Inspirerende boeken/films

26-02-2013 20:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me een paar boeken of films aanraden met verhalen of biografieën van mensen die akelige dingen hebben meegemaakt en die hebben overwonnen? Ik heb al op internet gezocht, maar kom dan vooral uit bij mensen die het geloof hebben gevonden en dat zoek ik niet.

Ik heb zelf nogal wat meegemaakt en merk dat ik steun, kracht en inspiratie kan halen uit verhalen van anderen, bijv. het verhaal van Aletta Jacobs. Wat ze dan doorgemaakt hebben, maakt niet zoveel uit. Iemand tips? Please?
profiel verwijderd
profiel verwijderd
The Shawshank Redemption

50/50

Un long dimanche de fiançailles

Atonement

No

Argo

Slumdog Milionaire

500 days of summer

Goodbye Bafana
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Paaz van Myrte v.d. Meer.
Ik heb de boeken van Dave Pelzer gelezen en vond die erg indrukwekkend. Ik had geen naam, ik was niemand en ik heb geen thuis waren het volgens mij. En bitterzoete jaren is er ook nog, maar die heb ik nog niet gelezen.

Verder vond ik het boek "ik was 12 en fietste naar school" ook erg indrukwekkend. Maar of dat precies is wat je zoekt weet ik niet eigenlijk
Jippie, reacties Hopelijk hebben ze er morgen een aantal in de bibliotheek.

@cocobanana Ook bedankt voor de link, leuke blog!
En misschien vind je de film of het boek

'Life of Pi'

ook wel leuk. Het wordt wel als spiritueel boek/film gezien, maar zo heb ik het zelf niet ervaren. Wel maakt Pi zeker iets heftigs mee.

Een ander zeer heftig boek vond ik: 'The other hand' van Chris Cleave. Het is vertaald als 'kleine bij'. Het verhaal is echt letterlijk akelig, maar ook mooi.

En ik bedenk me opeens, de film 'Intouchables'! Ik vond m fantastisch!
Ja, Les Intouchables heb ik laatst gezien. Erg grappige en mooie film!
profiel verwijderd
Mag ik vragen waarom je eigenlijk juist op zoek bent naar dergelijke verhalen?

En ik denk echt dat The other hand/Kleine Bij heel goed aan je omschrijving voldoet. Over het plot kan ik niet veel kwijt, behalve dat het een Afrikaanse jonge vrouw aan een succesvolle Britse moeder koppelt.

En ook hier graag gedaan! Vind het zelf ook leuk om inspiratie op te doen.
@Cheery, ik heb zelf nogal wat meegemaakt en af en toe heb ik weer zo'n gevoel dat die dingen terugkomen. Lekker vaag allemaal, maar ik wil juist met nu bezig zijn en niet met vroeger. En door het lezen/zien van verhalen van mensen die wél (of ook) dingen overwinnen, voel ik me sterker en het troost.
Robocop
Het is fijn dat je daar troost uit put, Maaike.

Het helpt mij ook om te relativeren.

Veel plezier met je lijst
As it is in heaven.

Edit: dat gaat niet over een gelovig iets ofzo.
Christine otten
Intouchables, super film!
Solvej, dat ik daar niet op was gekomen!!! Een prachtfilm
Steve jobs
Jaa As it is in heaven.... Ik ken weinig films die zo mooi, goed en oprecht gespeeld is. Je voelt de emoties, alsof je er zelf bij bent...
Wat ook een mooi boek is: Pappies kleine meid slaapt op straat.

En ik weet niet of het is wat jij zoekt maar: Het verrotte leven van Floortje Bloem en De moeder van David S. Zijn ook indrukwekkende boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven