Samen boodschappen doen

20-05-2008 15:24 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees het hier toch echt geregeld : alles wat we nog samen doen is de boodschappen ( wees blij dat hij die krat bier sjouwt ) , of ; we hebben weinig tijd voor elkaar in het weekend want hij voetbalt op zaterdag en als hij thuis is moet ik de boodschappen halen ( geen koopavonden ? ) .... ok. Boodschappen doen is dus héél belangrijk in een huwelijk / andere relatievorm . Vooralsnog ontgaat mij het punt wat anderen kennelijk wel zien .

Leg maar uit !

Of spui je grieven .

Of kom op met die tips .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb wel eens aan mijn man gevraagd of hij meeging om boodschappen te doen ja. Mijn man is heel vaak in het buitenland voor zijn werk, is op de avonden dat hij wel thuis was met zijn hobby bezig en op zaterdag was hij de gehele dag weg om te klussen. Op een gegeven moment voelde ik me zo alleen tussen al die gezinnen in de stad en de super. Nu gaat hij regelmatig mee, vind ik heel leuk van hem. Op zondag en als hij thuis is op een doordeweekse avond doen we ook wel leuke dingen samen, maar ik miste gewoon iets kneuterigs.

Doordat hij mee gaat naar de super voel ik me veel minder een single die toevallig een hypotheek deelt.

Natuurlijk is het leuker als je ook nog regelmatig stomende seks heb met elkaar en veel meer deelt. Maar als dat een tijdje niet zo is, dan is samen boodschappen doen voor mij iets wat me toch nog een beetje voelt als samen zijn. Sommigen zullen dat hardstikke sneu vinden, anderen vinden het juist goed om niet direct uit een relatie te stappen en op de kleine dingen die er nog wel zijn verder te bouwen.
Het is ook maar net hoe sexy en spannend je het boodschappendoen maakt. Je moet wel Investeren In Je Relatie hè!

Ga in therapie!
Boodschappen doen, hmmmm. Dat is het enige wat ik nog deed samen met mijn ex .

Met mijn man doe ik nooit boodschappen, gelukkig. Heel af en toe gaan we op zaterdag wel eens samen naar de supermarkt. Dan verdwijnt hij naar de wijnafdeling en ik gooi de kar vol met de gewone boodschappen. Ik ontmoet hem dan weer op de wijnafdeling waar hij de verzamelde dozen wijn in het karretje gooit en dan rekenen we af.

Werkt prima zo
Ok..... voor de één staat boodschappen doen voor gezelligkneuterigknusdebandenaanhalen , voor een ander is het een noodzakelijk kwaad en gedeelde smart is halve smart . Vat ik het zo goed samen ?
Ik ga ook maar weer eens een sjouwertje zoeken, gezellig samen rellen in de supermarkt en goed schreeuwen, heerlijk, dat mis ik.
Pfff.. snap soms niet dat ik blijf vragen of hij mee gaat. Het slaat nergens op maar het voelt soms zo als een belasting om wéér te moeten beslissen wat we vanavond eten. En dan gaat hij mee en dan loop je continu: "wil je dit?" "wil je dat?" Want zelf iets in de wagentje leggen ho maar. Ja hoe dat kratje op dat wagentje moet weet hij wel. En de frutselhoek doet het ook altijd goed. Maar elke keer als je dan vraagt: "wil je dit?" zegt hij nee. Dan kom je bij de kassa. Zet hem aan die lopende band en rits nog snel wat dingen uit de schappen. Als we dan de winkel uitlopen denk ik: volgende keer doe ik het wel alleen. Dan heb ik tenminste wat nodig heb. En owja, natuurlijk is er volgens meneer de vólgende dag alweer niks meer in huis.
Wij hebben alle twee een hekel aan boodschappen doen en daarom gaan we samen, een beetje gedeel smart is halve smart. Precies zoals blijfgewoonbianca zegt.
Maar niemand heeft diepere inzichten ?
Voor mijn ex was het verboden om boodschappen te doen.

De paar keer dat hij boodschappen deed nam hij alles mee behalve wat ik op het briefje had geschreven..

En dan heb ik het nog niet eens over de enkele keer dat we samen boodschappen deden..

Winkelen in de binnenstad was met die man helemaal een drama..
Wat een kutsmoes....appie hein heeft al jaren een bezorgservice
Ach ja als je tijdens het boodschappen doen ruzie krijgt heb je in ieder geval ook weer iets om het thuis goed te maken Vind er ook niks aan om in mijn eentje in de rij voor de kassa te gaan staan, dus vriendlief gaat meestal wel mee op de zaterdag. Gaan we bij een lange rij gewoon een beetje mensen bekijken (net als we op een terras zitten), lekker ergens lunchen daarna blij zijn dat we alles in huis hebben....

Diepere inzichten heb ik echt niet...
Ik ga zo met plezier mijn single boodschapjes halen voor vanavond en dan ga ik alle stelletjes uitlachen..hahahaha...ga eens neuken!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2008 @ 16:29:

Maar niemand heeft diepere inzichten ?

Diepere inzichten, mais oui!

De supermarkt is feitelijk het slagveld waar de machtsstrijd in de relatie wordt uitgevochten. Wie beheert de portemonnee en het budget? Wie bestuurt het winkelwagentje en bepaalt wat erin komt te liggen? Wie kiest de plaats en tijd van het boodschappen doen? Wie kiest de route binnen de supermarkt? Wie sjouwt met de boodschappen? Wie houdt de kinderen in het gareel? Een goed waarnemer kan aan het supermarktgedrag van een stel aflezen hoe het met de machtsverdeling in de relatie is gesteld.
Ga in therapie!
quote:marie_liselotte1981 schreef op 20 mei 2008 @ 16:37:

Ik ga zo met plezier mijn single boodschapjes halen voor vanavond en dan ga ik alle stelletjes uitlachen..hahahaha...ga eens neuken!

Jij denkt dus dat mensen die samen gesjelligboodschapjesdoen niet neuken ? Of minder dan jij als single ?

Ik durf te wedden dat ......neem jij de uitdaging aan ?
hmmm... ben ik de enige die vrijwel nooit boodschappen doet? Mijn man haalt alles zelf in huis. Is wel een beetje duur (hij haalt meer luxe zooi dan ik) maar ook wel makkelijk dat ik niet meer hoef bij te houden of er suiker, melk, brood etc in huis is. Hij wil trouwens wel vaak dat ik dan vooraf verzin wat we gaan eten, maar dat vind ik wel een mooie deal.
quote:dubiootje schreef op 20 mei 2008 @ 16:55:

[...]

Diepere inzichten, mais oui!

Een goed waarnemer kan aan het supermarktgedrag van een stel aflezen hoe het met de machtsverdeling in de relatie is gesteld.Wow ! Wat een inzicht .... Ge-wel-dig !
Fout, fout, fout! de supermarktis het slagveld van de singles; een flirtfabriek! Wegwezen met al die getrouwde stakkers die vooral de C1000 als hoogtepunt beschouwen met volgestouwde karren voor hun 3 kinders...Vrijgezellen moeten er komen, mandjes checken, leuke man vragen of hij iets voor je van de bovenste trede wil pakken..opgedirkt naar de supermarkt; singles unite!!!

(zoiets??)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2008 @ 16:56:

[...]

Jij denkt dus dat mensen die samen gesjelligboodschapjesdoen niet neuken ? Of minder dan jij als single ?

Ik durf te wedden dat ......neem jij de uitdaging aan ?
Ik heb wel goeie herinneringen aan boodschappen doen in de begintijd van relaties... Zo dreigde mijn eerste vriendje graag om me in het vriesvak te tillen. En was het met het derde vriendje goed zoenen tussen de stellages.

De rest van de boodschappengeschiedenis heb ik geblockt geloof ik...
anoniem_61048 wijzigde dit bericht op 20-05-2008 17:02
Reden: boofschappen met een d
% gewijzigd
Dubio haalt mij de woorden uit de mond en ik had ze eerder op kunnen typen ware het niet dat mijn echtgenoot aandacht opeiste en van allerlei laag bij de grondse dingen wilde weten als; wat eten we vanavond? Hoe laat ga je koken? (jawel....zo gaat dat hier) Hoe laat ben je terug van de sportschool? en het altijd enorm opwindende; de auto moet naar de garage voor een beurt, help me herinneren dat we de autokinderstoel uit de auto halen.....

Door dit soort gesprekjes kakt een huwelijk natuurlijk met een noodgang in. Boodschappen doen is voor mijn man en mij dan ook een wekelijks uitje waar we naar uitkijken en wat wij dus niet zo snel zouden uitbesteden aan een boodschappenservice. Op zaterdagmorgen worden we al opgewonden wakker, we mogen weer! Meestal gaan we vroeg, dan hebben we het gehad en kunnen we de rest van de dag genieten van onze aankopen.

In het begin van onze relatie hadden we supermarktgames ontwikkeld, om elkaar beter te leren kennen maar nu hebben we slechts een blik en soms een half woord nodig. Ik kijk met weemoed terug naar de tijden dat ik met mijn rug naar het chips/nootjesvak ging staan en mijn man mij door middel van enthousiaste handbewegingen de juiste kant opstuurde en als ik dan bij het goede vakje was beland op en neer stond te springen van geestdrift. We gingen zelfs vaak in 'vreemde' supermarkten winkelen omdat de producten daar weer anders lagen.....

Ach ja, de goede ouwe tijd he. We zijn nu zo langzamerhand wel vertrouwd geraakt met elkaars supermarktgewoontes maar, het is nog steeds iedere week feest hoor!

Nee, ik snap die belangrijke positie van 'de boodschap' binnen een relatie wel......
Ja, en dan vooral roddelen met je partner en met boze blikken kijken naar de veeeel knappere vrouw die voor je in de rij staat bij de kassa!
Is er nog een verschil tussen de gróte boodschap en de kleine , Eleolief ?
quote:yoyo2 schreef op 20 mei 2008 @ 17:15:

Ja, en dan vooral roddelen met je partner en met boze blikken kijken naar de veeeel knappere vrouw die voor je in de rij staat bij de kassa! En je vergeet nog de irritaties van de niet goed opgevoede schreeuwerige/huilende kinderen in de supermarkt en bij de kassa's .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2008 @ 17:26:

Is er nog een verschil tussen de gróte boodschap en de kleine , Eleolief ?

O zeker!

De kleine boodschap is iets wat je alleen doet, op de fiets, gedachtenloos, je hebt iets nodig en je koopt het, klaar. Voor de grote boodschap worden lijsten gemaakt, er wordt gedacht over weekmenu's over wijze van bereiding, over al dan niet BBQ-en (waar mijn man he-le-maal waus van is) en ga zo maar door. Nee, het is wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd maar als je de grote boodschap als stel niet serieus neemt dan is een scheiding niet ver weg hoor.....

Ik denk dat ik therapeut wordt en dan is het doen van 'de boodschap' mijn boodschap. Ik heb het helemaal door volgens mij!
Zou het een goed idee zijn om elke TopicOpener even te vragen naar zijn/haar manier van boodschappendoen en de al dan niet gemaakte boodschappenlijst ? Misschien dat we dan sneller en beter tot de kern komen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven