Kostenplaatje eigen woning
dinsdag 26 februari 2013 om 15:02
Hoi allemaal,
Ik ben mijzelf aan het orienteren op een koopwoning. Helaas niet onder de leukste omstandigheden maar ik wil een back-up. Ik heb een financieel adviseur in de hand genomen voor hypotheekadvies en het nodige geregel. Ik vindt het toch wel spannend en het is allemaal nieuw voor me. Maar ik vindt het moeilijk voor te stellen wat er allemaal bij komt kijken. Voornamelijk de vaste maandlasten..
Wie zou me kunnen helpen om dit om een rij te zetten. Verder dan de hypotheek natuurlijk, gas water licht, telefoonrekening, zorgverzekering kom ik tot nu toe ff niet.
Alvast bedankt!
Ik ben mijzelf aan het orienteren op een koopwoning. Helaas niet onder de leukste omstandigheden maar ik wil een back-up. Ik heb een financieel adviseur in de hand genomen voor hypotheekadvies en het nodige geregel. Ik vindt het toch wel spannend en het is allemaal nieuw voor me. Maar ik vindt het moeilijk voor te stellen wat er allemaal bij komt kijken. Voornamelijk de vaste maandlasten..
Wie zou me kunnen helpen om dit om een rij te zetten. Verder dan de hypotheek natuurlijk, gas water licht, telefoonrekening, zorgverzekering kom ik tot nu toe ff niet.
Alvast bedankt!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
dinsdag 26 februari 2013 om 15:09
Inboedelverzekering, opstalverzekering, aansprakelijkheidsverzekering. Levensverzekering heb ik bij hypotheek afgesloten. Dan ligt er in februari DE brief voor gemeentelijke belastingen (gebruik riool, afval etc) op de mat. Parkeervergunning. Dat is het zo uit de losse pols. Zal vast wat vergeten zijn.
dinsdag 26 februari 2013 om 15:13
quote:liesse schreef op 26 februari 2013 @ 15:09:
Inboedelverzekering, opstalverzekering, aansprakelijkheidsverzekering. Levensverzekering heb ik bij hypotheek afgesloten. Dan ligt er in februari DE brief voor gemeentelijke belastingen (gebruik riool, afval etc) op de mat. Parkeervergunning. Dat is het zo uit de losse pols. Zal vast wat vergeten zijn.Ik lees mee. Hoeveel betaal je ongeveer voor je levensverzekering en opstalverzekerig? Tientallen, honderden of duizenden euro's per jaar?
Inboedelverzekering, opstalverzekering, aansprakelijkheidsverzekering. Levensverzekering heb ik bij hypotheek afgesloten. Dan ligt er in februari DE brief voor gemeentelijke belastingen (gebruik riool, afval etc) op de mat. Parkeervergunning. Dat is het zo uit de losse pols. Zal vast wat vergeten zijn.Ik lees mee. Hoeveel betaal je ongeveer voor je levensverzekering en opstalverzekerig? Tientallen, honderden of duizenden euro's per jaar?
dinsdag 26 februari 2013 om 15:13
Vergeet onderstaande niet (indien van toepassing):
- Auto
- Sportclub
- Abonnementen
- Jaarlijks terugkerende belastingen (waterschap, afvalstoffenheffing, ed.)
- Internet
- Televisie
Ik heb bankafschriften van een 1 maand er bij gepakt en elke uitgave bekeken... Zo dacht ik steeds, owja, dat moet ook nog
- Auto
- Sportclub
- Abonnementen
- Jaarlijks terugkerende belastingen (waterschap, afvalstoffenheffing, ed.)
- Internet
- Televisie
Ik heb bankafschriften van een 1 maand er bij gepakt en elke uitgave bekeken... Zo dacht ik steeds, owja, dat moet ook nog
dinsdag 26 februari 2013 om 16:23
Bedankt tot zover! Gemeentelijke belastingen e.d. die zijn 1 keer per jaar toch? En hoeveel is dat gemiddeld?
Wat ik tot zover op papier heb staan:
Nuon: ¤ 110,00 ( ja ik ga graag uit van wat meer dan minder )
Zorgverz: ¤ 140,00
Telefoon: ¤ 60,00 ( alleen mobiel, vast nummer neem ik ff niet )
Vitens: ¤ 20,00
Internet/tv:¤ 40,00
Huisdierenverzekering: ¤ 27,00
Verder heb ik geen abonnementen lopen en ook niet de kosten voor een auto.
Wat ik tot zover op papier heb staan:
Nuon: ¤ 110,00 ( ja ik ga graag uit van wat meer dan minder )
Zorgverz: ¤ 140,00
Telefoon: ¤ 60,00 ( alleen mobiel, vast nummer neem ik ff niet )
Vitens: ¤ 20,00
Internet/tv:¤ 40,00
Huisdierenverzekering: ¤ 27,00
Verder heb ik geen abonnementen lopen en ook niet de kosten voor een auto.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
dinsdag 26 februari 2013 om 16:34
WOZ, de schrik van iedere huiseigenaar, ik betaal dit jaar 700,00 euro(is inclusief rioolheffing),
dan boven op honden belasting,
waterschap (ook iets van 250,00),
opstal verzekering,
inboedel,
WA,
levensverzekering,
parkeer,
autoverzekering,
APK keuring,
wegenbelasting,
ANWB,
water,
elektra,
ziektekosten (hou rekening met eigen risico),
telefoon,
internet,
tv,
hyptheek,
evt lotto of zo,
goede doelen,
reserve pot voor reparaties huis
Volgens mij ben je er dan.
dan boven op honden belasting,
waterschap (ook iets van 250,00),
opstal verzekering,
inboedel,
WA,
levensverzekering,
parkeer,
autoverzekering,
APK keuring,
wegenbelasting,
ANWB,
water,
elektra,
ziektekosten (hou rekening met eigen risico),
telefoon,
internet,
tv,
hyptheek,
evt lotto of zo,
goede doelen,
reserve pot voor reparaties huis
Volgens mij ben je er dan.
dinsdag 26 februari 2013 om 16:34
Het ligt natuurlijk aan de uitbreiding op je zorgverzekering maar basis is geloof ik rond de ¤100. Gsm abbo vind ik ook erg veel. Ik heb ook alleen gsm maar betaal gemiddeld ¤30 pm. Maar goed. Allemaal persoonsafhankelijk.
En dan heb je dus nog de inboedel/opstal. Zal ik zeker op lijstje zetten. Succes!
En dan heb je dus nog de inboedel/opstal. Zal ik zeker op lijstje zetten. Succes!
dinsdag 26 februari 2013 om 16:50
dinsdag 26 februari 2013 om 17:08
dinsdag 26 februari 2013 om 17:22
]Melpomene schreef op 26 februari 2013 @ 17:15
[...]
Waarom? Ik betaal daar niets extra's voor. Ik betaal ook al afvalstoffenheffing.[/quote]
die afvalstoffenheffing is veel meer dan 7,59 per jaar voor de grijze kliko.
maar je hebt in sommige gemeente ook een diftar tarief, daar betaal je voor wat je aanbiedt.
[...]
Waarom? Ik betaal daar niets extra's voor. Ik betaal ook al afvalstoffenheffing.[/quote]
die afvalstoffenheffing is veel meer dan 7,59 per jaar voor de grijze kliko.
maar je hebt in sommige gemeente ook een diftar tarief, daar betaal je voor wat je aanbiedt.
wij slapen nooit.
dinsdag 26 februari 2013 om 17:25
quote:vrouwtje89 schreef op 26 februari 2013 @ 16:23:
Bedankt tot zover! Gemeentelijke belastingen e.d. die zijn 1 keer per jaar toch? En hoeveel is dat gemiddeld?
.
Gemeentelijke belastingen zijn bij mij tegen de 550 per jaar (bij een WOZ waarde van 139.000).
Dit verschilt wel per gemeente en is dus sterk afhankelijk van de waarde van je huis.
.
Gemeentelijke belastingen zijn bij mij tegen de 550 per jaar (bij een WOZ waarde van 139.000).
Dit verschilt wel per gemeente en is dus sterk afhankelijk van de waarde van je huis.