geurloos koken

07-03-2013 19:16 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen ons huis te koop zetten. Spannend natuurlijk, helemaal in 'deze tijd'.

We merken zelf dat als we koken de geur de volgende dag nog wel aanwezig is (zelfs met gebruik van afzuigkap en raam open). Hebben jullie gerechten waarbij je niets ruikt achteraf? Wel zo fris voor eventuele kijkers.

Alvast bedankt!
Afhaal

Spinazieschotel?
Gewoon aardappels, vlees en groente is het meest geurloos denk ik ( tenzij spruiten of bloemkool).

Voorlopig geen patat bakken in ieder geval.

Zo'n brise luchtverfrisser anti-tabak helpt ook.wel tegen geurtjes.
Je kunt ook zorgen voor een ander subtiel luchtje, bv met een soy wax melt of oliebrander. Niet zo heftig aanwezig, maar subtiel "gezellig'

Ik kan je de site geven waar ik altijd soy wax melts koop. ( Geen reclame, gewoon fan! )
Appeltaart? De geur van appeltaart schijnt je huis sneller te doen verkopen. Twee vliegen in een klap
Ik weet natuurlijk niet wat jullie allemaal koken, maar als ik kook met de afzuigkap aan en de deur of het raam open, is er zelden nog maar iets te ruiken de volgende morgen, laat staan dat de geur nadrukkelijk aanwezig is.

Maar goed, eet bijv. gekookte aardappelen met salade, daar heb je weinig kookgeur van Vermijd in elk geval zwaar gekruide gerechten of bepaalde groentesoorten (kool, bloemkool, spruiten e.d. geven een bepaalde geur af tijdens het koken). Overigens: bepaalde ouderwetse kookluchtjes (zelfgemaakte soep, suddervlees, enz.) schijnen mensen een huiselijk gevoel te geven en dat schijnt dan juist weer voordelig te werken.

Of probeer zo veel mogelijk in de magnetron klaar te maken.

En anders gewoon de geuren die tóch nog ontsnappen, te lijf gaan. Zet een paar luchtverfrissers neer in de kamer/keuken. En ik heb op dit moment op verschillende plaatsen potten met hyacinthen staan, ruikt overal heerlijk en het ziet er bovendien nog leuk uit ook!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik had al iets van Brise gekocht, maar da's ook best een heftige geur. Ik zal even kijken op de site Musicofillia, dank je wel!
water
www.geurcreatie.nl,

ik vind zelf de nag-champa erg subtiel en lekker, maar ze verkopen ook appeltaartgeur, (schijnt inderdaad te helpen) en "fris linnen'
Ik zou afknappen op een huis met allerlei maskeer-geurtjes als luchtverfrissers en branders. Dan denk ik meteen 'die hebben wat te verbergen'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:musicofilia schreef op 07 maart 2013 @ 19:25:

www.geurcreatie.nl,

ik vind zelf de nag-champa erg subtiel en lekker, maar ze verkopen ook appeltaartgeur, (schijnt inderdaad te helpen) en "fris linnen'Nag Champa subtiel en lekker? Als je de indruk wil wekken dat je in de avonduren een waarzeggerspraktijk er op nahoudt, dan moet je dat doen. Wat is dat een doordringende zware lucht.
Als je weet dat je de volgende dag kopers hebt, dan zou ik het bij een broodmaaltijd houden. Of lekker uit eten. Heb je zeker geen geurtjes.

En idd geen potpourri, geurkaarsen, weet ik het wat voor chemische luchtjes.

Vreselijk, mijn reukvermogen is nogal sterk, dus vind het nogal gauw te sterk ruiken zulke dingen.
@Waarbij: ken je de desbetreffende geur waar ik het over heb? Ik ken inderdaad de heftige wierrook stokjes, maar ik doelde op de soy melts, die zijn waarempel echt subtiel!
Ik ken de geur alleen als wierrookstokjes die je echt vier dorpen verderop al ruikt
Zo'n klap voor je bek - mystieke geur
Hahaha I know, die stokjes zijn vreselijk. Ik heb ze wel in mijn kledingkast liggen zodat het minder muf ruikt. Met de verpakking gesloten!

Dit is meer een tikje op je wang geur
Tjee, wat een reacties al. Ik ben zelf inderdaad ook niet van de zware geuren dus dat zal voor mij als kijker ook een no-no zijn. Dus eigenlijk gewoon geen geur maken die je niet hoeft te maskeren.

Ik denk dat het dan een broodmaaltijd wordt met een heerlijke maaltijdpastasalade!
En TO, je huis is er om in te wonen, en mensen die een huis gaan kopen, weten dat er in geleeft wordt. Zolang het niet heel zwaar stinkt, zou ik me er niet druk om maken.
quote:famke88 schreef op 07 maart 2013 @ 19:39:

Tjee, wat een reacties al. Ik ben zelf inderdaad ook niet van de zware geuren dus dat zal voor mij als kijker ook een no-no zijn. Dus eigenlijk gewoon geen geur maken die je niet hoeft te maskeren.

Ik denk dat het dan een broodmaaltijd wordt met een heerlijke maaltijdpastasalade!Zwáre geuren zijn zeker niet nodig. Een oud trucje dat ik van een makelaar hoorde is: voorafgaande aan het bezoek van de kijkers, de gootsteen en het aanrecht even doen met goed warm water en een fris, maar vrij neutraal geurende wasverzachter. Dan blijft de frisse geur best redelijk lang hangen en het is bovendien een neutrale geur die mensen toch prettig vinden: het ruikt dan schoon en fris.
Gebakken lucht.

Gewoon goed luchten 's ochtends. Dus bij het opstaan deuren en ramen open en een uurtje later pas weer dicht.
quote:Istar_ schreef op 07 maart 2013 @ 19:44:

Gebakken lucht.

Gewoon goed luchten 's ochtends. Dus bij het opstaan deuren en ramen open en een uurtje later pas weer dicht.Ik ging er eigenlijk als vanzelfsprekend van uit dat dát so-wie-so gebeurde...
Verse broden bakken. Ik vind het heerlijk om thuis te komen nadat ik een aantal uur geleden een vers brood heb gebakken.
Ik denk dat potentiële kopers van jullie huis wel willen weten dat in jullie huis kookluchtjes héél lang blijven hangen, ondanks dat je (in de winter) ramen openzet en de afzuigkap op vol vermogen zet.

Je vraagt feitelijk om tips om fraude te verdoezelen. Fraai heur. Echt prijzenswaardig. Ik hoop dat jij als koper net zulke verkopers treft als dat je zelf bent.
quote:Amand schreef op 07 maart 2013 @ 20:14:

Ik denk dat potentiële kopers van jullie huis wel willen weten dat in jullie huis kookluchtjes héél lang blijven hangen, ondanks dat je (in de winter) ramen openzet en de afzuigkap op vol vermogen zet.

Je vraagt feitelijk om tips om fraude te verdoezelen. Fraai heur. Echt prijzenswaardig. Ik hoop dat jij als koper net zulke verkopers treft als dat je zelf bent.

Sjongejonge, beetje overtrokken reactie hoor. Zullen we de nationale recherche er maar op zetten? Logisch toch dat je je best doet om je huis aantrekkelijk te maken?

Alleen ben ik wel bang dat je heel veel broodmaaltijden gaat eten TO, je bent je huis nog niet zomaar kwijt!
Wie zet er nou 's ochtends deuren en ramen open? Dat is toch ijskoud?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven