Werk & Studie alle pijlers

Telefonisch ziekmelden.

24-02-2013 10:09 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik heb even een vraag. In het ziekteprotocol van het bedrijf waar ik (overheid) werk staat dat je je telefonisch ziek moet melden. Nu heb ik dat laatst gedaan middels een sms-je. Mijn LG heeft gezegd dat ik dit niet meer mag doen, maar dat ik moet bellen. Ik had zoiets van telefonisch is ook via what's app of sms. Verder zit ik er vanwege de kosten niet te wachten om uitgebreid te bellen naar 06 nummer. Je moet namelijk uitgebreid vertellen wat je hebt, wat je eventueel wel kunt doen enz. Enz. Wat is jullie mening?
Gewoon bellen.

Sms lijkt me logisch dat dat niet geaccepteerd wordt.
Ik vind dat je moeilijk doet en dat het niet meer dan normaal is om je per telefoon af te melden als dat de afspraken zijn.
Telefonisch kunnen ze horen of je echt ziek bent, ik denk dat ze het daarom van jou willen horen via de telefoon. Zou gewoon bellen de volgende keer als men dat van je vraagt.
Ik vind het niet meer als normaal dat je je even persoonlijk, dus telefonisch ziek meldt.

Jammer dat het naar een 06 nummer moet en je zoveel geld kwijt bent, vind ik dan weer niet nodig.

Ik heb een abonnement waarbij ik "gratis" naar 06 nummers bel en vaste nummers, dit tegen een vast tarief per maand.

Nu kan ik bellen, voorheen kon ik dat nooit (alleen als het echt moest) en heeft mij in al die jaren heel veel geld gekost, want het tikt aardig aan. Even bellen, even zomaar een paar euro kwijt.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Ik vind het behoorlijk vreemd om je per sms ziek te melden. Ik zou dat zelf nooit doen. En ik snap ook best dat dat telefonisch (dus met een gesprek) moet, want dan kan je het ook nog even fatsoenlijk hebben over wat er misschien moet worden overgedragen en hoe lang het wellicht gaat duren.
Als de leidinggevende zegt dat je moet bellen, moet je bellen. Dat zijn de regels en daar heb je je aan te houden en ben je mee akkoord gegaan toen je je contract tekende. En kosten voor het bellen? Je belt met je mobiel naar een mobiel...zo duur is dat tegenwoordig niet meer, dus dat vind ik echt een flutargument.
Gewoon bellen, en je 06 er bij geven, willen ze verder info, meteen melden dat je bel tegoed op is en dat ze je terug kunnen bellen met de vragen die ze nog hebben.
Telefonisch is NIET met een sms'jes of whatsappje. Juist het spreken van een ander persoon of moeten inspreken van een bandje geeft een verzuimdrempeleffect.

Vind het heel logisch dat je LG vraagt je aan de richtlijnen te houden.

Je hoeft trouwens niet te vertellen wat je hebt, alleen de verwachting wanneer je denkt terug te zijn. De rest kan niet verplicht gesteld worden te vertellen, behalve aan de bedrijfsarts.
WTF?
Hoe lang duurt zo'n gesprekje nou??Hooguit een paar minuten..

Ik vind het ook niet fijn,moet zelfs 3 telefoontjes plegen bij mijn ene baan..

En volgens mij als jij niet wilt vertellen wat je hebt hoeft dat ook niet eens.
Ach, en die kosten voor het bellen zullen wel meevallen, toch?

Je maakt die dag in elk geval ook geen reiskosten, koopt geen broodje in de bedrijfskantine, etc. Het klinkt meer alsof je een reden zoekt om niet telefonisch af te hoeven melden.
Is toch logisch, dat je even belt? Dan weet je tenminste zeker dat ze op de hoogte zijn. Voor hetzelfde geld lezen ze die sms pas uren later ofzo.
Smsen vind ik onfatsoenlijk. Tenzij je geen stem meer hebt. Bellen lijkt mij niet meer dan logisch. En als je kan smsen heb je een mobiel, en van mobiel naar mobiel is echt niet meer zo duur.
En door een sms'je te sturen heb je jezelf er wel makkelijk vanaf gemaakt, want je wist toch dat je dan een gesprek moest hebben over je ziekte en wat je eventueel wel zou kunnen? En dat vind je niet zo belangrijk ofzo? Ook dat vind ik vreemd.
quote:Wageningen1985 schreef op 24 februari 2013 @ 10:11:

Telefonisch kunnen ze horen of je echt ziek bent,.

Nou als ik mijn enkelbanden gescheurd heb kunnen ze dat echt niet horen hoor

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden,of als je overspannen bent oid..
Telefonisch afmelden --> smssen.... Serieus??
quote:fanvanagathachristie schreef op 24 februari 2013 @ 10:09:

Verder zit ik er vanwege de kosten niet te wachten om uitgebreid te bellen naar 06 nummer. Je moet namelijk uitgebreid vertellen wat je hebt, wat je eventueel wel kunt doen enz. Enz. Wat is jullie mening?

Je gaat mij niet wijs maken dat je meer dan een paar minuten met je leidinggevende aan de telefoon hangt bij een ziekmelding. Die paar minuten kosten echt geen wereldbedragen.

Kortom, niet zeiken en gewoon bellen.
quote:redband schreef op 24 februari 2013 @ 10:13:

Gewoon bellen, en je 06 er bij geven, willen ze verder info, meteen melden dat je bel tegoed op is en dat ze je terug kunnen bellen met de vragen die ze nog hebben.Serieus? Voor die paar cent dat dat kost? Dat zou ik echt heel vreemd vinden......
Bellen, de kosten zijn je eigen verantwoordelijkheid. Een goekopere telefoonaanbieder zoeken. Bij mensen die het financieel moeilijk hebben, maakten wij nog weleens de afspraak dat zij 1x de telefoon lieten overgaan en dat we dan terugbelden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een sms'je vind ik wel erg makkelijk en ook wat lafjes. Bovendien, hoe weet je zeker dat je sms'je tijdig gelezen wordt?
Die telefoonkosten zijn echt een kutsmoes, je wilt je er gewoon makkelijk vanaf maken.
Eens met Dolfje, volgens mij kon je bij al mijn ziekmeldingen bij dit bedrijf niets horen aan mij: enkelbanden, met knie in spalk, kleine chirurgische ingreep. Maar ik bel wel gewoon natuurlijk.
Ik ben zeker een uitzondering, want bij ons smst of mailt iedereen als ie ziek is. Als ik zelfs te beroerd ben om naar de computer te lopen sms ik een collega die in mijn telefoon staat, was nog nooit een probleem.
quote:fanvanagathachristie schreef op 24 februari 2013 @ 10:09:

Ik had zoiets van telefonisch is ook via what's app of sms.
Misschien heeft ze wel Prepaid en staat er niet genoeg beltegoed op, maar dan nog, gewoon persoonlijk even bellen.

Vroeger als je je ziek had gemeld, dan stond er om 10.00 uur een controleur aan je deur of je ook echt ziek was.

Je moest vanaf 10.00 uur tot een bepaalde tijd thuis zijn voor controle en eventuele medicijnen ook laten zien.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven