geurloos koken

07-03-2013 19:16 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen ons huis te koop zetten. Spannend natuurlijk, helemaal in 'deze tijd'.

We merken zelf dat als we koken de geur de volgende dag nog wel aanwezig is (zelfs met gebruik van afzuigkap en raam open). Hebben jullie gerechten waarbij je niets ruikt achteraf? Wel zo fris voor eventuele kijkers.

Alvast bedankt!
quote:Splinter02 schreef op 07 maart 2013 @ 20:18:

[...]

Sjongejonge, beetje overtrokken reactie hoor. Zullen we de nationale recherche er maar op zetten? Logisch toch dat je je best doet om je huis aantrekkelijk te maken?

Frauderen om je huis aantrekkelijk te maken blijft frauderen hoor.
Want jij, Amand, zal alle gebreken van je huis edelmoedig op Funda zetten bij verkoop, inclusief de tip om het misschien maar beter niet te kopen? Sure. Dus of je bent heel naïef, staat niet in contact met de werkelijkheid óf je wilt gewoon wat te zeiken hebben.

OT: gewoon lekker een broodje eten met een salade erbij, lijkt me idd het beste plan!
Wake up and smell the coffee Amand, Alles wat verkocht wordt is mooier gemaakt dan het daadwerkelijk is. Dat is geen fraude maar simpelweg het beste uit het product halen, Tis niet zo dat TO een rottende houtlucht wil verdoezelen he.
Fraude, ja hoor.
Ik zoek even de definitie van frauderen op... nee, ik zie geen uitzonderingsclausules.

Stel je voor dat je net als alle andere stellen in de hele wereld een huis zoekt waar kookluchtjes niet blijven hangen. Dan word je door TO dus gewoon opgelicht.

Oplichting is strafbaar, even voor de duidelijkheid.
quote:Belle73 schreef op 07 maart 2013 @ 20:18:

Wie zet er nou 's ochtends deuren en ramen open? Dat is toch ijskoud?Ik. Het bovenraam in de de slaapkamer staat altijd open, en de balkondeur regelmatig. Ook in de winter.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, als TO het voor elkaar krijgt dat ze kan eten zonder dat er kookluchtjes blijven hangen, dan blijven de kookluchtjes dus niet hangen he. Geen fraude / oplichting / schending van de mensenrechten / wereldschokkende leugens dus.
Ik wens haar er veel succes mee. You get what you give, denk ik dan maar.
'De eigenaren van dit huis hebben me wel op het hart gedrukt om te benadrukken dat normaalgesproken kookluchtjes enorm blijven hangen in dit huis, maar dat ze speciaal ten behoeve van de verkoopbaarheid van het huis hun kinderen de afgelopen dagen uitsluitend afhaal-voedsel te eten hebben gegeven'

Heeft u trouwens interesse in een extra sterke luchtafzuigings-installatie? Onze makelaardij heeft warme contacten met een lokale leverancier van dit soort systemen.'
's Nachts staat hier ook het slaapkamerraam open, maar 's ochtends zet ik toch echt geen raam open als ik in de keuken mijn ontbijtje aan het nuttigen ben. Brrrr
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Amand schreef op 07 maart 2013 @ 20:26:

Ik zoek even de definitie van frauderen op... nee, ik zie geen uitzonderingsclausules.

Stel je voor dat je net als alle andere stellen in de hele wereld een huis zoekt waar kookluchtjes niet blijven hangen. Dan word je door TO dus gewoon opgelicht.

Oplichting is strafbaar, even voor de duidelijkheid.

For crying out loud, je kunt het ook overdrijven. Het gaat er niet om dat de kooklucht lang blijft hangen, TO wil graag een gezellige geur in huis hebben, of een neutrale geur. Zodat de koper niet gehinderd wordt door de eventuele voorliefde voor knoflook van de verkoper.

Fraude, echt. Ik zou alle supermarkten ook even aanklagen dan. Die maken ook sinds jaar en dag gebruik van geurstoffen om de verkoop te stimuleren.
Is het ook fraude om deodorant te gebruiken om je eigenste lijflucht te verdoezelen op een eerste date ?Kun je daar dan als iemand toch niet naar roosjes blijkt te ruiken een aanklacht tegen indienen?
Vanwaar die behoefte om de frauduleuze handelingen van TO te ondersteunen, vraag ik me dan weer af.

Je zou maar de koper zijn, die haar financiële toekomst heeft opgehangen aan wat gefingeerde koopwaar blijkt te zijn.
whahahahaha altijd lachen met jou
Omdat ze een vrouw is Amand, daarom.... misandries he!
TO vraag heel expliciet om methoden om te verhullen dat bij normaal gebruik etensluchtjes in huis blijven hangen.

We merken zelf dat als we koken de geur de volgende dag nog wel aanwezig is (zelfs met gebruik van afzuigkap en raam open).

Er wordt dus expliciet gevraagd om tips te geven, die het geven van een verkeerde voorstelling van zaken tegenover potentiële kopers ondersteunt. Mensen die bereid zijn zich diep in de schulden steken om iets te kopen dat aan hun wensen voldoet, terwijl TO zich wil inspannen om de zaken anders voor te stellen dan dat ze zijn.

Hoe heet dat?
Luchten hoort toch gewoon bij je huis schoonmaken?
Misschien doe je dit al, Nasr toen wij een nieuwe keuken kochten vertelde de verkoper dat alle afzuigend beter werken als je 'm een kwartier voor het koken aanzet. Misschien scheelt dat bij jullie ook wel.
quote:rosa27 schreef op 07 maart 2013 @ 21:02:

Misschien doe je dit al, Nasr toen wij een nieuwe keuken kochten vertelde de verkoper dat alle afzuigend beter werken als je 'm een kwartier voor het koken aanzet. Misschien scheelt dat bij jullie ook wel.Hoe werkt dat dan precies?
Dat ligt aan het soort afzuigkap Amand. Bij de afzuigerT zit een boekje en daar staat precies in hoe je hem aan kunt zetten. Dus als jij om half zes wil gaan koken, pak je om tien over vijf het boekje er bij, en tegen kwart over vijf zet je dan de afzuigerT aan volgens de aanwijzingen in de handleiding.

Of bedoelde je dat niet?
Dat is omdat er dan een luchtcirculatie ontstaat. Het liefst staat er ook een raam open. Lucht via het raam naar binnen en via de afzuigkap weer naar buiten (samen met de etensluchtjes). En het duurt even voordat die circulatie op gang is. Tenminste, zo is het mij uitgelegd.
Een motor van 100W, 200W, 500W of 1000W, met een rotor eraan, verbonden met het afvoerkanaal, zal op het moment van aanzetten echt geen ander effect hebben dan een kwartier later.

Natuurkundigen die menen dat ik me hierin vergis, mogen uiteraard op elk moment in de duscussie ingrijpen. Graag zelfs.

Wil je nu over afzuigkappen praten of pogingen tot het plegen van fraude helpen maskeren?
Ik wil het nog wel even over afzuigkappen hebben

Wat voor een heb jij er? Ik een rvs, 90 cm breed.
RVS, 60 cm breed. Is echt te weinig hoor, net als een gasfornuis van 60 cm. Mja.
Ik weet niet hoe vaak jullie kijkers hebben, maar bij de meeste mensen is dat niet veel. Kook dan gewoon een keertje niet als je de dag erna kijkers krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven