Eindelijk... verven !!

28-02-2013 21:53 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk.. we gaan het huis verven. Op korte termijn zijn mijn moeder en mijn vriend zijn moeder beide overleden.Mede hierdoor hebben mijn vriend en ik besloten om het huis te verven om zo iets meer gezelligheid in huis te brengen en gewoon te doen wat we al zolang wilde.

Toen ik hier kwam wonen waren alle muren een andere kleur ( Rood/groen/blauw/oranje/zwart) en omdat ik dat zo vreselijk vond had ik besloten om alles gewoon wit te verven en later wel veder te kijken wat ik echt leuk vond. En nu een aantal jaar veder is er niks meer gebeurd en is alles nu nog steeds wit ( naja wit... )

Maar welke kleur we nou moeten kiezen... geen idee.

Even wat informatie over onze inrichting : Onze woonkamer is 12 meter lang en 5 meter breed. Op de vloer ligt laminaat en dat is een beetje licht. Veder is eigenlijk alles zwart/wit in huis. Op de eettaffel na , Die is van eiken..

Wat we willen : Wat meer gezelligheid in huis. Wat warmte , Zodat het wat knusser aanvoelt.

Dus mijn vragen zijn :

* Zou ik dit kunnen creëren met alleen wat verf tegen de muur ?

* Welke kleuren zijn hiervoor geschikt ?

* Zou het verstandig zijn om alle muren dezelfde kleur te verven ( Zijn 2 muren tegenover elkaar derest zijn deuren en ramen)
Ja hoor kan prima, kijk eens bij de kleuren van Farrow and Ball. Mooie zachte kleuren.
Zou zelf niet alle muren dezelfde kleur verven, krijg je zo een blokkendoos idee.

Al scheelt het ook of het een donkere of lichte kleuren zijn.

Gezelligheid kun je o.a ook creëren door kaarsen, kussentjes...
@waterplant . Wauw inderdaad mooie kleuren !! Ik zal eens gaan kijken waar ze deze verkopen !

Kaarsen hebben we al erg veel in huis , En kussentjes kunnen helaas niet met 2 slopende beesten in huis.

We hebben al best veel geprobeerd om wat meer sfeer in huis te brengen door dingentjes aan de muur en wat planten. Maar ik vind het heel erg moeilijk door de lengte van de woonkamer om meer warmte te creëren
Wat ik een geweldige site vind om mooie kleurcombinaties uit te zoeken is deze: kleurencombinaties Gebruik ik zeker zodra ik weer eens de roller in de hand ga nemen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Je kunt misschien één lange muur schilderen en de rest wit houden. Bereik je wel heel veel sfeer mee, maar dan wordt het niet té. En voor warmte zou je aan de veilige kant een zandkleur kunnen nemen, maar ook paars (aubergine), rood, roest-oranje, olijfgroen, ......
Hoe ligt de ruimte op de zon? Lichtere tinten kunnen op de schaduwkant snel grauw overkomen, terwijl wat hardere kleuren juist aan de zonkant erg fel kunnen worden. Kijk dus eerst goed naar de lichtinval voor je plaats/kleur gaat bepalen.

Een ruimte kan ook gezelliger worden door accessoires in een "accentkleur". Maar kies dan niet 1 kleur, maar verschillende tinten van verschillende kleuren. Bijv allerlei tinten groen/mosterd/oker of allerlei tinten turquoise/beige/taupe. Stoffen maken de ruimte vaak het gezelligst, maar dat wordt met slopers idd lastig. Misschien kun je het dan zoeken in grote schilderijen, stoffen lampenkappen en gordijnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven