Femara
zondag 24 februari 2013 om 00:47
Ruim 3 jaar neem ik nu Femara nadat ik borstkanker heb gehad.
Nu sinds drie weken ben ik gestopt omdat de pijn te erg werd. Enorme pijnlijke handen en polsen, ik word er nu nog elke nacht wakker van. Nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen, beginnen met het andere medicijn die waarschijnlijk dezelfde bijwerkingen geeft. Of gewoon zo laten zoals het is.
Nu sinds drie weken ben ik gestopt omdat de pijn te erg werd. Enorme pijnlijke handen en polsen, ik word er nu nog elke nacht wakker van. Nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen, beginnen met het andere medicijn die waarschijnlijk dezelfde bijwerkingen geeft. Of gewoon zo laten zoals het is.

zondag 24 februari 2013 om 08:04
Hi Raccoon, lastige keuze. Ik neem aan dat je sowieso postmenopausaal bent, of krijg je er zoladex/lupron bij? Heb je aldoor femara als hormoontherapie gehad, of heb je ook tamoxifen gehad? Als je lichaam tamox beter verdroeg dan femara, kun je je dokter misschien vragen om voor de resterende hormoontherapie terug te stappen op tamox? Premenopausale vrouwen kunnen dat tenslotte ook de volle 5 jaar slikken.
Ik denk dat het aantal bruikbare antwoorden hier op VF beperkt zal zijn en ik ben zelf ook geen prof, dus raad je aan om dit vooral verder met je arts te bespreken.
Oh ja, ik heette hier vroeger anders, iets met een b... ssst
Ik denk dat het aantal bruikbare antwoorden hier op VF beperkt zal zijn en ik ben zelf ook geen prof, dus raad je aan om dit vooral verder met je arts te bespreken.
Oh ja, ik heette hier vroeger anders, iets met een b... ssst

zondag 24 februari 2013 om 16:21
ericito, ik weet wie je bent. Lief dat je reageert..Ja, ik heb eerst ruim 2 jaar tamoxifen gehad en daarna femara. Nu heb ik eerst een stop periode gekregen en moet nu eigenlijk beginnen met Anastrozole goedkopere versie van Arimidex. Maar kan dezelfde bijwerkingen hebben. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om het te proberen, lig nog steeds wakker van mijn zere handen en polsen. Als ik google kom ik terecht bij carpale tunnel syndroom. Ik laat ook dingen uit mijn handen vallen. Glucosamine heb ik ook geprobeerd maar helpt niks.
Joopie, ik denk dat ik maar weer eens een kijkje bij de amazones ga neman. Ik heb mijn account alweer bekeken.
In Amerika wordt nu geadviseerd om tien jaar te slikken. Ik dacht dat ik er bijna vanaf was, heb ik nog vijf jaar te gaan. En als je pijn heb dan vraag je je af wat wijsheid is.
Joopie, ik denk dat ik maar weer eens een kijkje bij de amazones ga neman. Ik heb mijn account alweer bekeken.
In Amerika wordt nu geadviseerd om tien jaar te slikken. Ik dacht dat ik er bijna vanaf was, heb ik nog vijf jaar te gaan. En als je pijn heb dan vraag je je af wat wijsheid is.

zondag 24 februari 2013 om 17:50
Bij het volgende bezoek aan de oncoloog wordt het hele verhaal uitgelegd. Dit zal ergens in juli zijn. Erg lang he tien jaar. Ik ga van de week eerst maar eens bellen en vertellen dat ik nog steeds klachten heb.
Eigenlijk hou ik helemaal niet zo van medicatie, maar ik hoor zo ontzettend veel borstkanker verhalen om me heen, dat ik toch af en toe nog weleens bang ben.
Eigenlijk hou ik helemaal niet zo van medicatie, maar ik hoor zo ontzettend veel borstkanker verhalen om me heen, dat ik toch af en toe nog weleens bang ben.
zondag 24 februari 2013 om 17:59
Ik ben begonnen met tamoxifen maar werd daar erg misselijk van. Overgestapt op aromasin maar daar erg veel gewrichtspijnen van. Toen naar arimidex, dat heb ik 5 jaar geslikt en na die 5 jaar femara gekregen. Van de zomer mg ik stoppen en heb ik in totaal 10 jaar gehad! Een vooruitstrevende oncoloog.
Het is idd voor - en nadelen afwegen raccoon!
Het is idd voor - en nadelen afwegen raccoon!