Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte

09-03-2013 17:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Ik heb een vraagje.

Ik heb altijd parttime gewerkt, tot 2010, toen ziek geworden etc, 2011 100%loon

2012 70% loon tot september

Vanaf september 2012 wga uitkering.

In december heb ik eindelijk mijn niet opgenomen vakantiedagen + vakantiegeld etc uitbetaald gekregen, veel minder dan ikzelf bereken had (ongeveer de helft)

Baas bljft erbij dat de boekhouder het zo heeft uitgerekend.

Nou goed dan, Nu dacht ik dat ik het dan via de aangifte misschien wel een beetje zou compenseren. Dat had ik via internet gelezen, dat je namelijk hogere belastng betaald voor vakantiedagen uitbetalen.

Nu staat er bij mijn belastingaangifte dat ik 94 euro moet betalen.

Opzich niet zo veel en erg maar toch vind ik het vreemd, k had namelijk gehoopt op teruggave. (ik heb elk jaar geld terug gehad)

Mijn totale fiscaal loon was 9500

Ik moest iets van 900 euro betalen en ik heb er rond de 800 betaald.

Heeft iemand hier verstand van?
Nee, je betaalt geen hogere belasting voor uitbetaalde vakantiedagen.

Je betaalt belasting over het totale bedrag wat je verdient, of dat nou is opgebouwd uit loon of uitbetaalde vakantiedagen of een combi daarvan doet niet ter zake.

Op basis van jouw vakantiedagen theorie geld terug verwachten klopt dus niet.
Okee duidelijk.

Dankjewel.
9500 euro. Daarover betaal je in 2012 33.10% belasting.

Je krijgt nog kortingen. De algemene heffingskorting (2033 euro) en de arbeidskorting. Die gaan weer af van hoeveel belasting je moet betalen.

Over 9500 euro betaal je dus 3144 euro belasting (33.10 % van 9500). Daar gaat nog 2033 euro algemene heffingskorting af:

3144 - 2033 = 1111

Daar gaat nog weer de arbeidskorting vanaf. Dat is een ingewikkelde berekening en afhankelijk van de duur en hoeveel heid werk.

Dat je dus ongeveer 900 euro zou moeten betalen over 9500 euro klinkt mij niet gek ik de oren daarom.

Je hebt al 800 euro betaald via de werkgever, dus dan moet je zelf nog ongeveer 100 euro bij betalen.
arbeidskorting is 248 euro.

bedankt voor de berekening

Er zit niets anders op dan betalen ;)
thanks TO! Nu is de berekening compleet

1111-248 = 863

Je hebt al ongeveer 800 euro betaald via de loonheffing, dus moet je nog 63 euro betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven