zijn.

Goldstrike, vervelend dat er bij jou ook frustratie zit. Wat vind je van het idee van je vriend? Ga je het nog tot dan volhouden op je werk?

Pom, jij oud? Ben je gek?

Hè Sealight, wat vervelend van die teleurstelling. Met rammelende eierstokken is t juist fijn als je weet waar je aan toe bent Als hij vaak van gedachten verandert dan bestaat er toch ook misschien een kans dat hij het ineens wel snel wil en zich er klaar voor voelt?

Hadden mannen ook maar iets wat rammelt ivm een kinderwens. Zou het voor een hoop van ons een stuk makkelijker maken

Heel herkenbaar wat jij zegt Paddle. Mijn eierstokken hadden ook al voor mijn twintigste bedacht dat het wel een beetje tijd werd voor kinderen, terwijl het anno nu heel lastig en niet raadzaam is om voor je 20e te beginnen.

Vivacavia wat leuk dat je vriend er al zo klaar voor is! Misschien beginnen jullie sneller dan je in eerste instantie dacht. Hoe lukt het om je hoofd koel te houden tijdens je ikwileenbabyenwelnu-fase? Voel je dan ook frustratie? En hoe ga je er mee om?

Ik ben sowieso benieuwd hoe jullie met die fases omgaan. K moet nog even een goede copingstrategie hebben
@ Zanglijster; Heb helaas geen goede copingstrategie voor je.. ik betrap mezelf serieus op giechelen bij het idee (zoooo puberaal!) en voed mijn klapperende eierstokken door veel op het forum te lezen en schrijven

Frustratie of jaloezie heb ik nog niet echt, is het bij mij misschien nog te vers voor. Vanavond kraambezoek bij schoonzus, leuk om ons nieuwe nichtje te zien en kijken of het 'staat' zo'n baby'tje bij mijn vriend ;)

@ paddle; geweldig dat je al stiekem een school op het oog hebt!! ben nu wel erg benieuwd wat er zo bijzonder aan is?
Tja mijn copingstrategie is voornamelijk diep ademhalen en gewoon verder gaan en af en toe een lekker potje janken en geknuffeld worden door mijn vriend (niet te vaak want anders word hij gek van me). Oja en tussendoor eventueel nog een beetje mopperen over al die mensen die kinderen krijgen. Veel meer kun je denk ik niet doen.

Toen ik 20 was had ik wel een kinderwens, maar leefde ik nog in de veronderstelling dat ik zou eindigen als eenzaam kattenvrouwtje. Pas toen het dichtbij kwam en ik tante werd gingen ze bij mij echt klapperen die eierstokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven