Verhuisd; adreswijzigingen?
woensdag 27 februari 2013 om 09:22
Hallo!
Ik ben onlangs verhuisd en ben druk bezig met het doorgeven van adreswijzigingen. Ben erachter gekomen dat er nogal wat bedrijven/ instanties zijn waarvan ik post ontvang en ik ben bang dat ik zomaar wat bedrijven zou kunnen vergeten. Misschien een stomme vraag maar kunnen jullie een paar bedrijven noemen die sowieso een adreswijziging moeten ontvangen? Ben zelf nogal chaotisch en bedrijven waarvan ik niet maandelijks post ontvang zouden zomaar vergeten kunnen worden
Ik ben onlangs verhuisd en ben druk bezig met het doorgeven van adreswijzigingen. Ben erachter gekomen dat er nogal wat bedrijven/ instanties zijn waarvan ik post ontvang en ik ben bang dat ik zomaar wat bedrijven zou kunnen vergeten. Misschien een stomme vraag maar kunnen jullie een paar bedrijven noemen die sowieso een adreswijziging moeten ontvangen? Ben zelf nogal chaotisch en bedrijven waarvan ik niet maandelijks post ontvang zouden zomaar vergeten kunnen worden
woensdag 27 februari 2013 om 09:25
Gewoon gebruik maken van de TNT verhuisservice dienst.
https://www.postnl.nl/voorthuis/ontvang ... isservice/
https://www.postnl.nl/voorthuis/ontvang ... isservice/
woensdag 27 februari 2013 om 09:39
Die verhuisservice is wel beperkt hoor (en uit ervaring weet ik dat het niet altijd goed doorgegeven wordt....) en hou er rekening mee dat wat bijvoorbeeld door een ander postbedrijf dan TNT bezorgd wordt niet wordt doorgegeven.
Denk aan bijvoorbeeld postorderbedrijven, reisbureaumeuk en dat soort dingen.
Wellicht kun je je met de nieuwe bewoner van je oude huis afspreken dat hij/zij de post voor jou bewaard en dat je het over een paar maanden komt halen. Dan zie je vanzelf wie je vergeten bent.
En veel plezier met je nieuwe huis!
Denk aan bijvoorbeeld postorderbedrijven, reisbureaumeuk en dat soort dingen.
Wellicht kun je je met de nieuwe bewoner van je oude huis afspreken dat hij/zij de post voor jou bewaard en dat je het over een paar maanden komt halen. Dan zie je vanzelf wie je vergeten bent.
En veel plezier met je nieuwe huis!
woensdag 27 februari 2013 om 09:40
AH bonus
Airmiles
Amnesty international en andere goede doelen
ANWB
Tijdschriftabbonementen
Dierenarts
Energiebedrijf
Waterbedrijf
Freebees
Garage
Verzekeringen (zorg, huis)
Opticien
NDG (voor als je huisdieren hebt)
NS (bij voordeelurenkaart)
OV-chipkaart
Bank
School
Sunday's (als ze je daar kennen)
Telefoonprovider
Tandarts
Airmiles
Amnesty international en andere goede doelen
ANWB
Tijdschriftabbonementen
Dierenarts
Energiebedrijf
Waterbedrijf
Freebees
Garage
Verzekeringen (zorg, huis)
Opticien
NDG (voor als je huisdieren hebt)
NS (bij voordeelurenkaart)
OV-chipkaart
Bank
School
Sunday's (als ze je daar kennen)
Telefoonprovider
Tandarts
woensdag 27 februari 2013 om 10:07
woensdag 27 februari 2013 om 10:18
Heb zelf van de week naar de verhuisservice zitten kijken, maar het niet genomen omdat ik te veel bedrijven/organisaties miste op de lijst die ik wel een adreswijziging moet sturen.
De bedelbrieven en dergelijke die maar één keer per jaar komen, daar valt bijna geen adreswijziging over door te sturen (en dat wil je ook niet...) Wij sturen (na 5 jaar) dergelijke brieven van de vorige bewoner altijd ongeopend retour.
De bedelbrieven en dergelijke die maar één keer per jaar komen, daar valt bijna geen adreswijziging over door te sturen (en dat wil je ook niet...) Wij sturen (na 5 jaar) dergelijke brieven van de vorige bewoner altijd ongeopend retour.
woensdag 27 februari 2013 om 12:58
woensdag 27 februari 2013 om 17:02
quote:zappie schreef op 27 februari 2013 @ 10:48:
Bovendien verkoopt PostNL volgens mij je adres als je die gratis 'service' gebruikt. Sindsdien krijg ik namelijk allemaal onzin van bedrijven die mij eerder niet wisten te vinden, zoals de postcodeloterij...
Inderdaad, dit doe ik dus de volgende keer niet meer.
De tip om je administratie door te nemen vind ik een goede.
Bovendien verkoopt PostNL volgens mij je adres als je die gratis 'service' gebruikt. Sindsdien krijg ik namelijk allemaal onzin van bedrijven die mij eerder niet wisten te vinden, zoals de postcodeloterij...
Inderdaad, dit doe ik dus de volgende keer niet meer.
De tip om je administratie door te nemen vind ik een goede.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.