Gezondheid alle pijlers

krakende knie

10-03-2013 22:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok...ik ben vorige week naar de huisarts geweest, dat is dus achter de rug

Nu heb ik een hele vage huisarts en stond ik binnen 2 minuten weer buiten.

Sinds twee weken heb ik een krakende knie. Mijn andere knie knakte weleens bij het strekken maar kraken had ik nog niet gehoord. Het doet verder geen pijn, wel bij trap aflopen maar dat heb ik al een hele poos.

Wanneer ik mijn hand op mijn knie houd en strek dan voel ik het ook. Nogmaals het is niet pijnlijk maar wel irritant en het roept natuurlijk heel veel vraagtekens op.

De huisarts zei dat er een irritatie was bij de knieschijf, waarschijnlijk als gevolg van minder slijmbeurs en zei dat het niet erg was. Ik moest vaker gaan lopen en wat knie oefeningen gaan doen.

Mijn vraag is (had ik eigenlijk aan de huisarts moeten vragen, maar heb er toen niet aan gedacht omdat alles heel snel ging)...wat zou de oorzaak kunnen zijn dat er opeens minder slijmbeurs in knie zit, produceert mijn lichaam niet (meer) voldoende? is dit een tijdelijk kwaal of is dit het begin van andere klachten die nog komen gaan? wat kan ik er zelf aan doen behalve lopen?

Ik wist niet hoe ik het moest zoeken, maar mochten er meerdere topics zijn hierover...doorverwijzen mag ook
quote:Java schreef op 11 maart 2013 @ 14:41:

Ik heb al 15 jaar zo'n krakende knie. Al sinds mijn tienerjaren. Eigenlijk nooit op het idee gekomen om daarmee naar de huisarts te gaan. 't Is gewoon zo.

soms heb ik het gevoel dat ik overdrijf

Wat mij dwars zit is eigenlijk het volgende:

Mocht dit heel normaal zijn, dan laat ik het gewoon links liggen , kan ermee leven...daar zit ik dan niet mee.

Maar stel dat dit een teken is van het begin van andere kwaaltjes zoals artrose oid, dan zou ik graag willen weten wat ik er zelf aan kan doen om het proces zo veel mogelijk te vertragen.

Het geeft wel moed om te horen dat ik niet de enige ben met muziek in de knieën
Al zou het beginnende artrose zijn dan nog......... vooral goed in beweging blijven en je spieren sterker maken.
Ik heb ook al jaren last van krakende knieen en zere schouders (deze "kraak" ik zelf ter verlichting van de pijn). Nu was ik laatst bij mijn ouders en daar was een fyshiotherapeut voor mijn vader. Heb hem meteen eens gevraagd naar mij te kijken. Hij vertelde dat ik hypermobiel leek te zijn en dat mijn spieren achter mijn knie overrekt zijn doordat ik altijd "overgestrekt" sta. Dit veroorzaakt het kraken van de knie, hoe het precies zit weet ik niet meer, een ingewikkeld verhaal In ieder geval zei hij mij dat het voor mij goed zou zijn om mijn knieen te trainen door te fietsen/mountainbiken en vooral niet te gaan hardlopen!
Idd, vooral niet lopen en al helemaal niet hardlopen. Fietsen, zwemmen, alles wat je spieren in je benen wel sterker maakt, maar niet je gewricht belast.

Ik had precies hetzelfde, tot het pijn begon te doen. Fysio gehad en kilometers gelopen per dag, want dat was goed. Pijn was na maanden niet over en toen toch maar naar orthopeed gegaan. Scan, foto's en uiteindelijk kijk operatie. Stukje meniscus weggehaald en voor al het advies gekregen niet te veel te lopen, maar vooral fietsen.

Bij lopen en zeker bij hardlopen, krijgen je gewrichten een klap omdat de boven en onderkant van elkaar komen. Bij fietsen schuift het over elkaar heen en smeer je de boel.

Dit was advies van mijn orthopeed..
Nope
Mijn knie kraakt ook al jaren en voel dit ook als ik m'n hand erop leg. Als ik mijn knie strek voelt het altijd alsof ie uit de kom gaat schieten. Heb er verder geen last of pijn van.
Glucosamine schijnt goed te zijn voor het kraakbeen, is het misschien een idee om het te gaan gebruiken....of ben ik nu aan het doordraven
Komt vaak voor, google maar eens op chondropathie (meisjesknie).
Bedankt allemaal voor de reacties....het schijnt dus vaker voor te komen dan ik dacht. Zolang ik geen pijn heb, ben ik blij
http://mens-en-gezondheid ... rzaak-en-behandeling.html heb je hier iets aan? Ik heb er ook wel eens last van, vooral na het sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven