Mode & Beauty alle pijlers

echtheid pandora

08-03-2013 17:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb namelijk enkele pandoers armbanden met bedels gekregen. Nu vraag ik me af hoe en of je ze op echtheid kan controleren. De armbanden lijken volledig echt met merk , maar ik was meer bedoeld naar de bedels. Ze hebben namelijk van die glasbedels en die hebben aan de zijkant staan pandora en 925. Deze glas bedels vind ik ook terug op de site. Nu zitten er echter ook zilveren bedeltjes aan in allerlei figuurtjes. Sommige staan op de site en anderen weer niet. In ieder geval heeft geen enkel zilveren bedeltje een inscriptie. Nu vraag ik me af of dat normaal wel zo is.

In elk geval ga ik even langs de juwelier dinsdag :-)
Tja, er is zoveel namaak of goedkope alternatieven op de markt. Zelfs bij Zeeman.

MAar jij wil weten wat de waarde is van je kado?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ben je niet gewoon blij met je cadeau? Waarom wil je weten of het echt is? Gedachte is toch mooier dan het cadeau zelf?
Echt, de dag dat ik de waarde van mijn cadeaus ga controleren, zal het dieptepunt van mijn leven zijn.

Wordt een mooie bruiloftsnacht voor jou!
Occam's razor
Zou ik wel willen weten ja, ik heb een keer een belachelijk duur horloge gekregen van een vriendin. Nu heb ik er al een stuk of 20 en ben ik totaal niet zuinig op die dingen, maar toen ik zag ( google ) hoe waardevol deze was ben ik er toch voorzichtig mee omgegaan.
Moraalridders
Sorry ik breng het een beetje verkeerd. Ik heb er meerdere en een aantal bijgekregen, Ik heb er nu teveel en ook dubbele, ik heb ze van mijn partner en het zijn zijn idee er wat te verkopen en nieuwe bij te kopen :-) en tuurlijk ben ik blij met mijn kado en de bedels die ik nog niet heb :-D
Ik heb ook ooit eens zo'n pandora-armband gehad van een vriendin, maar ik heb géén idee of ie echt is of niet.

Ik wil niet eens weten of iets superduur was, want het lijkt me verschrikkelijk om iedere keer angstig mn pols te moeten controleren of mn Rolex er nog wel aanhangt...
Occam's razor
Weet je partner dan niet waar ie ze gekocht heeft?
Occam's razor
@ debora, hij heeft ze voor een koopje meegebracht van een veiling. Daarom twijfelen we ook en omdat het er een aantal zijn voor mijn collectie , is het dus niet als zo een kado.tje. Van een kado zou ik nooit de prijs nakijken we willen gewoon samen weten of ze echt zijn en dan kan ik de eventuele dubbele verkopen.
Ah...dat maakt het anders... Naar de juwelier dan maar.
@hondarius

Haha, nou, dat interpreteerden we dan heel anders!

Dan zou ik inderdaad naar de juwelier gaan.
Occam's razor
Haha sorry ben niet altijd even duidelijk merk ik , het gekke met de armbanden is dat het lijkt dat ze echt en nep gemixt hebben
Das wel jammer. Hoop voor je vriend dat het desondanks een koopje is geweest.

Stond het niet in de omschrijving van de veiling dat het echt was? Anders kun je je geld misschien nog terugkrijgen.
Occam's razor
In een echte Pandora-bedel staat een inscriptie met ALE. Bij gebruikte bedels kan dit enigszins weggesleten zijn. 925 moet er ook staan. Dan is het echt zilver. Dat je de bedels op de Pandora-site kunt vinden zegt niet alles, ze zijn ook nagemaakt.
quote:hondarius schreef op 08 maart 2013 @ 18:02:

Haha sorry ben niet altijd even duidelijk merk ik , het gekke met de armbanden is dat het lijkt dat ze echt en nep gemixt hebben Ja, dat kan natuurlijk, want je kan allerlei bedels nep en echt kopen om de armband aan te vullen. Zo heb ik bedels die een zilversmid heeft gemaakt. Niet origineel maar wel leuk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Behalve Pandora zijn er ook nog andere echt zilveren bedeltjes die aan de armbanden passen, bv Chamilia, Biagi, Amora.

Mij maakt het niet uit, als het maar zilver is. Een juwelier kan het meteen zien.
Nogmaals, zilver heeft de vermelding 925.
@debora de veiling heeft zelf over het hoofd gezien dat het pandora was dus wel een koopje ja :-)

Inmiddels wat steentjes gevonden op een site met pandora retirement bedels. De site komt wel uit Canada , dus ik houd er een elke hobby op na zo haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven