Geld & Recht alle pijlers

Bezuinigen

27-02-2013 18:20 64 berichten
.
quote:Spijk-er schreef op 27 februari 2013 @ 18:47:

Ondergoed en sokken koop ik overigens wel nieuw hoor

Sokken koop ik vaak bij de Action voor een paar euro.

Ik heb al wat fijne tips gekregen. Ik ga zo eens op Marktplaats kijken wat er aangeboden wordt qua kleding (niet dat ik het nu direct nodig heb maar gewoon om te zien wat het aanbod is)
Eerlijk gezegd vind ik dit allemaal hele redelijke/normale uitgaven. Telefoonabbo is inderdaad erg hoog, maar die ga je al opzeggen.
G/w/l zou ik niet direct naar beneden doen.. want als je zuinig bent in gebruik, krijg je in een keer een smak geld terug..

Rechtsbijstandverzekering heb ik zelf niet. hoe vaak heb je zoiets nou nodig? nu is t bij mij handig dat ik zelf jurist ben.. maar heb je geen mensen in je omgeving met een juridische achtergrond? vind 275 euro per jaar best fors voor iets wat je wellicht nooit nodig gaat hebben..

en minder geld uitgeven aan kleding? ik koop bijv 2x per jaar (als ik weinig geld heb) 3 zakken kleding bij de primark.. ben ik veel minder kwijt en heb ik mega veel..

weet ook niet wat voor auto je hebt.. maar als je een beetje handig bent, kun je bij een iets oudere auto veel onderhoud wel zelf doen.. olie en oliefilter verversen is echt appeltje-eitje bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 27 februari 2013 @ 18:28:

Waarom heb je èn OV èn een auto?

En van dat sparen kun je natuurlijk gewoon studeren. Studeren is namelijk investeren in jezelf. En als het goed is, betaald zich dat in de toekomst minstens dubbel uit.Dat vraag ik me ook af.
quote:NYC schreef op 27 februari 2013 @ 18:51:

Eerlijk gezegd vind ik dit allemaal hele redelijke/normale uitgaven. Telefoonabbo is inderdaad erg hoog, maar die ga je al opzeggen.

Het gaat er toch ook niet om dat het niet normaal is? Het gaat er om dat ze 100 euro per maand vrij wil maken en zich afvraagt waar ze dat vandaan zal halen.

Je kan natuurlijk je sparen naar 50 zetten, maar ik denk dat je ook best wat kleine bezuinigingen kan doen hier en daar. Zéker als het alleen maar tijdelijk, voor de duur van je opleiding, is.
Zeg maar Spijker.
Zo gek is het toch niet om soms het ov te gebruiken en soms de auto? Ik heb ook beide. Afspreken in de stad met vriendinnen (Amsterdam, Maastricht, Den Bosch) doe ik liever met de trein en bezoekjes aan mijn ouders met de auto, evenals woon-werk verkeer, boodschappen etc.
quote:charimsha schreef op 27 februari 2013 @ 18:51:

G/w/l zou ik niet direct naar beneden doen.. want als je zuinig bent in gebruik, krijg je in een keer een smak geld terug..

Rechtsbijstandverzekering heb ik zelf niet. hoe vaak heb je zoiets nou nodig? nu is t bij mij handig dat ik zelf jurist ben.. maar heb je geen mensen in je omgeving met een juridische achtergrond? vind 275 euro per jaar best fors voor iets wat je wellicht nooit nodig gaat hebben..

en minder geld uitgeven aan kleding? ik koop bijv 2x per jaar (als ik weinig geld heb) 3 zakken kleding bij de primark.. ben ik veel minder kwijt en heb ik mega veel..

weet ook niet wat voor auto je hebt.. maar als je een beetje handig bent, kun je bij een iets oudere auto veel onderhoud wel zelf doen.. olie en oliefilter verversen is echt appeltje-eitje bijvoorbeeld.

Wat vind jij als juriste dan van een rechtsbijstandsverzekering? Ik ben zelf geen juriste dus als ik het nodig heb lijkt het mij handig. Ken verder geen mensen met een dergelijke achtergrond.

Ik heb idd weleens gekeken om bepaalde dingen aan de auto zelf te doen maar ben zo bang om het fout te doen. Jaren geleden weleens gehoord van een cursus voor vrouwen, zoiets zou ik best willen doen (om de basis dingen te leren). Weet iemand of zoiets bestaat?
quote:lichtpuntjes schreef op 27 februari 2013 @ 18:52:

[...]

Dat vraag ik me ook af.

Ik heb een OV chipkaart voor de bus met dalurenkorting. Hierdoor kan ik een hele maand reizen naar het werk voor nog geen 65 euro.

De auto heb ik al jaren en voorheen reisde ik wel met de auto naar het werk maar het kost veel benzine en aangezien ik in een centrum werk betaal ik ook nog parkeerkosten.

De auto gebruik ik daarom om een keer of 2/3 per maand naar vrienden en familie te gaan (wonen niet in de buurt).
Kleding op Marktplaats loopt geweldig! Twee jaar geleden was ik 3 maten afgevallen en heb toen alle te grote kleding op Marktplaats gezet. Heb bijna alle kleding verkocht. Was wel even een gedoe met heen-en-weer mailen, betaling afwachten, kleding inpakken en verzenden, maar het was wel weg! Ook kwam er een keer iemand die in de buurt woont langs voor een bepaalde broek, en zij nam vervolgens nog een stuk of 5 andere kledingstukken mee .... Was ook iemand die aan het afvallen was en niet veel geld wilde spenderen aan kleding in een tussendoor-maat.
Als je kleding en schoenen al weg doet per maand, heb je al het geld voor de opleiding. Lijkt mij niet dat je iedere maand nieuwe schoenen/kleding nodig hebt.

Verder kan je ook wat geld bij wat je normaal spaart weghalen, ( paar tientjes), en proberen je autokosten minder te maken? ( als het mogelijk is)

Succes! en ook met de opleiding
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik zie kleding en schoenen staan waar je elke maand een bedrag voor opzij zet...dat is 78 euro per maand.....op jaarbasis dus ruim 900 euro....plus je onvoorziene uitgaven die op jaarbasis 600 euro is.....dat kan ook best minder denk ik.

Als je wilt studeren moet je soms concessies doen....even geen nieuwe schoenen of dure kleding kopen.
quote:wenteleefje schreef op 27 februari 2013 @ 18:33:

Op boodschappen moet je echt wel meer kunnen besparen. Ik geef gemiddeld zo'n 80 euro uit aan boodschappen per maand, ben ook alleen. Ik kijk wat er in de aanbieding is en op basis daarvan stel ik mijn maaltijden samen. Goed op de aanbiedingen letten.

...Dat is nog geen 20 Euro per week! Eet jij ook nog uit de kantine op je werk bvb.? Want dit is nog geen 3 Euro per dag... aan boodschappen! Dan heb ik het nog niet eens over voedsel, dat is voor dat bedrag dus ook wc-papier, keukenrollen, waspoeder, noem maar op. Ik ben een vrek eerste klas, maar zelfs mij lukt dat niet.
Heb je nu niets aan maar ziektekostenverzek kan goedkoper. Goedkoopste is rond 77 eur. Eind vh jaar maar kijken en eventueel overstappen.
37,00 aan schoenen ???
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
quote:powervrouw schreef op 27 februari 2013 @ 19:23:

Ik zie kleding en schoenen staan waar je elke maand een bedrag voor opzij zet...dat is 78 euro per maand.....op jaarbasis dus ruim 900 euro....plus je onvoorziene uitgaven die op jaarbasis 600 euro is.....dat kan ook best minder denk ik.

Als je wilt studeren moet je soms concessies doen....even geen nieuwe schoenen of dure kleding kopen.Zoals gezegd ben ik af aan het vallen (koop geen dure kleding) en heb een moeilijke maat schoenen dus vooral qua schoenen heb ik geen andere optie.
quote:satsuma schreef op 27 februari 2013 @ 19:28:

Heb je nu niets aan maar ziektekostenverzek kan goedkoper. Goedkoopste is rond 77 eur. Eind vh jaar maar kijken en eventueel overstappen.Ik weet het, heb ik vorig jaar al naar gekeken. Ik zit alleen in een traject en ben bang dat het mis gaat als ik overstap. Goedkopere verzekeringen gaven aan dat het gewoon overgenomen wordt maar dat moet ik nog eens goed uitzoeken.
Eeeeeh jij doet dan boodschappen voor 20 euro per week??

Ik probeer voor 30 euro per week voor mezelf boodschappen te doen, ontbijt, lunch en diner incl. vlees en kaas. Wijn en wasmiddel niet meegerekend.

En dan eet ik niet eens elke dag vlees of vis..

Dus ik ben ook wel heel benieuwd hoe jij dat doet??

quote:wenteleefje schreef op 27 februari 2013 @ 18:33:

Op boodschappen moet je echt wel meer kunnen besparen. Ik geef gemiddeld zo'n 80 euro uit aan boodschappen per maand, ben ook alleen. Ik kijk wat er in de aanbieding is en op basis daarvan stel ik mijn maaltijden samen. Goed op de aanbiedingen letten.

Verder heb ik overal kortingskaarten voor, maar daar heb je niet altijd direct iets aan.

Mobiele kosten kunnen echt omlaag, als je contract eindigt voor een sim only gaan!

Volgens mij kan je op kleding / schoenen ook wel besparen, weet niet of je nog meer wilt / gaat afvallen. Maar tijdens het afvallen even wat minder dure kleding aanschaffen, want dat heb je niet zo lang aan. En verkoop dat meteen weer via marktplaats bijvoorbeeld als je weer wat kilo's kwijt bent, dan heb je weer een deel van je geld terug
Haha, ik dacht ook al... Ben niet de enige zie ik!!quote:molly74 schreef op 27 februari 2013 @ 19:23:

[...]

Dat is nog geen 20 Euro per week! Eet jij ook nog uit de kantine op je werk bvb.? Want dit is nog geen 3 Euro per dag... aan boodschappen! Dan heb ik het nog niet eens over voedsel, dat is voor dat bedrag dus ook wc-papier, keukenrollen, waspoeder, noem maar op. Ik ben een vrek eerste klas, maar zelfs mij lukt dat niet.
quote:Kate1980 schreef op 27 februari 2013 @ 18:30:

[...]

Ik ga 2 of 3 keer per maand en voor een ritje van 80/90km enkele reis ben ik al snel een halve tank benzine kwijt.foutje
Ja en?
quote:Kate1980 schreef op 27 februari 2013 @ 18:36:

[...]

De boodschappen zal ik eens goed onder de loep nemen inderdaad, dat is een goede. Waar doe jij je boodschappen als ik vragen mag?

Ja ik wil en moet nog meer afvallen en ik koop idd geen dure kleding. Heb laatst 2 broeken in een outletwinkel gekocht voor 20 euro samen dus dat valt mee.

Is er op Marktplaats veel vraag naar kleding, loopt dat een beetje?

Ik koop zelf regelmatig kleding via MP en heb zelf ook veel verkocht! Er zit niet altijd wat tussen, maar goed speuren en dan kan je leuke dingen vinden.

Over het algemeen ga ik naar de nettorama voor mijn boodschappen. Eens in de zoveel tijd naar de Aldi voor pasta, rijst dat soort dingen. En tegen het einde van de marktdag naar de groenteboer, dan kan je voor een habbekrats voor een hele week groenten en fruit halen
quote:neversurrender schreef op 27 februari 2013 @ 19:47:

Haha, ik dacht ook al... Ben niet de enige zie ik!!

[...]

Tja, goed de aanbiedingen in de gaten houden, naar de markt gaan. Ik neem gewoon mijn lunchpakketten mee. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik weinig sappen / fris haal, ik drink voornamelijk thee / water. En haal ook geen koek, chips, etc in huis vanwege de lijn waar ik mee bezig ben.

En als ik wasmiddel dat soort dingen nodig heb dan ben ik wel iets meer kwijt natuurlijk. Maar het kan echt! Veel invriezen, als ik bijv stuk vlees haal, bak ik er een vries de rest in, voor een later tijdstip.
Ik vind dat je erg veel geld uitgeeft aan verzekeringen. Heb je daar al eens naar gekeken? Je kan bijvoorbeeld korting krijgen als je ze allemaal bij dezelfde instantie afneemt. Of misschien zijn je verzekeringen ergens anders goedkoper.

Waarom heb je een ov abonnemnt als je ook een auto hebt? Kan er een weg?
als je 522 overhoud, en daar de reserveringen van doet, hou je nog geld over. je reserveringen zijn 360 afgerond. Dan kun je daar dus nog geld van opzij zetten voor je opleiding
je rechtsbijstand is erg duur.

kost mij 12 euro pm.
wij slapen nooit.
Waarom spaar je zoveel? Voor een alleenstaande (met jouw inkomen en zonder koopwoning) vind ik dat je heel erg veel spaart. Dat zou in mijn optiek zeker de helft minder kunnen. Dan heb je al bijna het geld voor je opleiding bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven