Geld & Recht alle pijlers

Lening op valse naam?

23-02-2013 22:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een behoorlijke nare ex zoals sommige weten hier. Echter was hij wel is alleen voor anderhalf jaar terug in huis. Een tijdje terug maakte een vriendin mij bang dat als iemand dan in je spullen neust hij gewoon via de pc een lening op je naam af kan sluiten? Is dit zo. Soms denk ik stel je voor dat ik ergens iets heb lopen waar ik niks vanaf weet.
Weet hij je BSN?

Edit: en hij moet een legitimatie bewijs invullen en dan het nummer van het legitimatie. En precies dat document moet je kunnen tonen alvorens je de lening krijgt. Zó makkelijk gaat het dus niet. Wees gerust.
Voor een lening is naar mijn weten naast een ID bewijs ook een handtekening nodig. Is dit ook zo bij online kredietverstrekkers? Dat zou je even moeten uitzoeken. Als het daar kan op naam en sofinummer en je ex heeft toegang gehad tot je paspoort dan zou het kunnen. Maar het lijkt me dat je daar ook post van krijgt.
Je kan een lening aanvragen als je kan inloggen op jouw banknr. dan krijg je de voorwaarden thuis en deze moet je ondertekenen. En volgens mij moet je ook een kopie paspoort inleveren.

Hoe het zit met koop op afbetaling weet ik niet.
Ja was soms bang dat het dan misschien op ander adres stond en ik er nooit van te horen zou krijgen. Sorry vriendin laat me denk ik beetje beren op de weg zien
Oh dus je krijgt altijd dan wat per post? Dus is sterk dat ik nu al een jaar of meer een lening zou hebben staan?
Als je een uittreksel van het BKR aanvraag bij de bank kun je zien welke leningen en schulden op jouw naam staan.
Lening niet, maar ex van een vriendin had wel 'slimme' trucjes via postorders, die haar veel geld gekost hebben.
Als je een nare ex zou hebben die een lening had afgesloten, meer dan een jaar geleden, zou hij dan wel netjes betalen? Het is toch de bedoeling dat JIJ daarvoor opdraait? Dus dat er ondertussen al deurwaarders enzo bij JOU op de stoep zouden staan? Alleen al het feit dat dit niet zo is, zegt mij dat hij niet zo slim is om te kunnen doen Rustig adem blijven halen!
maar kwamen de aanmaningen daarvan dan niet op haar adres?
Je kunt in de toekomst op de BKR inloggen om te zien wat er allemaal geregistreerd staat, ze zijn er nog mee bezig, zo te zien op de site.

BKR
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
En neem aan dat de lening dan ook op mijn rekeningnr gestort had moeten zijn en de adresgegevens kloppend?
Bij leningen die je online afsluit krijg je altijd een kredietovereenkomst thuisgestuurd per post en deze moet je ondertekenen. Daarnaast moet je vaak zaken aanleveren als een werkgeversverklaring, kopieen van recente salarisstroken en/of bankafschriften. Het lijkt me haast onmogelijk om dus namens iemand anders een lening af te sluiten.
haha ja weet het Louba, vroeg me gewoon af of alles dan zonder mijn adres kon en ik dus er nooit achter kwam of veeeels te laat
Oke nou heb gelukkig internetbankieren dus hier in huis zoiezo geen bankafschriften
Anders vraag je toch voor de zekerheid gegevens op, ben je gelijk gerust gesteld.

Gegevens BKR opvragen
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
quote:lilalinda schreef op 23 februari 2013 @ 22:32:

Lening niet, maar ex van een vriendin had wel 'slimme' trucjes via postorders, die haar veel geld gekost hebben.Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.
Als je ex iets doet waardoor jij als wanbetaler wordt geregistreerd en hij gebruikt jouw bankgegevens, krijg je van de bank een brief dat je een negatieve BKR-notering hebt.

Ik denk ook niet dat je ex zomaar een lening af kan sluiten op jouw naam zonder je ID-kaart en andere relevante documenten.
quote:Cici28 schreef op 23 februari 2013 @ 22:36:

[...]

Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.Hoewel de bewijslast bij het bedrijf ligt, kunnen ze toch een BKR-notering op jouw naam laten zetten. En zie daar maar weer eens vanaf te komen...
quote:mitsig schreef op 23 februari 2013 @ 22:38:

[...]

Hoewel de bewijslast bij het bedrijf ligt, kunnen ze toch een BKR-notering op jouw naam laten zetten. En zie daar maar weer eens vanaf te komen...Een BKR notering is niet direct altijd nadelig hoor.
Ja. Mijn ex heeft 20.000 euro schuld op mijn naam gemaakt bij een creditcard organisatie met een vervalste handtekening en een kopie van mijn paspoort.
quote:Cici28 schreef op 23 februari 2013 @ 22:36:

[...]

Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.

Bij Wehkamp ed hoef je niet te tekenen.

Hij gebruikte een valse naam, wachtte de postbode op, als zij aan het werk was. Nam pakket in ontvangst. Als er al getekend moest worden, deed hij dat met diezelfde valse naam.

Hij verdween met de spullen, en de rekening kwam op haar adres.

Zij stuurde de rekening terug naar Wehkamp, met de mededeling 'niet bekend op dit adres'.

Enorm gezeik geworden, waarbij zij echt moest aantonen, dat zij niet de dader/besteller/ontvanger was.
Ik geef hier nu wel een lesje oplichting kado

quote:Cici28 schreef op 23 februari 2013 @ 22:47:

[...]

Een BKR notering is niet direct altijd nadelig hoor.Door een negatieve BKR-notering kun je geen huis meer kopen en geen lening meer nemen. Het is wel handig dat er dan geen andere leningen op je naam kunnen worden afgesloten, dat dan weer wel.
EN na hoelang en hoe kwam je hierachter Isabon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven