Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Shredded is versnipperd... Maar of het dat nou letterlijk betekend

Ik ben de tel kwijt.. of ik nou gister dag 8 of dag 9 heb gedaan van level 1.. Ik shred dus ook niet elke dag, daar komt dat door. Op dagen dat ik voetbal dus niet. (als ik zo tel kom ik op 9...)

Had een paar maanden geleden een spijkerbroek gekocht die wat strak zat, loopt wel wat uit dacht ik. Nou hij liep dus niet uit, maar ik merk nu dat hij losser (en lekkerder!) zit
Goed Siepel, daar doen we het tenslotte voor.
Leuk dat zoveel mensen het shredvirus te pakken hebben! Ik heb net voor de derde keer level 3 gedaan:)
Hier vrijdag en zaterdag rustdagen gehouden en het gisteren weer opgepakt. Vanavond voor de 5e keer level 1!
Oke, ik ga NU beginnen met dag 1....
wat leuk om te zien dat dit topic zoveel reacties heeft gekregen. mijn computer was gecrashed dus niet kunnen shredden (erg) en ook niet kunnen forummen (nog veel erger)

goed om te lezen dat iedereen hier zo goed bezig is. Ik wil ook weer gaan beginnen...ben nooit verder gekomen dan dag 3 :(, weet nog wel hoe zwaar ik het vond dus dat houdt de motivatie een klein beetje tegen

doen jullie het shredden ook in combinatie met gezonder eten? en doen jullie nog andere sporten ernaast?
I always tell the truth, even when I lie
Ik zie dit nu voor het eerst, en ik ben bang. Maar ik ga het ook proberen. Ik kan alleen echt gewoon niet opdrukken, dus ik vraag me af wat ik in die tijd dan ga zitten doen, maar ik zal wel iets proberen.
Nou, door dit topic ben ik ook vandaag begonnen! Net voor de eerste keer level 1 gedaan. Was wel zwaar, maar te doen. Alleen het opdrukken hield ik niet helemaal vol. Ben nu al helemaal trillerig in mijn armen en benen, dus wat zal het morgen worden als ik opsta! Ben er nu al bang voor ;) Ga proberen om het elke dag te doen. Grappig Lilyofthevalley (mijn lievelingsbloem) we zijn tegelijk begonnen!

Ik sport niet ernaast, maar fiets wel 4x per week naar mijn werk. En ik ben al 9 kilo lichter dan een jaar geleden. Qua kilo's hoeft er niks af. Wil alleen wat strakker worden.
OMG. Ik vond vooral de eerste 10 minuten echt Heel Zwaar. Ik dacht, als ze nog 1 keer met die jumping jacks komt... En ik was vergeten water neer te zetten, dus moest even naar de kraan tussendoor. Wat het de eerste keer ook lastig maakt, is dat je nog niet weet wat er komt en hoe de oefeningen precies gaan. Dus soms was ik net te laat omdat ik moest gaan zitten en laptopscherm moest draaien om te kijken wat ze deden.

Opdrukken kan ik ook niet, dus ik volgde Anita die op haar knieen steunde en probeerde het zo toch een beetje te doen. Wie weet wordt dat dan makkelijker.... Ik voelde me hierdoor wel echt een zoutzak, zeker bij die laatste stretches. Echt, de gordijnen blijven dicht hoor.

Zet 'm op dames! Ik doe een soort proefweekje omdat ik volgende week al een week niet kan (lastig uit te leggen, geen excuus ).
Ik heb trouwens via MP Insanity dvd's besteld. Die ga ik hierna doen. Bij shredden heeft de krachtraining voor mij wel uitdaging, maar het cardio gedeelte niet. Insanity gaat echt wel een uitdaging worden wat ik er tot nu toe van gezien heb!
als het opdrukken niet lukt, dan kun je het tegen de muur doen.
Heb je t nog gedaan vandaag franknii?
Ik vond het nog meevallen Ik was echt bang, ik heb ooit Insanity geprobeerd maar dat kon ik echt totaal niet bijhouden.

Nu stond ik ook te hijgen en de flat stortte bijna in toen ik mijn jumping jacks deed maar het lukte wel redelijk. Die push ups lukte nog steeds niet echt op de 'makkelijke' manier, na 2x stortte ik alsnog ter aarde maar toch!
Mijn schema gaat worden:

zaterdag: shredden

zondag: schredden

maandag: rustdag (nou ja, ik ga werken)

dinsdag: half uur hardlopen

woensdag: schredden

donderdag: rustdag/werken

vrijdag: half uur hardlopen.

Dat is dus 3 x schredden in de week. Dus dat duurt 10 weken, maar ik ben al bij dag 4, hmmm. Is het dan al bikinitijd?
Ik ben vandaag aanbeland bij level 3. Nooit verdacht dat ik dat ooit zou gaan halen. level 3 is goed te doen, de spieren zijn echt sterk geworden merk ik. Alleen het vele springen in level 3 vind ik erg vermoeiend. Ik vind het ook wel een beetje 'eng' om te zien dat er verdikking op mijn armen (biceps) ontstaat wanneer ik mn armen buig. Moet wel zeggen dat ik nu met 2 kilo gewichten train dus er zullen best al beetje spieren zijn gekomen, maar van slappe armpjes naar een bollinkje erop ziet raar uit. Mijn buik is dankzij level 1 en 2 nu 6 cm in omvang afgenomen, maar ik ben er nog lang niet!
Jeetje wat fijn vlasje! Ik denk echt dat ik daar nooit kom..
Ik heb geen gewichten en heb maar 2 halve literflesjes water gebruikt....

misschien kan ik het nog eens proberen met zo'n grote fles gevuld met water.
Ik ook flesjes, maar dat ga ik wel opvoeren naar gewichten. Die flesjes stellen niet zoveel voor
Ik ben een week geleden ook weer vol goede moed begonnen. Omdat mijn eerste poging alweer even geleden was (door blessure en weekendje weg), moest ik weer opnieuw beginnen van mezelf. Het gaat prima, maar het wordt wel saai. Volgens mij ben ik klaar voor level 2
Vanmorgen dag 2 van level 1 en ging goed! De spierpijn viel me mee vanmorgen bij het opstaan, maar ik voelde wel overal wat pijn, dus ik weet nu precies wat er getraind is Had wel behoorlijk last van mijn armen, maar kon alles redelijk volhouden. Ik weet gelukkig van de tijd toen ik nog aan paaldansen deed (op de sportieve manier) dat mijn armen wel redelijk snel in shape komen, dus dat zal wel snel beter gaan. Ik gebruik nu trouwens ook nog flesjes water (iets meer dan 500 gram wegen die). Heb jij alweer geshred vandaag Lilyofthevally?

Het ging trouwens allemaal wel soepeler omdat je weet wat er ong. komt. Succes allemaal!
Gisteren dag 1 van level 2 gedaan. Vond hem wel pittiger dan level 1, vooral die jumping push-ups ofzo. Vanavond ga ik bodysteppen met daarna buikspierkwartier dus geen shred vandaag.
Ik doe vanavond level 1 om op te warmen en daarna level 2. Ik vind het ook best saai worden, daarom heb ik gisteren een xco gekocht en ga ik het afwisselen met xco.
quote:lilyofthevalley schreef op 04 maart 2013 @ 23:01:

Jeetje wat fijn vlasje! Ik denk echt dat ik daar nooit kom..Natuurlijk wel, gewoon doorzetten en heeel vaak de tanden op elkaar zetten. Ik heb zelfs een paar keer mn t-shirt tussen mijn tanden genomen om door te zetten haha. Je kan het best hoor!
quote:franknii schreef op 05 maart 2013 @ 12:52:

Vanmorgen dag 2 van level 1 en ging goed! De spierpijn viel me mee vanmorgen bij het opstaan, maar ik voelde wel overal wat pijn, dus ik weet nu precies wat er getraind is Had wel behoorlijk last van mijn armen, maar kon alles redelijk volhouden. Ik weet gelukkig van de tijd toen ik nog aan paaldansen deed (op de sportieve manier) dat mijn armen wel redelijk snel in shape komen, dus dat zal wel snel beter gaan. Ik gebruik nu trouwens ook nog flesjes water (iets meer dan 500 gram wegen die). Heb jij alweer geshred vandaag Lilyofthevally?

Het ging trouwens allemaal wel soepeler omdat je weet wat er ong. komt. Succes allemaal!

Vandaag zei iemand toen ik het vertelde van hey er kan ook zand in

Volgens mij is het dan zwaarder! (maar dat doe ik wel op dag 5 ofzo, ik heb nu echt zoooooooooooo'n spierpijn )
Vandaag dag 6 van level 1 gedaan. Ik vind het nu een beetje saai worden en ben eigenlijk wel klaar voor level 2. Maar goed, nog 4 keer level 1 is op zich ook prima. Ik heb wel echt nog moeite met de push ups en de static lunges. Die minuten duren me zo lang!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven