Grrrr

13-03-2013 08:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het wel: studentenhuis, vies, vuil etc.

Nou ben ik niet geweldig schoon maar 1 huisgenoot maakt het nu te bont, van nooit poetsen naar geen gezamelijke spullen (wcpapier etc) kopen tot het lege rolletje van een wcrol laten hangen. Ergernis dus.

Er op aanspreken werkt niet, praten helpt niet, huisvergaderingen helpen niet. Elke keer beterschap beloven maar nooit zich er aan houden.

Hoe ga ik dit doen?
Zelf je eigen wc-papier kopen en elke keer meenemen is voor jou in elk geval 'n oplossing.

Het niet meehelpen met poetsen is 'n ander probleem.
Gewoon negeren en zelf doen als je je ergens aan dreigt te storen.
Laat hem betalen om het jullie te laten doen.
Zeggen dat jullie een nieuwe huisgenoot gaan zoeken als hij zich niet aan de afspraken houdt?
Idd betaling eisen. Dan kun je kiezen, of betalen voor 'n ander, of zelf een keer schoonmaken.
wat grappig dat iedereen er vanuit gaat dat het om een man gaat. Nu is het nog vroeg dus misschien zie ik HIJ over het hoofd in de OP maar volgens mij staat er nergens of het om een hem of haar gaat. Huisgenoot kan ook voor haar toch?
Ik heb 't niet over 'n man in mijn replies
Het is een hij

Maar goed, dat zelf wc papier kopen vind ik onzinnig. Net als afwasmiddel en schoonmaakmiddel.. Hebben we nooit hoeven doen in huis en ik 'woon' ver van de wc af. Daarnaast wil ik bezoek niet á la camping door het huis laten banjeren.

Hij verstoort het gewoon, is sowieso nogal sociaal onhandig en onaardig. Maar dat terzijde. Woont net op zichzelf en voorheen deed mammie het vast ofzo.

Wat ik erg vind is het totale lak hebben aan de rest.
X
Kun je alvast wennen als je een relatie hebt en samenwoont

.
We hebben dus al met de rest een soort interventie gehouden maar het helpt niet. En hij is de smerigste van allemaal met z'n remsporen en alles. Heb gewoon de neiging de wc borstel over zijn deur uit te smeren intussen....
X
Ster, ik ga je een geheimpje verklappen: ik ben net als je huisgenoot. toen ik dus ooit huisgenoten had was het ook vaak ruzie omdat ik gewoon extreem slordig ben. Ik zag het natuurlijk niet zo, want ik vond het normaal. Bij ons had de woningbouwvereniging ook wel wat te zeggen en gingen mijn huisgenoten gewoon daarheen. Kreeg ik gewoon een brief. Dat hielp wel .

En daarvoor woonde ik er illegaal, werd er gedreigd met dat ik maar een ander huis moest zoeken. Hielp ook best.

Jij wil graag een beroep doen op common sense, maar ik vraag me af of het werkt. En ik vind mezelf echt best aardig enzo, maar mijn idee van ranzig ligt gewoon nogal ver af van het idee van mijn ex-huisgenoten(nu woon ik alleen).

Ik stel voor dat jullie met represailles aankomen zetten.
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2013 @ 09:08:

Ik heb 't niet over 'n man in mijn replies Bijna iedereen
quote:Ster_ schreef op 13 maart 2013 @ 09:08:

Het is een hij

Maar goed, dat zelf wc papier kopen vind ik onzinnig. Net als afwasmiddel en schoonmaakmiddel.. Hebben we nooit hoeven doen in huis en ik 'woon' ver van de wc af. Daarnaast wil ik bezoek niet á la camping door het huis laten banjeren.

Hij verstoort het gewoon, is sowieso nogal sociaal onhandig en onaardig. Maar dat terzijde. Woont net op zichzelf en voorheen deed mammie het vast ofzo.

Wat ik erg vind is het totale lak hebben aan de rest.Dat dacht ik al wel dat het een hij was maar toch, ik dacht laat ik eens niet misandrisch te werk gaan. Goornek
Denk aan remsporen, pisdruppels, haren op de bril etc. Dat vind ik geen slordigheid meer maar gewoon asociaal...

Schoonmaakrooster hebben we maar daar houdt hij zich niet aan, elke keer als je hem er op aanspreekt is het 'ja doe ik' maar ik kan hem moeilijk dwingen natuurlijk, ook de sfeer moet enigszins goed blijven vind ik.

Aankopen doen we al met een huislijst maar het is gewoon bloedirritant als je net wil gaan schijten en er is geen wcpapier!
Ik vind je niet lullig als er wel een dwangmaatregel komt.

Weet je, die gast is kennelijk net het huis uit en snapt er geen bal van. Dan maar gewoon keihard zijn.

Ik weet uit eigen ervaring, als viezerik, dat het prima werkt.
Maar hoe dan Yellow, jij klein viespeukje
..

Nooit meer ergens last van gehad.

Mijn advies is dus het volgende; Bij het eerstvolgende remspoor haal jij de borstel eroverheen en deze leg jij met ontlasting en al onder zijn dekbed.
X
quote:Ster_ schreef op 13 maart 2013 @ 09:35:

Aankopen doen we al met een huislijst maar het is gewoon bloedirritant als je net wil gaan schijten en er is geen wcpapier!Dat is inderdaad bloedirritant, volgende keer dat je nood hebt; koffiefilters werken ook prima.
YL, dat verbaasd me nou echt helemaal niks. Raar is dat, hoe een bepaald beeld dat je je over iemand vormt zo op een forum, iig deels, blijkt te kloppen.

En verder wat Sonane zegt.
En leg voor de zekerheid een rolletje op je eigen kamer. Niks zo vervelend als de poepsessie waar je zo naar uitkeek ineens niet door kan gaan.
koffiefilters :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven