Werk & Studie alle pijlers

LOI cursus Engels

01-03-2013 21:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel heb ik veel tijd over en zit erover te denken om via LOI een online cursus Engels voor gevorderden te volgen. Er is een spoedcursus, die duurt zo'n vijf maanden, bij ca.16uur per week studeren.

Ik kan redelijk Engels spreken, schrijven en verstaan, maar niet goed genoeg voor de meergevorderden cursus.

Het is interactief, en dat lijkt mij juist leuk. Maar is het in de praktijk ook leuk of...??

En binnenkort ga ik een paar weken naar het buitenland en kan dan niet studeren. Is het bij een online cursus mogelijk om een paar weken te stoppen?

Discipline heb ik wel om zelf te studeren.

Ik hoef dit niet voor mijn werk of zo, puur voor mijzelf zodat ik bv een Engels artikel beter kan lezen en mijzelf goed/beter verstaanbaar kan maken in het Engels.

Ik hoor graag ervaringen of meningen!
Zelf geen ervaringen met het LOI. Wel onderzoek naar gedaan toen ik hetzelfde wilde als jij. Kwam naar mijn mening teveel negatieve verhalen tegen. Als ik nog een cursus ga doen zal ik eerder naar de Vrije Uni gaan oid. Voor geld maskt het niet uit. Succes!
Gratis cursus voor gevorderden (als je geen bezwaar hebt tegen een vet Amerikaans accent, tenminste)

http://deepenglish.com/co ... Mn8j_uu3LUCFUbKtAodNWoA6A
Mijn advocaat heeft contact met LOI.

Waarom?

MBO: vrijstellingen ingetrokken die ik op papier had staan. Gevolg was dat ik mijn baas moest lastig vallen om erkend stagebedrijf te worden, en veel extra tijd die erin zit... Dit kwam pas aan het licht een week of 12 nadat ik mijn diploma had aangevraagd.

HBO: gestart omdat zo een kut aan de telefoon zei dat ik m'n MBO diploma zou krijgen. Bovenstaande informatie kwam pas daarna. En tja... Zie dan maar eens er vanaf te komen. Eerst wel toegelaten worden tot de opleiding, dan weer niet, in april m'n cv gestuurd en weer wel worden toegelaten, en in juni via email gehoord dat ik geen examens kon doen... Toen heb ik de advocaat ingeschakeld en kon alles spontaan weer wel...

Dus als ik het iemand kan afraden om te studeren bij het LOI, dan doe ik dat met liefde!
Mmm.. nog niet echt veel positiefs dus..

@tutholaa, jij hebt dus wel twee opleidingen gevolgd? Afgezien van de organisatorische problemen, hoe ervaar jij de inhoud van de opleiding? Begeleiding, online feedback krijgen etc.?
O, op mijn vraag of ik een maand kan onderbreken heb ik inmiddels antwoord gevonden via de voorwaarden van de LOI. Dat kan dus.
Ik heb een cursus gevolgd. Als je je aanmeld zijn ze heel snel met reageren. Eenmaal aangemeld duurt het erg lang voordat je (oppervlakkige) reactie krijgt, waar je dus eigenlijk nog niet veel mee kunt.

Examen in een gehorige sporthal waar tijdens de laatste toets naast gegymd werd door een groep gillende kleuters. 1e keer toets niet gehaald, toetsresultaten 4 weken te laat. 2e keer wel gehaald, maar ik vertrouw hun manier van beoordelen niet. Het herexamen heb ik gehaald met een 7, terwijl ik 100% zeker wist dat ik op een paar kleine dingetjes na alles goed had. Maarja, inzage is in Leiden en kosten iets van ¤80.

Ik zou het niet nog eens doen!
Kan ik niet veel nuttigs over zeggen.

Ik heb op het MBO Nederlands, Engels en rekenen gehad die alle 3 gewoon werden afgenomen via het LOI. De inzendopgaves zijn niet verplicht en heb ik dus niet gedaan. Ik heb gewoon naar m'n examens toe gewerkt.

Op het HBO heb ik door al het gedoe na 1 jaar studie 2 studiepunten, en die zijn verkregen door inzendopgaven. Er staat vaak op internet dat de stof niet past bij het examen. Wellicht dat dat zo is als je examen doet bij een externe organisatie. Omdat ik daar niet tegenaan wil lopen schaf ik dus uiteindelijk andere studieboeken aan.
Zou er geen cursus voor volgen. Als het gaat om huistuinkeuken engels, volg dan gewoon via internet series e.d. zonder ondertiteling. Als het gaat om lezen, ga gewoon lezen eventueel met een woordenboek er naast. Als het gaat om beroepsmatige dingen geldt het laatste eveneens, heb je toch niks aan een dergelijke cursus. Dus, mijn advies, niet doen, zonde van je geld. (heb zelf overigens in de USA gewoond en spreek vloeiend Engels, maar mijn puber bijna even goed, gewoon van tv kijken, spelletjes etc.
@zonnetje, Huis-tuin en keuken engels kan ik idd ook wel zo leren. Maar ik wil ook wel wat grammatica leren van de taal.

Maar er is vast ook wel een studieboek wat aansluit bij wat ik wil. 'k Ga even zoeken....
Hoi Eiram, Is het nog gelukt de cursus Engels bij de loi?

Was benieuwd hoe het afgelopen is. Ben namelijk ook aan het kijken na een cursus Engels.
Ja ik volg een HBO opleiding via de LOI.

Een hele flinke dosis zelfdiscipline is nodig, want je moet echt alles zelf doen. Zelf zin maken, motiveren, bedenken of je klaar bent voor examen, zelf inschrijven (heel ver van te voren) zelf overal achteraan gaan. Als je 7 maanden niets doet, gaat er echt niemand van de LOI bellen hoe het met je gaat. Je betaald per maand dus hoe langer je er over doet, des te mooier vindt de LOI het...

En toch ben ik nog steeds bezig, heb inmiddels bijna mijn propedeuse binnen en ben van plan het af te maken. Omdat ik heel graag mijn papiertje wil en ik weet dat ik het kan.

Examens die ik tot nu toe gehad heb werden afgenomen door instanties buiten de LOI om en dat was goed geregeld. (Business English via Cambridge University en NIMA voor communicatie bijvoorbeeld.)
Hoi Fox23,

Je zegt dat je per maand betaald maar als een opleiding bijvoorbeeld 7 maanden duurt, betaal je toch 7 x een bedrag en daarna is de cursus toch afgelopen of je nu wel of niet thuis er wat aan gedaan hebt?
Oh hoe dat gaat weet ik eerlijk gezegd niet, ik volg een HBO studie van 3 tot 4 jaar (of langer dus dat mag je zelf weten)
Als ik het zo hoor, is LOI echt geen aanrader... Ik twijfel zelf ook heel hard of ik wel zo'n cursus online ga kopen. Ik heb nu op volgende website wat tips gevonden:

[spam]

Er staat ook een filmpje onderaan met uitleg over wat zij de beste cursus vinden. Het ziet er vrij goed uit (en nog goedkoop tegenover LOI). Ik twijfel omdat het misschien toch beter is om zelf online te leren via websites (denk maar aan about.com)...
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 05-05-2014 12:26
Reden: link naar commerciele website verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven