Werk & Studie alle pijlers

Frustratie over baan/contract

25-02-2013 13:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Argh, ik heb een tijdje geleden hier gepost over dat ik vorige maand (geheel onverwacht) hoorde dat mijn contract niet verlengd zou worden. Vervolgens ruim een week later, mondeling te horen gekregen dat het toch verlengd zou worden! HIEP HIEP HOERA. Inmiddels is het 3 weken later en weet ik nog niks meer en mijn contract loopt halverwege deze maand af! Ik heb nog geen contract, geen email, niks. Ik weet dus ook niet voor hoeveel uur (zelfde als nu?), voor hoe lang...helemaal niks. Ik twijfel zelfs of het wel verlengd gaat worden?? Werkgever geeft trouwens geen antwoord. Als ik naar hem toe stap 'moet het nog uitgezocht worden' en via de mail krijg ik geen antwoord. Ik word er zo gefrustreerd van en eigenlijk ook boos en ongemotiveerd (dat ze zo met me omgaan, alsof ik niet belangrijk ben). Als ik wat anders zou hebben, dan zou ik ook zo weggaan, maar ja, ik heb niks anders helaas :( Had me ingeschreven voor de ww, maar nadat ik te horen heb gekregen dat mijn contract werd verlengd, heb ik dat weer gecancelled. Ga het nu toch maar weer aanvragen denk ik...

(verder vind ik het werk en collega's erg leuk, maar deze frustratie moet er echt even uit!)
Blijf om opheldering vragen bij je leidinggevende. Het liefst op de e-mail. Schrijf je in bij het UWV en update alvast je CV.

Meer kun je voorlopig niet doen. Het is een rottijd om in te zitten.
Ik stuur mijn beide bazen wekelijks een email, maar krijg er geen enkele reactie op. Zelfs niet dat ze het nog niet weten, of wat ze nog uit moeten zoeken. Net weer een mail gestuurd naar beide...

En inderdaad net ook weer bij het UWV ingeschreven.

Bah, was ik zo blij dat het toch werd verlengd, ben ik nu bang dat het alsnog niet door gaat. Dan heb ik eigenlijk gewoon nog liever dat ze dat zeggen, dan dat ze me deze laatste dagen nog in onzekerheid laten zitten.
Heb je dit mondeling toegezegd gekregen?

En heb je in je mails gerefereerd aan de datum van het gesprek en de toezegging?
Ik heb in bijna dezelfde situatie gezeten.

Ik had in juni ontslag genomen en zou nog t/m september blijven om wat dingen af te ronden.

Vervolgens werd in september duidelijk dat het werk niet af zou komen voor mijn vertek en had ik ook nog geen nieuwe baan gevonden. Mijn baas en ik spraken daarom af om voor de maand oktober een nieuw contract op te stellen zodat we elkaar konden helpen. (hij kwam niet in de problemen met het project dat niet af was en ik zou nog niet direct thuis komen te zitten)

Maar er kwam maar geen bericht van P&O.. moeilijk moeilijk moeilijk..

Uiteindelijk ben ik in oktober wel gewoon begonnen met werken zoals afgesproken. Op woensdagochtend 3 oktober werd ik bij de baas geroepen.. hij had zn best gedaan, maar het contract kwam niet rond. Ik mocht nog mn laptop leegmaken, mn bureau opruimen en naar huis. Het was mn laatste werkdag.

Niemand had het zien aankomen, niemand had kwaad in de zin, maar toch heb ik een behoorlijke kater overgehouden aan deze manier van weggaan. Vooral omdat een aantal van mijn collega's die dag niet eens werkten en die heb ik dus geen gedag kunnen zeggen

Vier je nieuwe contract dus niet voordat je het in je hand houdt en probeer je te wapenen tegen mogelijke teleurstelling.
@ jippie: ik heb het inderdaad alleen mondeling toegezegd gekregen. In mijn mails heb ik niet specifiek gerefereerd aan het gesprek/datum, meer zoiets als: is er al meer duidelijk over mijn contractverlenging, aantal uren en de periode?

@laylalala: ik kan me voorstellen dat je hier echt een rot gevoel aan over houdt. Ik merk nu al dat ik gedemotiveerd raak (veel meer dan als ze me gewoon hadden gezegd dat het niet verlengd zou worden). Ik vind dit echt slecht werkgeverschap, terwijl ik altijd mijn beste beentje voor zet. Heb de afgelopen tijd veel overgewerkt, omdat ze het ontzettend druk hadden. Op hun verzoek, zelfs toen ik dacht dat mijn contract niet verlengd ging worden. Maar zij op hun beurt vinden het blijkbaar niet nodig om duidelijk/eerlijk te zijn.
quote:ikweethetniet111 schreef op 25 februari 2013 @ 13:44:

Maar zij op hun beurt vinden het blijkbaar niet nodig om duidelijk/eerlijk te zijn.Voor jou is het misschien niet duidelijk, maar voor mij is het over- en overduidelijk hoor. Het is me ook niet duidelijk waarom je nog aan hun bedoelingen twijfelt...
Omdat zij mij een paar weken geleden aangaven dat het contract wel verlengd ging worden? Dan ga je er normaal gesproke toch vanuit dat dat inderdaad gaat gebeuren....
quote:ikweethetniet111 schreef op 25 februari 2013 @ 14:19:

Omdat zij mij een paar weken geleden aangaven dat het contract wel verlengd ging worden? Dan ga je er normaal gesproke toch vanuit dat dat inderdaad gaat gebeuren....

Maar jij niet, jij gaat er nu van uit dat dat niet gaat gebeuren.

Het kan toch zo zijn dat je met twee weken een nieuw contract krijgt?

Waarom zo wantrouwend?
Omdat ik alleen een mondelinge bevestiging heb. Als ze nu even op de mail zouden zetten dat mijn contract inderdaad verlengd werd, maar dat ze nog even moeten uitzoeken voor hoe lang ze mijn contract zouden verlengen, zou het voor mij al heel anders zijn. Of zelfs dat de intentie er in, maar dat ze nog moeten uitzoeken of het haalbaar is. Maar dat doen ze niet, ze geven geen enkel antwoord.

Ik ben bovendien gewend dat ik ruim voordat mijn contract afloopt een nieuw contract onderteken.

Ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben en dat vind ik erg vervelend. Moet ik bijv. donderdag wel naar de afspraken waar ik voor ben ingepland? Mijn contract is dan al afgelopen.
Ik zou toch nog een mail sturen met een duidelijk verwijzing naar de precieze datum en tijd van het gesprek inclusief inhoud. En dit voor 1 maart.
quote:ikweethetniet111 schreef op 25 februari 2013 @ 14:29:

Omdat ik alleen een mondelinge bevestiging heb. Als ze nu even op de mail zouden zetten dat mijn contract inderdaad verlengd werd, maar dat ze nog even moeten uitzoeken voor hoe lang ze mijn contract zouden verlengen, zou het voor mij al heel anders zijn. Of zelfs dat de intentie er in, maar dat ze nog moeten uitzoeken of het haalbaar is. Maar dat doen ze niet, ze geven geen enkel antwoord.

Ik ben bovendien gewend dat ik ruim voordat mijn contract afloopt een nieuw contract onderteken.

Ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben en dat vind ik erg vervelend. Moet ik bijv. donderdag wel naar de afspraken waar ik voor ben ingepland? Mijn contract is dan al afgelopen. heb je dit al eens op de e-mail gevraagd?
quote:_BAM_ schreef op 25 februari 2013 @ 14:23:

[...]

Maar jij niet, jij gaat er nu van uit dat dat niet gaat gebeuren.

Het kan toch zo zijn dat je met twee weken een nieuw contract krijgt?

Waarom zo wantrouwend?Ik vind 3 dagen voor einddatum ook wel krap hoor. Ik snap to wel.
quote:ikweethetniet111 schreef op 25 februari 2013 @ 14:19:

Ik lees de topic opening als volgt:

- mondeling wel iets gezegd

- schriftelijk wil men niets toezeggen

Dan moet jouw conclusie mijns inziens zijn: ik ben aan het solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven