Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva
zondag 18 mei 2008 om 09:51
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.
Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.
Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.
Wat vinden jullie hier nu van?
Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.
Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.
Wat vinden jullie hier nu van?
woensdag 21 mei 2008 om 20:26
quote:meis73xx schreef op 21 mei 2008 @ 20:13:
hebben jullie nu ook de ad van google hier onder staan? zo half over de linkjes? die zegt afvallen 3 kilo per week 150 euro HCGkuur en 6 weken voor 250euro? het moet niet gekker worden...
Bij Svenka-sol (zie link van een andere forumster;
is het voor 13 dagen 180 euro.
en voor 23 dagen is het 285 euro.
hebben jullie nu ook de ad van google hier onder staan? zo half over de linkjes? die zegt afvallen 3 kilo per week 150 euro HCGkuur en 6 weken voor 250euro? het moet niet gekker worden...
Bij Svenka-sol (zie link van een andere forumster;
is het voor 13 dagen 180 euro.
en voor 23 dagen is het 285 euro.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 21 mei 2008 om 20:39
dat zijn advertenties die google er neer zet... als een artikel een bepaald woord heel veel voorkomt (noemt men keywords) dan linked google daar een advertentie mee (die cleint betaald google voor de links), als we dus allemaal over hamburgers gaan praten dan komt er een burgerking advertentie te voorzijn...

woensdag 21 mei 2008 om 21:52
Mensen ze heeft het artikel opgeschreven als een ervaring!niet meer niet minder, jullie doen net als ze met een pistool op jullie hoofd je dwingt hcg te gaan gebruiken.Het is je eigen keus!!! als ze het had gedaan en 30 kilo was aangekomen dan had ze meer steun genoten op dit forum....maar nee ze is afgevallen en voelt zich daar goed bij(wat niet betekend dat een ander zich er goed bij voelt)Ik vondt het een leuk stuk en ze was duidelijk dat er veel maartjes aan verbonden waren, sporten enzzz.Dus doe lekker wat je willll!!!!!! en go girl josinne!!!!!
woensdag 21 mei 2008 om 22:04
de ethische bezwaren?
het oneigenlijk gebruik van HCG...
de gezondheidsbezwaren?
viva die altijd pleit voor gezond afvallen
Het zal me echt geen donder interesseren hoe Jossine afvalt,
en hoeveel, heel leuk voor haar.
maar de integriteit van het artikel vond ik ver te zoeken
het was 6 pagina's reclame mijns inziens.
het oneigenlijk gebruik van HCG...
de gezondheidsbezwaren?
viva die altijd pleit voor gezond afvallen
Het zal me echt geen donder interesseren hoe Jossine afvalt,
en hoeveel, heel leuk voor haar.
maar de integriteit van het artikel vond ik ver te zoeken
het was 6 pagina's reclame mijns inziens.
woensdag 21 mei 2008 om 22:05
quote:SURIROOSJE schreef op 21 mei 2008 @ 21:59:
ja heb het gelezen yamuna.En ben van mening dat ze niet aanzet tot crashen maar haar eigen ervaring beschrijft en een forum is er om het daar over te hebben, mensen worden heel snel persoonlijk als ik terug lees en dat is een beetje jammer.vind je dat gek? Dan stel ik voor dat je de postings van met name Yasmijn en Yamuna nog een keer leest!
ja heb het gelezen yamuna.En ben van mening dat ze niet aanzet tot crashen maar haar eigen ervaring beschrijft en een forum is er om het daar over te hebben, mensen worden heel snel persoonlijk als ik terug lees en dat is een beetje jammer.vind je dat gek? Dan stel ik voor dat je de postings van met name Yasmijn en Yamuna nog een keer leest!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 21 mei 2008 om 22:11
het is een ervaring van iemand, viva zegt niet dat je het moet doen! Josinne zegt niet wat en hoe je het moet doen. Er zijn genoeg andere dingen in het leven waar je je druk om kan maken en hcg is er niet 1 van voor mij. Als het je met sonja bakker lukt moet je het doen als het je met stackers lukt moet je het doen, doe lekker waar je zin in hebt zeg ik zo,dat is mijn mening.
woensdag 21 mei 2008 om 22:14
woensdag 21 mei 2008 om 22:17
Als je heel cynisch bent dan zou je bijna gaan geloven dat SURIROOSJE is ingeschakeld om er wat positievere berichten bij te zetten, zodat de volgende 'compilatie' de HGC-geldschieters tevreden kan stellen. Maar ik denk niet dat er een redactrice achter schuilgaat, daarvoor zijn de bijdragen te slecht geschreven.
woensdag 21 mei 2008 om 22:21
quote:SURIROOSJE schreef op 21 mei 2008 @ 22:14:
[...]
ja ik merk het al maar mijn mening is mijn mening en ik ben er niet gevoelig voor Rosanne08 laat een ieder in zijn waarde, thats it!!iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening, maar het lijkt mij logisch dat het voor vrouwen die het middel voor iets heel anders gebruiken, namelijk om zwanger te raken en waar het ook voor bedoeld is een persoonlijk iets is en daar ga je aan voorbij. Bovendien past het ook niet in het kader van op een gezonde manier leven ed die viva verder laat zien
[...]
ja ik merk het al maar mijn mening is mijn mening en ik ben er niet gevoelig voor Rosanne08 laat een ieder in zijn waarde, thats it!!iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening, maar het lijkt mij logisch dat het voor vrouwen die het middel voor iets heel anders gebruiken, namelijk om zwanger te raken en waar het ook voor bedoeld is een persoonlijk iets is en daar ga je aan voorbij. Bovendien past het ook niet in het kader van op een gezonde manier leven ed die viva verder laat zien
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

woensdag 21 mei 2008 om 22:22
quote:SURIROOSJE schreef op 21 mei 2008 @ 21:59:
ja heb het gelezen yamuna.En ben van mening dat ze niet aanzet tot crashen maar haar eigen ervaring beschrijft en een forum is er om het daar over te hebben, mensen worden heel snel persoonlijk als ik terug lees en dat is een beetje jammer.Een mening verkondigt ze maar op een verjaardagsfeestje, maar niet in de Viva.
ja heb het gelezen yamuna.En ben van mening dat ze niet aanzet tot crashen maar haar eigen ervaring beschrijft en een forum is er om het daar over te hebben, mensen worden heel snel persoonlijk als ik terug lees en dat is een beetje jammer.Een mening verkondigt ze maar op een verjaardagsfeestje, maar niet in de Viva.
woensdag 21 mei 2008 om 22:32
Het is al gezegd maar ik zeg het nog maar eens omdat ik al deze ophef echt niet snap......Het Sonja Bakker dieet is ook een crashdieet en dat wordt ook in elk tijdschrift - ook in VIVA - gepromoot....Bovendien kan iedereen bedenken dat een dieet van 500 calorien een crashdieet is en zijn/haar eigen conclusies trekken....Dit is net zoiets als het debat over dunne modellen: als je je hier aan stoort, moet je deze tijdschriften niet lezen/kopen...Mensen, wat is er gebeurd met het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' ?