Los pannendeksel kopen?

13-03-2013 12:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft het glazen deksel van onze grote wokpan kapot laten vallen. De deksels van andere pannen zijn helaas te klein om op de grote pan te zetten, dus ik ben op zoek naar een nieuw deksel. Weet iemand waar je die los kunt kopen? Ik zie ze online, maar heb er eigenlijk vandaag 1 nodig, mijn man mag namelijk vandaag kiezen wat we eten, omdat hij jarig is En uiteraard kiest hij iets waar ik die pan voor nodig heb.

Zie ze niet bij Blokker op de site, iemand een idee?
Ik heb ze laatst gezien in een kookwinkel. Dus niet een Blokker, maar een winkel waar ze betere kwaliteit kookspullen verkopen. In verschillende soorten en maten en materialen.

Maar welk gerecht heeft je man dan gekozen, als je per sé een deksel op je wok nodig hebt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ikea heeft losse glazen deksels.
Natuurlijk! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb!

Hij wil graag nasi met hete kip, die maak ik zelf in de wok en dat moet een tijdje stomen.
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar je zou uit nood misschien ook een stuk aluminiumfolie over de pan kunnen doen voor het stomen van je gerecht.
Tja, als je man die deksel zelf kapot heeft laten vallen, dan kan hij jou toch niks verwijten lijkt me.
Hm, Ikea is vast een stuk goedkoper, maar wel weer een eind uit de buurt.

Zal ik voor straf iets anders koken, omdat hij het deksel kapot heeft gegooid?
quote:stess_ schreef op 13 maart 2013 @ 12:26:

Zal ik voor straf iets anders koken, omdat hij het deksel kapot heeft gegooid? Nee, gewoon alu-folie over je pan doen en t.z.t. een keer een nieuw deksel halen bij de Ikea.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Koop een zgn. 'spatdeksel', die is heel groot en past vast wel.

Die van mij is 30 cm in doorsnee en kan niet kapot vallen.
Werkt dat met alu-folie? Moet ik er dan gaatjes in prikken?

Beter.Laat, kan ik met een spatdeksel ook stomen?

Exces, wat zou hij me moeten verwijten dan?
Ik heb geen verstand van stoom-koken, maar in een spatdeksel zitten gaatjes, is dat wat?
Onze kringloop heeft werkelijk honderden van deze deksels, misschien bij jullie ook?
quote:stess_ schreef op 13 maart 2013 @ 12:29:

Werkt dat met alu-folie? Moet ik er dan gaatjes in prikken?

Beter.Laat, kan ik met een spatdeksel ook stomen?

Exces, wat zou hij me moeten verwijten dan?

Dat ie vandaag misschien geen nasi kan eten .

Contact opnemen met de fabrikant en vragen of ze nog een deksel hebben? Bij merk-pannen vaak nog wel een mogelijkheid, zij weten zelf ook wel dat glazen deksels kapot kunnen.
Action in de buurt?? Heb er een voor 4 euro daaro gekocht...İkea is inderdaad ook een optie :-) eet smakelijk vanavond :-)
Action is in de buurt, rijd ik daar even langs! Pan is van tefal, dus leek mij dat ik nog wel een deksel moest kunnen krijgen. Maar desnoods koop ik bij de Action een nieuwe pan met deksel, gebruik ik alleen het deksel.
Ik heb van de week nog een losse deksel gekocht bij Blokker. Hij past op verschillende formaten pan, is van metaal en heeft een aantal gaatjes waardoor je er denk ik prima mee kunt stomen.
ik heb best veel pannen zonder deksel. Deksels gaan altijd kapot maar de pan niet.Lastig!
spatdeksel kun je los kopen hoor bij de action, nog geen 3 euro

volgens mij kun je daar wel mee stomen, er zitten geen gaatjes in
Lorem Ipsum
Jij hebt niet toevallig die pan laatst op marktplaats verkocht?
in kampeerwinkels kan je ook pannen en deksels los kopen, ik weet niet waar je woont maar in de hele grote in Schijndel kan het.
quote:stess_ schreef op 13 maart 2013 @ 12:26:

Zal ik voor straf iets anders koken, omdat hij het deksel kapot heeft gegooid? ja! en geen cadeautje want nu moet je een nieuwe deksel kopen. Dat zal 'm leren.
Heb action ook wel eens losse deksels gezien...
Kadanz Helaas...

Starshine, eigenlijk wel he? Beetje recalcitrant met pannendeksels gooien, wat denkt hij wel niet?

Zojuist bij Blokker en Action geweest, geen succes. Dat wordt Ikea en vandaag knutselen met aluminiumfolie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven