Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
Ik vind ook dat Jossine inhoudelijk eigenlijk niets zegt. Ze klinkt een beetje verongelijkt over de reacties. Ten eerste zegt ze zelf ook dat ze graag artikelen schrijft over onderwerpen die stof doen opwaaien. Dan kun je reacties verwachten natuurlijk. Ten tweede gaan alle reacties vooral over het dieet en Viva en niet zozeer persoonlijk over Jossine.

Ik blijf het idioot vinden dat een dergelijk dieet in Viva staat. Het feit dat het niet illegaal is en dat meerdere mensen het volgen doet daar niets aan af. Alcohol is bv ook niet illegaal maar ik verwacht toch geen artikel in Viva over; hoe kan ik zoveel mogelijk zuipen zonder een kater te krijgen of iets dergelijks.

Wel een beetje makkelijk om verder te zeggen; onze lezers kunnen het wel zelf bepalen. Ik vind het prima dat er verschillende artikelen staan in Viva. Sommige over accepteren van jezelf, trots zijn op jezelf, grote matenmode e.d. En sommige over afvallen, voor de mensen die dat toch willen en nodig vinden. Maar dan wel op een normale, gezonde manier.
quote:runner84 schreef op 20 mei 2008 @ 13:45:

[...]

Trouwens, Jossine vond het niet zo leuk dat niemand zei "wat leuk voor je" dat ze 10kg is afgevallen, maarja....dat bedoelde ik in mijn laatste bericht. Als ze dat op een gezonde, verantwoorde manier had gedaan had ik, en ik weet zeker ook veel andere forummers meteen gezegd, "Wat leuk voor je, echt goed, respect" enz. (kijk maar naar andere topics, daar gebeurt dat wél)[/b] (ff bold mocht ze dit nog lezen, maarja....denk niet dat dat gebeurt..zij heeft immers al alles laten weten wat ze aan ons wenst te vertellen)

Dat noem ik een gigantisch bord voor je kop hebben.
Haha, misschien moet Jossine's posting maar even gecopy-paste worden, vertoont nl de bekende kenmerken.
quote:annetd schreef op 20 mei 2008 @ 14:20:

Ik vind ook dat Jossine inhoudelijk eigenlijk niets zegt. Ze klinkt een beetje verongelijkt over de reacties. Ten eerste zegt ze zelf ook dat ze graag artikelen schrijft over onderwerpen die stof doen opwaaien. Dan kun je reacties verwachten natuurlijk. Ten tweede gaan alle reacties vooral over het dieet en Viva en niet zozeer persoonlijk over Jossine.

Ik blijf het idioot vinden dat een dergelijk dieet in Viva staat. Het feit dat het niet illegaal is en dat meerdere mensen het volgen doet daar niets aan af. Alcohol is bv ook niet illegaal maar ik verwacht toch geen artikel in Viva over; hoe kan ik zoveel mogelijk zuipen zonder een kater te krijgen of iets dergelijks.

Wel een beetje makkelijk om verder te zeggen; onze lezers kunnen het wel zelf bepalen. Ik vind het prima dat er verschillende artikelen staan in Viva. Sommige over accepteren van jezelf, trots zijn op jezelf, grote matenmode e.d. En sommige over afvallen, voor de mensen die dat toch willen en nodig vinden. Maar dan wel op een normale, gezonde manier.

Eens!

Hahaha, ja het zou me niet verbazen als er volgende week in Viva een verslag staat van iemand die elke dag een fles whisky achterover slaat, omdat ze hierdoor zó lekker in d'r fel gaat zitten.

En wanneer er geschokte reacties komen maar zeggen dat het toch niet illegaal is. En waarom zegt niemand toch dat het fijn is dat ik nu zo lekker in mijn vel zit?

Alsjeblieft zeg. Wat een niveau van Viva weer.
Het zou mij niet verbazen als de Viva volgende week vol staat met meningen van ons, forummers, op dit topic. En dan natuurlijk alleen die meningen, die in hun straatje passen. Jammer hoor.
Oké Runner ik begrijp je. Het grappige is dat door jouw opmerking bij mij weer een paar kwartjes zijn gevallen, thanx daarvoor! Is dat hele artikel toch nog ergens goed voor
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Dat iemand een persoonlijk relaas doet over je strijd tegen de kilo's, is an sich natuurlijk een uitstekend onderwerp voor een artikel, zeker met de tone of voice die Jossine heeft gebruikt. En fantastisch toch dat ze zoveel kilo's is kwijtgeraakt! Een welgemeend WAUW, echt waar! Leuk om te lezen wat ze moest doen en laten.

BUT:

Wat ik bij het lezen echt zwaar dubieus vond, is het feit dat de kuur en arts zeer uitgebreid toegelicht werden, tot en met de contactgegevens en quotes aan toe! Ging het nou over haar strijd tegen de kilo's, of is het een (eenzijdig) achtergrondartikel over HCG? Had een kort kader met een verwijzing naar internet niet volstaan? Want ik kreeg van de overload aan promotie absoluut het idee: goh, jossine heeft een lekkere deal kunnen sluiten, gratis lijnen in ruil voor free publicity ofzo. Echt, dat straalt het uit, alsof het een advertorial is.

Vandaag op het forum zie ik dus dat ik niet de enige ben die zijn wenkbrauwen optrok.
quote:Ring1981 schreef op 20 mei 2008 @ 14:34:

Het zou mij niet verbazen als de Viva volgende week vol staat met meningen van ons, forummers, op dit topic. En dan natuurlijk alleen die meningen, die in hun straatje passen. Jammer hoor.Ach, gelukkig zijn er op dit topic weinig meningen te vinden die in de Viva-straat passen.
Nee, dat is ook weer zo.
quote:Vivamod schreef op 20 mei 2008 @ 13:17:

[...]

Op he moment dat jullie de vragen stelden was zij al aan het schrijven. Cross post dus. Maar in haar reactie staat alles wat Jossine aan jullie kwijt wil.dan heeft jossine over een heleboel zaken heen gelezen!!!
quote:Ring1981 schreef op 20 mei 2008 @ 14:34:

Het zou mij niet verbazen als de Viva volgende week vol staat met meningen van ons, forummers, op dit topic. En dan natuurlijk alleen die meningen, die in hun straatje passen. Jammer hoor.volgens mij zoekt Viva uit de reacties vaak wel verschillende opinies, niet alleen die meningen die positeif over hun zijn.
Later is nu
Nou, ik heb het artikel eindelijk gelezen.....

Het gedeelte over de HCG zelf klopt gewoon, daar is in mijn ogen niets mis mee. Er ontbreekt nog wel belangrijke informatie over hoe de HCG nou eigenlijk werkt, hetgeen het begrip niet erg in de hand werkt..

Wat ik wel storend vind is de manier waarop Jossine schrijft over haar eigen lijf en gewicht. Ze is een zeekoe, een worst met een enorme kop en zo ontzettend vet dat ze bijna dood is...

Ja ja, en dan volgt de BMI van 26,7???

Nou daar kan in dan weer niet tegen, dat is toch geen bijna dodelijke BMI? Wat een flauwekul.

Dit soort uitpraken zijn inderdaad niet te rijmen met dingen als 'Blij zijn met je maat' en grote maten mode en zo.....

En bedankt he.. want ik heb een BMI van 27,1, wat ben ik dan???

Iemand schreef ook dat Jossine niet persoonlijk werd aangevallen, nou ja, dat vind ik eerlijk gezegd wel. Ze wordt heel persoonlijk aangevallen.

En ja, da's een goede vraag, hoe komt al die urine van de MvM dan bij de Farmacie terecht?

En is er zo'n tekort dat de vrouwen die zwanger willen worden geen Pregnyl krijgen omdat het op is of zo? Als je het nodig hebt is het er toch gewoon? Het is toch niet schaars?
quote:Goes schreef op 20 mei 2008 @ 15:05:

hoe komt al die urine van de MvM dan bij de Farmacie terecht?

De farmacie máákt pregnyl van urine van zwangere vrouwen.

het zijn artsen die pregnyl voor een oneigenlijk doel voorschrijven.

Als je nou alles wat gepost was goed gelezen had hoef je niet zulke vragen te stellen.
Jossine,

Elke randdebiel weet dat crashdieten alleen kortdurend werken.

Tot mijn gloeienden woede heeft mijn moeder en een aantal vriendinnen van haar het ook met HCG gedaan, hoewel ik zelf zwanger ben geworden (na heel veel jaren) met pregnyl, en dat ik daarna weer veel jaren pregnyl heb gespoten voor een 2de, zonder resultaat.

Kun je je voorstellen hoeveel leedvermaak ik had toen die vrouwen na een klein jaar weer net zo dik waren als voorheen?

Heerlijk vond ik het om te zien hoe ze weer dikker werden.

En dat gaat jou ook overkomen. Dat is zo zeker als 1 +1 2 is.

Laten we over een aantal maanden verder praten, kan me er nu al op verheugen. Dan mag je eerlijk vertellen hoeveel er weer aan zit.

Een minder begaafde snapt nog dat de sleutel tot afvallen is:

3 keer per dag gezond en vooral met mate eten en veel bewegen is.

Dat zal elke dietist en arts je kunnen vertellen. En artsen die meewerken aan HCG kuren zien maar 1 ding: ¤¤¤¤¤¤

Nogmaals:

Viva:

JAKKES EN BAH!!!!!
Geen bijzonderheden
quote:Yamuna schreef op 20 mei 2008 @ 15:51:

[...]

Als je nou alles wat gepost was goed gelezen had hoef je niet zulke vragen te stellen.

Nou ja... en als jij nou ook eens goed zou lezen.... dat wist ik allang hoor en bovendien was dat niet de vraag...

Hoe komt al die door MvM ingezamelde urine dan in de grote fabrieken terecht??

Daar waar zij er blijkbaar geen enkele vat meer op hebben?

Heeft MvM een achterdeur waar het zo de farmacie in wordt gestuurt?

Doet MvM uitsluitend inzameling?

Als dat zo is kunnen ze de urine-inleverende zwangeren namelijk geen enkele garantie geven wie het uiteindelijk in handen zal krijgen en voor welke doeleinden.

En is de MvM de enige bron waaruit HCG wordt gewonnen? Is dat dan bekend? Misschien wordt het ook wel uit andere soorte urine gewonnen zwangere dieren misschien?

Ik weet dat niet, ik vraag het me af.

Dat was de vraag.
O ja, Viva, als tegenhanger kunnen jullie misschien een artikel plaatsen over vrouwen zoals ik, die elke ochtend en elke avond hormonen moest spuiten, 3 keer per week bij de echo zaten om de rijping van de eicellen te bekijken, zowat in het ziekenhuis woonden om tot een zwangerschap te komen met hulp van Pregnyl.

Hoeveel verdriet en ellende dat meebracht.

Over mijn enige kind heb ik 4 jaar gedaan. Voor een 2de heb ik 10 jaar (!!!!) gespoten en 4 IVF behandelingen ondergaan, zonder resultaat.

Ga dáár maar eens wat over publiceren, hoe dat allemaal gaat voor vrouwen zoals Yamuna en ik.

Weet je hoe giftig je dan wordt als HCG MISBRUIKT wordt?
Geen bijzonderheden
quote:Yamuna schreef op 20 mei 2008 @ 10:58:

Freya is van mening dat het hCG hormoonpreparaat niet gebruikt hoort te worden als afslankmiddel. Dit middel wordt gefabriceerd uit urine van zwangere vrouwen met het doel dit te gebruiken bij vruchtbaarheidsbehandelingen.

De enige geregistreerde indicaties voor gebruik van hCG zijn dan ook: ovulatie inductie, gecontroleerde ovariële hyperstimulatie (bij IVF) en in een enkel geval bij mannen ter stimulatie van de testosteronproductie indien zij uit zichzelf te weinig hormoon produceren om zaadcellen aan te maken.

Gebruik bij afslankkuren (ook wel Simeonstherapie genoemd) kan derhalve beschouwd worden als oneigenlijk gebruik.

Overigens is deze Simeonstherapie omstreden; de kuur bestaat uit het volgen van een streng dieet (500 kCal) in combinatie met het inspuiten van hCG. Met een dergelijk dieet valt iedereen af! Voor meer info, zie www.ivf.nl/Simeonstherapie.htm

De inzameling van de urine van zwangeren wordt verzorgd door Moeders voor Moeders. Vrouwen die hieraan meewerken doen dit om andere vrouwen te helpen bij het zwanger worden. Hun vertrouwen dient niet beschaamd te worden. Het zijn met name de artsen die zich lenen voor het oneigenlijk voorschrijven van dit middel die blaam treft, want zowel Moeders voor Moeders als de fabrikant (Diosynth) alsook de leverancier (Organon) verzetten zich hiertegen. Gelukkig betreft dit oneigenlijk gebruik slechts een zeer klein deel van de productie.

bron Freya.nlbrilletje goes?
ik vraag me af of vrouwen die gebruik maken van HCG om af te vallen zelf een bepaalde weerstand hebben omdat het niet voor dit doel wordt geproduceerd en waarom ze dan toch voor die optie kiezen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het artikel niet gelezen heb en ook niet alle 12 pagina's van dit topic, maar (ik hoop niet dat ik nu ook ontzettend mosterd ben ) mij moet eigenlijk echt wat van het hart.

Ik ben diabetes patiënt en moet mezelf minimaal 4x per dag een injectie met insuline toedienen. Dit kost mij nog elke dag enorm veel moeite en ik hoop dat het ooit gaat wennen.

Wat mij in dit verhaal dus zo tegen de borst stuit is dat iemand ervoor kiest om in een gezond lichaam te gaan injecteren, en niet om gezondheidsredenen (dus b.v. het krijgen van een kindje) maar puur en alleen om er uiteindelijk "mooier" van te worden. Ik zou er zoveel voor over hebben om die spuit nooit meer te hoeven gebruiken.....
quote:Yamuna schreef op 20 mei 2008 @ 15:51:

[...]

Als je nou alles wat gepost was goed gelezen had hoef je niet zulke vragen te stellen.Maar hoe komt zo'n clubje als http://www.svenskasol.nl/ dan aan hcg? Ik geloof niet dat daar artsen werken die pregnyl kunnen/mogen voorschrijven. Ik denk dat dat meer de vraag was.
Ben misschien een beetje mosterd maar na mijn jarenlange (inmiddels definitief) onvervulde wens om zwanger te worden word ik echt pissig bij dit soort verhalen.

Gewoon een hapje minder eten had ook gekund.
Dat kan ik me voorstellen, Teddeke.

Ben er nog giftig van.

Viva, jullie hebben vaker missers gemaakt, maar dit is wel de allerergste.

En een crashdieet, én nog wel met een middel voor onvruchtbare vrouwen.

SCHANDELIJK! IK HEB ER GEEN WOORDEN VOOR!
Geen bijzonderheden
Enne, Goes. Ik vind jouw reactie mogelijk nog stommer.
Wat ik mij dan onwillekeurig afvraag; als je van die HCG zo afvalt, hoe komt het dan dat de vrouwen die ik ken, die hormonen hebben moeten spuiten om zwanger te worden, dan dikker worden juist dóór die hormonen? We hebben het dan toch over hetzelfde hormoon?
Later is nu
Los van alle andere discussies: Weet iemand of hCG schaars is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven