Gezondheid alle pijlers

last van organen als ik buk

09-03-2013 11:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nou een tijdje, als ik m'n sokken aandoe, schoenen aan doe of buk dan voelt het alsof m'n organen boven in m'n buik in de knel zitten. Ik moet me dan weer uitrekken en dan gaat het langzaam weer goed.

Vandaag leek het alsof ik rechts onder m'n ribben een deuk kreeg toen ik bukte.

Wat kan dit zijn?
als je bukt dan is het logisch dat je organen meebewegen, als je gaat springen bewegen ze op en neer en als je gaat liggen geef je ze de ruimte. Jij bent je organen.

wat is nou verder je vraag?
Naar de huisarts.

(heb je spierpijn of inwendig pijn? Helpt om goed te voelen zodat je het duidelijk kan vertellen).
Heb je misschien last van verstopping? Dan komt alles onder druk te staan (je darmen zitten immers vol) en kun je dit voelen als je bijvoorbeeld bukt.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
waarom moet ze naar de huisarts madderijn?
Is het niet gewoon kramp van je spieren?
Is toch logisch?

Als je bukt komen je organen in de verdrukking.

Simpel.

En zeker als je net na het eten je schoenen/sokken aantrekt zit alles vol daarbinnen.

Heb ik ook.
Kan ook gewoon een beetje maagzuur zijn waar je last van hebt bij het bukken. Dat kan ook een gevoel van kramp geven, lichte druk op de borst of een een branderig gevoel.

Beetje opletten met koffie, alcohol en vet eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Madski, misschien even naar de dokter voor een onderzoekje? Het zou namelijk verband kunnen hebben met... je weet wel wat ik bedoel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 11:51:

waarom moet ze naar de huisarts madderijn?Je moet altijd naar de huisarts. Als je iets voelt kan er iets mis zijn, maar als je niets voelt helemaal. Misschien zijn er wel organen verdwenen.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
quote:Hercke schreef op 09 maart 2013 @ 12:14:

[...]

Je moet altijd naar de huisarts. Als je iets voelt kan er iets mis zijn, maar als je niets voelt helemaal. Misschien zijn er wel organen verdwenen.je hebt gelijk. Ik ben wel eens een nier verloren, die was aan de wandel gegaan en is uiteindelijk in mijn kont teruggevonden.
quote:GreetBilspleet schreef op 09 maart 2013 @ 12:11:

Madski, misschien even naar de dokter voor een onderzoekje? Het zou namelijk verband kunnen hebben met... je weet wel wat ik bedoel.waarom? wat zijn de klachten? Heeft ze pijn of koorts?
Ben je misschien wat aangekomen?

Ik had t zelfde toen ik 10 kilo zwaarder was.
kun je niet zwanger zijn?
Heb ik ook wel eens. Een rib ofzo zit dan dwars. Even uitrekken en het zit weer goed.

Hoef je echt niet voor naar de dokter hoor.
gewoon niet meer bukken
Heb ik ook wel eens en dan voelt het alsof de maagwanden aan elkaar blijven kleven (wat niet werkelijk het geval is ).

Volgens mij vrij onschuldig.
quote:GreetBilspleet schreef op 09 maart 2013 @ 12:11:

Madski, misschien even naar de dokter voor een onderzoekje? Het zou namelijk verband kunnen hebben met... je weet wel wat ik bedoel.

Wij weten niet wat je bedoeld.

Bedoel je kanker?

Of zwanger?
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 11:51:

waarom moet ze naar de huisarts madderijn?Ja vraag ik me dus ook af.
Sorry, was even weg...

Ik heb de laatste dagen zoveel mensen gelezen die klakkeloos adviezen van het forum overnamen dat ik dacht, huisarts.

Als je je zorgen maakt moet je je niet laten geruststellen door een forum. Of opnaaien.

Huisarts kan prima (in de loop van) volgende week.

Extra gewicht zou kunnen, maar ik heb geen idee hoe TO eruit ziet. En TO komt op mij niet heel zelfbewust over, vraag me af wat ze precies voelt en of ze in staat is verbanden te leggen (spierpijn).
quote:ladytruckster schreef op 09 maart 2013 @ 14:09:

[...]

Wij weten niet wat je bedoeld.

Bedoel je kanker?

Of zwanger?

Even loepen dan maar.

Madski, ik zag onlangs een documentaire van een jongen die alcoholist was en ook last van zijn organen kreeg. Zijn lever en alvleesklier waren onherstelbaar beschadigd en hulp voor hem kwam was laat. Dit was dan natuurlijk een ernstig geval maar door drankmisbruik kun je dus pijn krijgen in je organen.
quote:wajang schreef op 09 maart 2013 @ 12:37:

Ben je misschien wat aangekomen?

Ik had t zelfde toen ik 10 kilo zwaarder was.Dit dus! Heb ik ook altijd als ik wat zwaarder ben.....(sorry is vast niet wat je wilt horen, maar kan wel een oorzaak zijn).
Misschien gewoon wat aangekomen?
Dank voor jullie reacties!

@ greetbilspleet; ja ik vraag me dat ook wel af, misschien moet de huisarts even voelen...

Heb het nooit eerder gehad, sinds een maand of 2,3 denk ik? Het zijn niet m'n spieren denk ik want waarom heb ik er dan nu opeens last van?

Ben al 2 jaar op hetzelfde gewicht en niet zwanger...

Niemand anders heeft dit dus?

Hm dan idd naar de huisarts!

Oja greetbilspleet, met dat probleem gaat het met ups en downs, ach ik kan het hier ook wel zeggen, ik heb een alcoholprobleem. Misschien dat mijn lever vergroot is? Maar heb verder geen klachten eigenlijk...
@sabbaticalmeds; doe nou niet zo flauw joh :Imao: , ik ben altijd een groot fan van jouw reacties maar nu val je me een beetje tegen

Hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven