Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
quote:Sorcha_ schreef op 12 maart 2013 @ 13:58:

Maar dan is het toch nog beschermd door de immuniteit van de moeder?

Voor een deel wel maar ik denk nog steeds niet dat het handig is om iemand met een zware verkoudheid veel om je baby heen te hebben.

Immers worden moeders (die die immuniteit doorgeven) ook gewoon ziek he ;)
@Vasthouden: Pasgeboren denk ik wel dat ik liever de baby bij mij of vriend houd.

Maar na de kraamweek, als ze goed beginnen groeien, borstvoeding beetje loopt en ik beetje gewend ben zou ik er geen probleem mee hebben dat een ander eventjes vasthoud.

@Ik wil Rapley doen, dus zeker geen potjes, maar dat lijkt me geen probleem met uitjes, integendeel. Doe een banaan en een appel mee en je kind heeft een leuke maaltijd.

@borstvoeding: Ik wil wel borstvoeding geven ten koste van (bijna) alles, in elk geval de eerste zes maanden. Daarna zou ik het zijn beloop laten, langvoeden lijkt me leuk, maar als het anders is, dan is het ook goed.
Jammer dat sommige moeders er moeite mee hebben als anderen hun baby vasthouden. Mijn schoonzus is helemaal niet moeilijk. Bij tweede kind, vroeg ze me zelfs of ik de baby de trap af wilde dragen, want zij liep moeilijk door de bevalling. Baby was nog geen dag oud. Als ik daar ben breng ik vaak de kinderen naar bed, gewoon omdat ik dat leuk vind. En zij vindt wel handig, want dan kan ze nog evem opruimen bijvoorbeeld.
@rapley spreekt mij ook erg aan!! Maar als we on the road zijn gooi ik er ook vast wel een x een potje in.

@baby vasthouden, ik kan me best voorstellen dat ik er moeite mee heb. Maar ik vind het dan ook weer niet kunnen om bijv. mijn moeder en schoonmoeder dat eerste moment met hun kleinkind te ontzeggen.
@BV: Ik ga het in ieder geval proberen, het is beter voor je kindje en het werkt mee aan het verlies van de zwangerschapskilo's!! (Ook niet geheel onbelangrijk ) Daarbij lijkt het me een heerlijk moment, wat echt van mij en mijn kindje is en wat ik met niemand anders kan, wil en hoeft te delen.

@baby vasthouden: De 1ste dagen zal dit wel lastig zijn, maar de 1ste dagen wil ik ook alleen maar mensen om me heen die ik vertrouw en belangrijk voor mij zijn en die mogen mijn kindje best vast houden. De kindjes van mijn zus heb ik ook gelijk vast mogen houden toen ze nog maar een paar uur oud waren.

Net een verschrikkelijk horrorverhaal gehoord!! Mijn collega is vorige week bevallen van de 3e, lekker makkelijk bevallen zou je denken. Niet dus, ze heeft gewoon haar bekken zwaar gekneusd en haar stuitje gebroken!

Na zulke verhalen zie ik toch een stuk meer op tegen bevallen dan het eerder besproken plas-poep-spuug verhaal.
Haha Dwergje, ik sluit me altijd af voor die verhalen en houd mezelf gewoon voor dat het bij mij vast wel goed gaat komen-;)

En ik denk dat ik gewoon ga bevallen zoals mijn niocht haar bevallingen heeft doorstaan. Volgens haar appeltje eitje met een ruggeprik. Ze lag alleen maar te grijnzen in bed na de bevalling-;) De scherpe randjes van de weeen en hopelijk zonder weeenstorm, zoals zij had na ingeleid te worden. Logisch dat ze een ruggeprik nodig had-;)

Het wordt hoe dan ook een ziekenhuisbevalling, betalen wil ik hier graag voor, mocht ik niet een medische indicatie krijgen.

Over baby vasthouden, ik weet niet hoe ik ga reageren onder invloed van hormonen, maar op dit moment denk ik dat het niet heel erg lastig wordt om gup uit handen te geven. De mensen die bij me zijn die eerste dagen zijn toch de mensen die ik volledig vertrouw. Mijn kind mogen ze dan zeker vasthouden. Ik ben nu al benieuwd hoe m.n. mijn vader en moeder reageren. Mijn vader lijkt me echt een heerlijke opa, zo'n opa die ieder kind verwend, waar alles mag ( binnen de grenzen die vriend en ik stellen). Het gevoel dat ik altijd bij mijn eigen opa had, iemand die je op handen draagt.

En mijn moeder..Ik denk dat zij alleen maar kan stralen en genieten. Op dit moment zijn ze nog niet hele happig om opa en oma te worden, maar mocht ik zwanger raken, dan zullen ze de eersten zijn die het te horen krijgen ( samen met schoonouders) en uitzinnig zijn van vreugde ( denk ik-;))
@ruggenprik, die optie houd ik gewoon open. Ik wil zowiezo in het ziekenhuis bevallen, en kies er wel een waar ik 24/7 een ruggenprik kan krijgen. Maar ik ga het wel proberen zonder.
@rapley: Heb een aantal mensen in mijn omgeving hier mee zien beginnen en ze zijn allemaal afgehaakt. Een potje is gewoon veel makkelijker om mee te nemen, kwaliteit van fruit is niet ieder seizoen even goed, en de kliederboel die kinderen van eten kunnen maken hadden ze ook niet altijd evenveel zin in, je hebt niet altijd evenveel tijd om het kind rustig het voedsel te laten bestuderen en af te wachten tot hij/zij het gaat eten. Wel een goede methode maar in de praktijk dus niet altijd even makkelijk.
ik had nog nooit gehoord van raply methode, toch leerzaam hoor, zo'n forum!

ja qua bevalling hou ik mezelf ook voor dat het bij mij gewoon wel goed zal gaan, stuk leuker
Volgens mij is de bedoeling van Rapley in het begin ook niet dat kind echt eet om vol te worden. Meer dat kind leert eten, naast de flesjes etc.
Mijn moeder had trouwens echt een bevalling uit het boekje. 11 uur van eerste wee tot einde en maar een kwartiertje persen. Zonder scheur of wat dan ook.
Ik ben echt super gevoelig voor deze verhalen, helemaal omdat ik zo'n beetje allergisch ben voor alles wat een pijnstillend effect heeft. Ik weet dus zeker dat ik volop pijn mag gaan lijden bij een bevalling en dat een ruggenprik geen eens een optie is.

Daarbij heb ik mijn moeder niet echt een fijne bevalling bezorgd, zij heeft 3x naar het ziekenhuis gemoeten omdat ze volop weeën had en zodra ze in het ziekenhuis was hield dat weer lekker op, toen ik dan wel echt kwam besloot ik nog even om te draaien zodat ik ook nog in een stuit kwam te liggen en mijn navelstreng om mijn nek draaide. Dus het maakte niemand meer uit wat mijn moeder voelde ik moest er uit en snel ook. En tsjs what goes around comes around zeggen ze altijd!
Mijn moeder had niet eens een hele lange pijnlijke bevalling (Ja, wel veel pijn, zeker de laatste paar minuten, ze was er helemaal klaar mee en wilde weg-;)) maar ik was 4 dagen te laat, zat met mijn hand aan mijn oor vast ( kennelijk een lekkere houding als foetus) en belemmerde een 'makkelijke' doorgang! Met het nodige duw en trekwerk lukte het uiteindelijk..( en een knip). Ik hoop dus dat ik kinderen krijg die niet verzot zijn op hun oor in mijn buik, maar gewoon netjes, recht geboren worden, zonder tijd te willen rekken..

No way dat mij dat gaat overkomen! Positief blijven-;)
Lijkt je eigen bevalling in het algemeen veel op die van je moeder?

Zou in jouw geval idd weinig prettig zijn dan dwergje!

Ik weet eigenlijk niet hoe ik zelf geboren ben.. beetje vreemd om opeens nu te gaan vragen, dan gaat ze weer zeuren dat ze oma wil worden
Geen idee.

Ik ben trouwens 2 weken te vroeg geboren en de placenta was al 40% afgestorven (was ik blijven zitten had ik het waarschijnlijk niet overleefd) ik hoop wel dat dát niet erfelijk is.
Oh, de bevallingen van mijn moeder zijn afgelopen week nog uitvoerig besproken. Geen idee wat de aanleiding was, volgens mij vroeg ik hoe het precies zat met medische inidacties en hoe dat zat met broertje en zusje..

Moeder is 1x vaginaal bevallen, 1x met keizersnede van de tweeling. Vaginaal vond ze achteraf beter te doen, omdat het herstel wat vlotter en 'gemakkelijker' verliep.

Nog een leuke anekdote. Moeder kreeg een ruggeprik tijdens de keizersnede en was mijn vader tijdelijk uit het oog verloren door de drukte rondom de operatietafel.

Ziet ze ineens een leuke man, met twinkelende ogen, mondkapje voor, hoofd bedekt met een kap, die haar telkens vriendelijk toelacht. Geen idee wie die man was, maar hij was wel erg vriendelijk, beetje vreemd zo, terwijl zij daar zo lag met een grote snee. Hij pakte haar hand vast, nog geen idee.. En opeens herinnert ze zich dat ze haar man nog niet heeft gezien. Pff, staat hij al die tijd al naast haar-;) Even hartelijk om gelachen met z'n allen. Zo van de wereld was ze-;)

Ik hoef niet haar bevallingen te hebben, ik heb hoe dan ook al een hele andere lichaamsbouw, een breder bekken, waardoor bevallen over het algemeen wat soepeler verloopt. Dus ik blijf positief-;)
hahaha Chantilly was dat toevallig ook jouw vader die flauwviel toen ie hoorde dat hij een tweeling kreeg? Wat een stripfiguur !!
Haha, ja dat was mijn vader. En in het 'echt' ( zakelijke leven) is hij dus helemaal niet zo. Strakke zakenman, die weet wat hij wil, hoe hij het wil en het krijgt. Jammer genoeg werkt zijn gezin en zijn vrouw daar niet aan mee-;)
@ziekenhuis en ruggeprik: Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen, niemand bevalt hier thuis of het moet per ongeluk zijn. Wil wel graag een polyklinische bevalling (standaard blijf je hier een week in het ziekenhuis!). Graag zonder pijnstilling, maar als het te heftig is vind ik het ook prima met.

@Eigen geboorte: Ik ben via de natuurlijke weg met mijn voeten eerst geboren. Heel uitzonderlijk toen en nu nog steeds denk ik. Het halve ziekenhuis stond dan ook mee te kijken .

Hoop dat dat niet erfelijk is en mijn eigen baby's wel met de goeie kant eerst komen.
Wel een voordeel van mijn geboorte, ik kwam met mijn kont eerst dus iedereen wist gelijk mijn geslacht maar als ik mijn moeder moet geloven was er voor de rest weinig voordeel aan.

Misschien een goede manier om het gerammel te onderdrukken, veel zoeken op google naar bevallingsverhalen! Ben alleen bang dat het gerammel dan voor altijd uit blijft.
quote:dwergje_88 schreef op 12 maart 2013 @ 16:43:

Wel een voordeel van mijn geboorte, ik kwam met mijn kont eerst dus iedereen wist gelijk mijn geslacht maar als ik mijn moeder moet geloven was er voor de rest weinig voordeel aan.

Misschien een goede manier om het gerammel te onderdrukken, veel zoeken op google naar bevallingsverhalen! Ben alleen bang dat het gerammel dan voor altijd uit blijft.

bevallingsverhalen eindigen meestal met hoe geweldig de spruit is Dus dat zal niet helpen.

Voor mezelf: ik vind het allemaal reuze interessant en heb op youtube ook weleens filmpjes (close-up) zitten kijken. Schrikt mij (helaas, zou je bijna zeggen) niet af

@rammels, de laatste paar dagen wel wat rustiger. Fijn!
Heb net zelf een documentaire op youtube gekeken, life before birth heet het. Wel even een zit maar mooi. En ik heb het bevallingshorrorverhalentopic gelezen maar die onderdrukking is echt maar tijdelijk hoor!

Vanavond nuva-ring uit en ik zou toch graag eens een maandje zonder doen om te zien of ik snel weer 'op eigen kracht' ongesteld kan worden.. vriend vond het maar listig klinken haha
Filmpje van keizersnede vind ik veel heftiger dan van natuurlijk bevallen trouwens.
Hoi!

Ik zou graag met jullie meeschrijven (of dromen..) als dat mag. Mijn kinderwens is al een tijdje aanwezig, de ene keer sterker dan de andere keer. Een poos geleden even gedacht dat ik zwanger was en er veel mee bezig geweest. Dat was niet echt leuk en heb ik mee leren omgaan en t gevoel laten zakken. Nu weer mee bezig, maar wel op een gezondere manier (al zeg ik t zelf).

Mijn vriend is wat jonger dan ik en de omstandigheden zijn er nog niet naar om aan kinderen te beginnen: vriend studeert nog. We hebben er laatst een goed gesprek over gehad en afgesproken dat als alles nog steeds goed gaat (vriend baan, mijn vaste baan nog steeds ok, financien op orde) we begin 2014 willen beginnen met proberen. Dat vind ik aan de ene kant heel lang duren, want liever gisteren dan vandaag, want wat als het niet lukt of een jaar duurt...maaar aan de andere kant is het nog maar een paar maanden en vind ik het retespannend dat het dan echt eindelijk zo ver is.

Ik lees veel op het forum, maar dat maakt me ook wel ongeduldig en misschien wel banger voor wat komen gaat. Vooral in de zin van wat er mis kan gaan tijdens een zwangerschap, als je uberhaupt al zwanger wordt..hoe gaan jullie hier mee om? Lezen jullie veel of uit bescherming niet?
Ik liet zelf nog al op me wachten en mijn moeder is ingeleid en ik ben met de tang gehaald. Ik had de navelstreng onder mijn arm geklemt en dat was ook niet handig. Volgens mijn moeder was ik ook een hele lelijke baby de eerste week. Gelukkig is het bij getrokken.

Ik ben er nog niet uit of ik een ziekenhuis of thuis bevaling zou willen. Een ruggenprik lijkt me enger dan die bevalling, dus als het niet hoeft wil ik het zeker niet.

@ Vivacavia: Ik snap heel goed dat je wil weten hoe je eigen cyclus is. Momenteel zit ik echt te wachten op de ongesteldheid, maar het wil nog niet komen. Het is nu een maand geleden dat ik stopte met de pil. Ik wacht maar rustig af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven