Grrrr.... Boos!

28-02-2013 15:13 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net van mijn boterhammetje te genieten, in mijn oude kloffie onder de verfspetters want aan het klussen boven, even beneden in de woonkamer.

Lang het raam van de huiskamer lopen scholieren langs, die hebben ook pauze.

Een meid van een jaar of 16, 17 kijkt brutaal naar binnen, tilt het deksel van mijn fietsmand op en gooit daar haar afval in. Een zakje van de supermarkt en een blikje. Klap, deksel dicht en ze loopt weg. Ik zit er v*rd*mme gewoon bij!!

Ik sta op en loop de gang in, doe de voordeur open: "Hé, dame, wil jij je rommel even weghalen?"

Ze draait zich om en ik zie al dat het foute boel is.

Wat? vraagt ze?

Ik vraag of ze wat ze in mijn fietsmand heeft gekieperd wil weghalen, en ze zegt: Nee. Pech voor je.

Ze draait zich om en loopt weg.

Ik roep haar na (Fout, fout, ik weet het) Vuile tering asociaal.

Er waren ook twee jongens bij. De een draait zich om en doet een paar stappen terug.

Met lichtgetint accent vraagt hij of ik het tegen hem had.

Nee, ik had het niet tegen jou. Tegen haar daar. Ik had toch geen discussie met jou?

Ja, maar ik zei het wel in het algemeen, klaagt hij, dus ook tegen hem.

Ach jee, zijn porum staat al op verongelijktheid, hij is slachtoffer, voelt zich misschien ook al gediscrimineerd.

Ik zei dat ik niet weet hoe ze heet, maar dat hij zich aangesproken voelt mijn probleem niet is.

Het hele probleem was volgens hem dat ik niet naar buiten had moeten komen.

Het werd rood voor mijn ogen en het suisde in mijn oren.

Maar ik sta in mijn waai weg joggingbroek en op mijn sokken.

Ik voel me echt voor lul staan, en dat sta ik ook.

Grommend ga ik naar binnen.

Hij heeft gelijk, ergens, want ik had beter binnen kunnen blijven en het langs me heen laten gaan. Aan de andere kant: moet je dat dan maar goed vinden?

Het liefst had ik haar aan haar haren terug gesleept naar mijn fiets, maar dat had ik gezien haar omvang niet voor elkaar gekregen, en bovendien was ik alleen en waren zij met zijn drieën.

Ik voel me zo boos en machteloos.

En stom omdat ik het niet waardig kon afwikkelen.

Stom stom stom!
Kijk maar uit dat je geen baksteen door je raam krijgt. De tieners van nu hebben 0 ontzag voor volwassenen (althans, beleefde Nederlandse tieners soms nog wel) maar de ROC'ers echt niet (ja kort door de bocht, ik weet het).

Op de BBC was eerst een miniserie over soortgelijk geval en die man werd doodgestoken door de 'vriendjes' van zo'n groet omdat hij was gaan klagen op school en zij was geschorst.
Hmm als pubers zulke dingen uithalen bij mij EN dan nog eens een grote waffel geven, nou dan krijgen ze die zeker weten terug!

Maar ze noemen me dan ook niet voor niets de vuurspuger
Ik had dr zooi achter dr aan gegooid. Oh nee wacht dat is niet het goede antwoord.. eh.. ik had het laten gaan want het is puber gedrag, en ze willen juist een reactie die ik ze dan lekker niet gegeven had.

En tegen een puberpukkel ongeacht welk accent zeg ik dat ik niet met ze geknikkert heb en knijp ik mijn ogen samen en zeg.. volgens mij ken ik jouw moeder.. hahaha
..popcorn?
Laten gaan, laten gaan. Niet druk om maken.

heb jij zuks nooit gedaan toen jij puber was?

Ik woon bij een bushalte en wat volwassenen daar allemaal op de straat gooien en smijten is nog vele malen asocialer!

Af en toe even met de buren de troep opruimen en hoppa.

Daar waar troep ligt gooien mensen snel meer. Is het opgeruimd en netjes laten de meeste het wel.
quote:nola schreef op 28 februari 2013 @ 15:54:

Ik had dr zooi achter dr aan gegooid. Oh nee wacht dat is niet het goede antwoord.. eh.. ik had het laten gaan want het is puber gedrag, en ze willen juist een reactie die ik ze dan lekker niet gegeven had.

En tegen een puberpukkel ongeacht welk accent zeg ik dat ik niet met ze geknikkert heb en knijp ik mijn ogen samen en zeg.. volgens mij ken ik jouw moeder.. hahaha

..heb ik ook gedaan

Lekker voorbeeld hé? Ik was echt des duivels.

Daar komen nou ongelukken van mam, zei een van mijn kinderen net, het is maar goed dat je geen wapen in huis hebt.

Ik zit momenteel meer met mijn eigen reactie erop dan met het gebeurde. Ik had haar inderdaad een ik-weet-niet-wat aan kunnen doen.

En het is normaalgesproken echt niet makkelijk om ruzie met mij te krijgen.

En ik weet: met stroop vang je meer vliegen dan met stront, om mevrouw75's post maar even kracht bij te zetten.
Ik had er ook iets van gezegd ja, helemaal mee eens.en wat een hondsbrutale reactie kreeg je zeg. Ik vind het alleen een beetje jammer, van je vermelding, licht getint accent. Ik neem aan dat jij blank bent maar toch ook als een marktverkoopster staat te schreeuwen op straat?
Ik stuur er altijd mijn man achteraan. Twee meter lang, breed en kaal. Die vraagt dan heel vriendelijk of het even opgeruimd kan worden. Ik durf het zelf niet, en ik weet dat het als ik het doe toch niet helpt. Bij hem zijn ze altijd poeslief, bij mij halen ze de schouders op.

Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen, en ook dat je uit je slof geschoten bent.
Als 't nou het zakje stront van de hond was geweest zou ik me er boos over maken maar hey: 't was gewoon een afvalzakje en een blikje...En een puber. En die zijn bijdehand in gezelschap: sta jij voor lul. Ik was niet naar buiten gegaan, pick your battles.
Dat schelden en naroepen was idd. niet zo erg handig,

maar verder geef ik je groot gelijk dat je naar buiten liep om

de dame te melden dat ze haar rotzooi even op moest ruimen.

Grote kans dat je een grote bek krijgt, maar je hebt tenminste even laten merken dat dat niet hoort. Ik vind dat hartstikke goed van je, ik weet dat ik een schijterd ben, maar ik zou dat niet zo snel doen...

Onbeschoft onopgevoed volk van tegenwoordig... echt, hoe haalt zo'n kind het in haar hoofd om het even in jouw mand te doen.

Kan je idd. je fiets voorlopig niet ergens anders zetten?

Nogmaals chapeau dat je er wat van gezegd hebt!
dubbel
quote:Perel schreef op 28 februari 2013 @ 16:10:

[...]

..heb ik ook gedaan .groot gelijk! je had ook achter haar aan kunnen lopen naar haar school, de klas in lopen, het op haar tafeltje leggen met de mededeling dat ze iets vergeten was...
quote:dartel86 schreef op 28 februari 2013 @ 16:43:

Ik had er ook iets van gezegd ja, helemaal mee eens.en wat een hondsbrutale reactie kreeg je zeg. Ik vind het alleen een beetje jammer, van je vermelding, licht getint accent. Ik neem aan dat jij blank bent maar toch ook als een marktverkoopster staat te schreeuwen op straat?Ik denk dat ze 'licht accent' bedoelde?
quote:dartel86 schreef op 28 februari 2013 @ 16:43:

Ik had er ook iets van gezegd ja, helemaal mee eens.en wat een hondsbrutale reactie kreeg je zeg. Ik vind het alleen een beetje jammer, van je vermelding, licht getint accent. Ik neem aan dat jij blank bent maar toch ook als een marktverkoopster staat te schreeuwen op straat?

Ik schets de situatie zoals die was. Ja ik ben blank en stond te schreeuwen. Helemaal juist.

Hoezo is dat jammer dat ik dat vermeld?

Hij reageerde alsof hij gestoken - lees: gediscrimineerd - werd. Of ik het tegen hem had. Nee. Waarom hij dat dacht?

Waarom zou hij dat nou zelf gedacht hebben?

Doe nou niet zo politiek correct.
quote:Melpomene schreef op 28 februari 2013 @ 16:50:

[...]

Ik denk dat ze 'licht accent' bedoelde?

Nee hoor, ik bedoelde het accent dat je vaker hoort bij lichtgetinte mensen.

Maar als hij een brabants accent had gehad en zo had gereageerd, was mijn reaktie hetzelfde geweest.

Ik behandel iedereen hetzelfde, ongeacht waar hij vandaan komt.
Is niks mis mee hoor dat je dat zo zegt. Ik ben zelf niet helemaal nederlands maar je mag 'een bepaald accent' best benoemen. Ik snap wat je bedoeld
Ja zeg, we gaan nou toch niet lopen mierenneuken over "licht getint", laten we dat alsjeblieft bewaren voor het ge-kutmarrokaan of "klote buitenlander". Hier zegt ze niets discriminerends mee.
De scholieren van tegenwoordig zijn nergens meer van onder de indruk.

Hier ging vanmiddag de middelbare school uit, en ik loop netjes met wandelwagen met zoontje erin over het zebrapad. Ben ik halverwege, wordt mijn kinderwagen letterlijk aangereden door zo'n irritant rotjoch op scooter. Kon hem nog net tegenhoud, anders was wagen met kind en al omgerold.

Ik zit eraan te denken een mail te sturen naar de school waar die kinderen vandaan komen dat ze daar eens aandacht aan besteden.
Dat scholieren tegenwoordig allemaal zo zijn vind ik thuis horen in de top10 domme opmerkingen hier op viva.

Als het vmbo'ers zijn zijn het er al meer dan bij gymnasiasten maar verder zijn er evenveel vervelende nederlandse kuttokkies als buitenlandse kutmarokkanen. Overal zijn stomme domme irritante asociale mensen te vinden, maar ook normale niet-wiet-rokende en nog steeds heel beleefde pubers.
quote:ViolaHolt schreef op 28 februari 2013 @ 17:06:

Ja zeg, we gaan nou toch niet lopen mierenneuken over "licht getint", laten we dat alsjeblieft bewaren voor het ge-kutmarrokaan of "klote buitenlander". Hier zegt ze niets discriminerends mee.

Was hier inderdaad niet mijn bedoeling, het was meer om aan te geven hoe de persoon in kwestie zelf reageerde.

Ik heb dagelijks te maken met mensen uit het buitenland, noord en zuid europa, scandinavische landen, het oostblok, zuidamerika, amerika en australie. Er is onderling respect en er worden omgangsvormen gehanteerd ook al zijn die van de een vreemd voor de ander. Maar iedereen weet dat het zo is, en valt elkaar niet af.

Ik voel me daar prima thuis in die internationale omgeving.

Leer mij niks over discriminatie of tolerantie.

Maar een marokkaan die zich kut gedraagt, is voor mij een kut-marokkaan.

Maar daar gaat mijn topic niet over.
sorry hoor. je vroeg toch om reactie? Nou dat was de mijne, ik zeg helemaal niet dat je discrimineert hoor. Ik vond het gewoon geen toegevoegde waarde hebben.

Wat voor een kleur iemand ook heeft hoe oud ze ook zijn ,ze hebben van je spullen af te blijven, ik heb soms het gevoel dat het een generatie ding is, niet dat alle kinderen zo zijn, maar ik zou dat vroeger nooit in mijn hoofd gehaald hebben, ik geloof niemand van mijn vrienden.
ik moet met regelmaat mijn fietstassen legen omdat hangjongeren hun afval er in gooien grrrr!!!

Zo hondsbrutaal! Zulke dingen flikte ik echt niet als puber.
Ik moest wel lachen om dat lichtgetind accent.

Die hou ik er in!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:oogappeltje schreef op 28 februari 2013 @ 17:26:

Dat scholieren tegenwoordig allemaal zo zijn vind ik thuis horen in de top10 domme opmerkingen hier op viva.

Als het vmbo'ers zijn zijn het er al meer dan bij gymnasiasten maar verder zijn er evenveel vervelende nederlandse kuttokkies als buitenlandse kutmarokkanen. Overal zijn stomme domme irritante asociale mensen te vinden, maar ook normale niet-wiet-rokende en nog steeds heel beleefde pubers.

Hear hear.

"de jeugd van tegenwoordig", tis altijd lachen hoe die van generatie op generatie blijft bestaan.

On topic: De onbeleefdheid, de brutaliteit, je staat erbij en er wordt doodleuk rommel in je fietsmand gegooid. Nu heb je je echter wel enorm laten kennen. Want hoeveel schade is je nou werkelijk berokkend? Er is nix stuk? Het was simpelweg het gore lef waar jij pislink van werd.

Dat meisje vond het kennelijk erg stoer, kijk eens wat ik durf, DAT zou ik belichten, en niet gaan tieren, want daarmee geef je nou niet echt aan dat je zoveel geciviliseerder bent...

In een waas van woede zeg je gewoon niet zulke handige dingen, dus ik snap ook wel dat je niet zo ad rem was om er anders op te reageren dan met pure emotie. Het helpt echter geen drol.

Zoveel dingen die je had kunnen zeggen, maar ja daar heb je achteraf nix aan. "Hey bedankt dat voor je cadeautjes, wat lief!!" En dan met een echte lach, kan zeer ontwapenend werken, moet je echter wel voor in de stemming zijn.

Echter nooit hard tegen hard, dan loopt het alleen maar nog hoger op allemaal.
@ TO De kans op succes met "hey dame wil je je rommel even weghalen", hoe had je die ingeschat?
Snap de woede van TO wel. Zulk schorem mag van mij best uitgescholden worden.

Wat bezielt je zo ff je afval in anders eigendom te dumpen?

Kijken of haar ouders blij worden als alle forumsters hier hun afval in haar tuin gaan gooien.
No love without lost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven