radiatoeknop afgebroken help

09-03-2013 05:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

het is hier snikheet. De radiatorknop is afgebroken, waardoor de verwarming helemaal open stond. Nu steekt er een pinnetje uit. Deze kan je indrukken en zorgt dat de verwarming afkoelt. Ik heb het pinnetje met een lijmklem ingedrukt echter blijven de toevoerbuizen erg warm. Koelt dit nog af of is die helemaal kapot? De radiator is overigens helemaal koud nu.
Hoe regel je je temperatuur normaal gesproken? Heb je n thermostaat ergens in huis? Kun je die niet lager zetten?
Hoe toevallig! Bij ons ook afgebroken en met een lijmklem vastgezet! En dat werkt prima!

Nergens problemen mee.
Ik heb dat ook gehad met een tyrap tijdje de verwarming ingesteld ;) blij dat we er nu gewoon een nieuwekp knop op hebben
Ah nee de rhermos kunnen we niet regelen, is in een flat
Die toevoer buizen blijven warm als iemand anders ( boven of onderburen bvb) de verwarming ook aanhebben. Bij blokverwarming.
Afgebroken knop meenemen naar de gamma en een nieuwe knop kopen.

Niet teveel pielen met dat pinnetje, als hij losschiet krijg je een water ballet.
Als je idd blokverwarming hebt, zit er onderaan iets waarmee je de boel ook wat dichter kan draaien. Dan wordt het bij jou niet zo warm meer in de keet omdat de toevoer dichtgedraaid wordt.

Lekker vaag verhaal, maar toen wij nog in een flat woonden (en ik volop in de weeën zat), kregen we de babykamer niet warm. Toen is er een monteur geweest die dat dingetje verder open heeft gedraaid en prompt kon die kamer 3 graden warmer worden.

Bleek dat dat zo dicht was gedraaid zodat de onderburen ook nog voldoende warmte zouden hebben.
Wij hadden dat ook, en hebben er gewoon een nieuwe knop op gezet. Gewoon even de oude knop meenemen naar de gamma oid en even advies vragen.

Hier hebben wij nu knoppen die eigenlijk zelf een soort thermos staat knop zijn. De babykamer staat hij bijvoorbeeld op 16,5 graad, bij ons op de kamer op 14 (eigenlijk uit dus ;P) en beneden staat de thermosstaat overdag op 20 en 's nachts op 17.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven