toeslagen
zondag 10 maart 2013 om 13:16
zondag 10 maart 2013 om 13:17
Ik heb met deze vraag gebeld met de belastingdienst. Volgens de belasting inspecteur, die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg, is het zo dat zolang er minderjarige kinderen in huis wonen, je vriend je toeslagpartner is. Zodra de kinderen volwassen zijn is hij niet meer je toeslagpartner. Dus omdat jouw kinderen nog minderjarig zijn is je vriend dus wel je toeslagpartner.
zondag 10 maart 2013 om 13:19
quote:atjuuh schreef op 10 maart 2013 @ 13:16:
op de site van de belasting staat idd dat de regels voor toeslagpartner veranderd zijn....maar er staat dan:
Als u samenwoont en 1 van u beide een minderjarig kind heeft ben je toeslagpartner....
Maar als ik dan de "hulp" invul, heb ik er ineens weer geen 1....
Ik snap er echt geen bal meer van....Dat had ik dus ook, vandaar dat ik maar even gebeld heb.
op de site van de belasting staat idd dat de regels voor toeslagpartner veranderd zijn....maar er staat dan:
Als u samenwoont en 1 van u beide een minderjarig kind heeft ben je toeslagpartner....
Maar als ik dan de "hulp" invul, heb ik er ineens weer geen 1....
Ik snap er echt geen bal meer van....Dat had ik dus ook, vandaar dat ik maar even gebeld heb.
zondag 10 maart 2013 om 14:30
Maar, als ik even mag aanhaken, ik woon samen en ben nu in 2013 geen toeslagpartner meer van mijn partner, zoveel is me ondertussen wel duidelijk. Maar ik heb wel gewoon een brief gekregen met hoeveel zorg- en huurtoeslag ik krijg. Moet ik nu nog wat doen? Het wordt dan nu alleen op mijn inkomen gebaseerd, blijkbaar, wat ik echt heel erg raar vind.
zondag 10 maart 2013 om 14:57
In 2012 was u verplicht toeslagpartner omdat langer dan 6 maanden samenwoonde. dit criterium is in 2013 verlaten. Als u geen geregistreerd partnerschap heeft, geen gezamenlijke eigen woning, geen kind bent u voor 2013 niet langer toeslagpartners van elkaar. De Belastingdienst adviseert om ZELF deze wijziging door te geven.