Marktplaats: ben ik opgelicht?

12-03-2013 19:27 32 berichten
Ik besloot een stoomkoker via marktplaats te kopen. Nooit eerder slechte ervaringen mee gehad, dus ik ging er vanuit dat het nu ook goed zou gaan. Stoomkoker gekocht en betaald en hij is afgelopen weekend bezorgd. Nu blijkt er geen deksel bij te zitten. Ik kan hem dus helemaal niet gebruiken! Ik heb mevrouw gemaild en die reageerde op zich snel, al leek ze niet erg verbaasd. Ze zou gaan zoeken en ik verder niets meer van haar gehoord. Op de foto die op marktplaats stond zie ik nu ook dat ze de bovenkant niet heeft gefotografeerd, waardoor je dus niet ziet dat het deksel er niet op zat. Er stond verder bij dat hij nieuw was en nooit gebruikt, dus dan ga je er als koper toch ook vanuit dat hij compleet is, of niet?

hoe dan ook, ik vrees dat ik mijn geld kwijt ben. Is er een manier om mijn geld terug te krijgen of ben ik gewoon het haasje?

Update:

verkoopster was boos en beledigd toen ik herhaaldelijk aangaf de deksel alsnog opgestuurd te willen krijgen. Daarna niks meer van haar gehoord. Ik ben dus opgelicht :(
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het jammer maar helaas is.
Wat gemeen zeg. Je kunt in ieder geval een melding bij Marktplaats doen.

(En zelf zou ik een mailtje naar haar sturen, dat je al haar gegevens hebt en er werk van gaat maken als ze niet binnen een week het volledige bedrag terugstort.)
Wat Java zegt.
Je bent inderdaad het haasje, tenzij je geluk hebt. Tips als bovenstaande kun je proberen om alsnog je geld terug te krijgen. Maar hou er dringend rekening mee dat je aan het kortste eind trekt.
quote:pilou schreef op 12 maart 2013 @ 19:37:

Wat Java zegt.
quote:Java schreef op 12 maart 2013 @ 19:36:

Wat gemeen zeg. Je kunt in ieder geval een melding bij Marktplaats doen.

(En zelf zou ik een mailtje naar haar sturen, dat je al haar gegevens hebt en er werk van gaat maken als ze niet binnen een week het volledige bedrag terugstort.)Dit. Ik heb dit ook gedaan, en gemeld dat ik de gegevens op opgelicht.nl zou plaatsen. Toen werd het opeens allemaal wel mogelijk.
Ik krijg er een punthoofd van!
Als het zo is, vind ik het ook gemeen, kun je misschien een losse deksel kopen, of bij de kringlooop kijken ? ( roept maar wat)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Eens met eerdere reacties. Ik denk dat je hier helaas niks meer van zult horen. Om wat voor een bedrag gaat het?
Hier kun je aangifte van doen bij de politie dus daar zou ik, als ze echt niet meer meewerkt, zeker wel mee dreigen. En anders een keertje langsgaan met de stoomkoker, dan schrikt ze zich vast een hoedje.
Aangifte, opgelicht...heb je überhaupt geprobeerd de dame nogmaals te contacteren? Heb je haar al gezegd dat je de pan retourneert en je geld terug wilt?
quote:vetplantje schreef op 12 maart 2013 @ 19:55:

Hier kun je aangifte van doen bij de politie dus daar zou ik, als ze echt niet meer meewerkt, zeker wel mee dreigen.Een aangifte doen van een ontbrekende deksel van een 2e handse stoomkoker, gekocht op marktplaats... kom op, de politie heeft belangrijkere dingen te doen zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 12 maart 2013 @ 20:04:

[...]

Een aangifte doen van een ontbrekende deksel van een 2e handse stoomkoker, gekocht op marktplaats... kom op, de politie heeft belangrijkere dingen te doen zeg.Hangt er vanaf hoe duur de stoomkoker was. En betekent dat dat het dus maar okee is om mensen op te lichten zolang je maar onder een bepaald bedrag blijft?
quote:vetplantje schreef op 12 maart 2013 @ 20:06:

[...]

Hangt er vanaf hoe duur de stoomkoker was. En betekent dat dat het dus maar okee is om mensen op te lichten zolang je maar onder een bepaald bedrag blijft?Nee, dat betekent dat het handiger is om duurdere aankopen van marktplaats op te halen ipv op te laten sturen, om zo het risico te verkleinen dat je het haasje wordt, en dus de politie niet hòeft in te schakelen.
quote:vetplantje schreef op 12 maart 2013 @ 20:06:

[...]

Hangt er vanaf hoe duur de stoomkoker was. En betekent dat dat het dus maar okee is om mensen op te lichten zolang je maar onder een bepaald bedrag blijft?waar lees je dat in mijn bericht? Ik geef alleen maar aan dat de politie andere prioriteiten heeft dan een onderzoek instellen (want dat is ook het gevolg van een aangifte) naar een ontbrekende deksel van een stoomkoker, gekocht op Marktplaats.
Oh please!

TO, bel die dame gewoon nog een keer en eis vraag vriendelijk je geld terug.
Ja , je bent opgelicht. En nee, niet de politie bellen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Tja...
Is het een beetje in de buurt? Zo ja, dan zou ik bij haar langs gaan.

Ik vrees dat je verder niet zo heel veel kunt doen..... Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt betaald?
quote:forumdame2011 schreef op 12 maart 2013 @ 20:23:

Is het een beetje in de buurt? Zo ja, dan zou ik bij haar langs gaan.

Dan had ze hem ook wel op kunnen halen en meteen kunnen controleren denk ik zo
quote:himalaya schreef op 12 maart 2013 @ 20:29:

[...]

Dan had ze hem ook wel op kunnen halen en meteen kunnen controleren denk ik zo Eeeeeeh....oh ja
Ze gaat het uitzoeken toch? Ik zou nog heel even wachten waar ze zelf mee komt en anders zelf morgen weer contact zoeken en aangeven dat je hem terug wilt sturen en je geld+ alle verzendkosten terug wilt.

Ik had zelf zoiets vergelijkbaars, ik had schoenen verkocht en toen de dame ze binnen kreeg bleken ze een maat kleiner te zijn. Mijn fout. Ik kreeg gelijk een heel kwaad mailtje van haar dat opgelicht was terwijl het helemaal mijn intentie niet was. Ze heeft ze terug gestuurd en ik al het geld en kosten weer overgemaakt.
O wacht ff. Ik zie dat ze niet meer reageert. Dan mailen dat je voor een bepaald tijdstip een reactie verwacht en anders een melding doet bij opgeletopinternet.nl, marktplaats en mijnpolitie. De politie doet overigens niks met een melding opzich, maar als er meerdere komen dan wel. Én als iemand vervolgens haar rekeningnummer intypt krijg je te zien dat er een melding is gemaakt over de betreffende persoon.
ik zou even wachten, weekend is net voorbij.

Nu je het zegt moet ook nog een melding maken van iemand van al even geleden.. Ook door opgelicht.
Dit is nu precies de reden waarom ik nooit zaken doe met marktplaats. Het komt nl behoorlijk vaak voor die oplichterij. Verder heb ik ook niks nakkes nada met 2e handsspullen. Liever koop ik alles nieuw, en alleen bij bekende webshops zoals bv wehkamp etc. Misschien niet zo goedkoop maar als iets niet in orde is of niet bevalt kun je het retourneren en ben je geen geld kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven