Gezondheid alle pijlers

Goed werkend antie acnemiddel???

06-03-2013 18:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na al de discussies over Diane 35 en de kans dat het uit de handel genomen word zit ik mij af te vragen wat dan wel een goed werkend anti acne middel is.

Zelf slik ik al 19 jaar de diane pil en ben er even mee gestopt toen ik 27 was en overschakelde op mycrogynon 30. Helaas kwamen de puisten weer terug dus weer aan de diane pil.

Maar als ze de pil uit de handel nemen (nachtmerrie) wat is dan het beste alternatief om niet als 35 jarige puistenkop door het leven te moeten? Ik zit niet te wachten op een kop en lijf vol onstekende puisten, zeker niet nu ik single ben en werkzoekend.

Een paardenmiddel als Roacutane is niets voor mij, mijn broer heeft dit middel gehad en zat met uitgedroogde slijmvliezen en lippen en er zat een waslijst met bijwerkingen bij dit medicijn. De Yasmin en Mervelon schijnen ook trombose uit te lokken en Clearasil maakt alleen de buitenkant schoon maar pakt niet het hormonale probleem aan. Heeft iemand met ervaring hiermee een goede tip of advies?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mijn broertje had ook heel erg last van acne in zijn gezicht, van alles geprobeerd en niks hielp. Toen is hij honing gaan gebruiken, elke dag een honingmasker van 20-30min. En hij heeft nu een hele gladde huid! Echt super! Misschien dat het toeval is maar in ieder geval het proberen waard.
ik heb op roaccutane na zo'n beetje alle smeersels en het antibioticakabinet van de dermatoloog gehad... en alles werkte maar tijdelijk en ook steeds korter, daarnaast kreeg ik van de AB steeds meer sneller last van bijwerkingen. Ik ben er daarom uiteindelijk meegestopt.

Uiteindelijk heb ik mijn eetpatroon omgegooid (ik mijd zoveelmogelijk suikers en koemelk en slik visolie en biergist) en dit heeft tot nu toe een zeer positief effect.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hier ook acne en een gevoelige huid, dus lastig qua middeltjes!

De diane hielp bij mij niet zo goed, wel qua talg, maar acne bleef best wel aanwezig.

AB helpt mij heel goed, maar wil ik niet meer slikken ivm bijwerkingen.

Roa vind ik te risicovol, dus daar begin ik niet eens aan.

Nu ook zoveel mogelijk suiker en e-nummers beperkend eten en drinken en daarnaast sinds een aantal dagen dep ik mijn gezicht 's avonds met citroensap!

Mijn huid ziet er nu na 5 dagen al gezonder uit, puistjes die er net bij waren gekomen, gaan sneller weg en het zou ook goed helpen tegen littekentjes.

Ik kwam hierop na het lezen van ervaringen via google.

Sites weet ik zo 123 niet meer.

De honing tip moet idd ook erg goed werken.

Dus misschien een idee om ook te proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven