Uitgerekend eerste helft oktober 2013

29-01-2013 19:48 1062 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn compleet!!!

NaamLeeftijd#kindjeDuedateBijzonderhedenGeborenZomerzonnestraal323e29 september JONGEN

16-09-2013 Aapje31321e1 oktober MEISJE

13-10-2013 potje_sambal291e1 oktober JONGEN

27-09-2013 Liesje99321e1 oktober JONGEN

05-10-2013 AndeG291e2 oktober MEISJE

Marion1970423e5 oktober JONGEN

10-10-2013 Marilene26331e6 oktober JONGEN

25-09-2013 Mimmy81312e6 oktober MEISJE

Natas83301e7 oktober MEISJE

01-10-2013 Amele362e8 oktober JONGEN

14-10-2013 NYC341e11 oktober JONGEN

21-10-2013 Hiesje311e18 oktober MEISJE

26-10-2013
Mijn baas denk ik zal niet erg gelukkig over mijn zwangerschap zijn, ik heb pas drie maanden geleden de baan gewisseld. Maar ja, daar is niets aan te doen. Niet echt een gesprek op die ik me verheug :(
Hi hallo allemaal,

Gefeliciteerd voor iedereen met die een goed echo heeft gehad!!!

Ik ben donderdag voor het eerst bij de verloskundige geweest en alles zag er goed uit, we hebben zelfs al bewegende armpjes en beentjes gezien. Super leuk! 2,5 cm alweer. Mijn uitgerekende datum kwam uit op 8 oktober, 1 dag langer zwanger. Krijg bij 11 weken weer een echo, misschien wordt de datum dan weer aangepast. Maar om en nabij klopt het wel.

We hebben besloten om de combinatietest niet te gaan doen.

Ben trouwens de laatste dagen weer flink moe en misselijk en het is zelfs zo erg dat ik ook op mijn werk heb overgegeven. Maar goed alles voor een goed doel.
Hoi allemaal,

Wat leuk om te lezen dat aan sommige van ons al iets te zien is. Volgens manlief begin ik ook al een klein buikje te krijgen. Normaal gesproken niet de meest vleiende woorden, maar in dit geval toch wel grappig.

Gister mijn zus ingelicht. Was een heel aparte ervaring. Had een sms gestuurd met de vraag of ze 's avonds thuis waren en of we welkom waren voor de koffie. Eenmaal daar en het nieuws gedeeld, bleken ze al een cadeautje voor ons te hebben. Onder het mom: ze zullen niet zomaar langs komen, wat zou de reden kunnen zijn? En toevallig hadden ze goed gegokt.

Ik heb gelukkig ook niet met een werkgever te maken, wel zo relaxed. Charlotte, Ik snap dat je je niet echt op het gesprek met je baas verheugd. Succes daarmee en ook alle andere zwangere die de baas mogen inlichten.
Ik stel mijn vraag toch maar even hier. Ons kindje wordt straks in het buitenland geboren, weet iemand hoe dit zit met de NL nationaliteit? Krijgt hij of zij dat automatisch? Krijgt hij of zij ook een NL paspoort?

@ Roosje, wat leuk dat je zus zo leuk heeft gereageerd. Mijn zus vindt het ook echt geweldig!
Breek even in voor suckerpunch...

Afgelopen december ben ik bevallen van een zoon. Wij wonen in Italië en mijn vriend is Italiaans. Op dit moment kent NL nog de dubbele nationaliteit vanuit geboorte. Dwz, dat vanuit een NL moeder waar ook ter wereld een nederlander geboren wordt. Zoon heeft hier dus de dubbele nationaliteit. NL, omdat ik NL ben en Italiaans omdat hij hier geboren is.

Wij zijn nu bezig met het verzamelen van alle documenten voor de NL paspoort aanvraag op het consulaat.
Dankjewel Italiagirl! Man en ik zijn beide Nederlands, ons kindje krijgt dus de NL nationaliteit maar wel een Amerikaans paspoort omdat we hier wonen. Als we een NL paspoort willen moeten we dit aanvragen.. zo ver ben ik nu!

Gefeliciteerd met jullie zoon trouwens!
.
@ Amele, voor ons ging het vrij eenvoudig, mijn man kreeg hier een baan. Dus alles in NL geregeld en nu wonen we alweer een paar jaar hier. Ik heb zelf geen werkvergunning en werk alleen een paar uur in de week als fitness instructrice. Het is wit, maar vraag me niet hoe ik het geregeld heb...
Goedemorgen!

Wat lief van je, Soundofsunshine, dat je aan de echo denkt. Echt spannend! Probeer me er niet al te druk over te maken, het is meer gezonde spanning laten we maar zeggen. Ben zo benieuwd ook of de uitgerekende datum hetzelfde is. Bij de meesten van jullie is het naar voren geschoven zie ik.

@gender test: Damnnn zou het zo graag zsm willen weten! Bij allebei mijn vriendinnen die nu 17 en 25 weken zwanger zijn hebben ze het al bij 15/16 weken kunnen zien. Niets tot 20 weken wachten dus! Hoop echt dat wij dan ook over een week of 4/5 weten wat voor vlees we in de kuip hebben Amele, dan moet ik toch maar even naar jou komen vliegen om daar de test te doen!

@dopler: Oei... Ik stop met luisteren dus, aangezien jullie zeggen dat het waarschijnlijk niet als prettig ervaren wordt door de baby! Wil geen gestresst kind natuurlijk!

@vertellen op het werk: Heb het zsm al verteld aan de directrice. Zelfs al bij HR geweest en gesproken over verlof. Waarschijnlijk hoef ik na 21 juni (dan start onze vakantie) nog maar 2 weekjes in augustus te werken en dan de rest van het jaar 2013 niet! Wowwww, zo relaxed haha! Werk dit jaar voor het 3e jaar op deze school (ben ook juf) en krijg als het goed is dit jaar een vast contract. Al voor ik zwanger was ben ik naar de directrice gegaan om te vragen of een zwangerschap hier invloed op zou hebben en zij zei dat dit absoluut niet het geval is. Anders zou het discriminatie voor het vrouwelijk geslacht zijn zei ze. Afgelopen weken (drop in!) observaties en beoordelingsgesprekken gehad en ze zijn gelukkig ook erg tevreden. Volgende week eindgesprek over vaste contract., maar maak me dus geen zorgen :-)

@wereldwijd bekend maken: Na donderdagavond mag IEDEREEN het weten! Heerlijk om niet meer van die wijde kleren aan te trekken haha! Moet echt goed nadenken 's morgens... Heb zelfs al een aantal zwangerschapsbroeken, aangezien die buik echt al opgebold is. Afgelopen zondag tijdens mijn sportwedstrijd zeiden een paar vriendinnen (die het wel weten) dat het echt wel opviel, vooral omdat ik normaal een echt strakke buik heb haha!

@Suckerpunch: die week gaat zo voorbij! Ik weet het, het wachten duurt ook echt megamegalang....!

@potjesambal: Wat betekent dat van die 'niet zo volle blaas'? Dat de baby goed plast ofzo? Fijn dat alles goed was en dat je zoveel hebt kunnen zien! Lijkt me zo bijzonder :-)

@Amele (en anderen over eten): Ik heb het ook hoor! Groenten... Blegggghhh! Moet mezelf echt dwingen om wat happen te eten. In de supermarkt vind ik het ook echt drama, wil alleen maar kopen waar ik op dat moment trek in heb (CORDON BLEU, kaasstengels haha) en dat zijn niet de meest gezonde dingen. Probeer overdag zoveel mogelijk worteltjes en tomaatjes te snacken, dat ik in ieder geval m'n vitamientjes binnen krijg. Fruit gaat trouwens prima. Afgelopen zondag sushi gegeten! Wat dagvers, dus dat mocht :-) Alleen de tonijn overgeslagen, maar wel lekker van de sushi met zalm gesmuld! Yummmmmy in my tummy :-)

@Ella, ik moest zo lachen om je mcDonalds verhaal! Zoooooo herkenbaar! Ik had het laatst met de BurgerKing... Maar ben nu al 2,5 kg aangekomen (nu al 65 kg!), dus ik probeer me toch zo goed en kwaad als het kan in te houden hihi :-D

@voogd: Afgelopen zondag toen we sushi gingen eten bij onze 2 beste vrienden na de sportwedstrijd, hebben we aan dit stel (met 2 lieve lieve kiddies) gevraagd of zij voogd willen worden van de baby. Ze reageerden echt zo onwijs lief en leuk en voelden zich ontzettend vereerd. Was ook best spannend om te vragen! Vriend en ik hadden er allebei heel goed en afzonderlijk over nagedacht en waren op hetzelfde idee gekomen. Geen familie dus, maar vrienden in wie we heel veel vertrouwen hebben. Hebben jullie dit al geregeld? Onze notaris zei dat we dit binnen deze maand ongeveer geregeld moesten hebben. Kregen we gisteren nog een berichtje van hen dat ze het zo bijzonder vonden dat wij zoveel vertrouwen in de vriendschap hebben! Om het te vieren gaan we tijdens de Pinksteren gezellig met z'n allen een lang weekend weg. Fijn he om zulke goede vrienden te hebben!

@dromen: Hebben jullie dat ook, van die levendige vreemde dromen? Ik droom me suf! Vannacht zelfs dat de baby al geboren was (in Spanje op het strand) en dat de baby helemaal onder het zand zat. Ging gelijk borstvoeding geven en daarna de baby afspoelen onder de douche daar op het strand. Weirrrrd!

@Iedereen die binnenkort de termijnecho heeft: Duim duim duim!
Sunny Side Up!
Ik schrijf mee in het andere oktobertopic maar kwam hier ook even kijken. Ik lees over een voogd. Is dat echt iets wat je MOET regelen? Omdat je zegt dat je notaris dat aangeeft? Mijn dochter is inmiddels twee en wij hebben nooit een voogd geregeld, heb er ook nooit iemand over gehoord, ken niemand met een voogd. Mocht er iets gebeuren met man en mij, dan weet ik zeker dat dochter goed opgevangen wordt, door m'n ouders/schoonouders of door andere familie. Dat spreekt hier gewoon voor zich. M'n ouders en schoonouders passen al vaak op en zouden dochter echt niet aan haar lot overlaten mochten wij wegvallen. Ook een heel goed band met (schoon)zussen, broers/zwagers, ook allen met kinderen. Weet gewoon dat wij er in noodsituaties voor elkaar zullen zijn. Zou zelf niet zo snel aan vrienden denken in deze, eerder aan familie dus.

Wat ik ook niet goed snap aan het voogd-zijn, je zet dus op papier wie de voogd zal zijn, maar stel dat die mensen voor die tijd wat gebeurt en ze zijn niet meer in staat om voogd voor je kind te zijn, hoe gaat dat dan? Heb je dan ook nog een reserve? Je kan natuurlijk niet in de toekomst kijken. Daarom denk ik dat als het mij en m'n man zou overkomen, de familie onderling zal kijken hoe dat wordt opgelost.
Tulpje21, volgens mij regel je een voogd alleen wanneer je andere mensen dan idd je ouders en andere naaste familie wilt. Ik regel ook niets. Gaan alleen naar de notaris om een testament op te maken voor de kinderen. Wij zijn geregistreerd partner maar omdat mijn vriend al twee kinderen uit een eerder huwelijk heeft moeten we bepaalde dingen vastleggen. Wij willen namelijk wel dat alles eerlijk verdeeld wordt. Niet dat zijn dochters straks meer of minder krijgen dan ons kind. En dat moet je vastleggen.

Leuk dat bijna iedereen een kloppend hartje heeft gezien!

Ik vind t wel jammer dat ik zulke onduidelijke foto's heb van vorige week dus ga maandag wel vragen of ik deze keer een paar mooie foto's mag ;)

AndeG, ik wil ook graag weten wat het is!!! Mijn vriend ook. Maar wij krijgen na de echo van maandag pas weer met 20 weken een echo. En eigenlijk vind ik het zonde om veel geld uit te gaan geven aan extra echo's en 3D echo's enzo. Willen anderen wel een 3D echo laten doen? Misschien ga ik wel kijken of ik met 16/17 weken ofzo een echo voor alleen geslachtsbepaling kan gaan doen. Dat is geloof ik maar ¤40 ofzo.

Dromen doe ik ook onwijs. Gek word ik ervan! Van de week droomde ik dat ik een miskraam kreeg. Was de hompen vlees en bloedstolsels aan het bijeen rapen. Zo angstig! Toen ik wakker werd was ik ook echt bang dat het een voorteken was. Dat het misschien echt zou gaan gebeuren. Bah! Merk ook dat ik slecht weer in slaap val als ik 's nachts wakker word. Lig soms echt uren wakker. Ook erg vermoeiend. Maar lees dat dat er ook bij hoort...

Eten. Pfff.... Heel wisselend! Het ene moment eet ik alles wat los en vast zit. Merk dat ik veel meer snoep (snoepjes van de meiden, zoete snoep dus) terwijl ik daar normaal totaal niet naar omkijk. Overdag eet ik veel. Heb regelmatig iets in m'n maag nodig anders ga ik trillen of word ik misselijk. Maar met mijn warme eten heb ik veel moeite, terwijl dat normaal mijn belangrijkste en lekkerste maal van de dag is. Echt maf! Ik kan t gewoon bijna niet verdragen. Word er misselijk van en het valt gewoon zwaar op de maag. Merk wel dat het steeds wat beter gaat de laatste dagen. Maar je moet mij idd ook niet in een Mac zetten hoor ;) Jammie!

Buik. Groeit echt al! Kan hem gewoon niet meer inhouden. Gewone broeken kunnen echt niet meer aan. Dus zit al in de positiebroeken.

Op mijn werk heb ik t vorige week aan iedereen verteld. Na de echo. Iedereen super enthousiast en blij voor me. Maar ik werk dan ook bij een kraamcentrum, zou gek zijn als wij zwangeren zouden discrimineren ;) Hoe ik het verlof in ga delen enzo weet ik nog niet. Heb wel mezelf al ingeschreven voor kraamzorg. Best grappig om nu eens mijn eigen naam in de inschrijvingen lijst te zien staan

Anderen al kraamzorg geregeld?

Maandag na de termijnecho ga ik het aan meer mensen vertellen. Op fb zetten enzo. Nu weten alleen de dichtbijstaande familieleden en beste vriendinnen het.

Dit weekend gaan mijn vriend en ik ff naar zo'n babystore. Vind ik leuk. Heb nog helemaal niets gekocht en merk dat ik heel terughoudend en nuchter over kom op mensen. En is ook een beetje zo. Weet niet zo goed hoe dat komt. Had helemaal niet verwacht dat ik zo zou zijn. Dacht dat ik het meteen van de daken zou willen schreeuwen. Maar misschien komt dat nog...

Groetjes!
Voor de kramzorg heb ik alleen het online formuliertje bij mijn ziekteverzekering ingevuld (mag niet later dan week 16). Ik hoop er verder niets te doen.

Als je niet getrouwd bent en geen registreerde partnership hebt, moet je dan naar de notaris? Mijn verloskundige vertelde mij dat in Nederland de vader niets te zeggen heeft in dit situatie en als iets met mij gebeurd, gaat het kindje automatisch naar mijn ouders. Is dat echt zo? Hij kan toch altijd via een DNA test bewijzen dat hij de biologische vader is. Telt dat niet?
Wij zijn naar de notaris gegaan omdat we een huis hebben gekocht en daar natuurlijk iets voor moeten regelen. Maar ook voor de baby. De notaris gaat nu een samenlevingscontract opstellen met huwelijkse voorwaarden, omdat we waarschijnlijk binnen 2 jaar willen trouwen en dan zou het zonde zijn om een volledig samenlevingscontract te regelen die dan na zo'n korte tijd niet meer nodig is. Hierdoor is mijn vriend ook wettelijk de vader en hoeven we dat niet via de rechtbank te regelen enzo. Dat moet namelijk (naast het registreren van de ongeboren vrucht bij de gemeente) wanneer je geen geregistreerd partnerschap oid hebt geregeld.

Wat betreft voogdijschap, ook wanneer het familie is moet je dat vastleggen. Tenminste, dat is ons zo verteld. Mocht er iets met allebei de ouders gebeuren, dan staat het in elk geval zwart op wit. Het kan namelijk zo zijn dat er gedoe kan ontstaan over waar de kinderen dan heen gaan en dat wil je niemand aandoen. Op deze manier is het helemaal duidelijk wat de wens van de ouders voor hun kinderen was. Bewust hebben wij niet gekozen voor onze eigen ouders als voogd, omdat wij niet willen dat als wij weggevallen zijn, zij hun voogd binnen (misschien wel) korte tijd ook zullen verliezen. Dan hebben ze in elk geval mensen die hen opvoeden die van ongeveer dezelfde leeftijd als hun ouders hebben. Want anders hebben ze rond hun 20e waarschijnlijk niemand meer in leven die hen opgevoed hebben. Op deze manier heb ik erover nagedacht en mijn vriend was het hier helemaal mee eens.

Maar iedereen staat hier natuurlijk anders tegenover! Je wilt er helemaal niet over nadenken, maar zorg ervoor dat het in elk geval geregeld is. En mocht er iets gebeuren met degenen die je nu als voogd aangesteld hebt, dan zou je dit kunnen veranderen in de documenten. Geen probleem.

Wij hebben voor vrienden gekozen omdat dit gezamenlijke vrienden zijn. Mijn broertje en zijn vriendin zijn schatten, maar daar lopen we nou ook weer niet de deur plat/delen we alles mee. Mijn vriend zijn zus hetzelfde. En anders zouden we hen alleen maar kiezen omdat het nu eenmaal bloedverwanten zijn. Deze vrienden zijn van mij al bijna mijn hele leven mijn beste maatjes en mijn vriend is daar inmiddels ook onwijs close mee. Vandaar!

@kraamzorg: Dat formulier ligt al een tijdje klaar om opgestuurd te worden hihi.... Moet dus nog gebeuren. Heb het wel al bij Menzis aangegeven en dat is dus geregeld.

@babystore: Wij geven volgende week onze House Warming en daarvoor vragen we bonnen van de BabyDump :-) TOPPPPP haha!
Sunny Side Up!
Wij hebben twee jaar geleden een huis gekocht en toen ook alles bij de notaris geregeld voor een eventueel kindje. Wij hebben mijn vader aangewezen als voogd, maar daarbij aangewezen dat mijn vader erop toe zien dat ons kind goed verzorgt wordt maar dat de werkelijke zorg bij mijn zus en haar man komt te liggen.

Voor de kraamzorg heb ik nog niks gedaan, ik krijg donderdag een echo en zie dat een beetje als het moment dat er meer zekerheid is. (vreemd, terwijl ik toch al een hartje heb gezien) Daarna wil ik meer mensen het nieuws gaan vertellen en ook dingen regelen. Heb dus ook nog niks gekocht.

Ik ben ondertussen ook wat aangekomen (ongeveer twee kilo), en je ziet het direct. Ik heb normaal een hele strakke buik en nu is hij een klein beetje voller, dus wel handig dat ik nog lekker truien draag anders viel er niks te verbergen.

Eten. Tja, alles wat los en vast zit, maar het liefst zoet (mmmm toffee). Lust wel nog gewoon alles, heb geen moeite met eten halen ook.

Vetrellen op mijn werk doe ik waarschijnlijk volgende week. Ik heb deze week halfjaarlijks functioneringsgesprek dus wilde dat sowieso afwachten. We werken met een klein team, dus ben bang dat ze het toch wel snel doorhebben.
Wij zitten er over te denken om nog te gaan trouwen. En hoe meer we daar mee bezig waren, hoe leuker het voelde. Nu zijn we heel enthousiast ideeen aan het bedenken en gaan we kijken bij een trouwlokatie. Ik vind het een fijn idee dat we dan een officieel gezin zijn, ik hetzelfde heet als mn kind en ook voor ons als stel vind ik het een hele mooie symbolische verbinding. Dus waarschijnlijk sta ik over 4maanden in een mooie jurk! We vieren het dan niet enorm uitgebreid, maar op maandagochtend trouwen lijkt me ook niks.

@Charlotte, Dit is een goede site met info over erkennen kind, regelzaken enz. http://www.rijksoverheid. ... g-en-gezag/erkenning-kind

Vraag me af hoe voogdij geregeld is als je getrouwd bent. Dacht ook meteen aan ouders, maar argument dat zij ook vrij snel weg kunnen vallen is wel belangrijk.

Kraamzorg regelen we als ik mn echo heb gehad. Volgende week woensdag!!! Kan niet wachten! Vandaag al bloed geprikt en ben al vragen aan het bedenken voor de vk.

Ik heb een hele leuke gratis agenda besteld/opgehaald. De why's zwangeragenda. Is meer een soort dagboek waar je elke week van je zwangerschap dingen kan opschrijven! Leuk om te doen, Goede tip!

Qua werk vind ik het ook erg spannnend en zie ik erg op om het te vertellen. Ik werk hier sinds 5 maanden en ben bang dat m'n baas het niet zo leuk vindt. Ikzelf heb het wel redelijk los kunnen laten, maar toch.. Ik ga het gewoon superenthousiast brengen en hopen op het beste. Ik krijg vast ook veel leuke reacties. Ik werk in het onderwijs, dus verwacht ook geen discriminatie hierin, maarja, jaarcontract loopt wel af in mn verlof. Hopen op verlenging/vast contract, hebben ze wel beloofd nl!
Goedemorgen allemaal,

Wat is er weer veel geschreven, leuk!

@Hiesje & Natas, wat mooi dat jullie al een beetje buikjes krijgen! Ik heb de afgelopen weken wel een beetje opgezette darmen gehad, maar mijn buik is nu gewoon weer plat. Had in mijn vorige zwangerschap maar een klein buikje (pas na 20 weken was er wat te zien), dus ik ben benieuwd hoe dat nu gaat.

Over voogd etc. Bij de koop van ons huis een paar jaar geleden hebben we toen meteen een samenkevingscontract en testamenten opgesteld en daarin een voogd benoemd. Zoals AndeG ook zegt, hebben wij het vastgelegd omdat we niet willen dat, als wij er niet meer zijn, er getouwtrek ontstaat over de kinderen of dat ze tijdelijk naar jeugdzorg gaan ipv familie. Wij hebben 1 voogd aangewezen die in geval van nood beslist over de zorg voor onze kinderen en kijkt wat er op dat moment het meest in hun belang is. Dat kan zijn opgenomen worden in het gezin van de voogd, maar ook bij familie als dat beter/vertrouwder voor de kinderen zou zijn. Een beetje dezelfde constructie als Hiesje dus. Als je een koppel aanwijst als voogden, dan krijgen zij automatisch de zorg over de kinderen. Maar stel dat dit koppel naar het buitenland verhuisd ofzo, dan is het wel ingewikkeld.

Afgelopen weekend hebben wij het dus aan mijn ouders verteld en ze hadden het echt helemaal niet zien aankomen. Ze waren ontzettend verbaasd, maar natuurlijk heel blij. Zo leuk!

@Kareltje, hoe was de echo gisteren?

@ Ella, wat een heerlijk plan om te gaan trouwen. Ik kan me voorstellen dat je dat graag wilt. Het is inderdaad ook praktisch om in je paspoort te hebben staan wie je echtgenoot is/dezelfde naam als de vader van je kinderen te hebben. Ik heb dat niet en heb wel eens problemen gekregen op een intercontinentale vlucht: moest aantonen dat dit echt mijn kind was en dat ik geen kind ontvoerde. Gelukkig stond mijn vriend in de andere douane rij en had ik papieren bij me waarop staat dat wij beiden gezag hebben. Afgezien daarvan is elkaar de eeuwige liefde verklaren en een bruiloft feestje geven, natuurlijk ook heel erg leuk Hou je ons op de hoogte van de voorbereidingen?

Fijne dag allemaal!
x
Net na het eten een uur gewandeld met m'n vriend en gesproken over een voogd. Ben toch wel na gaan denken door jullie verhalen en uitleg. En wij moeten toch naar een notaris om een testament op te stellen dus zou dom zijn als we dit niet ook meteen zouden regelen. Hoe we het dan precies gaan doen moeten we nog beslissen maar daar laten we ons eerst goed over voorlichten. Dus bedankt voor de info allemaal!!!
.
@Soundofsunshine, wat fijn dat je ouders zo verrast en blij waren. Mijn ouders hadden het verwacht en reageerden daardoor heel rationeel.

@Ella, wij hebben het ook over trouwen gehad, vanwege de namen en het regelen van het gezag en zo. Vriend wilde liever nooit trouwen omdat hij alleen negatieve associaties heeft met huwelijken (scheidingen vroeger thuis enzo). Nu vind hij het wel een optie maar dan eigenlijk alleen als contract om alles geregeld te hebben, terwijl ik het dan eigenlijk wel wil vieren. Wij hebben dus besloten om in ieder geval voorlopig gewoon het gezag en de erkenning te regelen. Veel plezier met het regelen!!!

@Amele, wat grappig dat je zo sterk voelt dat het een jongen wordt, lijkt me dan inderdaad even omschakelen als het toch een meisje blijkt.

@Kraamzorg, ik voel er eigenlijk ook niet veel voor om een vreemde mijn huis in te laten. Ben een beetje een controlfreak en heb nu al het idee dat er dan allemaal dingen anders gaan dan ik wil, vind ik geen fijn idee. Bij mij is vriend ook thuis tijdens mijn kraamperiode dus ik heb al hulp. Toch kan ik me voorstellen dat zij met tips en trucs komen die ik wellicht niet zelf kan bedenken en je helpen om te wennen aan een kindje in je huis / gezin.

Volgens mij moet ik het bij mijn verzekering voor week 16 opgeven en dan moet ik zelf aangesloten kraamverzorgenden bellen om me in te schrijven. Hoe het precies gaat moet ik nog uitzoeken.

@Buik, heb me vanochtend weer gewogen, zit nu op plus 1,5 kilo vanaf mijn prezwangerschapsgewicht. Dus ben na het afvallen al 3 kilo aangekomen. Voel me ook steeds minder moe en iets energieker. Wel nog steeds 's avonds een opgezette buik en pijn in mijn liezen.

@Echo; vandaag weer een echo gehad. Het kindje is nu ongeveer 2 centimeter en dat komt overeen met 8 weken, en 5 dagen dus dat is precies twee weken verder als de echo twee weken geleden. Mijn cyclus was dus blijkbaar iets langer dan ik had berekend. (Is ook niks nieuws) Volgens de vk groeide het goed en klopte het hartje goed dus niks om me zorgen over te maken. Over drie weken op 4 april intake en termijnecho en voorlopige uitgerekende datum is 20 oktober. (eigenlijk moet ik dus uit het topic en naar het andere oktobertopic)
@amele, even reactie op kraamzorg. In Nederland ben je niet verplicht om kraamzorg te nemen. Echter zijn er in Nederland maar weinig ziekenhuizen die accoord gaan om je naar huis te sturen zonder dat er kraamzorg aanwezig is thuis. Ook zullen verloskundigen (ook bij begeleiding in het ziekenhuis moet je een verloskundige hebben die de begeleiding van het kraambed thuis doet vanaf het moment dat je thuis komt) het niet verantwoord vinden wanneer er geen kraamzorg is. Ik zou het je ook zeker niet aanraden om geen kraamzorg te regelen. Je weet helemaal niet hoe het gaat verlopen. Complicaties, sectio enz... Je kunt de kraamzorg straks wel heel hard nodig hebben. Ze zijn er namelijk voor kraamtechnische handelingen en controles. Als alles soepel verloopt kan het lijken of de zorg maar overbodig is maar nogmaals.. je kunt het wel eens heel hard nodig hebben straks als het anders loopt dan je nu hoopt. Wel kun je kiezen voor wijkkraamzorg. Dit is de minimale zorg waarbij de kraamzorg dus echt alleen voor die kraamtechnische dingen komt. Wijkkraamzorg is 3u per dag i.p.v. 6 uur. Dat zou ik in jouw geval dan adviseren Bovendien zijn kraamverzorgenden ook gewoon mensen en kun je gewoon aangeven wanneer ze komt wat jouw wensen zijn en waar je wel en geen behoefte aan hebt. Succes!
@Hiesje, fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! En het lijkt me dat je uiteraard welkom bent om in dit topic te blijven Uiteindelijk zegt die uitgerekende datum ook niks, sommigen van ons zullen eerder bevallen en anderen misschien wel 2 weken later.

Over kraamzorg: hier ook geen fan van een vreemde in mijn huis, maar het is toch wel goed hoor, zo'n kraamzorg. Die check jouw temperatuur en die van je kind, controleert hechtingen, helpt eventueel met borstvoeding etc. Die controles zijn erg belangrijk de eerste week. Daarbij leert ze (het is meestal een vrouw) je ook praktische dingetjes (hoe navelwondje te verzorgen, kindje te wassen etc). En, als je geluk hebt (had ik vorige keer niet), maakt ze ook nog lekker je huis aan kant (stofzuigen, toilet/badkamer schoonmaken, beddengoed verschonen) en/of zorgt ze voor eten. Dat is best fijn.

De vorige keer had ik alleen een slechte (zat maar op de bank en deed weinig, terwijl ik haar al strompelend van koffie en thee voorzag). Eigenlijk had ik na 1 dag gewoon om een ander moeten vragen. Dat durfde ik niet, maar was eigenlijk ontzettend stom. Dus tip voor alle anderen: gewoon om een andere kraamverzorger vragen als het niet lekker loopt!
Inderdaad, bij problemen met kraamzorg kan je altijd aan de bel trekken. En borstvoeding is zeker een ding waarbij je echt wel goede begeleiding nodig hebt als dat niet meteen als vanzelf loopt. Wat in veel gevallen wel zo is. Kraamverzorgenden zijn geen sloof ofzo. Hebben echt wel deskundig iets te bieden en kennis over zaken waar een leek gewoon niets van weet.
@soundofsunshine, dat verwachte ik ook niet hoor dat ik uit het topic zou worden gezet.

@Kraamzorg, blijkt weer dat ik nog niet de helft weet van wat er allemaal staat te gebeuren, gelukkig nog 7 maanden om het uit te vinden.
@amele: bedankt voor het uitleggen. klinkt gemakkelijk

gisteren de tweede deel van de combinatietest gedaan. Het kindje is nu 5cm en alles ziet er heel goed uit. Het heeft weel een uurtje geduurd, omdat de praktijk zo veel stagiaires heeft en die wilden ook een keer kijken. Maar goed, zo kon ik mijn baby een tijde bekijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven