Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
Yay Vivacavia en Orzoo. Heel leuk!!

Welkom Lara. Ik weet niet of je scriptie schrijven wanneer je met verlof bent zo raadzaam is. Lijkt me behoorlijk pittig.

@ mannen met draagdoeken, geweldig. Zo lief om te zien. Kan niet wachten tot ik mijn vriend er mee zie lopen!
@Lara, ik zou even een paar dingen overwegen voordat je begint.

-Hoe realistisch is het dat je ook echt zou bevallen op de gewenste tijd? Misschien duurt het wel ff voordat je zwanger bent, maar misschien is het ook wel meteen raak.

-Wat doe je als je kind te vroeg geboren wordt? Of je studievertraging hebt om een of andere reden? Of je een hele zware zwangerschap hebt? Of een huilbaby?

-Zie je de combi werk/studie/zwanger/pasgeboren baby uberhaupt wel zitten? Het lijkt mij heel wat.

Ik zou even kijken wat de opties zijn. Is het erg als je vertraging op zou lopen? Heb je voldoende middelen voor een dag extra opvang (zonder toeslag) of heb je een betrouwbaar netwerk waar je de baby kunt laten als jij moet studeren?

Ik denk dat ik in jouw geval zou gaan voor eerst die baby, en dan later pas die studie, misschien met nog een dag minder werk.

Denk er iig goed over na, reken uit of verschillende opties financieel ook haalbaar zijn.
Ik ben het eens met Orzoo, ik zeker alle aspecten bekijken.

Hoe zwaar is die studie/het niveau. Als je bevoorbeeld al eerder hebt gestudeerd en weet dat je zonder veel moeite alles aan kan dan zou ik het eerder aandurven.

Hoe zit het met vertragingen.

Hoe zit het met de financiën mocht je moeten stoppen door zware zwangerschap/ziek kindje?

Heb je een groot netwerk die je kunt aanspreken als het even druk is of moeilijk gaat.

Als je zulke dingen allemaal duidelijk hebt en jij en je man (want zal best ook stress meebrengen voor hem) zien het helemaal zitten, dan zou ik ervoor gaan.
Enne Orzoo, wat gaaf van je vriend! En lief. Wanneer ben je precies afgestudeerd normaal?
quote:Paddle schreef op 02 maart 2013 @ 12:59:

Enne Orzoo, wat gaaf van je vriend! En lief. Wanneer ben je precies afgestudeerd normaal?Als alles goed gaat studeer ik juli 2014 af!
Bedankt voor jullie reacties. Het is zeker een eye opener!

Ik wil in sept 2013 starten met de opleiding en dan kan ik me pas goed realiseren hoe zwaar het is.

Ik ben het er helemaal mee eens dat een zwangerschap niet te plannen is en dat maakt het voor mij ook dat ik niet over 3 jaar pas wil starten. Als ik in de zomer 2014 stop met de pil dan is er op z'n vroegst in lente 2015 een baby, dan heb ik al bijna 2 jr studie achter de rug en moet ik nog iets meer dan een half jaar. Qua opvang zitten we goed (opa's/oma's), maar idd met een huilbaby oid is het niet de ideale situatie!

* soms stel ik gewoon te hoge eisen aan mezelf of wil ik alles tegelijkertijd *
Oh de nieuwe 'Kinderen' ligt op de mat: LEZEN!!
Huh? Lees je dat? Daar moet ik echt niet aan beginnen

Ik herken het wel hoor dat alles tegelijkertijd willen. Maar je moet je ook afvragen of je daar nou wel gelukkiger van gaat worden. Ik hoor om me heen dat vooral die kleine baby-tijd zo kort en bijzonder is en ik zou het voor mezelf heel jammer vinden om dan in studie-stress te zitten. Want op de uni krijg je geen verlof en moet alles gewoon doorlopen. Of je moet vertraging in gaan plannen wat ook niet altijd praktisch haalbaar is.
Hallo,

Ik lees hier al een tijdje mee en heb steeds meer de neiging om te reageren. Mag ik gezellig meeschrijven?

Ik ben 22 jaar, mijn vriend is 25 jaar en ik woon nu een jaar samen met mijn 'aanstaande'. Wij gaan aankomende zomer trouwen! Ik heb nu, sinds ik samenwoon met vriend, ontzettende klapperende eierstokken (jaja:P). Voorheen wilde ik helemaal geen kinderen, dus ik snapte niet waar dit vandaan kwam. Ik ben nu hele dagen op internet aan het sneupen naar leuke babydingetjes en kan er haast niet mee ophouden. Dit helpt NIET!

Vorig jaar ben ik gestopt met de pil (om hormoonredenen). Hierdoor is het gesprek met vriendlief over kinderen op gang gekomen. Hij wilde eerst helemaal geen kinderen, later kwam hij hier toch op terug. Hij moest wel even aan het idee wennen dat hij toch wél kinderen wil. Afgelopen week hadden we het er weer over en kwamen we erachter dat we ongeveer op één lijn zitten. We willen heel graag kinderen (voor ons gevoel zijn we er klaar voor!), maar eerst moet mijn studie sowieso afgerond zijn en zou het fijn zijn als ik een baan heb. Vriendlief heeft een fulltime baan en hier kunnen we prima van rondkomen. Ik verwacht in februari 2014 af te studeren.

Het is een hele opluchting dat we op één lijn zitten! Ik ben helemaal blij. Verwachting te beginnen is zo ong. in het voorjaar/zomer van 2014. Mag ik in de tabel?
Jeej, Orzoo wat super! Fijn dat je het er met je vriend over hebt gehad en nu meer duidelijkheid hebt!

Welkom Lara, lijkt me wel zwaar hoor. Een studie en zwanger zijn of een baby krijgen. Als ik zo terugdenk had ik het sowieso niet gered met een baby erbij denk ik. Verder ken ik geen mensen die zwanger waren tijdens hun scriptie..

Welkom wijnkonijn!
Ik vind wijnkonijn een leuke nick
Hahah, dankje. Een vriendin van mij noemde mij laatst zo. Ik vond het ook wel een leuke om als nick te gebruiken!
Hi allen,

misschien vinden jullie het te druk worden, maar ook ik zou hier graag meeschrijven. Ik heb het hele topic gevolgd, maar meelezen voelt ook zo 'stiekem' een daarbij herken ik heel veel van wat jullie schrijven :-)

Ik ben zelf 25, mijn vriend is 29 en we kennen elkaar 4 jaar en wonen samen. Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan en het voelt ergens te vroeg om nu echt aan kinderen te beginnen. Ik herken me erg in jouw verhaal wijnkonijn, ook ik moest tot een half jaar geleden niets van kinderen hebben, maar het is me nu toch aan het rammelen haha! En pompedom, de eerste zin uit jouw op spookt nu ook door mijn hoofd 'ga ik nu daadwerkelijk een berichtje op de zwanger pijler plaatsen?' Het voelt gek -maar ook fijn - om zo'n wens hier in het digitale uit te spreken.

Ik denk overigens dat wij pas op z'n vroegst in 2015 zullen gaan beginnen....
quote:Sealight schreef op 01 maart 2013 @ 16:09:

o, ja en ik was diep en diep teleurgesteld dat het geen zusje was geworden.. erg eigenlijk! Maar nu wel grappig als ik zo terugdenk aan mijn reactie..Ik was diep teleurgesteld toen mijn broertje niet bruin bleek te zijn .
Ik heb vandaag tegen mijn beste vriend opgebiecht dat ik rammel
Welkom Skittles en Wijnkonijn!

Hier gaat het rammelen rustig verder. We waren op bezoek bij schoonfamilie en t onderwerp kinderen kwam uitgebreid aan bod. Stiekem wilde ik graag meepraten over mijn wensen maar besloot om t voor me te houden omdat vriend stil bleef. Hij blijft altijd bij dit soort onderwerpen stil bij familie en vandaag vond ik dat op een of andere manier wel moeilijk. Als we met zn 2 zijn kunnen we het er wel uitgebreid over hebben maar in aanwezigheid van anderen doet hij alsof hij amper meeluistert. Misschien is hij er nog niet aan toe om t uitgebreid te bespreken met anderen maar jammer vind ik t wel...
quote:Orzoo schreef op 03 maart 2013 @ 23:18:

Ik heb vandaag tegen mijn beste vriend opgebiecht dat ik rammel

Weet je al wanneer je begint?

Niemand in mijn omgeving weet het, sterker nog, mijn familie is er van overtuigd dat ik niks met kinderen heb? Ik weet echt niet waar ze dat vandaan halen!
Hallo Pompedom & Co.!

Ik zou graag mee willen schrijven in dit forum! Ik ben Lara, 30 jaar en woon samen met vriend (bijna) 33 jaar. Ik heb een erg sterke kinderwens, maar manlief twijfelt nog een beetje. Het is een dagelijks terugkerend gespreksonderwerp...

Willen jullie mij in het lijstje zetten? Ik hoop op een start in zomer 2014.

Groetjes,

Lara
Sorcha ik denk op zn vroegst voorjaar 2014.
Ik zet iedereen in de lijst zodra ik achter de compzter zit, vanmiddag of morgen.
@zanglijster Misschien is het nog wat te heftig voor je vriend om dit ook al met zijn hele familie te bespreken? Wellicht is hij bang om de komende 1,5 jaar elke keer te moeten horen 'en? en? en?'. Maar ik snap heel goed dat dat voor jou moeilijk is!

Sowieso zijn die mannen maar raar. Mijn vriend was juist altijd degene die het had over kinderen en hoe graag hij ze ooit zou willen. Sinds ik hierin meega wil hij het ineens minder graag lijkt het. Hij zegt dat het zo wel heel dicht in de buurt komt. Hiervoor kon hij het voor z'n gevoel heel ongedwongen willen. pfffff.
Orzoo wat super fijn van jou en je vriend ! Zomer 2014 al, woeehoee!

Ik weet niet hoe, maar ik ben 2 dagen mijn pil vergeten begin van mijn strip, ik kreeg een rolberoerte toen ik erachter was gekomen... eind vorige week moest ik dus ongesteld worden, en het kwam maar niet..shit shit shit, maar gelukkig zondagavond! Ik ben nog nooit zo blij ermee geweest. Het was nu dan wel ineens heel dichtbij
Iedereen een fijn weekend gehad?

Vriend en ik hadden zaterdag een verjaardag van een van mijn goede vriendinnen. Ze loopt samen met haar vriend qua 'planning' ongeveer gelijk aan vriend en mij, met het enige verschil dat vriend en ik beiden een fulltime vaste baan hebben en een koophuis hebben, daar waar zij studente is, hij een fulltime baan heeft en ze in een heel leuk appartement wonen.

Het onderwerp kinderen kwam ter sprake tussen de mannen en beiden gaven aan dat mochten vriendin en ik zwanger raken, het dan wel niet het juiste moment is en bij een keuze ze het liever hadden uit willen stellen, maar da ze wel erg blij zouden zijn. Vriendin en ik keken elkaar nogal verrast aan. Was nog nooit eerder gebeurt, dat die twee zo met elkaar aan het beppen zijn over kinderen-;)

Vriendin gaf aan ook wel erg graag kinderen te willen, maar dat ze het nooit zo heeft durven zeggen. Ha, een gesprekspartner binnen de vriendinnengroep! Heerlijk! Ook zij hebben op z'n vroegst 2016 als begindatum. Ze is in 2015 afgestudeerd en wil graag eerst werkervaring opdoen, zodat haar CV opgeleukt is.

@ Zanglijster, vriend zal ook niet tegen familie of zijn eigen vrienden gaan verkondigen dat we binnen 3 jaar aan kinderen willen beginnen. Dan komt het toch wel erg dichtbij en worden er bij anderen verwachtingen gewekt, die misschien over die 3 jaar wel niet uit gaan komen.

Ik weet dat die kinderwens bij ons beiden aanwezig is en dat we op dat gebied gelijkgestemd zijn qua randvoorwaarden. Dat is erg fijn. Mijn moeder weet ook wel redelijk wat van de situatie, maar het blijft voornamelijk iets tussen vriend en mij en mogelijk, tussen vriendin en mij. Zo min mogelijk verwachtingen kweken is ons motto op dit moment. Men verwacht al zoveel van ons-;)

@ Snoep_tomaat, gek he? Dat heb ik ook iedere maand nog, als het niet op het moment komt dat ik verwacht. Het zweet breekt me dan al uit, terwijl vriend dan heel rustig zegt 'wat komt, dat komt'. Pff, heerlijk zo'n nuchtere vriend, al snapt hij niet altijd waar ik dan mee zit-;)
Als mensen ons ernaar vragen zeggen we gewoon dat ik eerst wil afstuderen en dan zien we wel verder. Lekker vaag houden.
@ Skittles: Mannen zijn inderdaad raar, maar dat vinden ze ook van ons. De beleving is gewoon heel anders. Ze moeten toch op hun eigen manier aan het idee wennen denk ik.

@ Snoep_tomaat: Dat is even schrikken. Raar dat als het zo dichtbij komt het toch nog iets te dichtbij lijkt te zijn. Dat is het meest vervelende aan de "ik wil een baby, maar het moet nog even wachten" fase waar we allemaal inzitten. Het zorgt voor gemengde gevoelens.

Ik hoop dat iedereen een leuk weekend heeft gehad. Wij waren bezig met de keuken toen een vriend belde of mijn vriend "even een half uurtje" wilde komen helpen met de babymeubels naar de babykamer te tillen. Die kasten zaten dus al in elkaar en moesten via het dak en raam naar binnen. 2 uur later was mijn vriend dus pas weer terug en hevig aan het mopperen waarom die babymeubels zo vreselijk zwaar zijn. Ook werd hem gevraagt wanneer wij aan kinderen gaan beginnen. We zijn wel open over onze kinderwens, maar op dat soort vragen zitten wij ook niet te wachten. De keuken is dus helaas minder opgeschoten dan we wilden, maar we zijn wel weer wat verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven