smalle tuin
zondag 10 maart 2013 om 13:05
Ik heb een smalle tuin die wel lang is.
Achterin de tuin is de meeste zon, daar is een ruim terras. Om wat vrijer te zitten en ook om de tuin te breken wil ik in de buurt van het terras iets hebben dat ik kan laten begroeien, ik zit zelf al aan een pergola te denken.
verder kom ik eigenlijk niet
Iemand nog leuke ideetjes, of iets uit eigen ervaring?
Achterin de tuin is de meeste zon, daar is een ruim terras. Om wat vrijer te zitten en ook om de tuin te breken wil ik in de buurt van het terras iets hebben dat ik kan laten begroeien, ik zit zelf al aan een pergola te denken.
verder kom ik eigenlijk niet
Iemand nog leuke ideetjes, of iets uit eigen ervaring?
zondag 10 maart 2013 om 14:05
Ik heb ook een lange en smalle tuin (40x6) en net zoals Louba zegt een slingerend pad naar achteren gemaakt. Daar tussendoor heuvels van ca. 1,5 m. hoog (omsloten door stenen muurtjes, anders spoelt de aarde je pad op) met hoge struiken en planten (bamboe, hortensia's en dat soort planten).
Kan dus vanaf het huis niet achterin de tuin kijken, maar wel via doorkijkjes, wat een speels effect geeft.
Buren hebben een lang recht pad naar achteren wat de tuin echt nog veel langer en smaller doet lijken en vind ik zelf dus niet zo mooi.
Kan dus vanaf het huis niet achterin de tuin kijken, maar wel via doorkijkjes, wat een speels effect geeft.
Buren hebben een lang recht pad naar achteren wat de tuin echt nog veel langer en smaller doet lijken en vind ik zelf dus niet zo mooi.
.
zondag 10 maart 2013 om 14:18
Ik heb al een pad met een bocht erin
De doorkijkjjes klinken leuk, ik zou eventueel iets kunnen maken waar dus wat aan on=mhoog klimt, toch soort pergola idee maar dan niet te breed, en een grassoort is ook leuk.
Die zou ik dan aan beide kanten van het pad kunnen doen, alleen geen bamboe want dat woekert als een gek.
Pampasgras is misschien en goed idee
verder is de tuin al aangelegd, gaat me alleen om iets van afcheiding in de hoogte, om de boel te "breken"
De doorkijkjjes klinken leuk, ik zou eventueel iets kunnen maken waar dus wat aan on=mhoog klimt, toch soort pergola idee maar dan niet te breed, en een grassoort is ook leuk.
Die zou ik dan aan beide kanten van het pad kunnen doen, alleen geen bamboe want dat woekert als een gek.
Pampasgras is misschien en goed idee
verder is de tuin al aangelegd, gaat me alleen om iets van afcheiding in de hoogte, om de boel te "breken"
zondag 10 maart 2013 om 14:44
Als je googled op " * op stam" zie je verschillende planten die met een stam groeien, zoals stokrozen, stamwilgen en olijven. Deze zijn maximaal manshoog. Als je er onderdoor wilt kijken moet je misschien bij een bomenkweker gaan kijken wat voor bomen met comacte kruin er allemaal zijn. Een japanse kers bijvoorbeeld, of een paardenkastanje.
zondag 10 maart 2013 om 14:52
Pearle, is er ook niet woekerende bamboe. Google er maar eens op. Vroeger woekerde bamboe inderdaad erg maar inmiddels zijn er soorten gekweekt die dit dus niet doen.
En 's winters groen, wat ik zelf ook wel een voordeel vind.
Kan een saaie winterse tuin echt net even dat beetje extra geven.
Mooi dat eerste plaatje Vilma!
En 's winters groen, wat ik zelf ook wel een voordeel vind.
Kan een saaie winterse tuin echt net even dat beetje extra geven.
Mooi dat eerste plaatje Vilma!
.