Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Hallo allemaal, ik kom hier even binnen vallen! Ben sinds een paar maanden aan het rennen geslagen en ren nu 2/3 keer per week 5km in ongeveer 29.40 min. Heb binnenkort mijn eerste loop en vroeg me af hoe jullie je voorbereiden op een wedstrijd en dan met name de week van te voren? Hoe vaak rennen jullie dan nog? En wat eten jullie op de wedstrijd dag? Ik kijk er best tegen op omdat ik nu altijd alleen ren en met muziek. Vraag me af hoe dat in zon massa gaat. Tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Helllloooo everybody!

Cyberwitch: fijn dat je je weer goed genoeg voelde om te gaan. Balen van die zware benen, maar dat zal de vlg x ook wel minder weer zijn.

Viennas: tof he dat weer. Inspiratie en motivatie is weer helemaal terug bij mij! Sja van rennen tijdens een citytrip: NIKS is zo cool als rennen in New York (excuus; NIKS is zo cool als NY!). Andere citytrips van 3 dgn of zo doe ik niet niet. En op vakantie in de zomer ga ik ook niet meer doen (te heet).

Helga: ja dat vind ik nou ook zo leuk aan dat rennen. Dat verbranden :)!

Mijn nieuwe loopschema gaat goed! Ik heb vanochtend weer 8 km gerend en, ondanks dat ik het loopje van zondag nog voelde, ietsje sneller dan zondag. Yay!

45/500 (ja we komen er wel!)
quote:zimaja schreef op 06 maart 2013 @ 11:24:

Hallo allemaal, ik kom hier even binnen vallen! Ben sinds een paar maanden aan het rennen geslagen en ren nu 2/3 keer per week 5km in ongeveer 29.40 min. Heb binnenkort mijn eerste loop en vroeg me af hoe jullie je voorbereiden op een wedstrijd en dan met name de week van te voren? Hoe vaak rennen jullie dan nog? En wat eten jullie op de wedstrijd dag? Ik kijk er best tegen op omdat ik nu altijd alleen ren en met muziek. Vraag me af hoe dat in zon massa gaat. Tips zijn welkom! Alvast bedankt!

In de laatste week train ik 1x minder en ik doe alleen een intervaltraining. Qua eten en drinken doe ik niks bijzonders in de week vooraf. Nou, dat is niet helemaal waar, bedenk ik me nu. De dag vantevoren eet ik niet vet of iets waar mijn darmen altijd op reageren (bij mij koolsoorten). Op de dag van de run zelf eet ik zoals ik normaal ook zou eten. Ik eet 2 uur voor de wedstrijd voor het laatst.

Ik ren ook met muziek en dat gaat prima hoor! In de eerste kilometer zul je je muziek misschien wat harder moeten zetten, maar na de eerste km zul je merken dat het al wat stiller wordt om je heen
Ik doe dat nu ook: als ik ergens heen ga (week/weekend), dan ga ik gewoon daar hardlopen. Ik had er echt spijt van toen ik in de zomermaanden in Luxemburg was en mijn hardloopspullen niet meehad. Misschien dit jaar in de herkansing

NY lijkt me fantastisch!
Ik ga in Sept. Naar Spanje en heb al gezien dat daar een kilometers lange boulevard is , dus de loopspullen gaan absoluut mee
Hallo allemaal, wat een leuk clubje hebben jullie zeg! Ik vond het helemaal gezellig om zo jullie ervaringen te lezen.

Ik had begin oktober het eind van Start to Run bereikt met Evy 2011 en was supertrots de 5km in een half uur te kunnen lopen. Gaaf hoor. Ik had in 2009-2010 bij een loopgroep naar 10km opgebouwd, maar na een fijne burnout in 2011 was mijn conditie tot onder het nulpunt geraakt begin 2012. Bij de eerste keer opstarten met Evy liep ik te hard van stapel met pijnlijke schenen tot gevolg, dus ik was heel blij met mijn 5km! Helaas last van mijn achillespezen gekregen en met de fysio aan mijn onderrug gewerkt. Nu sinds 6 weken weer bezig en volgende week is het plan dat ik opnieuw start to run afrond. Yes, zo trots!

Volgens mij snappen jullie dit gevoel van voldoening en blijdschap helemaal

Ik heb ondertussen Keep running 2011 al gedownload, want moet nu natuurlijk wel gelijk doorzetten. Anders kan ik dadelijk weer van vorig af aan beginnen.

Hoe is jullie ervaring met Keep running. Is dit heel zwaar na Start to run, kan ik beter een paar weken 5km lopen voor ik door ga?

En heeft er iemand misschien het Keep running schema van 2011? Als ik dan ga beginnen, vind ik het wel prettig van te voren te weten waar ik mij mentaal op voor moet bereiden. Hoor dat liever niet pas tijdens de les van Evy!

Hoor graag jullie ervaring met de overgang van Start to run naar Keep running en als iemand het 2011 schema heeft, dan houd ik mij van harte aanbevolen. Thx alvast enne ... morgen mag / moet ik weer ... 2 x 13 + 8. Ben benieuwd hoe het gaat. Vond het vorige keer wel vermoeiend, maar bleek toen al 10km p/u te hebben gelopen. Morgen maar beetje langzamer ...
Hoi asztrid, welkom en goed dat je weer begonnen bent.

Ik heb geen tips voor keep running want ik ben na start to run het 4 mijls schema van Renate gaan doen, toen 10 km schema en 10 km onderhoud van Renate en nu begonnen aan het 15 km schema.

Wat een prachtig loopweer was het vanmorgen zeg!! En na m'n zware benen verhaal van eergister ging het vandaag heerlijk soepel.

Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik heb geslakt vanwege lopen met hartslagmeter

151/600 ,zit nu op een kwart! Als ik zo lekker blijf lopen kijk ik over 3 maanden of ik het doel niet iets meer naar boven moet aanpassen
quote:asztrid schreef op 06 maart 2013 @ 22:37:

Hoe is jullie ervaring met Keep running. Is dit heel zwaar na Start to run, kan ik beter een paar weken 5km lopen voor ik door ga?

En heeft er iemand misschien het Keep running schema van 2011? Als ik dan ga beginnen, vind ik het wel prettig van te voren te weten waar ik mij mentaal op voor moet bereiden. Hoor dat liever niet pas tijdens de les van Evy!

Hoi Asztrid, gezellig dat je mee komt schrijven. Ik heb Keep Running gedaan, maar volgens mij heb ik niet de 2011-versie (een oudere volgens mij).

Mijn lessen zagen er als volgt uit:

1e les van de week: Lange duurloop

2e les van de week: korte duurloop

3e les van de week: fartlektraining (soort intervaltraining)
quote:Cyberwitch schreef op 07 maart 2013 @ 11:11:

Wat een prachtig loopweer was het vanmorgen zeg!! En na m'n zware benen verhaal van eergister ging het vandaag heerlijk soepel.

Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik heb geslakt vanwege lopen met hartslagmeter

151/600 ,zit nu op een kwart! Als ik zo lekker blijf lopen kijk ik over 3 maanden of ik het doel niet iets meer naar boven moet aanpassen

Haha, geslakt... ik snap precies wat je bedoelt

Ik ben benieuwd waar we op uitkomen qua kilometers! 600 klinkt veel, maar als ik zo doorga ga ik dat ook met gemak halen.
Haha fijn dat je weet waar ik het over heb .

Ik vind het trouwens nog best lastig zo langzaam lopen maar je schijnt er uiteindelijk wel sneller van te worden. Duurloopjes voorlopig maar weer op hartslag doen dus.
Ken je deze site? http://www.runnersweb.nl/Schema/Schema-op-maat.htm

Als je daar je trainingsdoel instelt, krijg je een trainingsschema op maat. Ik heb wel eens wat geklikt enzo en kreeg trainingsschema's waarbij ik wekenlang duurloopjes moest doen op 8.30min/km. Ik kan dat volgens mij niet eens meer, zo langzaam.
Die kende ik niet, thanks! Zal morgen op m'n gemak eens snuffelen. Ben nu op de helft van m'n schema , maar loop 2 dagen volgens schema ( volg wel het hele schema) en 1 dag waar ik zin in heb/ tijd voor heb. Dus wellicht wel fijn voor hierna
Vanmiddag scheen de zon, en met het oog op de voorspellingen, dacht ik, doe eens gek

Had er geen last van dat ik gister ook al gelopen had, maar neem nu wel even 2 of 3 rustdagen.

Maar toch weer 9km erbij

160/600
Grappig, ik dacht vanmiddag hetzelfde, maar ben toch maar niet gaan lopen. Ik had ook een lange op het programma
Voordeel is nu wel dat ik het hele weekend niks meer hoef
Morgen schijnt het vreselijk te worden wat betreft weer, dus ik denk dat ik zondag ga. Ik heb 12km op het programma staan.
Haha zo jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen , ik heb heel toevallig vanmiddag een 12 km rondje uitgestippeld op afstandmeten LOL

En gaat je lukken!!
Chips ... morgen idd slecht weer. Gisteren ook al rondje in de regen gelopen ;( Ik liep wel lekkerder dan de keer ervoor gelukkig. Zat toch weer aan de 10 km p/u, dus misschien went het. De eerste keer was ik wel echt nog moe de dag erna. Merk vandaag trouwens ook wel dat ik gisteren heb gelopen, maar morgen ben ik er wel weer klaar voor denk ik. Nou maar hopen dat het weer een beetje meevalt! Bedenken jullie altijd van te voren een route als je gaat lopen? Ik loop eigenlijk een beetje ongepland, soms komt het aardig goed uit, maar soms moet ik toch nog best een stuk naar huis lopen ...
Als ik langere stukken moet lopen probeer ik dat wel een beetje te plannen, anders moet ik onderweg zo nadenken ,of ben ik al thuis en heb ik geen zin meer om verder te lopen .

Dat nare weer kan toch nooit zo lang meer duren??

Asztrid, loop je niet iets te snel als je erna moe bent en de dag erna nog merkt dat je gelopen hebt?
Ja, dat denk ik wel. Vond toen ik de eerste keer zo snel had gelopen dat ik de keer erna ook maar wat langzamer moest gaan. Maar ja, toen bleek er opeens toch ook weer 10 km p/u te zijn. Ik denk dat het beter is om nog even iets langzamer te gaan, maar dan blijkbaar vind ik het nog lastig om een goed tempo te vinden. Te langzaam vind ik ook niet lekker. Op zich ben ik ook niet buiten adem ofzo hoor, maar ik denk dat mijn lichaam nog wel moet wennen en dat ik moet oppassen niet te snel op te bouwen. Morgen maar weer een nieuwe poging.
Ik vind langzaam lopen ook best lastig hoor , daarom loop ik af en toe met hartslagmeter, die gaat namelijk heel irritant piepen als ik boven een bepaalde zone kom.

Bedenk maar dat het niet gaat om snelheid maar om volhouden.

Ik kan trouwens pas na een km of 2 een beetje een tempo vinden , waarschijnlijk ben ik dan pas lekker opgewarmd.

Succes morgen, hoop dat het meevalt met het weer.
THX, jij een relaxed weekend gewenst!
HelgaV bedankt voor de tips!

Ik blijf meelezen :-)
gatver als ik uit het raam kijk; druilerig èn koud :(

Ik ga morgen, hopen dat het dan wat droger is. Mijn schema loopt anders in de war. Ik wilde gisteren ook al gaan, het was zo een mooi weer maar helaas het paste niet in de combinatie: werk, boodschappen, oudergesprek en zwemles. pfff!

Morgen weer !

Iedereen succes als je vandaag gaat!
Als ik eenmaal buiten ben, maakt het me niet meer uit wat voor weer het is, maar mijn vriend had er vanochtend flink veel moeite mee. Hij is al twee weken niet naar de loopgroep gegaan, dus ik vond echt dat hij moest gaan.

Toch een voordeel van het niet lopen bij een loopgroep: ik kan gewoon morgen

Ik bedenk vantevoren hoeveel km ik ga lopen en welk rondje daarbij hoort. Ik wil onderweg niet hoeven nadenken over de route, want dan ben ik óf uren weg óf ik ben veel te snel thuis

Ik heb alleen spierpijn na een wedstrijd: ik ga dan inderdaad te snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven