Geld & Recht alle pijlers

Bezuinigen

27-02-2013 18:20 64 berichten
.
De rechtsbijstand verzekering zou ik er sowieso uitgooien. Ik heb de voorwaardes eens gelezen en daar heb je geen moer aan.
quote:wenteleefje schreef op 27 februari 2013 @ 19:58:

[...]

Tja, goed de aanbiedingen in de gaten houden, naar de markt gaan. Ik neem gewoon mijn lunchpakketten mee. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik weinig sappen / fris haal, ik drink voornamelijk thee / water. En haal ook geen koek, chips, etc in huis vanwege de lijn waar ik mee bezig ben.

En als ik wasmiddel dat soort dingen nodig heb dan ben ik wel iets meer kwijt natuurlijk. Maar het kan echt! Veel invriezen, als ik bijv stuk vlees haal, bak ik er een vries de rest in, voor een later tijdstip.

Hier geen markt in de buurt. Maar dan nog. En je zegt het al: als je waspoeder nodig heb o.i.d. dan ben je meer kwijt. Maar er is iedere week wel een product (of meerdere) die je niet kunt eten maar wel nodig hebt. Het gaat ook in jouw berekening dus nog steeds om minder dan 3 Euro per dag om te eten.

Ik eet ook geen vlees, wel veel fruit en groenten. Niets uit pakjes, geen fris of alcohol, geen koeken. En toch lukt dat mij niet.

Hou je extra producten ook maar 's bij (vaatwasspul, shampoo, boterhamzakjes, kruiden, etc. etc.), dan zul je zien dat je echt wel meer uitgeeft dan 20 Euro.

En mocht je het werkelijk af kunnen daarmee: deel het met ons!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt een spaarder, maar toch zou ik je willen adviseren om ¤50 minder te sparen. Dan zit je al op de helft van wat je moet bezuinigen. Als je dan ook nog een andere rechtsbijstandverzekering afsluit voor rond de ¤12 (kan makkelijk), en de overige ¤38 van je gereserveerde geld voor schoenen en/of kleding aftrekt ben je waar je wezen wilt.
Jou kosten lijken erg op die van mij. Ik vind al dat je zuinig leeft. Bij mij gaat er ongeveer 1200 euro per maand doorheen. De rest van mijn geld gebruik ik om een schuld af te lossen. Ik koop al 9 maanden geen kleding (gelukkig krijg ik veel) en ik ga niet uit eten, of broodjes buiten de deur of op vakantie en ik red het er maar net mee.

Nog 3 maanden en dan is mijn studieschuld afgelost en dan ga ik schoenen kopen.
Het is maar net wat je belangrijk vind, ik geef meer uit aan boodschappen, 50 tot 70 euro per week. Maar minder aan mijn auto ( minder benzine) en weinig tot niets aan kleding.
Ik hou van lekker eten en daar wil ik ook niet op bezuinigen. Maar lekker shoppen zit er ff niet in, ik ga ook de stad niet in want ik hoef al die leuke kleding niet te zien, want dan word ik gek ;)
Kan je niet de auto de deur uit doen en dan een auto huren als je deze nodig hebt? Het bespaart je EUR 230 per maand, daar kun je af en toe wel een auto voor huren als het OV geen alternatief is.

Die EUR 100,00 kun je nu alvast apart zetten. Je kunt dan wennen aan de nieuwe situatie en kijken of dit past.
Ik weet niet hoe lang je studie duurt, maar als je een paar jaar niet op vakantie gaat en je vakantiegeld gebruikt (dat misschien ook al 1200 euro is?) ben je er ook al.
Boodschappen misschien??

Ik weet niet of je met kinderen woont of alleen??

Ikzelf ben met boodschappen kwijt rond de 80 euro voor hele week kwijt bij de AH.

mijn gezin bestaat 2 volwassen en 1 kind.

Auto?? Heb je die nodig? aangezien je ook een ov kaart hebt.

Ik doe alles op de fiets en dat gaan prima.

Zorg betaal ik 75 euro.Maar daar aan kan je weinig nog aan doen.

Ik zal zeggen auto weg!! hou je zo 230 euro over!/

En op boodschappen, kan echt wel 60 euro minder.

Nou dan zit je al bijna aan de 300 euro.

Suc6

e
De boodschappen zijn per maand hè. 130 euro is echt niet veel.
ik zou zeker naar die verzekeringen kijken, vooral rechtsbijstand, want die kost per maand rond 15 eur, (module inkomen/verkeer/consument/wonen)

en misschien op je zorgverzekeringen, eigen risico naar 500 eur.

ik koop zelf 2 paar schoenen voor 30 eur en hier doe ik heel jaar mee.

bij h&m in de uitverkoop koop ik vaak tuniekjes voor soms 5 eur, en op wehkamp.nl kan je ook vaak leuke dingen voor maar 5 eur vinden.
auto eruit
en minder sparen
in principe ben je er al met je spaargeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven