Gezondheid alle pijlers

Vreemd gevoel

02-03-2013 09:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij geruststellen/duidelijkheid geven. Ik weet dat een dokter dat misschien beter zou kunnen. Maar die is er op dit moment niet en ik maak me een beetje zorgen..

Gisteravond had ik opeens dat 3 vingers krom gingen staan (zo krom dat het leek alsof ik kramp erin had) maar zo voelde het niet. Ik kreeg ze met geen mogelijkheid recht gebogen.zelfs niet als ik met de andere hand probeerde. een doofgevoel, zo zou ik het noemen. Dit hield ong een halfuur/uur aan.

Ondertussen probeerde ik te spelen met mijn huisdiertjes in de hoop dat het over zou gaan als ik er niet meer aandacht.

Maar ik begon me steeds slechter te voelen (beetje hyperventilieren) Had het idee dat ik ieder moment dood zou kunnen neervallen. ik ging wazig zien, hoofdpijn en een heel raar gevoel als ik opstond.

Omdat ik niet wist wat ik moest doen. En bang werd..ben ik maar gaan slapen.. het lijkt nu over gelukkig.. maar iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??
Kun je de hap niet bellen met deze vraag? Dit is echt iets voor een arts.
Ga in therapie!
Zou toch ff huisartsenpost bellen klinkt niet echt goed als je lichaam dat soort dingen doet. x
Volgens mij kan hyperventilatie gepaard gaan met verkramping. Maar ik zou zeggen: bel een arts als je het niet vertrouwt of als je je zo'n zorgen maakt.
De hyperventilatie kreeg ik pas na de soort ''verkramping''

herkent iemand de klachten?
TO

Het lijkt op het syndroom Dohor-Reijden-Ohop-EenlekkeBahand. Kop in het zand steken en te lang doorlopen met kwalen/klachten die aangeven dat er iets mogelijk niet helemaal goed is.

Behandeling: telefoon oppakken huisarts bellen.
Ella, bel nu gewoon de dokter. Zou je gerustgesteld zijn als ik zei dat ik dit als voorteken van een beroerte ken? Nou dan!
Ga in therapie!
Ik ben ook zeker nog van plan om naar de huisarts te gaan hoor ..maar ikhoopte dat iemand hier misschien iets herkende. ik ben namelijk pas 21. dus hoopte dat het misschien makkelijk te verklaren was..
beroerte dacht ik zelf eerlijk gezegd ook al aan. Mijn vader heeft dit gehad. en ik herkende veel.. Maar had het dan niet vanacht moeten doorzetten? ik voel me nu namelijk goed. alleen een beetje angstig
De klachten die je kreeg na de hyperventilatie kunnen heel goed te maken hebben gehad met je hyperventileren. Dat doet namelijk hele gekke dingen met je lichaam. Wat die drie kromme vingers hebben betekend zou ik niet weten, net als andere forummers hier geen idee van hebben. Maandag even langs de huisarts voor geruststelling?
quote:ella9 schreef op 02 maart 2013 @ 09:36:

beroerte dacht ik zelf eerlijk gezegd ook al aan. Mijn vader heeft dit gehad. en ik herkende veel.. Maar had het dan niet vanacht moeten doorzetten? ik voel me nu namelijk goed. alleen een beetje angstig

Je kunt gewoon afwachten natuurlijk...

Geloof niet dat ik het er persoonlijk op zou gokken.

Bel nou ff naar de HAP.
Ik vind het meer klinken als een paniekaanval dan als een beroerte...Maar de enige oplossing hiervoor is naar de huisarts gaan, die kan de diagnose stellen.
Gewoon hyperventilatie. De verkramping kan er ook bijhoren. Je moet jezelf niet gek maken. Als er echt iets was had je hier geen topic geopend denk ik.

Je moet jezelf wel alvast de vragen gaan stellen die de huisarts ook gaat stellen.

- Ben je de laatste tijd druk, gespannen?

- Ben je (on)bewust druk in je hoofd met iets?

- Heb je de afgelopen week je hand misschien teveel belast?

Denk eens heel goed terug wat he allemaal gedaan hebt? Van een tas met boodschappen tillen tot het misschien 3 cm verschuiven van een keukentafel..

Hyperventilatie is vooral een reactie op spanning. Bewust of onbewust. En kan fysiek best vreemde reacties opleveren.

Als je je er echt niet fijn bij voelt moet je natuurlujk wel de HA bellen.
net de ha even gebeld omdat ik nu niet echt klachten meer heb had het weinig zin om langs te komen.. ze hebben het iniedergeval genoteerd. mocht het weer voorkomen moestik meteen langskomen. bedankt allemaal!
Dat is fijn om te weten. Hebben ze nog gezegd waar het op zou kunnen duiden?
Ga in therapie!
Te lage bloeddruk (daar heb ik veel last van) in combinatie met een te drukke dag. zou het door kunnen komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven