Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Thnx Chantilly voor de tip! Denk dat het inderdaad geen slecht idee is om tegen die tijd weer vast onder behandeling te gaan bij de fysio. Lijkt me namelijk echt verschrikkelijk om straks een kleintje in je armen te hebben maar bijna niks te kunnen omdat de hernia weer terug is.

@huis bouwen: als je nu zorgt dat je zwanger raakt tegen de tijd van de oplevering hoef je lekker weinig te doen met het verhuizen zelf ;)

@leeftijd: ik denk niet dat er een bepaalde leeftijd is waarop je er opeens klaar voor bent. Het is niet zo dat je met 24 jaar en 51 weken er totaal niet klaar voor bent maar als je 1 week later 25 bent kan het prima.. Nee onzin, dat is per persoon toch ontzettend verschillend. Al vind ik alles onder de 21 wel extreem jong.

@weekend: ik wil, ik wil, ik wil!!! Ik ben er zo ontzettend aan toe. Al mijn collega's waren deze week ongeveer ziek, dus ben zooooo druk geweest, ik kan alleen nog maar denken aan de voetjes omhoog en onderuit gezakt op de bank hangen!
wauw wat een verhalen als je eens een weekje niet kijkt!

Leuk dat iedereen zo op zn eigen manier bezig is te bedenken wat de omgeving zou vinden :-)

@ mensen zeggen dat je nu nog kan genieten van het leven, dat vind ik toch wel zo raar om te zeggen! Alsof je met kind(eren) niet/minder kunt genieten. Zegt toch wel iets over hun ervaringen met de kinderen

Hier gaat het wat voortvarender dan gedacht.. vriend wil nog even aan het idee wennen maar staat er wel echt open voor dus misschien kan ik over een tijdje aansluiten bij een ander topic
quote:vivacavia schreef op 01 maart 2013 @ 15:21:

@ mensen zeggen dat je nu nog kan genieten van het leven, dat vind ik toch wel zo raar om te zeggen! Alsof je met kind(eren) niet/minder kunt genieten. Zegt toch wel iets over hun ervaringen met de kinderen

Ik denk dat het anders genieten word.

Het spontane van het leven gaat er iets meer af. Als ik nu besluit dat ik vanavond uit eten wil dan ga ik, als er een kleintje bij is dan kan dat niet/minder makkelijk.

Maar 1ste woordjes, lachje, stapjes, enz. is naar mijn idee ook gewoon genieten.
Cavia: Spannend!!!!

Van mij hoef je trouwens niet weg hoor als jullie echt mochten beginnen, ik denk dat het juist leuk is om te lezen hoe de volgende stap gaat.

Ik ben denk ik mega naief, maar ik denk dat zolang je 1 klein kindje hebt je nog best wel flexibel bent. Natuurlijk gaat alles iets langzamer, maar ik denk dan: Hoppa baby in de draagdoek en gaan met die banaan.

We kwamen laatst een gezin met twee jongetjes tegen op een klettersteig. 1 baby op de rug van mama en een kindje van 4 klimment met papa. Ik hoop dat ij ook van die ouders worden. Ik zal bijv ook blijven klimmen, maar dan naar plekken gaan waar je een wandelwagen veilig neer kan zetten.
Klopt, en ik weet ook wel dat ze het goed bedoelen maar blijf het redelijk onnozel advies vinden.

Ik merk ook wel grote verschillen in spontaniteit.. zo heeft ene vriendin geen enkele moeite met plannen van dingen met of zonder baby, en andere vriendin wil het liefst twee maanden van tevoren plannen. Allebei schatten van mensen overigens hoor, maar een groot deel wordt ook wel bepaald door hoe je er zelf in staat. Vandaar dat ik het iets vind zeggen over hoe zij de kinderen hebben ervaren

en idd alleen al het bedenken hoe leuk je baby zou zijn vind ik al genieten ;)
quote:pompedom schreef op 01 maart 2013 @ 15:41:

Cavia: Spannend!!!!

Van mij hoef je trouwens niet weg hoor als jullie echt mochten beginnen, ik denk dat het juist leuk is om te lezen hoe de volgende stap gaat.

Ik ben denk ik mega naief, maar ik denk dat zolang je 1 klein kindje hebt je nog best wel flexibel bent. Natuurlijk gaat alles iets langzamer, maar ik denk dan: Hoppa baby in de draagdoek en gaan met die banaan.

We kwamen laatst een gezin met twee jongetjes tegen op een klettersteig. 1 baby op de rug van mama en een kindje van 4 klimment met papa. Ik hoop dat ij ook van die ouders worden. Ik zal bijv ook blijven klimmen, maar dan naar plekken gaan waar je een wandelwagen veilig neer kan zetten.

Dat heb ik ook hoor, gezellig mee in de draagdoek.. Sommige dingen zie ik me niet zo snel doen met een baby. Naar een festival of concert, maar daar zijn gelukkig de oppasoma's en opa's voor. Lijkt me ook onhandig, met een kinderwagen of buggy. Dat wil ik mezelf al niet eens aan doen, het gestress ( want dat zal zeker gebeuren dan). Maar kind gaat gewoon mee op lange vakanties ver weg, in de auto of met het vliegtuig. Kind is gelukkig waar mama en papa gelukkig zijn, tenminste, daar ga ik vanuit. Zo zijn wij ook grootgebracht. Overal mee naartoe en kon het echt niet gecombineerd worden, dan werden we naar opa en oma gebracht, wat altijd een groot feest was.

Ik kan met mijn moeder wel goed over mijn kinderwens praten, maar dan gaat het altijd over 'later'. Er wordt geen tijd aangehangen en dat praat erg fijn, dat schept ook geen verwachtingen of doemscenario's bij mijn moeder, want ook zij denkt dat ik nog het kleine meisje was van jaaaren terug. Heel lief, maar niet meer nodig-;) Ze wordt zo'n lieve oma denk ik:) Een fantastische moeder geweest en een nog fantastischer oma straks. Ik wil ze zo graag trots laten zijn op het leven van vriend en mij en op onze kinderen.
@hernia: Geen ervaring. Althans, niet met zwangere vrouwen. Ik zou idd kijken wat een dokter ofzo er van zegt.

Vriend heeft wel een dubbele gehad al een aantal jaar geleden, dus gelukkig voor hem draag ik onze baby's later.

Zit wel aan beide kanten van de familie vol met rugproblemen dus onze kinderen gaan moeten uitkijken later.

@omgeving: ja, wij werden ook afgeschrikt met doembeelden van verschrikkelijke koters en 'vooral nog lang wachten hoor'. Toen we jonger waren.

Vind ik soms wel zonde want heb daardoor soms het gevoel dat ik niet over kinderen/baby's kan praten met mijn ouders.

@Leeftijd: Tjah, weet niet. Vind mezelf best jong, als ik compleet 100 procent mijn logica zou volgen zou ik nog wel wachten tot ik 30 ben.

Om mjn hormonen/gevoel tegenmoet te komen zal het wel 23/24 jaar worden hoop ik uiteindelijk. Nog steeds jong maar niet meer in de schokkende categorie vind ik.

Gelukkig past onze huidige levensstijl goed bij kinderen, echt veel gaan we niet moeten aanpassen.

@Hier: Gisteren een docu gezien over een vijfling. Angstzweet brak me spontaan uit . Eentje lijkt me zat om mee te beginnen. Gelukkig is de kans op zoveel kinderen haast onbestaande zonder medisch traject.
Thanks Pompedom, das lief

Ik ben ook voor hoppa-baby-in-de-draagdoek-en-gaan-met-die-banaan haha mooi verwoord. Vind het ook wel iets hips hebben om gewoon lekker je dingen te blijven doen maar dan met baby

Ik zie die kinderwagen al staan ' ja mama gaat even klimmen, zo terug'
Spannend vivacavia! Erg leuk voor je!

Een draagdoek lijkt me inderdaad ideaal. Zag laatst iemand op tv geloof ik, het kindje in de draagdoek en zelf lekker rommelen in huis. Lijkt me fijn! En ook heerlijk naar buiten inderdaad. Leuk als je die jonge gezinnen ziet.

Naar een festival en concert is inderdaad lastiger, maar af en toe een keer weg zonder kind moet kunnen natuurlijk.

Ik heb ook gehoord van mensen die elk weekend hun kind 'droppen' bij opa en oma en de ouders gaan elk weekend lekker stappen. Dat vind ik wel heel erg moet ik zeggen..
Ow, mis ik het bericht van vivacavia. Gaat wel vooruit bij jullie zo, heel leuk dat je zoveel vooruitgang ziet bij je vriend!
quote:dwergje_88 schreef op 01 maart 2013 @ 15:30:

[...]

Ik denk dat het anders genieten word.

Het spontane van het leven gaat er iets meer af. Als ik nu besluit dat ik vanavond uit eten wil dan ga ik, als er een kleintje bij is dan kan dat niet/minder makkelijk.

Maar 1ste woordjes, lachje, stapjes, enz. is naar mijn idee ook gewoon genieten.

Dat is waar, maar wij gaan niet vaak spontaan uit eten en als we lang weg zijn moeten we ook iets regelen voor de hond, dus helemaal vrij zijn we al niet meer. Toen we nog studeerde was het veel vrijer wat dat betreft.

In elke fase van je leven zijn er andere dingen om van te genieten. De ene fase is niet persé beter dan de andere. Ik ben nu wel toe aan de volgende fase met kinderen.

Stiekem zit ik ook heel erg te wachten op het telefoontje van mijn broer. Dan kan ik lekker op kraamvisite en knuffelen met de baby. Ik heb nu de ikwileenbabyknuffelen kriebels .
@ vijfling, oei! dat lijkt me een beetje te veel van het goede haha. Al is het later misschien wel super leuk om op terug te kijken. Maar ik denk dat dat heeeel zwaar is.
quote:Sealight schreef op 01 maart 2013 @ 15:50:

Spannend vivacavia! Erg leuk voor je!

Een draagdoek lijkt me inderdaad ideaal. Zag laatst iemand op tv geloof ik, het kindje in de draagdoek en zelf lekker rommelen in huis. Lijkt me fijn! En ook heerlijk naar buiten inderdaad. Leuk als je die jonge gezinnen ziet.

Naar een festival en concert is inderdaad lastiger, maar af en toe een keer weg zonder kind moet kunnen natuurlijk.

Ik heb ook gehoord van mensen die elk weekend hun kind 'droppen' bij opa en oma en de ouders gaan elk weekend lekker stappen. Dat vind ik wel heel erg moet ik zeggen..

Elk weekend vind ik inderdaad ook wel erg vaak ja..

Mijn ouders trokken er wel regelmatig met z'n tweeen op uit. Een weekendje weg met elkaar, een dagje uit of met een bevriend stel op wintersport. Dat moet kunnen, zeker als een van de twee, mijn vader in dit geval, erg vaak in het buitenland zat en ze nauwelijks tijd voor elkaar hadden door de weeks.

Dat gebeurde een aantal keer per jaar, maar mijn moeder was een te grote moederkloek om ons vaker naar opa en oma te brengen-;) Op een gegeven moment vonden we het zelf leuker om te logeren bij opa en oma, waardoor mijn ouders automatisch weer wat meer tijd voor elkaar kregen in het weekend. Handig, oudere kinderen met een eigen willetje!

Overigens hebben wij een meerling in het gezin.. Mijn broertje en zusje. Toen mijn vader het hoorde ( na een zeer moeizame bevruchting:P) viel hij flauw. 1 kind vond hij al veel, maar 2! Zeker omdat de gynacoloog hem had verzekerd dat bij de eerste echo het tweede zakje zo klein was en zeker zou afsterven..Hij heeft weken verdwaasd rondgelopen en was echt niet gelukkig. Hij heeft mijn oma huilend opgebeld van de zorgen-;) En toen ze eindelijk geboren waren viel dat allemaal weg. En nu, nu is hij maar wat blij met die twee extra, het extra leven in de brouwerij.

Voor mijn moeder was het prima te doen, zij deed de opvoeding eigenlijk alleen, omdat vader zoveel weg was. Ik kon alleen naar school met de buurvrouw, en dan had zij de zorg over de twee babies. Ze zaten precies in elkaars ritme, voeden kon ze in een keer. Voor mijn broertje en zusje is het leuk om samen op te groeien, ze maken exact hetzelfde mee, lopen dezelfde fases door. Dat maakte het voor mij ( toch ruim 4,5 jaar ouder) wel eens lastig, maar ik kan ze echt niet missen! Al heb ik wel gevraagd toen ze net waren geboren of we er niet 1 terug konden stoppen.. Maar wie dat moest worden wist ik niet!
quote:Chantilly21 schreef op 01 maart 2013 @ 15:57:

[...]

Elk weekend vind ik inderdaad ook wel erg vaak ja..

Mijn ouders trokken er wel regelmatig met z'n tweeen op uit. Een weekendje weg met elkaar, een dagje uit of met een bevriend stel op wintersport. Dat moet kunnen, zeker als een van de twee, mijn vader in dit geval, erg vaak in het buitenland zat en ze nauwelijks tijd voor elkaar hadden door de weeks.

Dat gebeurde een aantal keer per jaar, maar mijn moeder was een te grote moederkloek om ons vaker naar opa en oma te brengen-;) Op een gegeven moment vonden we het zelf leuker om te logeren bij opa en oma, waardoor mijn ouders automatisch weer wat meer tijd voor elkaar kregen in het weekend. Handig, oudere kinderen met een eigen willetje!

Een keer een weekendje weg, een paar keer per jaar moet zeker kunnen. Ik logeerde ook wel eens bij opa en oma vroeger, erg leuk was dat! En hadden mijn ouders ff rust

Maar je kind te pas en te onpas bij je eigen ouders 'dumpen' om zelf zoveel mogelijk te feesten vind ik niet kunnen. Daarvoor heb je geen kind. Maar goed misschien lijkt het ook maar zo naar de buitenwereld en oordeel ik te snel over de desbetreffende mensen
quote:Sealight schreef op 01 maart 2013 @ 16:02:

[...]

Een keer een weekendje weg, een paar keer per jaar moet zeker kunnen. Ik logeerde ook wel eens bij opa en oma vroeger, erg leuk was dat! En hadden mijn ouders ff rust

Maar je kind te pas en te onpas bij je eigen ouders 'dumpen' om zelf zoveel mogelijk te feesten vind ik niet kunnen. Daarvoor heb je geen kind. Maar goed misschien lijkt het ook maar zo naar de buitenwereld en oordeel ik te snel over de desbetreffende mensen Oh mee eens hoor.. En ik ben ook goed in het oordelen over iets, terwijl je alleen de buitenkant ziet-;)
Leuk trouwens een tweeling broertje en zusje! grappig om op terug te kijken wat je allemaal gezegd hebt toen Al zal het zeker zwaar voor je moeder geweest zijn met drie kinderen als je vader zoveel weg was voor zijn werk.

Ik heb een broertje van 9 jaar jonger en prachtig vond ik dat toen. Ik had een soort levende pop. Maar goed ik hoefde er snachts niet voor uit
o, ja en ik was diep en diep teleurgesteld dat het geen zusje was geworden.. erg eigenlijk! Maar nu wel grappig als ik zo terugdenk aan mijn reactie..
Haha, ik was blijkbaar stikjaloers. Kan ik me niks meer van herinneren natuurlijk:P

Heb wel mijn broertje bijna verdronken in bad. Het arme jochie had een te groot hoofd voor zijn lichaampje toen en was altijd van voren naar achteren aan het heen en weer bewegen, om in balans te blijven-;) En hij had nogal een vieze gewoonte in bad, dat ik hem net zo lang met mijn vinger in zijn buik heb gepord tot ie onder water gleed. Ik had een niet zo blije moeder daarna en dat was ook de laatste keer dat we met elkaar in bad zaten-;) Hij was toen 8 maanden.

Toen ze beiden wat ouder waren heb ik wel eens heel boos tegen mijn ouders geschreeuwd dat ik mijn zusje M. ( broertjes naam begint ook met een M, dus M&M bij ons in huis-;) nooit had gewild en dat ik maar om 1 broertje of zusje had gevraagd:P. Gelukkig denk ik daar nu wat anders over-;)
@ Chantilly, och arme man jouw vader, flauwvallen van de schrik hahaha gelukkig nog goed gekomen!
@Uitgaan: Wij gaan zelden tot nooit zomaar uit. We zijn wel grote (punk)muziekliefhebbers dus we doen regelmatig concert/festival. Daar heb voldoende aan, gewone feestjes zijn niet echt aan mij besteed.

Ik wil graag de baby zoveel mogelijk bij ons hebben voor de rest dus ik denk dat oma's en opa's die concertavonden gretig gaan aangrijpen om ook eens op te kunnen passen.
haha, dat zal wel vaker voorkomen dat kinderen jaloers zijn en vooral als je er twee hebt

Oeps! ik heb mijn broertje een keer bijna laten vallen. hij kon nog niet zitten en toen hij bij mij op de arm 'zat' ondersteunde ik hem niet goed en viel hij bijna op de grond.

Gelukkig dat dat soort dingen achteraf allemaal goed zijn gegaan:)

En meestal kun je je broertjes en zusjes wel waarderen als je ouder bent. Ik vind het nu ook helemaal niet meer erg dat ik twee broers heb en dat de jongste geen zusje was.
quote:vivacavia schreef op 01 maart 2013 @ 16:21:

@ Chantilly, och arme man jouw vader, flauwvallen van de schrik hahaha gelukkig nog goed gekomen!Haha ja inderdaad. Altijd de grootste grap in onze familie. Zeker omdat hij normaal nooit zijn emoties op zo'n manier laat zien-;) Altijd een koele kikker, maar op dat moment kon hij het niet aan! Tot grote hilariteit van iedereen om hem heen.
quote:Paddle schreef op 01 maart 2013 @ 16:22:

@Uitgaan: Wij gaan zelden tot nooit zomaar uit. We zijn wel grote (punk)muziekliefhebbers dus we doen regelmatig concert/festival. Daar heb voldoende aan, gewone feestjes zijn niet echt aan mij besteed.

Ik wil graag de baby zoveel mogelijk bij ons hebben voor de rest dus ik denk dat oma's en opa's die concertavonden gretig gaan aangrijpen om ook eens op te kunnen passen.

Daarom en een keertje moet zeker kunnen!

Ik heb wel één puntje waar ik het nog met mijn vriend over moet hebben. Hij gaat elke week wat drinken met zijn vrienden in de kroeg onder het mom van 'sparen' in de spaarkas.

Ik wil het dan wel eerlijk verdeeld hebben dat ik ook een keertje weg mag met vriendinnen. Wil het hem ook zeker niet ontzeggen en ik hoef ook niet iedere week uit. Sowieso ben ik ook van het doordeweeks op de thee bij vriendinnen en dat kan prima met een kindje
@ Sealight, dat hebben vriend en ik ook..

Vriend voetbalt veel en is 3 dagen/avonden weg hiervoor. Dat vind ik nu geen probleem en de trainingen vind ik met kinderen ook geen probleem denk ik. Maar het bier drinken in de kantine op zowel vrijdagavond ( tot laat) als zondagmiddag ( tot 19.00) vind ik te gortig, zeker met kleine kinderen. Daar was hij het mee eens, en ik moest me daar ook helemaal niet druk om maken. Hij vond het dan toch veel te leuk om thuis te zijn-;) Pfoe, gelukkig!
@ chantilly; Fantastisch, kan het me helemaal voorstellen!

@ dealtjes maken met je partner dat vind ik ook wel een belangrijke.. Vriend is altijd met van alles in de weer en heeft nooit tijd over. Dat moet toch in ieder geval ietsje aangepast worden

Wat vinden jullie van vaders met een draagdoek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven