Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Yes, ik heb net voor het eerst level 3 gedaan! Ook weer ff wennen en jammer dat Jillian zo van planken houdt.. Ben wel trots dat ik nog steeds shred! Ik voel me goed. Weet niet of het tussen mn oren zit, maar ik voel me iig strakker. (Heb geen maten opgemeten aan het begin..) En het is toch ook wel weer leuk dat iemand tegen je zegt dat je "Amazing" bent:D
quote:Murdoch schreef op 27 februari 2013 @ 10:28:

Ik heb een handdoek in plaats van een matje en bij de crunches met leg raises ga ik de hele kamer door. Tip dus voor als je je op een originele manier wil verplaatsen binnenshuis.Als je je handdoek dan even nat maakt heb je je huis ook meteen gedweild! Handig!
Haha, een soort zittende Pippi Langkous move. Misschien kunnen we onze eigen workout DVD's gaan maken met dit soort 2-in-1 moves.
Mijn 2e dag (level 1) zit er ook op. Ging nu makkelijker, vooral omdat ik nu niet zo op hoefde te letten hoe ik moet bewegen en waar welk lichaamsdeel naar toe moet. Was nog niet van mijn spierpijn af en traplopen is een hel maar hey, wie mooi wil zijn...... Maar dat hijgen! Hopelijk komt dat nog op orde binnen 30 keer :-S

Ik weet alleen niet hoe ik exact moet zitten (knielen) bij de push-ups. Ik doe deze dus op mijn knieën i.v.m. puddingarmen en dito buik, maar waar zet ik mijn handen t.o.v. mijn knieën?

Ik gebruik trouwens een deken (in 3-en gevouwen) op de kurken zoldervloer en dat ligt muurvast en comfortabel ook. Handdoekje lijkt me echt te dun, voel je dan de vloer niet tegen je ruggegraat?

Succes allemaal, ik meld me vrijdag wel weer!
Ja ja, nu weet ik het wel!
Tvp!
Murdoch:ik zie het helemaal voor me Ik hoop dat mn huis groot genoeg is voor level 2 en 3 straks! Anders hups ik straks gewoon de tuin in

Ik ga vanavond ook dag 6 level 1 doen. Siepel je post heeft me uitgedaagd om de eerste helft opdrukken ook vanaf mn voeten ipv vanaf mn knieen te gaan proberen!

Asma, wat bedoel je precies? Je gaat gewoon plat op je buik op de grond liggen, met je handen onder je schouders. Dan hou je je lijf stijf als een plank (dus níet kont de lucht in) en druk je je op. Om het makkelijker te maken kan je je onderbenen de lucht in steken en druk je je op vanaf je knieën, maar de rest van de oefening blijft dan hetzelfde.
Zeg maar Spijker.
Dat dus, hoe makkelijk kan het zijn! Bedankt Spijker, nu weet ik hoe mijn 'start' positie is :-)
Ja ja, nu weet ik het wel!
Zo ik heb vandaag de derde dag level 1 gedaan. Zwaarrrrrrr. Hahaha lijkt wel zwaarder ipv minder zwaar te worden. Kuiten voelde ik vandaag ook behoorlijk evenals armspieren. Mijn gewichtjes zijn ook net te zwaar, zijn ook niet echt gewichtjes. Kwam thuis van t werk en besloot de shred voor t eten te doen, want als ik eenmaal zit... Heb nu ook minder trek in eten, dat is een positieve bijkomstigheid. Helaas wel chocolade gegeten vandaag. Passen jullie je voeding ook aan?
Ik doe het ook altijd voor het eten, want anders zou er bij mij ook niks van komen. Ik pas mijn voeding verder niet aan.
Net dag 5 level 2 gedaan. Pfff... Word er niet makkelijker op. Echt zwaar. Zweten, hijgen, puffen. Misschien morgen maar een dagje rust.
O en ik pas m'n voeding wel aan. Maar al sinds 1 januari, is nu ong. 6 kilo af.
Spijk-er, dank voor het meedenken! Stretchen doe ik wel altijd netjes en ik overstretch nooit. Zal de volgende keer op mijn hielen letten. Geen idee of ik daar ook op land tijdens het jumpen of dat ik alleen mijn tenen gebruik. Misschien ligt het daar dus wel aan.

Sam79, ik doe de oefeningen ook voor het eten, anders komt er niks meer van. Verder let ik niet heel erg op mijn eten. Snoepen doe ik sowieso niet veel meer, sinds ik wat gezonder wil leven. Soms shred ik in de ochtend of middag.
I am surrounded by morons
quote:12twister, 7 uur geleden

Als je je handdoek dan even nat maakt heb je je huis ook meteen gedweild! Handig!
Zojuist dag 3 er op zitten. Vandaag wat zwaardere gewichtjes gebruikt en dat merk ik in mijn armen! Mijn armen zijn blijkbaar echt niks gewend, alle arm-oefeningen zijn zwaar! Verder ging het wel lekker eigenlijk. Nog slechts 27 dagen te gaan
Pff, ik ben een week ziek geweest en kon me er daarna nog anderhalve week niet meer toe zetten om iets te doen... Nu toch maar weer gaan shredden en het was een stuk zwaarder. Even actie ondernemen dus!
Ik pas mijn voeding niet aan, want ik eet altijd al heel gezond en hoef niet af te vallen. Zo'n 2000 calorieën aan (meestal) gezond voedsel gaan er hier per dag in. Nu net na het shredden zit ik aan een appel en een handje noten.
Net dag 4 van level 1 achter de rug. Ging wel goed, maar vond het iets zwaarder dan de eerste dagen.
Vamorgen dag 2 van level 1 gedaan. Gisteren kwam het er niet van. Ik had wel spierpijn in mijn buik en nu nog veel meer. Bij Insanity wordt toch minder aan buikspieren gedaan, blijkbaar. Mijn man wil graag insanity blijven doen dus ik combineer het nu maar. Als ik alleen sport doe ik Shredden en samen doen we insanity.

Ik heb nog geen gewichtjes dus vandaag met twee 1 liter flessen cola getraind, ging best goed.

We hebben een tuinhuisje achter in de tuin en daar sporten we als de kinderen in bed liggen meestal rond 21.00 uur (uurtje van te voren het kacheltje aan anders is het wel erg koud).

Ik ben begin dit jaar begonnen met Newfysic dus let ook op mijn eten. Er is nu zo'n 5 kilo af, nog 10 te gaan. Ik zie wel dat mijn spiermassa meer wordt.
Ik heb gisteren dag 6 van level 1 gedaan, en hoewel de oefeningen me écht niet supermakkelijk af gaan heb ik nu de dag erna geen spierpijn meer, waar ik dat de eerste 3 a 4 dagen wel had.

Heeft iemand hier dat ook?

Betekent dat dat ik niet genoeg doe?
Zeg maar Spijker.
Ik ben inmiddels bij level 1 dag 6. 2 weken na ik begonnen ben. Helaas ook al de hele week ziek. Dacht gisteren dan ook even dat ik naar de grond zou gaan, maar gelukkig bleef ik staan.

Ik heb gemerkt dat shredden + hardlopen op een dag echt voor geen meter gaat. Mijn Zumba lessen en shredden zijn wel een goede combi. Ben in ieder geval vastberaden alle levels af te ronden en daarna verder te gaan. Fijn dat Murdoch dat pad al voor ons heeft doorlopen ;)
If these were the last beats of my heart, I will dance to them.
Nav dit topic ben ik ook zondag begonnen met shredden. Wilde alweer kapitalen uitgeven aan een bootcamp ed maar alles valt en staat toch met doorzettingsvermogen dus eerst maar kijken of het op de goedkope manier ook lukt.

Zondag dus voor het eerst kon gelijk maandag en dinsdag niet meer lopen. Ik doe het ook op mn blote voeten ivm gehorigheid met schoenen om 6 uur s'ochtends. Dus besloten om vanaf gisteren wel het programma te volgen maar Cardio over te slaan in het kader van beter iets dan niets! Gister en vandaag gedaan en moet zeggen het opdrukken ed gaat echt al snel beter dat is heel erg leuk! Vanavond lesje spinning om de cardio te compenseren en morgeochtend weer vroeg eruit voor les 4.
OMG, ik dacht net, ik moet zo nog even shredden. Maar dat had ik vanochtend al gedaan Gaat lekker hier. Hoofd als een vergiet.
Vandaag dag vier. Geen zin meer, al gegeten en op de bank... Kon even niet anders ivm de kinderen. Straks de oudste naar bed brengen en dan boven blijven om even te shredden. Geen zin hahah, maar volhouden! Ik wil t ik wil t
quote:Twisted schreef op donderdag 28 februari 2013 19:19 OMG, ik dacht net, ik moet zo nog even shredden. Maar dat had ik vanochtend al gedaan Gaat lekker hier. Hoofd als een vergiet.Ga je toch lekker nog een keer? Kan je morgen overslaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven