Gezondheid alle pijlers

stoppen met roken tips

28-02-2013 21:02 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 5 uur niet meer gerookt,maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind.

Heeft iemand tips?
ga slapen
Douchen?
Afleiding zoeken en bedenken waarom het zo goed is om te stoppen. En die argumenten voor jezelf herhalen als het even moeilijk is!
Douche heb ik al gedaan haha.

En slapen dat kan ik dadelijk wel gaan doen.

Ik hoop maar dat ik het morgen ochtend ook vol houd.
Ik ben 2 maanden geleden gestopt.. Ik had en heb een vriendin waar ik dag en nacht steen en been bij kan klagen, dat ten eerste!

Verder sleepte ik overal fruit mee naar toe. Kon ik mooi een mandarijntje schillen op de bushalte, in plaats van. Ik heb me er iig suf aan gegeten.

Kleine gewoontes omgegooid, zoals 's ochtends geen koffie meer, maar een bak thee.

Als laatste, denk niet dat je part-time kan roken.. Zoals ik dacht dat ik kon roken, enkel en alleen, bij het uitgaan. Hierdoor heb ik het nu de laatste week heel moeilijk.
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er zit niks anders op dan door te zetten, als je gestopt wilt blijven tenminste. Het enige wat je moet doen is geen sigaret opsteken.

Nicotinekauwgom als je het morgenochtend echt niet trekt?
Ik ben 3 jaar gestopt. ( het bljft lastig) wat hielp was de gedachte 'stoppen is ruk en moeilijk....dit doe ik dus noooiit meer'. En eigenlijk heel simpel 'niet de 1ste opsteken'

Uren heb ik op een ds gespeeld. Was ik tenminste bezig
Kijk eens in de AppStore naar een stopcoach
Dankjulliewel!

Helaas geen nicotinekauwgum in huis.

Ik besloot om half 5 vanmiddag te gaan stoppen en tot nu toe nog steeds niet gedaan.

Jaa spelletjes spelen ben ik nu ook de hele tijd mee bezig haha.

Nu heb ik weer een moment dat ik super trots op mezelf ben, ook al zijn het bijna maar 6 uurtjes.

Denken dat ik dit nooooit weer wil meemaken is inderdaad een goede tip!

Dankjulliewel xx
quote:snowlove schreef op 28 februari 2013 @ 21:15:

Douche heb ik al gedaan haha.

En slapen dat kan ik dadelijk wel gaan doen.

Ik hoop maar dat ik het morgen ochtend ook vol houd.

Toen ik stopte met roken nam ik mezelf voor om elke keer als ik een peuk wilde opsteken in een rondje om mijn huis ging lope.

Ik ben toch veel buiten geweest de eerste maanden

Maar het hielp wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Haha! Ik hoop voor je dat je in de zomer gestopt bent? :p

Tot welke dag is het eigelijk het moeilijkste?
-Slapen! Echt!

-Glas water drinken

-Wortels kauwen

-Douchen

-Tanden poetsen

-Forummen

-Iets moeilijks koken

-Iemand bellen

-Goed nadenken over waarom je wel zou roken en waarom niet

-Er dan achterkomen dat "omdat ik zin heb" best een domme reden is als.je dat vergelijkt met redenen om niet te roken

-Op internet zoeken naar spullen of reizen die je kunt kopen van het geld dat je bespaart

-Kast uitruimen

-Stofzuigen

-Plantjes watergeven.

Al deze activiteiten zijn getest en goedgekeurd door mij zelf.

En de zin in een sigqret zakt meestal met een minuut of 10 weer weg.
Ik vond de eerste 3 dagen het moeilijkst.
quote:snowlove schreef op 28 februari 2013 @ 21:59:

Haha! Ik hoop voor je dat je in de zomer gestopt bent? :p

Tot welke dag is het eigelijk het moeilijkste?

Ja ik stopte hoog zomer, dus was goed te doen, de hond vond het heerlijk!

Ik denk dat ik het echt een goeie maand echt HEEL moeilijk vond.

Daarna ging het eigenlijk heel makkelijk.

STOM STOM STOM.....2 jaar daarna weer begonnen, in de kroeg, heel stom: Sum wil je een peukie, hem blind aannemen en dan bedenken...shit ik was gestopt

En toen ging ik weer voor gaas!

En nu, nu lukt het me niet meer

Dus HOU VOL!
Wat een leuk lijstje haha!!

Dat klopt binnen tien minuten is het gevoel van drang ook wel weer weg.

Het moet gewoon gaan lukken van mezelf ;)
quote:Orzoo schreef op 28 februari 2013 @ 22:00:

-Slapen! Echt!

Dat kon ik dus echt niet hè...

Echt een dikke maand gemiddeld 3 uur per nacht geslapen
Als je nou gewoon elke x iets van het lijstje doet.

Of elke x iets in huis opruimen/schoonmaken. Ben je ook nog productief!

Ik ben een maand verder en vind het heerlijk!
Water drinken als je er zin in hebt lijkt best goed te helpen. En denken aan de euro's die je ermee overhoud. Sjonge wat zijn ze duur geworden zeg. Absurd gewoon.

Ik wil/moet ook stoppen, maar het lukt me nog steeds niet. En dan te bedenken dat ik eens van de ene op de andere minuut gestopt ben en nergens last van heb gehad. Twee jaar niet gerookt en dan ligt mijn zusje op sterven en ben ik weer voor de bijl gegaan. Goeie tip is dan wel op zulke momenten als je er een wilt roken, om dan van een ander te roken en géén pakje kopen, want als je ze weer hebt is het niet meer te stoppen. Vind het nog steeds zo stom van mezelf.

ik heb hier minizuigtabletten van Niquit en die helpen wel, dan heb je geen zin in een sigaret. Maar ik vergeet het nu steeds. Dan heb ik er alweer een aangestoken en dan denk ik er pas aan. Tsja misschien toch nog niet willen stoppen.

Succes Snowlove.
Adem een uurtje door een rietje, dan kun je inleven in hoe het is om COPD te hebben van het roken. Is waarschijnlijk voorlopig afschrikwekkend genoeg
quote:Zoebie schreef op 28 februari 2013 @ 22:28:

Goeie tip is dan wel op zulke momenten als je er een wilt roken, om dan van een ander te roken en géén pakje kopen, want als je ze weer hebt is het niet meer te stoppen. Gewoon niet meer roken is handiger
Wanneer het makkelijker werd? De eerste drie dagen leefde ik juist op adrenaline, van 'woohooo, ik ben gestopt!' Het moeilijke vind ik de onverwachte verleiding.. Sluipgedachtes van 'als je er nu eentje opsteekt, hoeft niemand er van af te weten..'

Maar inderdaad, de ergste behoefte neemt vaak na 10 minuten af. én wil ik nooit meer opnieuw door deze fase heen. Hoe moeilijk het soms ook is, niet roken word steeds normaler en logischer.

Wacht maar af als er binnenkort iemand of een groepje mensen die net gerookt hebben binnen komen lopen in de ruimte waar jij ook bent, wat een geur ..
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Googlen naar plaatjes van rokerslongen...
Chuppa chup lollys eten (van die kleintjes)

Bedenken dat 1 op de 2 rokers niet ouder wordt dan 65 door een rokers gerelateerde ziekte.

Pakje peuken kosten straks 7 euro...

Een zuurstoffles op je rug is geen fashion

Het gevoel van zin hebben in gaat echt weg.

Schilder je huis opnieuw, ga touwtje springen, aai de hond uitgebreid, ga haken, breien, punniken. Allemaal prima maar niet roken.

Succes!
Ik heb een e-Smoker aangeschaft. Klinkt heel belachelijk maar het werkt wel. Het enige nadeel is dat ik eraan blijf 'zuigen', hij raakt namelijk niet op. Maar zeker het proberen waard als je echt wilt stoppen. Succes in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven