Ervaring met Phil & Ted?

26-03-2008 11:05 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wie heeft er een Phil & Ted en wat is jullie ervaring. We verwachten ons tweede kindje in juli en kruimel nummer 1 is dan zo'n anderhalf jaar. De Phil & Ted sport met duo zitje leek mij perfect maar ik zou graag ervaringen horen!
volgens mij koop je gewoon een enkele, als basis zegmaar. Die kosten dacht ik 500 euro. En dan kun je er los een los stoeltje (150 euro) en cocoon bij kopen (die zijn dacht ik 79 euro, weet de prijzen niet helemaal zeker).

De wagen is trouwens echt een aanrader! Ik vind m echt superfijn, loopt heel licht, en heel makkelijk in en uit te klappen en om te bouwen.

Ik vind trouwens de cocoon wel fijn, want die haal ik er altijd uit met slapend kind erin, en leg ik dan in de box. Je kunt je baby er natuurlijk ook prima in laten liggen (in de wagen), maar mijn dochter laat de baby dan niet met rust (kwestie van africhten natuurlijk..ahum).

De cocoon is ook handig als een soort campingbedje voor als je weg gaat (niet om nachten op te slapen, maar voor 1 slaapje kan het prima).
Ja, je kunt alle onderdelen gewoon los kopen. Je kunt ook op eBay kijken, daar heb ik de mijne van, echt superblij mee. Je moet dan wel oppassen dat je de sport neemt en niet de E3, E3 is de oudere versie en daar kan bijvoorbeeld het tweede stoeltje niet in de slaapstand worden gezet.

Heb trouwens een Vibe gezien in de stad dit weekend, ook erg mooi!
Ik heb inderdaad een wagen en een duozitje besteld. Je kunt met die twee dingen alle combinaties maken.

De gewone zitting kan voor de baby helemaal plat en dan kan het duozitje bovenop voor de peuter.

Als de baby ouder is dan zet je de gewone zitting rechtop en het duozitje klik je onderin.

In het platte gedeelte voor de baby kan je een cocoon gebruiken als bedje. Ik heb die er zelf niet bijbesteld omdat het me vrij warm lijkt in de zomer. Ik laat een matrasje op die maat snijden en dan maak ik hem op als een gewone wieg.

De prijzen die hierboven worden genoemd kloppen wel en zijn overal ongeveer hetzelfde. Ik heb hem bij de mama mazzeldagen van de Prenatal gekocht waardoor ik 20% korting kreeg. Hij koste me nu 520 ongeveer tov 650 normaal.

Op de site van phil and teds onder specials en dan demo staan zo goed als nieuwe wagens die alleen voor een beurs ofzo zijn gebruikt. Je hebt dan alleen wat minder kleurkeuze.

Pebbles, heb je hem al uitgeprobeerd of houd je hem nieuw voor de baby? Wij zijn er helemaal gek van, moeten alleen nog de blazing saddles kopen en willen ook dat tasje voor aan het handvat kopen (waar je een beker en spul in kunt doen).

Weet niet of je dat in Nederland kunt kopen, als je googled vind je het misschien, maar er is een product en dat heet Slime. Je spuit dat in de banden en doordat de banden rond gaan wordt de binnenkant bedekt. Als je dan een gaatje in de band hebt gaat dit spul naar het gaatje en sluit het. Misschien een ideetje?
quote:pebbles10 schreef op 04 mei 2008 @ 20:38:

Ik heb inderdaad een wagen en een duozitje besteld.

Bedankt voor je uitleg! Bedoel je met "een wagen" de Sport Single of de Sport Double? Dat lijken op de site namelijk 2 verschillende wagens.

Ook Dextro en Bloempje bedankt voor de uitleg. Ik begin het eindelijk te snappen.
@java: De Single is alleen de wagen. De Double is dezelfde wagen maar dan met het duozitje. Het zijn dus geen verschillende wagens maar gewoon 1 basiswagen met uitbreidingsmogelijkheden.

@bloempje: ik ken die zadeltassen en stuurtas wel, de zadeltassen wilde ik er misschien bij bestellen maar ik denk dat ik het eerst zonder ga proberen. In de winkel viel het me best mee hoe groot de bak was en hoe makkelijk je erbij kon.

Ik wil nog wel een tassenhak voor aan het handvat kopen zodat ik een boodschappen tas oid daaraan op kan hangen.

Dat Slime ken ik niet. Nou moet ik zeggen dat ik na 16 maanden Urban Jungle nog nooit een lekke band heb gehad.

We gaan hem nog niet gebruiken want ik vind als single wagen de Urban Jungle net iets fijner. Die houden we dus ook voor als Floor alles zelf kan lopen, dan gaat de Phil & Teds waarschijnlijk op MP of Ebay.
Hoi Ainne,

Ik heb ook zojuist een phil en teds sports gekocht (via practicalpushchairs.co.uk heel tevreden!), ook met een cocoon. Misschien een gekke vraag, maar hoe dek je zo'n nestje nu eigenlijk op? Gebruik je dan gewoon een lakentje waar je de baby in legt? Je kunt het niet echt opdekken zoals bij een gewoon wiegje.

Groetjes, Evi
Wij dekken het niet op, leggen straks gewoon de baby erin.

Pebbles, wij hebben dat zonnescherm nu een paar keer gebruikt. Ideaal. Hij vindt het helemaal niet erg en het helpt zelfs met slaapjes! Blijft ie ook heerlijk koel in de wagen!
kan er een (universeel) meerijdplankje achter een Pil&Ted- duowagen, weet iemand hier dat? Bij onze duo-wagen kan dit helaas niet en bij veel anderen ook niet, vandaar de vraag.
Volgens mij moet een meerijdplankje wel lukken. Zolang er een stang tussen de twee achterwielen zit kan je daar een plankje aan vastmaken.

Wordt een mooie optocht trouwens, een phil and teds met 2 kinderen erin en dan een plankje erachter.

Voor de geinteresseerden: op www.philandteds.nl bij specials en dan demo buggies staan weer nieuwe demo buggies.

Het oude model (e3v2) staat er met duozit en regenhoes zelfs al voor 299 euro. De Sport met duokit en regenhoes staat er in een aantal kleuren al voor 475 euro.

Het zijn wagens die alleen voor beurzen en in winkels gestaan hebben dus je hebt voor weinig geld een zo goed als nieuwe wagen.

De mijne is ondertussen binnen. Hij ligt nog wel in de doos want ik gebruik nog even mijn Urban Jungle tot de baby er is.

Ik moet alleen nog een matrasje voor in het babygedeelte hebben maar bij een bedrijf waar ik via internet een prijs heb opgevraagd was ik 32,50 kwijt voor een matrasje + nog 8 euro verzendkosten. Voor een mastrasje van 60 bij 30 vind ik dat aardig duur.

Iemand een idee waar ik ze goedkoper kan krijgen? Bij ons op de markt verkopen ze geen matrasjes.
Heeft iemand ervaring met de Vibe van Phil & Ted? Ik zag hem in de folder staan en vond hem er erg mooi uitzien, is ws ook wat lichter ivm aluminium frame.

Overigens nog een tip: kijk ook eens op Ebay en dan in de VS. Met de huidige lage dollarkoers kan het ook de moeite lonen om de wagen daar te bestellen.
De Vibe is zover ik weet in nederland nog niet leverbaar. Ik heb hem wel op de site in Engeland gezien (zie de link ergens eerder in dit topic) en hij is inderdaad erg mooi en heeft een aantal mooie snufjes erop zitten.

Geintregeerd zonnescherm voor de onderste stoel, rem op het handvat, inklappen zonder duozit eraf te moeten halen.

En inderdaad lichter.

Uit Amerika halen heb ik ook overwogen maar ivm de verzendkosten en de invoerrechten (waar je vaak niet onderuit komt) is het niet echt lucratief volgens mij.

Via die site uit Engeland scheelt het wel flink en betaal je ook geen invoerrechten, alleen verzendkosten.

Bij zo'n heel nieuw model loop je wel het risico op kinderziektes en dan is het lastig als de winkel in Engeland of Amerika zit.

Er is nog een nieuw model trouwens, zit tussen de Sport en de Vibe in (ook qua prijs). Staat ook op die engelse site.
Even het linkje opgezocht:

Als je op "order" hebt gedrukt kan je gewoon Holland kiezen. Hij berekend 45 pond verzendkosten.Practical pushchairs

Je moet de pondprijs nog maal 1,25 ongeveer doen voor de europrijs.
Als ik die foto's zie, dan lijkt het alsof dat kindje schuin met de beentjes naar boven ligt en het hoofdje naar beneden. Ik vind het ook een beetje laag bij de vloer en zo tussen de wielen in. Het ziet er niet echt stabiel uit zo...Is er ook een andere manier van die wagen gebruiken? Of kan het alleen met dat nestje als je die dus onderin legt? (schop je niet iedere keer tegen dat nestje aan als je loopt? )
Ik heb hem nog niet gebruikt dus ik kan het niet uit eigen ervaring vertellen maar tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties kunnen vinden.

Over dat er tegenaan schoppen was eerder op dit topic ook al een vraag gesteld en dat blijkt dus absoluut niet het geval te zijn.

Ik heb hem net nog in de winkel gezien (moest even naar de Prenatal) en zover ik kon zien ligt het hoofdje niet lager dan de voeten.

Voor mijn wensen is dit denk ik de beste keuze om 2 kinderen te vervoeren.

Ik twijfel echt heel erg over de Phil en Teds tandem(classic, sport, vibe of dash) en wel omdat de overgang van liggend uit de cocoon naar zittend in het onderste zitje enorm is.

De achter/onderelkaar oplossing is ideaal in de stad en in onze krappe hal maar verder zie ik toch meer nadelen als je kijkt naar het comfort.......

Het onderste zitje (daar moet straks de jongste in als hij/zij 6 maanden is ongeveer) kan namelijk maar in twee standen en de platste stand van die twee is vrijwel rechtop, vind ik. Mijn zoontje heeft in die overgangsperiode van wagenbak naar zitje in onze Quinny Freestyle heel veel bijna plat gelegen. Dat kan niet met de P&T. Ook nu hij 14 maanden is ligt hij nog regelmatig in een van de platste standen als hij moe is. Ook als je de kindjes omwisselt, dus de oudste onderin en de jongste bovenin kun je het bovenste zitje niet erg plat leggen omdat je dan de zitting tegen het hoofd van het kind onderin parkeert......

Ik overweeg dus toch een (tweedehands) P&T E 3 twin te kopen. Kunnen de kindjes naastelkaar en afzonderlijk van elkaar liggen of rechtopzitten. Ik denk hem tweedehands te gaan kopen en voor de periode van ongeveer 1,5 jaar te gebruiken. Als we dan de Quinny gewoon houden is tzt de oudste groot genoeg om langere einden te wandelen en kan de jongste in de enkele wagen mee.

Het gekke is dat ik nog niemand over dit bezwaar heb gehoord eigenlijk...... Als wij een wandeling naar de stad voor een boodschapje etc maken ben ik snel 2,5 uur onderweg en zeker als je kindje nog niet heel oud is wil het in dat tijdsbestek vaak nog een slaapje doen. Ik vind dat er dan een mogelijkheid moet zijn om hem/haar platter te leggen. De enige mogelijkheid is trouwens om op straat de wagen om te bouwen; vertrekken met de duozit met de jongste onderop en onderweg de babystand instellen met de oudste in de duozit boven. Maar wat een gedoe....

Snappen jullie het nog?

Zijn er al gebruikerservaringen op dit gebied?

Het gaat maar om een paar maanden, maar toch.......
anoniem_49926 wijzigde dit bericht op 12-06-2008 10:45
Reden: paar foutjes.....
% gewijzigd
Potverdorie!

Ik heb het bestelde matrasje voor de phil and teds binnen.

Koste wel 40 euro want ik kon geen marktkoopman oid vinden die gewoon een stukje schuim op maat kon maken.

Maar nu had ik in eerste instantie om 3 cm gevraagd. Hun machine kan minimaal 4 cm maken dus die maar genomen.

Nu blijkt hij dus 6 cm te zijn en er is nu nog maar heel weinig ruimte tussen het matrasje en de onderkant van het bovenste zitje. Ook is de opstaande rand nu nog maar zo laag dat ik bang ben dat de baby er bij een flinke hobbel uit zou kunnen stuiteren.

Normaal ben ik geen zeur maar 40 euro voor een matrasje waar ik misschien niks aan heb is wel erg veel.

@icke: ik moet zeggen dat ik de bijna plat stand in onze kinderwagen niet veel gebruikt heb.

Ik heb het vandaag even geprobeerd met de nieuwe phil and teds die nog staat te wachten tot baby 2 er is. De bovenste zitting kan je door de ritsjes los te doen best een stuk naar beneden zetten en dan kan de onderste ook nog wel behoorlijk zitten.

Als de baby wil slapen kan je die dus evt. bovenin leggen en de peuter onderin. Dat ben ik zowiezo wel van plan want onze dochter loopt regelmatig stukjes en je mag niet alleen het onderste zitje gebruiken.

Eigenlijk moet de oudste bovenop maar zolang die geen 15 kilo is kan het best andersom.

Even een vraag voor Pebbles en Bloempje: jullie zijn inmiddels bevallen van je tweede kindje, gefeliciteerd nog!!

Ik ben heel benieuwd hoe de Phil & Teds inmiddels bevalt??

Mijn zoons zijn nu resp. 20 maanden en 8 weken en ik ben nog steeds aan het dubben welke wagen we gaan aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Kuuk
Hoi Kuuk. Meisje is nu 11 weken en P&T bevalt prima!! Zoon is ook 20 maanden en gaat bovenop. Als meisje straks uit de cocoon gaat kan zij nog steeds onderop liggen, zie het probleem van eerdere schrijfster niet echt. Ben vooral blij met hoe licht de wagen stuurt zelfs met 2 kinderen en het feit dat hij weinig plaats in beslag neemt!
Hoi Bloempje,

Dank voor je reactie. Ik heb van de week de P&T Sport bij Prenatal uitgeprobeerd met jongste zoon. Hij was alleen niet in zo´n beste bui toen ik hem in de cocoon legde, dus ik ben snel weer weggegaan.

Ik wilde eigenlijk eens goed kijken of hij daar nog comfortabel in kan liggen. Het is nl een kleine reus die inmiddels 64,5 cm is (bij 9 weken). Ik zit nu dus te denken de optie om net als Pebbles een soort matrasje in het onderste zitje te leggen.

Verder vond ik het bovenste zitje vrij klein als de cocoon eronder zit. Die ijzeren stang zit dan aan de bovenkant en mijn oudste zoon is vrij lang; hoe zit jouw oudste in dat zitje als je de cocoon eronder hebt?

Groetjes Kuuk
We hebben hem nu 2 weken in gebruik en het is echt een uitkomst als je met 2 jonge kinderen naar buiten gaat.

Ik vraag me alleen af (bloempje, ainne??) hoe jullie oudste bovenop zit? Doordat de voorkant van de zitting niet vastzit zakt Floor er heel erg in onderuit. Ze hangt eigenlijk constant in de gordeltjes met haar kruis. Doen we iets verkeerd?

Hoi Kuuk en Pebbles,

Onze kleine vent zit ook vrij onderuit gezakt. Maar hij doet dat ook in zijn autostoeltje, dus ik had er eigenlijk niet zo bij stilgestaan. Hij hangt daar wel lekker dus ik heb het eigenlijk nooit willen veranderen (wat een ontaarde moeder).

Pebbles, hoe gaat het met je kleine meid? Ben helemaal verliefd op meisje hier en nu Ruben ook nog zo lollig wordt kunnen we ons geluk niet op!
Het gaat super hier, we geniet echt van onze meiden.

Eva is een voorbeeld baby. Ze slaapt goed, drinkt goed en huilt heel weinig.

Wel weer even wennen zo'n klein frummel en Floor lijkt zo groot ineens.

Super dat jullie ook zo genieten. Is het nou heel anders, een dochter of een zoon?
Dat onderuitzakken herken ik van mijn huidige kinderwagen. Wij hebben een Quinny Speedi en in de buggy hangt oudste zoon ook altijd onderuitgezakt. Ik denk dat dat ook door de gladde bekleding van de wagen komt.

Pebbles: jij hebt een matrasje laten maken. Kan het onderste zitje helemaal plat zodat de baby echt horizontaal ligt? En als ik het goed heb teruggelezen waren de afmetingen van jouw matrasje 60x30? Dat zou in mijn geval betekenen dat zoon er al niet meer inpast...
Ik had inderdaad een matrasje besteld maar toen hij binnenkwam bleek hij veel te dik te zijn. Bij navraag bleek dat ze minimaal 7 cm dikke matrassen maken terwijl ik 3 a 4 cm had besteld.

Gelukkig kon ik hem weer terugsturen.

30 bij 60 klopt trouwens niet helemaal. Vooral in de breedte is hij smaller dan 30 cm. Die 60 cm klopt wel. De beentjes kunnen wel wat uitsteken trouwens dus tot een lichaamslengte van 65 cm moet het wel kunnen denk ik.

Ik heb er nu een opgevouwen badhanddoek in met een hydrofiel er over heen. We hebben een lodger wikkeldoek waar ik haar dan in leg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven