2 1-persoonsmatrassen + topmatras?

08-03-2013 23:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn zolder liggen 2 Aupingmatrassen te liggen, al een tijd. Gekregen van een emigrerende zuster, en ze zijn niet intensief gebruikt. Ik wilde ze eigenlijk op Marktplaats zetten, maar ik schrok nogal van de nieuwprijs die ik vond.

Ik heb een 2-persoonsbed zonder rand of iets eromheen, matras (2-persoons pocketvering, ik vind m prima maar vriend vindt m eigenlijk te hard) ligt dus eigenlijk los/vrij op de lattenbodem. Stel dat ik nu die Aupings erop leg en een topmatras koop en erover trek, gaat dat dan goed? Is zo'n topmatras stevig genoeg om te zorgen dat die 2 matrassen niet uit elkaar drijven, ook al hebben ze aan de zijkant geen steun? We slapen nogal tegen elkaar aan geplakt over het algemeen, dus een spleet tussen de matrassen is echt een slecht idee.

Iemand ervaring, en misschien tips over wat voor topmatras?
Antislip matten onder de matrassen leggen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://www.beterbed.nl/product/520425.do
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
2 persoons hoeslaken wat niet te groot is eromheen en je bent al een heel eind.
Bij mij op de zolder liggen ook twee Auping matrassen

Ik kon niet wennen aan de spleet ook met een topmatras bleef ik hem voelen. Nu liggen we weer op een tweepersoonsmatras naar volle tevredenheid.

Overigens hadden wij een bed met ombouw zodat de matrassen niet echt weg konden schuiven.
Als je een dik topmatras hebt dan voel je het niet, slaap al jaren zo! En een goede stevige hoes eromheen scheelt ook al een berg, let er wel even op dat hij ook in de dikte/hoogte past.
Stevige molton er omheen en je hebt nergens last van. Slaap al jaren zo en dit werd ook geadviseerd door de medewerkster van de zaak waar ik dit bed (boxspring)met 2 losse matrassen kocht.
Dank! En ook voor de tip van de anti-slipmatten Enn. wist niet dat die bestonden. Als het niet storm loopt op Marktplaats (wat ik niet verwacht) gaan we het toch maar ns proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven