Gezondheid alle pijlers

krakende knie

10-03-2013 22:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok...ik ben vorige week naar de huisarts geweest, dat is dus achter de rug

Nu heb ik een hele vage huisarts en stond ik binnen 2 minuten weer buiten.

Sinds twee weken heb ik een krakende knie. Mijn andere knie knakte weleens bij het strekken maar kraken had ik nog niet gehoord. Het doet verder geen pijn, wel bij trap aflopen maar dat heb ik al een hele poos.

Wanneer ik mijn hand op mijn knie houd en strek dan voel ik het ook. Nogmaals het is niet pijnlijk maar wel irritant en het roept natuurlijk heel veel vraagtekens op.

De huisarts zei dat er een irritatie was bij de knieschijf, waarschijnlijk als gevolg van minder slijmbeurs en zei dat het niet erg was. Ik moest vaker gaan lopen en wat knie oefeningen gaan doen.

Mijn vraag is (had ik eigenlijk aan de huisarts moeten vragen, maar heb er toen niet aan gedacht omdat alles heel snel ging)...wat zou de oorzaak kunnen zijn dat er opeens minder slijmbeurs in knie zit, produceert mijn lichaam niet (meer) voldoende? is dit een tijdelijk kwaal of is dit het begin van andere klachten die nog komen gaan? wat kan ik er zelf aan doen behalve lopen?

Ik wist niet hoe ik het moest zoeken, maar mochten er meerdere topics zijn hierover...doorverwijzen mag ook
Doet mijn knie ook, eigenlijk nooit afgevraagd wat dat kon zijn. Verder geen last van...
bezzz...heb jij ook dezelfde klachten, dat je het gekraak hoort en voelt?
je hebt niet ineens een mindere slijmbeurs. Misschien heeft de huisarts gezegd dat er minder vocht in de slijmbeurs zat, maar het blijft de vraag hoe hij dat weet en wat dat betekent
Ik heb dat ook en tevens ook bij m'n riben/rug als ik draai. Soort kraken of bot dat tegen elkaar wrijft geluid. Niet pijnlijk en hoort bij me denk ik

geen last dus geen huisarts
Ik heb dat ook weleens bij mezelf gemerkt maar ik ben daar nooit voor naar de huisarts geweest. Ik vergat het gewoon altijd weer. Bij mij riep het geen vraagtekens op, het deed geen pijn dus dan zal het wel goed zijn, dacht ik. Als ik nu mijn hand op mijn knie leg en 'm beweeg dan glijdt dat niet makkelijk, maar dat zal de ouderdom wel zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 maart 2013 @ 23:02:

je hebt niet ineens een mindere slijmbeurs. Misschien heeft de huisarts gezegd dat er minder vocht in de slijmbeurs zat, maar het blijft de vraag hoe hij dat weet en wat dat betekentmisschien zei hij inderdaad vocht...hij kwam tot de conclusie adhv mijn verhaal. verder geen foto of zo gemaakt..
quote:kadushi schreef op 10 maart 2013 @ 23:04:

Ik heb dat ook weleens bij mezelf gemerkt maar ik ben daar nooit voor naar de huisarts geweest. Ik vergat het gewoon altijd weer. Bij mij riep het geen vraagtekens op, het deed geen pijn dus dan zal het wel goed zijn, dacht ik. Als ik nu mijn hand op mijn knie leg en 'm beweeg dan glijdt dat niet makkelijk, maar dat zal de ouderdom wel zijn.wat is ouderdom? hoe oud moet je dan zijn ik ben 43..
Ik ook. Ik zou me d'r niet druk om maken.
't Is de leeftijd, ouderdom komt met gebreken.
verba volant, scripta manent.
Mijn knie kraakt ook verschrikkelijk. En nu met dit weer loop ik soms zelfs mank. Ongelukje van vroeger en dit het souverniertje wat ik eraan over heb gehouden. Maar verder is het niks ergs ,het geeft alleen voor mezelf een boel herrie . Verder is er niemand die het kan horen. In tegenstelling tot mijn kaak. Mijn kaak kan ik zo hard laten kraken dat het aan de andere kant van de kamer nog te horen is en dat is best vervelend. Eigenlijk als ik goed nadenk kraakt mijn hele lichaam soms.
Ik ook. Ben nu 41 en heb het al een paar jaar, met trap op lopen. En dan alleen mijn rechterknie.

Ik ga er automatisch door in de maat lopen .
dit is dus iets wat niet over zal gaan?
Ik heb het ook. Al jaren ( geen ouderdom. Ben 28 :D).

Soms broomt hij ook lijkt het wel ( dat voel ik dan als ik mijn hand erop leg). Dit is meestal na flinke inspanning.

Ik heb het niet altijd, dan wel, dan niet.

Heb er ook geen pijn aan of last van.

Het is gewoon zo. Ook nooit eigenlijk afgevraagd wat het is.

Bij warm weer heb ik er meer last van, geen idee waarom.
Ik heb het al heel lang & ik ben 29. T is nog nooit in mij opgekomen om ermee naar de dokter te gaan.

Het schijnt dat ik hypermobiel ben (maar totaal geen flexibel lijf) dus ik mik het daar maar op.

Verder heb ik toch al een redelijk krakkemikkig lijf, dus tjah ik kijk van weinig meer op.
Mijn fysiotherapeut zegt dat mijn krakende gewrichten eerder een teken van jeugd dan van ouderdom zijn; er zit blijkbaar zo veel 'ruimte' in dat er makkelijk lucht in kan, die er (met geluid) weer uit floept.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:may_ka schreef op 11 maart 2013 @ 08:16:

Mijn fysiotherapeut zegt dat mijn krakende gewrichten eerder een teken van jeugd dan van ouderdom zijn; er zit blijkbaar zo veel 'ruimte' in dat er makkelijk lucht in kan, die er (met geluid) weer uit floept.

kijk, dat is fijn om te horen

wat ik heb is geen knak. Het kraakt...moeilijk uit te leggen, klinkt net als of je in sneeuw loopt. Het gekraak kun je daarmee vergelijken. De huisarts deed er heel luchtig over. Maar iets wat je eerder niet had maar later wel...dan denk er moet toch wel iets aan de hand zijn? waarom eerst niet en nu opeens wel?

maar ja, ik heb geen pijn dat scheelt weer
Het kraken van knieën o.a bij traplopen is een heel bekend fenomeen en komt bij heel veel mensen voor is dus iets waar je,je totaal niet druk om hoeft te maken,als je nou veel pijn klachten krijgt wordt het een ander verhaal.

P.s huisartsen en knieën pfff dan kan je echt beter meteen naar een orthopeed gaan!
quote:amy47 schreef op 11 maart 2013 @ 12:48:

Het kraken van knieën o.a bij traplopen is een heel bekend fenomeen en komt bij heel veel mensen voor is dus iets waar je,je totaal niet druk om hoeft te maken,als je nou veel pijn klachten krijgt wordt het een ander verhaal.

P.s huisartsen en knieën pfff dan kan je echt beter meteen naar een orthopeed gaan!Ik heb al een afspraak staan bij de podotherapeut. Hopelijk kom ik van dat gekraak af. Het is een afschuwelijk geluid om te horen.
Ik kan je nu al vertellen dat je van dat gekraak niet meer afkomt....Oordopjes...............
quote:amy47 schreef op 11 maart 2013 @ 13:43:

Ik kan je nu al vertellen dat je van dat gekraak niet meer afkomt....Oordopjes...............

ennn bedankt he waarom niet?

de huisarts had het over een irritatie...en dan denk ik dat irritatie iets tijdelijks is. Of denk ik te simpel ?
Waarom kraakt het kraakbeen?

het fenomeen kraken wordt veroorzaakt door de wrijving van de twee gewrichts oppervlakken tegen elkaar. Het geluid is vergelijkbaar met lopen in verse sneeuw. De krakende geluiden komen ook in gezonde knieën voor. De meer knarsende geluiden betekenen doorgaans wel dat de kraak beenlaag beschadigd is.
bij mij is het alsof ik sneeuw loop. Tijdens het lopen voel ik het niet, alleen als ik door mijn knieen ga. En wanneer ik mijn hand op mijn knie leg en mijn knie strek dan voel ik het ook brrr..

dankzij mijn vage huisarts weet ik dus niet precies wat er aan de hand is.
Heel bekend! Heb het zelf al tig jaar.

Zie hierboven komt ook in gezonde knieën voor.

Je hebt geen pijn klachten wees blij!
Ik heb al 15 jaar zo'n krakende knie. Al sinds mijn tienerjaren. Eigenlijk nooit op het idee gekomen om daarmee naar de huisarts te gaan. 't Is gewoon zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven