Gezondheid alle pijlers

Borst verkleining

27-02-2013 21:10 43 berichten
Beste dames,..

Ik zit met een probleem die me al jarenlang bezig houdt namelijk mijn borsten! Ik ben ze he-le-maal beu. Ik ben een 28 jarige dame met een kledingmaat 38 en cup maat D85. Zelf ben ik 1.65 lang de verhouding klopt gewoonweg niet. Beha's kosten me handenvol geld. Ik koop enkel minimizers ( beha's van bepaalde stof waardoor je borsten een cup maat kleiner laten lijken ) dus leuke sexy beha's zitten er voor mij niet in helaas :( ook werd ik gepest ik was altijd t meisje met de dikke "boobies" of "Pamela Anderson". Ik durfde tijdens gym nooit te springen of nooit douchen erna..

Nu ben ik het echt zat gewoon ze doen me zo verschrikkelijk veel pijn. Ik kam ze amper aanraken. Ik sport veel en doe oefeningen om de boel nog strak en mooi te houden. Zodra ik me beha uitdoe doen ze pijn. Laatst lag ik als een klein kind in bed te janken zo'n last had ik ervan. De rugpijn (ik loop soms zowat gebogen) de striemen op mijn schouders.. Nu overweeg ik om een borst verkleining. Maar hoe moet dat met borst voeding geven? We hebben nog geen kids maar we willen ze wel. En dan de vergoeding.. Ik neem contact op met me huisarts hopelijk ben ik snel van dit probleem af!
Alle reacties Link kopieren
Heel soms maken de melkklieren nog wel melk aan na een borstverkleining maar heel vaak ook niet, dus als het echt om borstvoeding gaat zou ik wachten tot er kindjes zijn en daarna een verkleining laten ondergaan.

Toevoeging: Ik hoefde niks te betalen. Het was bij mij een medisch probleem, nekpijn, hoofdpijn, zat in de weg.
85d is onvoldoende voor automatische goedkeuring. Even een onbeschofte vraag: ben jij te dik? Je schrijft maat 38 maar is dat ook aan de bovenkant? Je omvang doet me namelijk groot aan. Klopt dat?
En wat ocean zegt: die bv dat gaat niet meer lukken.
En weet je zeker dat je 85D hebt met maat 38?

Ik geloof eerder dat je al jaren de verkeerde bh draagt.

Ik ben 3cm groter dan jij en heb 75G, maar zoveel last het ik daar niet van.

Ik zou dus ook eens bij een goede lingeriezaak langs gaan om je te laten opmeten. Misschien kun je je borstverkleining dan wel uitstellen tot nadat je kinderen hebt gekregen.

Succes!
Ik roep het vaker hier: borstenforum.nl Ik heb daar heel veel aan gehad destijds. Succes!
Met een omvang van 85 kun je bijna geen maat 38 hebben. Daar hoort een omvang van 75 bij.

Je hebt dus of al tijden de verkeerde bh maat, of je hebt geen maat 38.

Ik heb zelf overigens een 75G en vindt dat niet buiten proportioneel groot.
We zijn het eens wat die omtrekt betreft. Daar klopt iets niet.

Ik heb een maand of wat geleden mijn 75F ingeruild voor 75D: me happy!
D85 klinkt mij niet heel groot in de oren. Wel twijfel ik licht aan de omvang icm je kleding maat. Volgens mij komt dat niet overeen.

Ik ben van een 80F naar een 75/80 C gegaan. Wel afhankelijk van waar ik het koop, bij de livera heb ik 70/75..

Laat je eens informeren door je huisarts of ga op consult bij een plastisch chirurg.. Ik vermoed dat de zorgverzekering het niet zo maar zal vergoeden ivm de maat.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb jaren geleden, ongeveer 15 jaar geleden een bv laten doen. Dat was ruim voordat ik kinderen kreeg. Ik had zoveel pijn, zowel lichamelijk als psychisch, dat ik niet meer wilde wachten nadat ik eventueel kinderen zou gaan krijgen. Geen moment spijt van gehad! En toen ik kinderen kreeg, heb ik voor een deel toch nog borstvoeding kunnen geven en deels kunstvoeding! Dus wat een paar anderen roepen dat het niet meer kan, klopt niet. Hangt er ook vanaf of de tepel helemaal los komt van de melkklieren. Laat je in ieder geval goed informeren door de chirurg.
quote:biol schreef op 27 februari 2013 @ 21:32:

D85 klinkt mij niet heel groot in de oren. Wel twijfel ik licht aan de omvang icm je kleding maat. Volgens mij komt dat niet overeen.

.Ik heb 85D (soms E) met maat 42 dus ergens klopt er idd iets niet.
Ik heb ook een verkleining gehad (24 jaar geleden) en toen was er al de keus om de melkklier door te snijden en de tepel te verhogen zodat die in het midden zat óf tepel op de plek te laten zodat de melkklier niet doorgesneden hoefde te worden.

Gevolg daarvan is wel dat je tepel lager kan zitten na de operatie.
Bij mij is de tepel overigens wel verplaatst maar is nooit van de zenuw losgeweest ( ze zetten hem dan op een "steeltje".

Ken ook wel personen die na de verkleining nog wel borstvoeding hebben gegeven. Mij werd alleen een verkleining voor het krijgen van kinderen afgeraden ivm het groter worden van de borsten door zwangerschap. Ik heb daarom gewacht tot ik klaar was met kinderen krijgen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hoi dames!

Bedankt voor de reacties! Ik dacht dus dat ik ook de hele tijd DE verkeerde maat beha aanhad toen was ik naar hunkemoller geweest en laten opmeten en daar kwam 85D uit en ja believe it or not heb van boven maat 38.. Er was een periode dat ik flink was afgevallen en sindsdien heb ik me eerlijk gezegd niet meer laten opmeten.. Telkens was t maat d85 die zit overgings wel prima hoor alleen het gewicht van de boezem nekt mij :(

Over dat borstvoeding had ik ook wat gehoord. Er schijnen verschillende operaties te zijn waarvan 1 het toch mogelijk maakt om je baby borst voeding te geven na een verkleining maar deze ingreep kost je wel wat meer.. Sowieso ga ik een afspraak maken bij de dokter en morgen duik ik even de stad in naar hunkemoller om t weer op te laten meten.
Niet naar Hunkemoller gaan maar naar een fatsoenlijke bh winkel.
Volgens de troela van de hunkemoller had ik maat 95 D... Volgens de speciaalzaak 80 C.. Dus niet naar de hunkemoller....
quote:Suze02 schreef op 27 februari 2013 @ 22:05:

Niet naar Hunkemoller gaan maar naar een fatsoenlijke bh winkel.

Qua bh's slaag ik juist het beste bij Hunkemoller.

Alleen voor goed opmeten zou ik ook aanraden naar een speciaalzaak te gaan waar ze wél weten wat aanmeten is en dat is dus niet Hunkemoller.
Of die 85 wel of niet klopt, ik vind een D cup niet schokkend. Ik had een 70 ontelbaar en nu, na een borstverkleining 70E. Ik voel me echt geen Pamela ofzo. Gewoon een leuk gevuld shirtje. Toen ik mijn borsten liet verkleinen moest je minstens een E cup hebben om het vergoed te krijgen.
Je zou de omtrek natuurlijk thuis even kunnen nameten! Da's niet zo moeilijk. Als je uitkomt op 77 cm (bijvoorbeeld) dan weet je dat je met 85 D behoorlijk verkeerd zit
Ik zou zeggen, laat eens ergens anders je maten opnemen.

Bij de Hunkemoller vertelden ze mij doodleuk dat ik een 80C had.

Ik draag in werkelijkheid dus een 75G en die zit echt goed. Opgemeten in zo'n ouderwetse lingeriezaak... alleen wel door een vlotte jonge meid ipv de standaard oude dame.

Het feit dat je bh's zulke striemen op je schouders achterlaten doet overigens ook vermoeden dat je een te grote omvangsmaat draagt. Dan moeten de schouderbandjes al het werk doen en dat zorgt voor striemen.
Het verschil tussen een 70D en een 85D is wel behoorlijk hoor! Ik heb tijdens de borstvoedingsperiode even 70D gehad en dat was absoluut niet groot (al vond ik dat wel ) terwijl mijn moeder met 85 D/E echt enorme borsten heeft.
Ik zou je laten opmeten bij een goede lingeriezaak en niet bij de hünkemöller. Bandjes horen ook geen striemen achter te laten. Dat is een teken van een verkeerde maat. (Net als bijv. de 'rugband' die te hoog komt te zitten) 85D klinkt mij niet echt heel erg groot (als in extreem) in de oren bij maat 85. Ben je al bij de huisarts geweest voor je klachten? Wijt hij of zij deze klachten ook aan je borstomvang?
quote:bruidje2012 schreef op 27 februari 2013 @ 21:58:

Sowieso ga ik een afspraak maken bij de dokter en morgen duik ik even de stad in naar hunkemoller om t weer op te laten meten.Ga nou niet naar die prutzaak, maar naar een gewonde, degelijke lingeriewinkel met verstand van zaken
NIET bij de Hunkemeulert laten opmeten. Zoek een dure lingeriezaak met udere dames met verstand van zaken. DIe meten probleemloos znder aankoopverplichting goed je maat,.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ga al jaren naar een speciaal zaak en betaal ook makkelijk 80¤ voor een beetje bh, maar als je dat eenmaal gewend bent wil je ook niet meer anders. Maar probeer eens een goede bh voordat je je laat opereren.

Ik heb het zelf in 2005 laten doen, geweldig! Zou het zo weer doen, binnen 1.5 week weer in de schoolbanken, auto en aan het werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven