Uitgerekend in maart 2013 - nieuw topic

07-08-2012 12:50 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij ons nieuwe topic!

NaamLeeftijd1e,2e,3e?Prov.UDBijzonderhedenLindahe2e7/3geb. 4/3 Pop351e & 2e8/3 geb. 20/1 Zonnetje322eNH11/3geb. 14/3 Mugske351e14/3geb. 28/3 Prinsesje332e17/3geb. 11/3 Muppet371eGld18/3 geb. 23/2 - KS Kimmake313eBelgiė/3geb. 6/3 Es1450322eNH20/3geb. 16/3 Odi322eZH23/3geb. 23/3 Dotjemol381eZH26/3

voor Sabrieneke, Demelza33, Sproetje21, Jayla, Jett1000 en Isis_83

De link naar het vorige topic
Kimmake gefeliciteerd met de baby! Superleuk!

Zonnetje: spannend hoor.. Wel leuk als de baby snel komt..

Voor de maagklachten: antagel en omeprazol helpen wel goed. Kreeg ik in het ziekenhuis tegen mijn maag. Wat betreft de dikke voeten, dot: bed omhoog en meer kan je niet doen. Na de bevalling is het Weg. Ik heb nu weer normale voeten en enkels.

Hier alles verder goed, baby meldt zich als hij honger heeft. Zelf is bij mij de wond van de ks ontstoken. Hopen dat hij voor vrijdag nog slinkt, anders wordt hij weer open gemaakt..en daar moet ik niet aan denken.

Succes nog met de laatste loodjes voor iedereen!
Oei Muppet, klinkt pijnlijk! Hopelijk geneest het op tijd en hoef je niet weer onder het mes :(

Wat fijn dat het goed gaat met de kleine. En wat een keurig kind, alleen geluid bij honger. Fijn! Geniet ervan hoor, ik kan niet wachten!!

Ik ga maar eens enveloppen schrijven...

Denk trouwens echt dat zonnetje nu lekker met een babietje in haar armen ligt, anders had ze zich vast wel even gemeld, toch zonnetje..?
Eerst even de tabel bijgewerkt. Hoe gaat het eigenlijk met de dames die daarin staan en zich al even niet hebben gemeld? Al bevallen of in de cocoon-modus en even geen zin meer in schrijven :-) Hopelijk gaat alles goed!
Haha helaas, het heeft niet doorgezet. Was hartstikke rustig vannacht. Zelf alleen vanaf 5 uur wakker, bleh! Straks maar ff een klein tukje als mijn kleine man op bed ligt.

Vandaag dus officieel uitgerekend, gek hoor, had ik nooit verwacht te halen! Voelt wel goed en voel mezelf nog top maar begint nu toch ook wel een beetje te kriebelen, toch ook wel lekker als vriendlief nog zo lang mogelijk thuis is als de beeb er is.... ach ja aan elk voordeel zit een nadeel. We wachten het maar weer rustig af...

@Odi - pff dapper hoor schrijven, ik weet dat het hoort maar heb toch lekker etiketten geprint met een leuk lettertype :-D

@Muppet - fijn dat het zo goed gaat met de beeb. Maar super vervelend dat je wond ontstoken is, hoop dat het snel beter gaat, het is al niet niks zo'n keizersnede. Hoe gaat het verder met jou zelf?

Kleine man gelukkig niet verder ziek geworden (tot nu toe) en super vrolijk net van de peuterspeelzaal gehaald erg gezellig. Ik ga nog ff lekker spelen met m en daarna lekker tijd voor onze tukkies!

Fijne dag!
Oh Muppet, ik hoop dat de wond zich herstelt.

Zonnetje, kom op je kunt de uitgerekende datum nog halen. Zet'm op. Ik ben vandaag 38.5 dus even ver als bij nummer 1, voralsnog volg ik je. Het zou te grappig zijn als ik nu weer even lang zwanger zou blijven als jij.

Prinses, ik hoop op een goede bevalling.
Heee Zonnetje, toch nog in da house? Dubbel he, ik zit ook maar te wachten en tegelijkertijd mag hij nog wel heel eventjes wachten. Maar ik heb gewoon zo'n zin om 'm te zien!!

En hoor je de enveloppen eigenlijk te schrijven? Het is meer dat ik te lui was om het eerder te doen en op m'n werk al te printen. Nu sturen we nog geen 75 kaartjes, dus het is niet zoveel werk.

Fijn dat je zoon niet ziek is geworden. Weltrusten!
hoi meiden in het begin heb ik ook mee geschreven maar later alleen nog gelezen dus heb jullie wel gevolgd!

Ik wilde even vertellen dat ik vorige week zaterdag bevallen ben van een gezonde en prachtige dochter Lizzy ze is via een keizersnede geboren en alles gaat gelukkig heel goed! Voor iedereen die al bevallen is van harte gefeliciteerd en voor iedereen die nog moet heel veel succes
@Odi - haha yeps nog steeds in da house hihi. Wel weer zo nu en dan harde buiken maar verder niets.... Dat wordt dus niets meer op mijn uitgerekende datum haha! Vind het nu vooral irritant dat je niet echt meer dingen afspreekt en onderneemt (ook door het weer) dus het inderdaad een beetje op 'wachten' gaat lijken, bleh, morgen maar eens wat dingen buitenhuis ondernemen dat zal vast schelen. Wel ben ik al een heel eind met mijn fotoboek dat is dan wel weer lekker :-)

Vanmiddag niet meer geslapen omdat ik zo lekker bezig was met mn album dus ga er nu maar wel vroeg in, hopen op een langer nachtje dan gister.

@ Es, haha helaas, t gaat 'm niet meer worden vandaag. Bij jou al iets aan het rommelen? Toch raar he om over die tijd van vorige keer heen te gaan!?

@ Prinsesje - en en en?

Truste meiden!!
Heb hier een blakende 8 ponder naast me liggen:) z'n broek is zelfs al aan de korte kant!

Heb nog een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht en hoop zo naar huis te kunnen. Het was een goede bevalling maar op het einde toch wel een beetje heel erg snel.

Muppet duim dat je wond het goed doet

.... Gefeliciteerd met lizzy! (Zit mobiel dus kan niet terugkijken sorry!) was er een reden voor de ks of was het een spoedje?
Aaah een meisje en jongen erbij: fijn om te lezen! Gaat het goed met de kersverse mama's?

En prinsesje was het een ks eigenlijk? Je klinkt heerlijk opgewekt, houden zo!!

Hier vandaag 38 weken. Slaap nu met een spalkje en daardoor ook nog maar 1x wakker om te plassen. Wat heeeeerlijk!

Heb zondag wat meer rust genomen maar mn dinovoeten blijven net zo dino Gisteren samen met en bij een vriendinnetje gekookt. Zolang het nog in de omgeving is durf ik nog wel af te spreken. De kleine is nog steeds erg beweeglijk dus mensen kunnen nog voelen, grappig vind ik dat. Ik ben ook wel heel benieuwd wie er in mij groeit maar hoop echt nog even te wachten met kennismaken.

Morgen weer naar de gyn en ze maken eigenlijk altijd standaard een echo. Wel fijn! Nou noemen ze mijn zwangerschap een 'precaire' zwangerschap, misschien heeft het daar mee te maken?

Vandaag even tellen hoeveel geboortekaartjes we nodig hebben. Daarna dan een keuze maken en oja, nog steeds geen jongensnaam hier...

Fijne dag allemaal, blijf lekker binnen, het is écht koud!!!
Ja het is echt koud. Maar wel mooi weer hier.

Prinses, gefeliciteerd! Arendine jij ook!

Hoe is het met de klachten Prinses?

Ik ben altijd al niet heel erg uithuizig, maar als er nu iets zou zijn. Durven af te spreken doe ik zeker wel. Ik ga denk ik ook nog wel de een of andere afspraak maken en ga ook nog even naar de universiteit (toch 1,5 uur heen en weer terug met het OV) om allemaal studieboeken in te leveren nu het nog kan. Dan kom ik niet met allemaal boetes te zitten.

Dotje, ik weet helemaal niet wat jij met slapen met een spalkje bedoelt? Ikzelf heb vanacht voor het eerst in lange tijd weer eens drie uur achter elkaar geslapen. Heel fijn. Wel daarvoor een tijdje wakker gelegen met trekken in mijn buik. Geen weeenachtig iets, wel pijnlijk. Volgens mij is mijn buik een stukje meer gezakt. Hopelijk scheelt het eindelijk voor de pijn in de ribben, gisterenavond weer veel last gehad daarvan.
Muppet fijn dat het goed met je kindje. Naar van je wond en ik duim hard dat de genezing goed op gang komt!

Nou es, anderhalf uur heen met OV is toch ook best een opgave. Kan iemand dat niet voor je doen?

Het spalkje is tegen mijn nachtelijke tintelhand, dat hield of maakte me steeds wakker.

He bah, ik heb een K-dagje terwijl het zonnetje zo lekker schijnt. Vriend was halve dag thuis met een man om alarmsysteem aan te leggen. Ik dacht alleen maar 'ga weg'. Zo maar even mezelf een schop onder mijn dikke billen geven: de frisse buitenlucht zal me goed doen. De kleine beweegt veel en doet me zeer.
Gefeliciteerd Prinsesje!!!!! Alles goed met jullie? Hoe voel je je nu? Hoe is de eerste reactie van je oudste?

@Dotje - ik vat hem ook niet met een spalkje slapen??? Ik wil ook niet 3x per nacht plassen, kom op met die tips :-D

Precair? Ook die term heb ik nog niet voorbij horen komen...

maar ben ook nog nooit bij de gyn geweest.

hahaha jij bent er ook lekker op tijd bij met je jongensnaam en geboortekaartjes. Wordt je daar niet kriegel van?

Ik doe ook nog gewoon alles buitenhuis hoor alleen heb weinig meer afgesproken omdat ik dacht met een baby te zitten hahaha, maar net weer lekker wezen shoppen en morgen nagelstyliste ach het houdt je van de straat haha.

@ Es - jaaaa hier ook een heeeerlijk zonnetje, beter dan dat vieze natte grijze! Volgens mij wonen wij aardig in dezelfde richting. Hoe voel je je vandaag?

Behalve zo nu en dan kei harde buiken verder nog geen tekenen hier... Mennn dit verlof kost me handen vol geld, iedere dag staat er wel 1 of 2 koeriers voor de deur hahahaha. Net weer een nieuwe camera gekocht, gister een fietsstoeltje voor achterop, eergister zomerkleding voor zoon etc etc haha.... De economie moet ergens op draaien....... Wordt tijd dat de beeb komt (en hij hopelijk nog wat van zijn kleertjes past hahaha anders moet ik daar ook meteen voor aan de shop).

Ik heb wel veeeeel honger steeds, hele zwangerschap niet gehad maar nu kan ik wel een koe op......

Fijne dag!
Dotje, als ik mij goed voel dan maakt dat reizen mij écht niet uit. Ik zie nog wel even of ik ga. natuurlijk kan dat ook op een andere manier opgelosst worden maar ik doe graag zo veel mogelijk zelf.

Ok, nu snap ik wat je met spalkje bedoelde.

Prinses, zijn jullie thuis?

Zonnetje, volgens mij weet ik waar jij woont omdat jij het een keer over de kermis has, dan wonen we niet echt in de buurt, ik zit meer in de kop van N-H,maar wel dezelfde kant op idd. als je vanuit het zuiden van Nederland kijkt. Bij mijn vorig zwangerschapstopic kwamen ik en iemand anders er plotseling achter dat wij bij dezelfde verloskundigenpraktijk zaten. Dat is niet zo heel moeilijk als je bij een praktijk zit waar twee mannen werken, zoveel mannelijke verloskundigen heb je natuurlijk niet. Toch toevallig dat wij elkaar dan via internet ontmoet hebben.

Odi, jij bent vandaag niet online geweest. Heeft dat iets te betekenen Ik zal maar niet vragen of de baby er is, want dat horen we snel genoeg denk ik....

Hier zijn we trouwens eindelijk zo ver dat dochter vanacht voor het eerst in haar nieuwe kamer slaapt. Waar het naar bed brengen de laatste tijd heel makkelijk ging, ging het nu moeilijker. Of dat aan de kamer lag dat weten we niet. Hopelijk is ze snel gewend.
Nee hoor, ik lees mee maar voel me heel gaar. Slechte nacht gehad en wat dingetjes te doen gehad vandaag. En tussendoor wel gekeken hoor! Dus prinses en ardendina gefeliciteerd!!

Sorry ik zag allemaal dingen waarop ik wil reageren, maar lig in bed en heb er ff geen energie voor. Ook erg kortademig momenteel. Hopelijk morgen een betere dag.

Vandaag trouwens ook naar de vk gewest en die ziet m ook niet snel komen... Goede nacht allemaal!
@Odi - truste meid, hoop dat je een beetje bij kan tanken!!! Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen! Het komt altijd weer goed!

@Es - ah kej, Heemskerk woon ik idd, zal ik wel eerder genoemd hebben, maakt me niet zoveel uit als jullie of de rest vd wereld dat weten. Grappig hoe klein de wereld is he, mijn vorige zwangerschaps zat in het Viva groepje een meisje wat 5 min hier vandaan woont en haar zus werkte bij mij op kantoor! Te toevallig! Erg goede vriendinnetjes mee nu, super leuk, onze kids zijn ook even oud dus erg gezellig. Wij kwamen er achter doordat haar zus de helft van haar tweeling vroeg in haar zwangerschap verloor, dat was ook te toevallig dat ik dat op kantoor ook hoorde, tja dan kom je er ook wel achter. Hoop dat je dochter een goede nacht maakt! Ons mannetje wilde zo graag zijn nwe bed in dat het nog makkelijker ging haha. En het wende ook heel snel! Zijn bed staat nu wel onder het raam dus in het begin zat hij vooral bij zijn middagslaapjes eerst een uur naar buiten te kijken en naar iedereen te kloppen en te zwaaien haha. Maar dat hebben we geen aandacht gegeven en nu gaat hij gewoon weer heerlijk meteen slapen.

@Dotje - ah zo'n spalkje, jammer, dat zal bij mij niet werken ;-p

Hoop dat je lekker al in je bed ligt en morgen weer een frisse start van een mooie dag!

Nou ik ga ook weer lekker mijn bedje in. Morgen naar de nagelstyliste en dan ben ik er echt wel klaar voor hoor....... haha.

Truste!!
Heel verhaal getypt op de stomme telefoon en dan doe ik iets waardoor ik plotseling op een ander topic zit.

Zonnetje ik had het dan toch mis met je woonplaats. Zelf woon ik in alkmaar.

Od
En nu net weer. .. dat er iets raars gebeurde. Ik ga maar naar bed...

Odi sterkte.
Hier lukt reageren even nauwelijks! Druk druk met twee kleintjes en ZO moe!

Ben wel weer thuis maar bekken zijn nog erg slecht. Gelukkig hele lieve kraamhulp
Prinsesje balen van je bekken. Hopelijk gaat dat snel vooruit. Laat je verwennen door de lieve kraamhulp en probeer te genieten deze bijzondere tijd.

En Es, dat wisselen van topic op mobiel overkomt mij ook vaak: even op de 'vorige' knop doet nog wel eens een wonder.

Ik maak me wat zorgen, mijn bloeddruk gaat omhoog en mn dinovoeten en nu ook lichte hoofdpijn. Zo naar de gyn, voor de eerste keer alleen, dus hopelijk is er niks aan de hand.

Vriendinnetje van mij is 10 april uitgerekend maar werd gistren opgenomen en wordt vandaag of morgen ingeleid met pre-eclampsie. Zelfde klachten, slik.

Fijne dag en een extra fijne dag voor Odi!
Stijgende bloeddruk kan ook gewoon betekenen dat de bevalling eraan komt. Dus wie weet is het bij jou al heel snel zo ver.
Aaah bedankt voor de lieve woorden, het heeft geholpen. Ondanks dat ik vannacht letterlijk elk half uur (waarom??) wakker was, sliep ik dan weer binnen een minuutje. Dus al met al aardig wat uurtjes gemaakt en een stuk beter in m'n vel vandaag. Dochter net naar het kdv gebracht, de timmerman is bezig met de deur van de babykamer, dus die kan vanmiddag echt ingericht worden - life is good

@ Dotjemol, vervelend dat je net nu alleen moet gaan. Hopelijk is het niks geks en idd gewoon een teken dat de baby er vanzelf aankomt!

@ Zonnetje, lekker nog even je nagels. Normaal lak ik ook mijn vingernagels (zelf), maar wegens luiheid en evt. pink die in een mondje moet, heb ik het al een paar weken niet gedaan. Ik heb één vieze teennagel waar ik niet vanaf kom, dus m'n tenen heb ik wel laatst met veel moeite bereikt. Maar die hoef je niet zo vaak bij te werken, dus ik verwacht dat ze het wel halen tot de bevalling haha!

@ Es, hoe heeft je dochter geslapen? Vind je het niet te spannend voor haar (lees: risico voor jezelf op een kleintje met buien wegens veel veranderingen), nu een nieuw bed en binnenkort een baby erbij?

@ Prinsesje, jammer van je bekken, had je dat nu de vorige keer ook? Hopelijk trekt het snel weg. Hoe ging de bevalling, viel het mee/tegen? Ik lees trouwens sowieso weinig bevallingsverhalen - ben nogal nieuwsgierig natuurlijk haha, maar ik begrijp prima dat pasgeboren babies veel interessanter zijn dan een forum!

Had ik al gemeld dat we hier eindelijk uit de naam zijn? Nog steeds ben ik er niet van overtuigd en het is geen baby-naam vind ik, eerder een puber/volwassen mannen naam. Maar ja, kwestie van wennen ook natuurlijk. En we komen gewoon ook echt niet verder na overweging van rijmwoorden/afkortingen/combi met achternaam. Gek hoor, dat een jongensnaam zo moeilijk is. Uiteindelijk is het trouwens de naam geworden die we ooit vroeger tijdens een dronken avond, lang voordat we aan kinderen begonnen, hadden bedacht.
Misschien moeten we toch maar een besloten FB-groep openen of zo. Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de naam Odi.

Fijn dat je je beter voelt.

Ja bevallingsverhalen mis ik ook wel hier. Ik houd wel van bevallingsverhalen. Hoe gedetailleerder hoe beter

Dochter heeft aardig geslapen. Eigenlijk hetzelfde als anders. Lees een keer s'nachts wakker en s'ochtends om kwart voor 6 wakker. Ze heeft de laatste tijd ook wel nachten gehad dat ze doorsliep en ook langer dan kwart voor 6, maar dat is sowieso wisselend.

Kwa kamer komt het idd niet ideaal uit. We waren nu gewoon laat en stelden dat steeds weer uit, maar wennen moet ze toch en ik denk dat als de baby nu nog een week wacht ze wel gewend is. En de helft van de nachten beland ze toch bij ons in bed, dus die optie is er nog. Dan hebben we straks twee kinderen bij ons op de kamer en hadden wij de kinderkamers helemaal niet in hoeven te richten....
Bevallingsverhaal vind ik ook altijd wel leuk om te lezen maar wist niet of het hier gewaardeerd werd:)

Om 7.30 konden we terecht in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Dan krijg je eerst een ctg en je bloeddruk en na een half uurtje kwam de gynacoloog kijken of ik al ontsluiting had of niet. Er was een stagiaire mee dus die ging eerst voelen en daarna de gynacoloog. Ik bleek al 2-3 cm te hebben dus heeft ze meteen de vliezen gebroken en een draadje op z'n koppie geplakt.

Daarna kreeg ik een infuus met wee-opwekkers. Ik heb meteen gevraagd of ze dan ook zo een pomp met pijnstilling eraan konden hangen voor zometeen:)

Om 11.00 had ik al aardige weeen maar nog steeds maar 3 cm ontsluiting. Om 12.00 om pijnstilling gevraagd, bleek ineens al 5 cm te hebben. Snel m'n zus gebeld die was er om 12.30.

Die pomp ging na een kwartiertje werken. Fijn spul! Helemaal high was ik haha. Kon zelfs even wat eten en drinken.

Om 13.45 ging ik ineens spugen en leek de pomp niet meer te werken. Zo een heftige weeen had ik. Had volledige ontsluiting en om 14.09 is ons zoontje geboren! De bevalling werd ook door de assistente gedaan en die heeft me aardig pijn gedaan. Ze riep een keer zuchten terwijl ik moest persen enz. Niet heel blij mee.

Vond het erg vervelend dat ik ging hyperventileren en m'n lichaam niet onder controle kreeg. Was ook bek en bek af daarna. Vandaag een nachtje in het ziekenhuis. Kon niet eens m'n grote teen bewegen zo weinig energie had ik.

Uiteindelijk maar 2 hechtingen dus dat is fijn. Welliswaar eentje in een spier, die voel ik nu ook wel aardig. Maar goed het kan erger!

Nu ga ik lekker slapen. Trusten meiden!
Aaah dankje Prinses! Dubbel verhaal, want zo te zien verliep de bevalling helemaal goed en supersnel, en dan zo'n assistent die zulke pijnlijke (letterlijk) fouten maakt Wat balen!

Kijk je er goed op terug? En krijg je nog een soort 'evaluatie'gesprek met de gyn ofzo, waarin je het kunt aangeven? Hechtingen vallen ook mee, fijn al met al - en hé, jij hebt het tenminste al achter de rug Slaap lekker!

@ Es, kijk maar op het 'welke naam past bij'-topic, dan weet je het! Maar w.m.b. kunnen we ook wel een FB of evt. What's App beginnen hoor. Weet jij hoe dat moet..? (die FB dan, WA weet ik wel).

En je hebt idd wel gelijk, als de baby nog heel even blijft zitten, dan is een nieuw bed wel snel gewend. Zeker als ze toch lekker bij jullie kan liggen in geval van nood. Haha, geen kinderkamers. Dat zou lekker zijn!

Hier is de timmerman net weg, dus ik ga ff lunchen en dan mijn eigen kledingkast te lijf. Daarna is Man hopelijk thuis en kan hij de spullen naar de babykamer slepen, zodat ik die kan af- en schoonmaken! Wat een energie opeens, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven